Macmaciek Zgłoś #81 Napisano 15 Września 2015 A z kopaniem zobaczymy, wezmę - a nuż się przyda Przydaje się i to bardzo. Zwłaszcza w deszczową pogodę. <problem pierwszego świata> Szkoda że w .pl nie można zamówić dodatkowo easy-close - wtedy klapa zamyka się dopiero po wyjściu ze strefy, czyli wciskamy przycisk - bierzemy spokojnie bagaże - odchodzimy - klapa się zamyka. </problem pierwszego świata> Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gromchester Zgłoś #82 Napisano 16 Września 2015 Wracając do tematu... w najnowszym "Motorze" jest kolejne porównanie tym razem z silnikiem 2.0 TDI i manualną skrzynią biegów (wersje comfortline i style) dodatkowo na tle rywali w postaci Mazdy, Forda, Hyundaia, Toyoty, Opla i Peugeota Sądząc po tablicach rejestracyjnych jest to "polski" test, a nie tylko przedruk, więc Passat napewno nie ma szyb dźwiękoszczelnych, mimo to wypada i tak odrobinę ciszej (przy 50km/h B8 58,8 a S3 59 dB przy 100km/h B8 63 S3 64 dB) Poza tym bez uwzględnienia wyposażenia i kosztów wygrywa B8, a po uwzg. oczywiście S3 co chyba nikogo nie zdziwi ze względu na bogate wyposażenie S3 i niższe koszty dodatków. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
brylek Zgłoś #83 Napisano 16 Września 2015 Wtrace sie do tematu. Mialem juz skonfigurowanegi i prawie zamowionego passata. Cena cennikowa ok 160PLN - taki mam limit na samochod sluzbowy. Bardzo chcialme miec 4x4 z racji mieszkanai w gorach. Z passatem nie dalo rady. Wyszedl HL 190KM TDI z manualem i naped na przod. W sumie zrezygnowalem z passat ai za te sama cene mam Superba LK z 4x4 i dsg, actywnym zawieszeneim, lepsza nawigacaja i jeszcze paroma przydatnymi dodatkami, na ktore w passacie juz nei bylo budzetu. Generalnie za te sama cene w skodzie dostaje duuuuzo wiecej wyposazenia niz w pasku i to przekonalo mnie do skody. Zwlaszcez ze zadne z tych aut nie powala uroda. Jezdzilem tez mazda 6 4x4 ale manko w tym aucie to bak ok 50Litoro oraz relatywnie maly bagaznik (ciezko zmiescic rodzine z dziecmi nawet te 3-4 razy w roku na wyjazdy urlopowe). Diesel 175km z automatem tez nie powala na kolana... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomek77 Zgłoś #84 Napisano 16 Września 2015 Sądząc po tablicach rejestracyjnych jest to "polski" test, a nie tylko przedruk, więc Passat napewno nie ma szyb dźwiękoszczelnych, mimo to wypada i tak odrobinę ciszej (przy 50km/h B8 58,8 a S3 59 dB przy 100km/h B8 63 S3 64 dB) A jakie ma tablice ten Passat? Może PO? Jeśli tak to jest z parku prasowego i ma podwójne szyby. A do tego pewnie podrasowany silnik nieznacznie. Stary numer marketingu VW. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gromchester Zgłoś #85 Napisano 16 Września 2015 Tak, oczywiście że PO. Nie widziałem do tej pory jakiegokolwiek gazetowego polskiego testu auta z grupy VAG z innymi tablicami niż te zaczynające się na PO (Superb również ma PO, więc idąc Twoim tropem również można by podejrzewać o "nieuczciwy doping" Skodę) No poza testami długodystansowymi ale to już zupełnie inna historia... Poza tym dźwiękoszczelne szyby w Comfortline?... Trzeba by sprawdzić czy np w niemieckim konfiguratorze jest taka opcja możliwa przy tym poziomie wyposażenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomek77 Zgłoś #86 Napisano 16 Września 2015 Tak, oczywiście że PO. Nie widziałem do tej pory jakiegokolwiek gazetowego polskiego testu auta z grupy VAG z innymi tablicami niż te zaczynające się na PO (Superb również ma PO, więc idąc Twoim tropem również można by podejrzewać o "nieuczciwy doping" Skodę) No poza testami długodystansowymi ale to już zupełnie inna historia... Poza tym dźwiękoszczelne szyby w Comfortline?... Trzeba by sprawdzić czy np w niemieckim konfiguratorze jest taka opcja możliwa przy tym poziomie wyposażenia Superb też ma PO bo należy do VAG a VAG Polska ma siedzibę w Poznaniu i tam rejestruje auta. Do parku prasowego zrobia taką wersję jaka im będzie pasowała. Ktoś kto ma Paska w okolicach krakowa mógłby się umówić z Zacharem na dogranie testu głośności normalnego auta z polskiej dystrybucji. Tylko czy Zachar się odważy zadrzeć z VW? Biorąc pod uwagę ilość aut VAGa jakie ostatnio testuje... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niewienikt Zgłoś #87 Napisano 16 Września 2015 relatywnie maly bagaznik (ciezko zmiescic rodzine z dziecmi nawet te 3-4 razy w roku na wyjazdy urlopowe). samochod sluzbowy. No nieźle. Sądząc po tablicach rejestracyjnych jest to "polski" test, a nie tylko przedruk, więc Passat napewno nie ma szyb dźwiękoszczelnych Na autocentrum to niby jakiego mięli passata? Też Polski... Ktoś kto ma Paska w okolicach krakowa mógłby się umówić z Zacharem na dogranie testu głośności normalnego auta z polskiej dystrybucji. Tylko czy Zachar się odważy zadrzeć z VW? Biorąc pod uwagę ilość aut VAGa jakie ostatnio testuje... Pytanie czy warto zawracać gitarę. Ten test i tak niczego nie udowadnia- myślę, że te szyby nie dają na tyle dobrego wyniku, żeby przebić s-klasę czy a8... Poza tym bez uwzględnienia wyposażenia i kosztów wygrywa B8, a po uwzg. oczywiście S3 co chyba nikogo nie zdziwi ze względu na bogate wyposażenie S3 i niższe koszty dodatków. Ciekawe jakie znaleźli wady a jakie zalety. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Miszka Zgłoś #88 Napisano 17 Września 2015 No nieźle. Każdy widzę patrzy po sobie... Jego firma płaci za to podatek (tak samo jak moja) i jest to w pełni legalne i uczciwe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jot Zgłoś #89 Napisano 17 Września 2015 Dokładnie jak wyżej. VAT 50/50 = użytkowanie 50% prywatnie / 50% służbowe. W czym więc problem, gdy ktoś kupuje auto służbowo-prywatne? Poza tym, nie każda firma musi być też od razu korpo ze sztywnymi godzinami pracy 8-16. Wiele mniejszych czy rodzinnych firm to praktycznie działalność prowadzona lub koordynowana całodobowo zarówno w siedzibie firmy, w domu, w trasie, a często też podczas urlopu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
brylek Zgłoś #90 Napisano 17 Września 2015 No nieźle. Co takiego niezlego? Place podatek za uzytkowanie auta i firma tez i moge nawet 10 razy na urlop pojechac jak mi sie spodoba, czyz nie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
anka Zgłoś #91 Napisano 18 Września 2015 Witam Wszystkich na Forum. Przymierzam się do zakupu nowego auta i na celowniku mam modele wymieniane na tym forum. Z zainteresowaniem też śledzę porównania w prasie. Może jestem w błędzie, ale po raz kolejny widzę Passata w teście, podane jest, że to wersja Comfortline a panel wokół multimediów i klimatyzacji czarny jak w HL. Sprawdziłem kilka aut u dilera na parkingu i wszystkie CLki miały srebrny panel jakby wyszły spod łapek "świstaka". Czy rzeczywiście ta wersji z ostatniego Motoru to CL czy jednak raczej HL? Widział ktoś CL z czarnym panelem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gromchester Zgłoś #92 Napisano 18 Września 2015 Witam Wszystkich na Forum. Przymierzam się do zakupu nowego auta i na celowniku mam modele wymieniane na tym forum. Z zainteresowaniem też śledzę porównania w prasie. Może jestem w błędzie, ale po raz kolejny widzę Passata w teście, podane jest, że to wersja Comfortline a panel wokół multimediów i klimatyzacji czarny jak w HL. Sprawdziłem kilka aut u dilera na parkingu i wszystkie CLki miały srebrny panel jakby wyszły spod łapek "świstaka". Czy rzeczywiście ta wersji z ostatniego Motoru to CL czy jednak raczej HL? Widział ktoś CL z czarnym panelem? Niestety albo to pomyłka albo celowe działanie redakcji Motoru ale rzeczywiście ta fotka wnętrza to całkiem inny samochód niż ten testowany (oprócz tego, że to highline to jeszcze widać po rączce zmiany biegów że z DSG, a testowali przecież z manualną skrzynią) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
anka Zgłoś #93 Napisano 18 Września 2015 Podają rzeczywiste wymiary pojemnościi bagażnika, jest kilka ujęć wnętrza, więc to chyba była inna wersja auta. Wątpię aby przez przypadek tylko jedno zdjęcie pochodziło z auta o innym wyposażeniu. Jeśłi tak, to podane infromacje dotyczą wersji HL a nie CL, która jest bardziej w moim zasięgu. Czy w takim razie należy się spodziewać jakiś istotniejszych różnic dotyczących np. zachowania w prowadzeniu, wyciszenia, osiągów itd. - czegoś co by suegerowało że jednak S3 jest bliżej do Passata - czy np. porówanie kosztów może być mylące ze względu na fakt, że to jednak była wyższa wersja HL? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dejw Zgłoś #94 Napisano 18 Września 2015 W teście Motoru jest Passat w wersji HL, Mazda jest w wersji SkyPASSION a nie tej którą opisują. Nie doszukałem się informacji czy auta miały DCC czy zwykłe zawieszenie. Ogólnie słabe porównanie Sensowny test Superba i Passata był w AMiS. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
anka Zgłoś #95 Napisano 18 Września 2015 No to rzeczywiście lipa z tą prasą - same "chłyty makretingowe" - zero rzetelności. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gromchester Zgłoś #96 Napisano 18 Września 2015 Podają rzeczywiste wymiary pojemnościi bagażnika, jest kilka ujęć wnętrza, więc to chyba była inna wersja auta. Wątpię aby przez przypadek tylko jedno zdjęcie pochodziło z auta o innym wyposażeniu. Jeśłi tak, to podane infromacje dotyczą wersji HL a nie CL, która jest bardziej w moim zasięgu. Czy w takim razie należy się spodziewać jakiś istotniejszych różnic dotyczących np. zachowania w prowadzeniu, wyciszenia, osiągów itd. - czegoś co by suegerowało że jednak S3 jest bliżej do Passata - czy np. porówanie kosztów może być mylące ze względu na fakt, że to jednak była wyższa wersja HL? Ten test pojemności rzeczywistej pochodzi z nr 8 Motoru z lutego br.(porównanie tych samych samochodów plus Citroen, Renault i Superb 2) Ten sam redaktor i ten sam autor zdjęć więc stosują "kopiuj wklej" i mamy część nowego artykułu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
anka Zgłoś #97 Napisano 19 Września 2015 No to nie zła jazda - kopiując dane testowe pewnie nie zauważyli że w Insygni i Avensis zmieniły się silniki. Za to, odświezyli fotki. Ten redaktor był chyba za bardzo zajęty wyjazdem wakacyjnym autem testowym, aby zrobić porządny test:lol3 Przynajmniej ten artykuł o TSI to jakaś sensowniejsza próba podsumowania - szczegolności w odniesieniu do problemów, o których grzmieli kilka tygodni wcześniej. Brakuje mi jednak informacji dotyczącej najnowszego silnika 1.8 TSI EA888. Jak bardzo i czy zmienił sie w stosunku do 1.8 160 KM. Zakładam, że jest pasek, a nie łancuch jak można mylnie wywnioskowac z artykułu. Ma ktoś jakieś rozeznanie w tym temacie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mej Zgłoś #98 Napisano 19 Września 2015 o to nie zła jazda - kopiując dane testowe pewnie nie zauważyli że w Insygni i Avensis zmieniły się silniki. Za to, odświezyli fotki. Ten redaktor był chyba za bardzo zajęty wyjazdem wakacyjnym autem testowym, aby zrobić porządny test prasa kłamie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dejw Zgłoś #99 Napisano 19 Września 2015 anka Jeśli masz jakieś pytania odnośnie Superba to pisz do Zachara. Jeździł Passatem B8, Superbem na prezentacji a teraz robi dokładny test Superba 1,4 150 KM. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krycho Zgłoś #100 Napisano 20 Września 2015 Powiem Wam, że mam coraz większy mętlik w głowie. Samochód chciałem zamawiać dopiero w przyszłym roku (no chyba, że byłyby jakieś super wyprzedaże w VW i dobra oferta cenowa na Passata). Za ok. 105-6k mam Superba 1.4 TSI 150 w Style'u ze Smart Light Assistem, Lane Assistem, Blind Spot Detection, podgrzewaną szybą i kilkoma bajerami. Superb ma elektryczne fotele (albo fotel nie pamiętam), elektrycznie składane i automatycznie ściemniające się lusterka, elektryczną klapę. Za dość zbliżone pieniądze dostanę Passata w Comfortlinie z takim samym silnikiem i naprawdę dość mocno biję się z myślami. Ponoć pod względem wykończenia jest stosunkowo zbliżony poziom, może Passat jest ciutkę cichszy i może lepiej się prowadzi (nie wiem, bo nie jeździłem nowym Superbem). Co byście doradzili? Jeździł ktoś z Was nowym Superbem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach