Skocz do zawartości
Krycho

Passat B8 vs Nowy Superb

Rekomendowane odpowiedzi

A z kopaniem zobaczymy, wezmę - a nuż się przyda

 

Przydaje się i to bardzo. Zwłaszcza w deszczową pogodę.

 

<problem pierwszego świata>

 

Szkoda że w .pl nie można zamówić dodatkowo easy-close - wtedy klapa zamyka się dopiero po wyjściu ze strefy, czyli wciskamy przycisk --&gt; bierzemy spokojnie bagaże --&gt; odchodzimy --&gt; klapa się zamyka.

 

</problem pierwszego świata>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tematu... w najnowszym "Motorze" jest kolejne porównanie tym razem z silnikiem 2.0 TDI i manualną skrzynią biegów (wersje comfortline i style) dodatkowo na tle rywali w postaci Mazdy, Forda, Hyundaia, Toyoty, Opla i Peugeota

Sądząc po tablicach rejestracyjnych jest to "polski" test, a nie tylko przedruk, więc Passat napewno nie ma szyb dźwiękoszczelnych, mimo to wypada i tak odrobinę ciszej (przy 50km/h B8 58,8 a S3 59 dB przy 100km/h B8 63 S3 64 dB)

Poza tym bez uwzględnienia wyposażenia i kosztów wygrywa B8, a po uwzg. oczywiście S3 co chyba nikogo nie zdziwi ze względu na bogate wyposażenie S3 i niższe koszty dodatków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wtrace sie do tematu. Mialem juz skonfigurowanegi i prawie zamowionego passata. Cena cennikowa ok 160PLN - taki mam limit na samochod sluzbowy. Bardzo chcialme miec 4x4 z racji mieszkanai w gorach. Z passatem nie dalo rady. Wyszedl HL 190KM TDI z manualem i naped na przod.

W sumie zrezygnowalem z passat ai za te sama cene mam Superba LK z 4x4 i dsg, actywnym zawieszeneim, lepsza nawigacaja i jeszcze paroma przydatnymi dodatkami, na ktore w passacie juz nei bylo budzetu.

Generalnie za te sama cene w skodzie dostaje duuuuzo wiecej wyposazenia niz w pasku i to przekonalo mnie do skody. Zwlaszcez ze zadne z tych aut nie powala uroda. Jezdzilem tez mazda 6 4x4 ale manko w tym aucie to bak ok 50Litoro oraz relatywnie maly bagaznik (ciezko zmiescic rodzine z dziecmi nawet te 3-4 razy w roku na wyjazdy urlopowe). Diesel 175km z automatem tez nie powala na kolana...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sądząc po tablicach rejestracyjnych jest to "polski" test, a nie tylko przedruk, więc Passat napewno nie ma szyb dźwiękoszczelnych, mimo to wypada i tak odrobinę ciszej (przy 50km/h B8 58,8 a S3 59 dB przy 100km/h B8 63 S3 64 dB)

 

A jakie ma tablice ten Passat? Może PO? Jeśli tak to jest z parku prasowego i ma podwójne szyby. A do tego pewnie podrasowany silnik nieznacznie. Stary numer marketingu VW.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, oczywiście że PO.

Nie widziałem do tej pory jakiegokolwiek gazetowego polskiego testu auta z grupy VAG z innymi tablicami niż te zaczynające się na PO (Superb również ma PO, więc idąc Twoim tropem również można by podejrzewać o "nieuczciwy doping" Skodę)

No poza testami długodystansowymi ale to już zupełnie inna historia...

Poza tym dźwiękoszczelne szyby w Comfortline?... Trzeba by sprawdzić czy np w niemieckim konfiguratorze jest taka opcja możliwa przy tym poziomie wyposażenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak, oczywiście że PO.

Nie widziałem do tej pory jakiegokolwiek gazetowego polskiego testu auta z grupy VAG z innymi tablicami niż te zaczynające się na PO (Superb również ma PO, więc idąc Twoim tropem również można by podejrzewać o "nieuczciwy doping" Skodę)

No poza testami długodystansowymi ale to już zupełnie inna historia...

Poza tym dźwiękoszczelne szyby w Comfortline?... Trzeba by sprawdzić czy np w niemieckim konfiguratorze jest taka opcja możliwa przy tym poziomie wyposażenia

 

 

Superb też ma PO bo należy do VAG a VAG Polska ma siedzibę w Poznaniu i tam rejestruje auta.

Do parku prasowego zrobia taką wersję jaka im będzie pasowała.

 

 

Ktoś kto ma Paska w okolicach krakowa mógłby się umówić z Zacharem na dogranie testu głośności normalnego auta z polskiej dystrybucji. Tylko czy Zachar się odważy zadrzeć z VW? Biorąc pod uwagę ilość aut VAGa jakie ostatnio testuje...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
relatywnie maly bagaznik (ciezko zmiescic rodzine z dziecmi nawet te 3-4 razy w roku na wyjazdy urlopowe).
samochod sluzbowy.

No nieźle.

 

Sądząc po tablicach rejestracyjnych jest to "polski" test, a nie tylko przedruk, więc Passat napewno nie ma szyb dźwiękoszczelnych

Na autocentrum to niby jakiego mięli passata? Też Polski...

 

Ktoś kto ma Paska w okolicach krakowa mógłby się umówić z Zacharem na dogranie testu głośności normalnego auta z polskiej dystrybucji. Tylko czy Zachar się odważy zadrzeć z VW? Biorąc pod uwagę ilość aut VAGa jakie ostatnio testuje...

Pytanie czy warto zawracać gitarę. Ten test i tak niczego nie udowadnia- myślę, że te szyby nie dają na tyle dobrego wyniku, żeby przebić s-klasę czy a8...

 

Poza tym bez uwzględnienia wyposażenia i kosztów wygrywa B8, a po uwzg. oczywiście S3 co chyba nikogo nie zdziwi ze względu na bogate wyposażenie S3 i niższe koszty dodatków.

Ciekawe jakie znaleźli wady a jakie zalety.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No nieźle.

 

Każdy widzę patrzy po sobie... Jego firma płaci za to podatek (tak samo jak moja) i jest to w pełni legalne i uczciwe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jak wyżej.

VAT 50/50 = użytkowanie 50% prywatnie / 50% służbowe. W czym więc problem, gdy ktoś kupuje auto służbowo-prywatne? Poza tym, nie każda firma musi być też od razu korpo ze sztywnymi godzinami pracy 8-16. Wiele mniejszych czy rodzinnych firm to praktycznie działalność prowadzona lub koordynowana całodobowo zarówno w siedzibie firmy, w domu, w trasie, a często też podczas urlopu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No nieźle.

 

 

Co takiego niezlego? Place podatek za uzytkowanie auta i firma tez i moge nawet 10 razy na urlop pojechac jak mi sie spodoba, czyz nie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich na Forum. Przymierzam się do zakupu nowego auta i na celowniku mam modele wymieniane na tym forum. Z zainteresowaniem też śledzę porównania w prasie. Może jestem w błędzie, ale po raz kolejny widzę Passata w teście, podane jest, że to wersja Comfortline a panel wokół multimediów i klimatyzacji czarny jak w HL. Sprawdziłem kilka aut u dilera na parkingu i wszystkie CLki miały srebrny panel jakby wyszły spod łapek "świstaka". Czy rzeczywiście ta wersji z ostatniego Motoru to CL czy jednak raczej HL? Widział ktoś CL z czarnym panelem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam Wszystkich na Forum. Przymierzam się do zakupu nowego auta i na celowniku mam modele wymieniane na tym forum. Z zainteresowaniem też śledzę porównania w prasie. Może jestem w błędzie, ale po raz kolejny widzę Passata w teście, podane jest, że to wersja Comfortline a panel wokół multimediów i klimatyzacji czarny jak w HL. Sprawdziłem kilka aut u dilera na parkingu i wszystkie CLki miały srebrny panel jakby wyszły spod łapek "świstaka". Czy rzeczywiście ta wersji z ostatniego Motoru to CL czy jednak raczej HL? Widział ktoś CL z czarnym panelem?

 

Niestety albo to pomyłka albo celowe działanie redakcji Motoru ale rzeczywiście ta fotka wnętrza to całkiem inny samochód niż ten testowany (oprócz tego, że to highline to jeszcze widać po rączce zmiany biegów że z DSG, a testowali przecież z manualną skrzynią)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podają rzeczywiste wymiary pojemnościi bagażnika, jest kilka ujęć wnętrza, więc to chyba była inna wersja auta. Wątpię aby przez przypadek tylko jedno zdjęcie pochodziło z auta o innym wyposażeniu. Jeśłi tak, to podane infromacje dotyczą wersji HL a nie CL, która jest bardziej w moim zasięgu. Czy w takim razie należy się spodziewać jakiś istotniejszych różnic dotyczących np. zachowania w prowadzeniu, wyciszenia, osiągów itd. - czegoś co by suegerowało że jednak S3 jest bliżej do Passata - czy np. porówanie kosztów może być mylące ze względu na fakt, że to jednak była wyższa wersja HL?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W teście Motoru jest Passat w wersji HL, Mazda jest w wersji SkyPASSION a nie tej którą opisują. Nie doszukałem się informacji czy auta miały DCC czy zwykłe zawieszenie. Ogólnie słabe porównanie

Sensowny test Superba i Passata był w AMiS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to rzeczywiście lipa z tą prasą - same "chłyty makretingowe" - zero rzetelności.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podają rzeczywiste wymiary pojemnościi bagażnika, jest kilka ujęć wnętrza, więc to chyba była inna wersja auta. Wątpię aby przez przypadek tylko jedno zdjęcie pochodziło z auta o innym wyposażeniu. Jeśłi tak, to podane infromacje dotyczą wersji HL a nie CL, która jest bardziej w moim zasięgu. Czy w takim razie należy się spodziewać jakiś istotniejszych różnic dotyczących np. zachowania w prowadzeniu, wyciszenia, osiągów itd. - czegoś co by suegerowało że jednak S3 jest bliżej do Passata - czy np. porówanie kosztów może być mylące ze względu na fakt, że to jednak była wyższa wersja HL?

 

Ten test pojemności rzeczywistej pochodzi z nr 8 Motoru z lutego br.(porównanie tych samych samochodów plus Citroen, Renault i Superb 2)

Ten sam redaktor i ten sam autor zdjęć więc stosują "kopiuj wklej" i mamy część nowego artykułu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to nie zła jazda - kopiując dane testowe pewnie nie zauważyli że w Insygni i Avensis zmieniły się silniki. Za to, odświezyli fotki. Ten redaktor był chyba za bardzo zajęty wyjazdem wakacyjnym autem testowym, aby zrobić porządny test:lol3

 

Przynajmniej ten artykuł o TSI to jakaś sensowniejsza próba podsumowania - szczegolności w odniesieniu do problemów, o których grzmieli kilka tygodni wcześniej. Brakuje mi jednak informacji dotyczącej najnowszego silnika 1.8 TSI EA888. Jak bardzo i czy zmienił sie w stosunku do 1.8 160 KM. Zakładam, że jest pasek, a nie łancuch jak można mylnie wywnioskowac z artykułu. Ma ktoś jakieś rozeznanie w tym temacie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
o to nie zła jazda - kopiując dane testowe pewnie nie zauważyli że w Insygni i Avensis zmieniły się silniki. Za to, odświezyli fotki. Ten redaktor był chyba za bardzo zajęty wyjazdem wakacyjnym autem testowym, aby zrobić porządny test

 

prasa kłamie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

anka Jeśli masz jakieś pytania odnośnie Superba to pisz do Zachara. Jeździł Passatem B8, Superbem na prezentacji a teraz robi dokładny test Superba 1,4 150 KM.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem Wam, że mam coraz większy mętlik w głowie. Samochód chciałem zamawiać dopiero w przyszłym roku (no chyba, że byłyby jakieś super wyprzedaże w VW i dobra oferta cenowa na Passata).

Za ok. 105-6k mam Superba 1.4 TSI 150 w Style'u ze Smart Light Assistem, Lane Assistem, Blind Spot Detection, podgrzewaną szybą i kilkoma bajerami. Superb ma elektryczne fotele (albo fotel nie pamiętam), elektrycznie składane i automatycznie ściemniające się lusterka, elektryczną klapę.

Za dość zbliżone pieniądze dostanę Passata w Comfortlinie z takim samym silnikiem i naprawdę dość mocno biję się z myślami. Ponoć pod względem wykończenia jest stosunkowo zbliżony poziom, może Passat jest ciutkę cichszy i może lepiej się prowadzi (nie wiem, bo nie jeździłem nowym Superbem).

Co byście doradzili? :) Jeździł ktoś z Was nowym Superbem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności