Skocz do zawartości
malossi

Szyby dźwiękoszczelne

Rekomendowane odpowiedzi

To auto jest dobrze wyciszone, ale nie w jakiś bardzo kosmiczny sposób. Tam jest zastosowany aktywny system redukcji hałasu, który generuje przez głośniki taki sam hałas, jaki panuje w kabinie, tylko że ten wygenerowany jest w przeciwnej fazie, co powoduje, że akustycznie jeden hałas niweluje drugi. Takie kolejne sztuczne kastrowanie natury w plastikowym świecie. Samochód beż żadnych hałasów i pomruku silnika, to jak żarcie bez żadnego smaku. Zależy co kto lubi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze pytanie do osób, które wyciszały drzwi w swoich B8. Czy lepiej użyć*do tego samych mat (Dynamat) czy też*kombinacji np. maty na blachę, a pastę Brax na plastikowe boczki drzwi? Tak mi sugerowane w jednym zakładzie, ale jakoś*nie ufam tej paście do końca...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zrobiłem test nowym Passatem B8 1.8 TSI. DO 100 km/h super. Przy 130 km/h dosyć głośno ... powiedziałbym, że nawet głośniej niż w moim starym 9 letnim B6 TDI. Pomiar (dosyć dokładnie skalibrowaną aplikacją) wynosił przy 130 km/h aż 82dB .... pytanie z czego to wynika? Czy z tego, że Zachar miał inny silnik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie aplikacja na betonowej mokrej drodze przy 140km/h pokazała 72 dB, więc coś musiałobyć nie tak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proponuję zamówić*sobie profesjonalne urządzenie do pomiarów - Voltcraft SL-100 - wytestować i zwrócić w ciągu 14 dni ;) Takim mierzy właśnie Zachar. Poza tym jego B8 miało wszystkie szyby dźwiękochłonne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie aplikacja na betonowej mokrej drodze przy 140km/h pokazała 72 dB, więc coś musiałobyć nie tak

 

Masz rację. Coś musiało być nie tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozrzuty będą spore na telefonicznych aplikacjach, bo to się ma nijak do prawdziwego pomiaru. Te niby "profesjonalne" mierniki za 200-300zł są co prawda dużo dokładniejsze niż telefon, ale jednak do sprzętu profi, to im również sporo brakuje. Każdy sonometr amatorski korzysta najczęściej z taniego pojemnościowego mikrofonu pomiarowego, który trzeba co jakiś czas kalibrować, aby to jako tako działało. Poza tym, wynik pomiaru może się różnić nawet w ciągu tego samego dnia. Wpływ ma na to temperatura, wilgotność powietrza, ciśnienie atmosferyczne, itp. Jednak błąd taki można jakoś przeżyć (ok. +/- 1,5-3dB). Ważny jest też wybór charakterystyki przy jakiej dokonujecie pomiarów - "A, czy "C". Tych spraw chyba nie ogarnia telefon. Mam 4 sonometry dwóch marek z przedziału 300-500zł i w tym samym momencie i miejscu, każdy z nich wskazuje trochę inny wynik. Jednak mieści się to w tolerancji. Mam też sprzęt profi z kompensacją i kalibracją sensora pomiarowego, gdzie sam sensor kosztuje 8 razy więcej niż taki sonometr. Tam błąd nie przekracza 0,1dB i przy wielu próbach pomiarowych wynik jest podobny. Podsumowując - szkoda prądu na pomiary hałasu przy pomocy telefonu. Jeżeli ktoś koniecznie chce mierzyć, to najwyżej dla ogólnej orientacji i przynajmniej sonometrem z wybraną charakterystyką "A", a nie telefonem. Dla napalonych mogę wypożyczyć jakiś sonometr po wpłacie kaucji zwrotnej i pokryciu przesyłek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie oznaczenie mają szyby dźwiękoszczelne?

Zamawiałem takie w mojej konfiguracji, dzisiaj oglądałem samochodów przed odbiorem i wszystkie boczne mają oznaczenie "XI" czyli "szyba laminowana inne niż szyby przednie."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najprosciej opusc szybe w drzwiach i zobacz czy jest pojedyncza czy podwojna. Dzwiekoszczelne sa podwojne.

A jsk jest laminowana to jest tez dzwiekoszczelna (powiedzmy...) zwykle sa poj bez foli

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie było innego Passata w salonie by porównać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Które szyby sa podwójne? Tylko przednie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie było innego Passata w salonie by porównać?

 

Nie było czasu na to, wpadłem do salonu prosto po pracy dosłownie na 5 min przed zamknięciem żeby uruchomić tą całą procedurę papierkową związaną z zakupem , przez to do odbioru mam jeszcze sporo czasu na oględziny, jutro na spokojnie pooglądam i porównam.

Po prostu myślałem, że ktoś z kolegów "pochwali" się jakie oznaczenie jest na standardowej szybie, ponoć jest to oznaczenie "II" i wiedziałbym już dziś :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie wyłącznie przednie są dźwiękochłonne ale tylne tez są podwójne tylko są takie jakby cieńsze niż przednie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie...to może dlatego też w tylnych jest to samo oznaczenie co z przodu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przednia czołowa ma oznaczenie A, więc zobacz czy na bocznych gdzieś nie ma tego oznaczenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok ,poczytałem już na niemieckim forum ,wszystkie boczne w Variancie są laminowane stąd oznaczenie XI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich.

To mój pierwszy post na forum. Od 2 tygodni jestem posiadaczem nowego Alltrack'a (Full opcja BiTDI).

Do tej pory jeździłem Volvo XC70 i tam nie było żadnych szumów. Niestety Passat to inny poziom.

Pytałem w serwisie o możliwość wymiany szyb na dźwiękoszczelne na własny koszt, ale podobno do Alltrack'a nie ma takiej możliwości.

Czy ktoś wie, czy są jakieś różnice w szybach pomiędzy Variant'em a Alltrack'iem? Wg mnie to jest ta sama konstrukcja, ale może się mylę...

Przydałyby się jakieś kody szyb standardowych z Variant'a do porównania. Czy ktoś może pomóc?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pytałem w serwisie o możliwość wymiany szyb na dźwiękoszczelne na własny koszt, ale podobno do Alltrack'a nie ma takiej możliwości.

Czy ktoś wie, czy są jakieś różnice w szybach pomiędzy Variant'em a Alltrack'iem? Wg mnie to jest ta sama konstrukcja, ale może się mylę...

 

Zapytaj w innym serwisie. W .de można normalnie zamówić do produkcji komplet podwójnych szyb. U nas można domówić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zapytaj w innym serwisie. W .de można normalnie zamówić do produkcji komplet podwójnych szyb. U nas można domówić.

 

U nas tylko przód a tył sa zwykle tak ? W Niemczech przód tył dźwiękoszczelne ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności