jot Zgłoś #121 Napisano 3 Kwietnia 2016 To auto jest dobrze wyciszone, ale nie w jakiś bardzo kosmiczny sposób. Tam jest zastosowany aktywny system redukcji hałasu, który generuje przez głośniki taki sam hałas, jaki panuje w kabinie, tylko że ten wygenerowany jest w przeciwnej fazie, co powoduje, że akustycznie jeden hałas niweluje drugi. Takie kolejne sztuczne kastrowanie natury w plastikowym świecie. Samochód beż żadnych hałasów i pomruku silnika, to jak żarcie bez żadnego smaku. Zależy co kto lubi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tadziak Zgłoś #122 Napisano 5 Kwietnia 2016 Mam jeszcze pytanie do osób, które wyciszały drzwi w swoich B8. Czy lepiej użyć*do tego samych mat (Dynamat) czy też*kombinacji np. maty na blachę, a pastę Brax na plastikowe boczki drzwi? Tak mi sugerowane w jednym zakładzie, ale jakoś*nie ufam tej paście do końca... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
amorgos Zgłoś #123 Napisano 17 Kwietnia 2016 Właśnie zrobiłem test nowym Passatem B8 1.8 TSI. DO 100 km/h super. Przy 130 km/h dosyć głośno ... powiedziałbym, że nawet głośniej niż w moim starym 9 letnim B6 TDI. Pomiar (dosyć dokładnie skalibrowaną aplikacją) wynosił przy 130 km/h aż 82dB .... pytanie z czego to wynika? Czy z tego, że Zachar miał inny silnik? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarod84 Zgłoś #124 Napisano 17 Kwietnia 2016 U mnie aplikacja na betonowej mokrej drodze przy 140km/h pokazała 72 dB, więc coś musiałobyć nie tak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tadziak Zgłoś #125 Napisano 17 Kwietnia 2016 Proponuję zamówić*sobie profesjonalne urządzenie do pomiarów - Voltcraft SL-100 - wytestować i zwrócić w ciągu 14 dni Takim mierzy właśnie Zachar. Poza tym jego B8 miało wszystkie szyby dźwiękochłonne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darrko Zgłoś #126 Napisano 21 Kwietnia 2016 U mnie aplikacja na betonowej mokrej drodze przy 140km/h pokazała 72 dB, więc coś musiałobyć nie tak Masz rację. Coś musiało być nie tak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jot Zgłoś #127 Napisano 21 Kwietnia 2016 Rozrzuty będą spore na telefonicznych aplikacjach, bo to się ma nijak do prawdziwego pomiaru. Te niby "profesjonalne" mierniki za 200-300zł są co prawda dużo dokładniejsze niż telefon, ale jednak do sprzętu profi, to im również sporo brakuje. Każdy sonometr amatorski korzysta najczęściej z taniego pojemnościowego mikrofonu pomiarowego, który trzeba co jakiś czas kalibrować, aby to jako tako działało. Poza tym, wynik pomiaru może się różnić nawet w ciągu tego samego dnia. Wpływ ma na to temperatura, wilgotność powietrza, ciśnienie atmosferyczne, itp. Jednak błąd taki można jakoś przeżyć (ok. +/- 1,5-3dB). Ważny jest też wybór charakterystyki przy jakiej dokonujecie pomiarów - "A, czy "C". Tych spraw chyba nie ogarnia telefon. Mam 4 sonometry dwóch marek z przedziału 300-500zł i w tym samym momencie i miejscu, każdy z nich wskazuje trochę inny wynik. Jednak mieści się to w tolerancji. Mam też sprzęt profi z kompensacją i kalibracją sensora pomiarowego, gdzie sam sensor kosztuje 8 razy więcej niż taki sonometr. Tam błąd nie przekracza 0,1dB i przy wielu próbach pomiarowych wynik jest podobny. Podsumowując - szkoda prądu na pomiary hałasu przy pomocy telefonu. Jeżeli ktoś koniecznie chce mierzyć, to najwyżej dla ogólnej orientacji i przynajmniej sonometrem z wybraną charakterystyką "A", a nie telefonem. Dla napalonych mogę wypożyczyć jakiś sonometr po wpłacie kaucji zwrotnej i pokryciu przesyłek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gromchester Zgłoś #128 Napisano 11 Lipca 2016 Jakie oznaczenie mają szyby dźwiękoszczelne? Zamawiałem takie w mojej konfiguracji, dzisiaj oglądałem samochodów przed odbiorem i wszystkie boczne mają oznaczenie "XI" czyli "szyba laminowana inne niż szyby przednie." Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kriss555 Zgłoś #129 Napisano 11 Lipca 2016 Najprosciej opusc szybe w drzwiach i zobacz czy jest pojedyncza czy podwojna. Dzwiekoszczelne sa podwojne. A jsk jest laminowana to jest tez dzwiekoszczelna (powiedzmy...) zwykle sa poj bez foli Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maluch69 Zgłoś #130 Napisano 11 Lipca 2016 Nie było innego Passata w salonie by porównać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
leinad Zgłoś #131 Napisano 11 Lipca 2016 Które szyby sa podwójne? Tylko przednie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gromchester Zgłoś #132 Napisano 11 Lipca 2016 Nie było innego Passata w salonie by porównać? Nie było czasu na to, wpadłem do salonu prosto po pracy dosłownie na 5 min przed zamknięciem żeby uruchomić tą całą procedurę papierkową związaną z zakupem , przez to do odbioru mam jeszcze sporo czasu na oględziny, jutro na spokojnie pooglądam i porównam. Po prostu myślałem, że ktoś z kolegów "pochwali" się jakie oznaczenie jest na standardowej szybie, ponoć jest to oznaczenie "II" i wiedziałbym już dziś Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tobol Zgłoś #133 Napisano 11 Lipca 2016 Teoretycznie wyłącznie przednie są dźwiękochłonne ale tylne tez są podwójne tylko są takie jakby cieńsze niż przednie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gromchester Zgłoś #134 Napisano 11 Lipca 2016 No właśnie...to może dlatego też w tylnych jest to samo oznaczenie co z przodu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MM_VW Zgłoś #135 Napisano 11 Lipca 2016 Przednia czołowa ma oznaczenie A, więc zobacz czy na bocznych gdzieś nie ma tego oznaczenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jot Zgłoś #136 Napisano 11 Lipca 2016 Na aledrogo są jedne i drugie to sobie porównaj oznaczenie. http://allegro.pl/szyby-boczne-drzwi-18720?string=passat%20b8&bmatch=base-relevance-aut-1-5-0613 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gromchester Zgłoś #137 Napisano 11 Lipca 2016 Ok ,poczytałem już na niemieckim forum ,wszystkie boczne w Variancie są laminowane stąd oznaczenie XI Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kondziu1 Zgłoś #138 Napisano 27 Lipca 2016 Witam Wszystkich. To mój pierwszy post na forum. Od 2 tygodni jestem posiadaczem nowego Alltrack'a (Full opcja BiTDI). Do tej pory jeździłem Volvo XC70 i tam nie było żadnych szumów. Niestety Passat to inny poziom. Pytałem w serwisie o możliwość wymiany szyb na dźwiękoszczelne na własny koszt, ale podobno do Alltrack'a nie ma takiej możliwości. Czy ktoś wie, czy są jakieś różnice w szybach pomiędzy Variant'em a Alltrack'iem? Wg mnie to jest ta sama konstrukcja, ale może się mylę... Przydałyby się jakieś kody szyb standardowych z Variant'a do porównania. Czy ktoś może pomóc? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Macmaciek Zgłoś #139 Napisano 28 Lipca 2016 Pytałem w serwisie o możliwość wymiany szyb na dźwiękoszczelne na własny koszt, ale podobno do Alltrack'a nie ma takiej możliwości.Czy ktoś wie, czy są jakieś różnice w szybach pomiędzy Variant'em a Alltrack'iem? Wg mnie to jest ta sama konstrukcja, ale może się mylę... Zapytaj w innym serwisie. W .de można normalnie zamówić do produkcji komplet podwójnych szyb. U nas można domówić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slabb Zgłoś #140 Napisano 28 Lipca 2016 Zapytaj w innym serwisie. W .de można normalnie zamówić do produkcji komplet podwójnych szyb. U nas można domówić. U nas tylko przód a tył sa zwykle tak ? W Niemczech przód tył dźwiękoszczelne ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach