Skocz do zawartości
rekinek7

Zmiana modułu komfortu z 1J0 na 1C0 - mały poradnik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam W moim samochodzie z końca roku 1999 nie ma w niebieskiej wtyczce pinu 21 który podpina się pod 2. Pod co podpiąć ta 2 poza tym nie mogę się bez podpięcia tej dwójki połączyć vag z modułem komfortu i nie wiem czy moduł walnięty czy źle coś połączone. Może ktoś to przerabiał i miał tak samo jak ja i by podzielił się jak to rozwiązać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam moduł 1jo 959 799s a chce zmienić na 1co959799b większość ogarniam tzn licznik, silniczki szyb i zmienione piny w 2 kostkach ale mój stary moduł ma 3 kostki i gdzie podłączyć tą czerwoną??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Posiada ktoś rozpiskę pinów 1C0 lub chociaż pin 17.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Generalnie w 1c0 pin ten jest nieużywany, bo informacja ta idzie po can, ale jest to sygnał, ze kluczyk jest w stacyjce (W 1j0 pin 3). Zalecają go nie podłączać przy swapie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Robię przejście 1J0--->1C0 wg tego manuala ale w Leonie 1M. Wszystko mam. Przejściówki ogarnięte. Licznik B5 FL z końcówką .849.

Czy dla sprawdzenia jak zamontuje tylne silniczki+moduł 1C0 to pokaże na fisie bryłę auta i otwarcie tylnych drzwi, bagażnika i maski ? Czy coś trzeba kodować, dorabiać itp??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

trzeba podłączyć can między licznikiem i MK. I żeby maskę pokazywało to z MK do licznika też trzeba przewód pociągnąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Każdy moduł komfortu niejako jest wpięty w szyne CAN (pomarańczowo brązowe i zielone kable). Do licznika trzeba podpiąć CAN komfortu. W niektórych modelach passata były już fabrycznie dociągniete musisz zobaczyć u siebie czy masz w liczniku te piny obsadzone. Z tego co pamiętam to do wyświetlania brył przy otwartych drzwiach nie potrzeba mieć podpiętego modułu komfortu tylko musi być CAN wpięty do licznika. Info o drzwiach ltwartych leci po szynie od silniczkow drzwi i licznik bezpośrednio je odczytuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Konrad w 1j0 nie ma linii can między licznikiem i modułem komfortu. I żeby na liczniku wyświetlało bryłę auta po zmianie na 1c0 musi być podłączony moduł komfortu, właśnie canem, z licznikiem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mówicie o pinach 6 i 9 z kostki modułu do zielonej wtyczki licznika 9 i 8. Tak ?

Co z maska i bagażnikiem ?

Dodam, że jak kiedyś miałem fis z końcówką .847 to po wlutowaniu w plycie licznika 2 oporników (wg instrukcji) to ukazała się bryła i pokazywało otwarcie drzwi kierowcy, maski czy bagażnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
57 minut temu, M@rtinus napisał:

Mówicie o pinach 6 i 9 z kostki modułu do zielonej wtyczki licznika 9 i 8. Tak ?

Dokładnie tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy silniczki szyb z polifta (dokładnie silniczek 3B4 837 752 FC) które współpracują z modułem 1C0 będą działały z modułem 1J0? Pytam, bo padł mi silniczek/moduł silniczka u pasażera i mam okazję kupić 3B4 837 752 FC za grosze. Póki co mam moduł 1J0 choć w przyszłości planuje wymienić na 1C0.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Frankoo napisał:

Czy silniczki szyb z polifta (dokładnie silniczek 3B4 837 752 FC) które współpracują z modułem 1C0 będą działały z modułem 1J0? Pytam, bo padł mi silniczek/moduł silniczka u pasażera i mam okazję kupić 3B4 837 752 FC za grosze. Póki co mam moduł 1J0 choć w przyszłości planuje wymienić na 

Nie będzie działać.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 7.11.2018 o 17:00, rekinek7 napisał:

Nie będzie działać.

Ciekawe.. silniczek który mi padł (nie do końca jestem przekonany że się zepsuł) ma numery 3B4 837 752 GJ - czyli jak rozumiem jest to wersja poliftowa która komunikuje sie po CANie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skąd pomysł, że to wersja poliftowa? Nie słyszałem o tym aby silniczki z przed lifta działał w FL i na odwrót. Z tego co ogólnie ustalono piny mają takie same ale inną metodę komunikacji w FL jest już pełny CAN w przedlifcie działa to trochę inaczej. Tak do końca w sumie nie rozumiem z czym masz problem, silniczki szyb kosztują grosze i jet ich pełno zresztą mam parę chcesz to pisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, rekinek7 napisał:

Skąd pomysł, że to wersja poliftowa? Nie słyszałem o tym aby silniczki z przed lifta działał w FL i na odwrót. Z tego co ogólnie ustalono piny mają takie same ale inną metodę komunikacji w FL jest już pełny CAN w przedlifcie działa to trochę inaczej. Tak do końca w sumie nie rozumiem z czym masz problem, silniczki szyb kosztują grosze i jet ich pełno zresztą mam parę chcesz to pisz.

rekinek7 wysunąłem taki wniosek sugerując się numerem silniczka oraz faktem, że mam Passata w wersji przejściowej (komunikacja szyb po CAN). Dlatego przyszło mi na myśl, że może w wersji przejściowej może montowali już silniczki z FL. Ale jeśli wiesz, że pełny CAN, a CAN cząstkowy (taki jaki jest u mnie) to dwie zupełnie różne historie to przyjmuję do wiadomości i nie podważam tej opinii/informacji :)

Problem mam taki, że uchylonej szyby pasażera nie jestem w stanie zamknąć. Generalnie po czasie wyszło, że nie tylko szyba nie działa w tych drzwiach ale również centralny, oświetlenie sterowania szyby, kabiny i nóg. Okazuje się, że do sprawy podszedłem "z dupy strony" zakładając że:

1. winą jest moduł komfortu, który wcześniej bywał podtapiany - wymieniony na ten sam z Bory: BUSTED :wstyd

2. winą jest silniczek/moduł silniczka - wypiąłem wtyczkę z mojego silnika i wpiąłem na próbę silniczki z przedlifta i polifta: BUSTED :wstyd

3. teraz obstawiam sparciałe/uszkodzone przewody w gumowej osłonie między drzwiami, a karoserią.. :annoyed:

Błędów nie mogłem odczytać bo oczywiście jak wcześniej nie miałem problemów, tak teraz mam problem połączyć się z gniazdem diagnostycznym mimo iż interfejs widzi.. :cenzura:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Frankoo napisał:

że mam Passata w wersji przejściowej (komunikacja szyb po CAN)

Komunikacja w module komfortu nawet w najstarszej wersji b5 idzie po can. Różnica do nowszych jest taka, ze ten can nie łączy się z innymi modułami w aucie.
 

2 godziny temu, Frankoo napisał:

Problem mam taki, że uchylonej szyby pasażera nie jestem w stanie zamknąć. Generalnie po czasie wyszło, że nie tylko szyba nie działa w tych drzwiach ale również centralny, oświetlenie sterowania szyby, kabiny i nóg. Okazuje się, że do sprawy podszedłem "z dupy strony" zakładając że:

1. winą jest moduł komfortu, który wcześniej bywał podtapiany - wymieniony na ten sam z Bory: BUSTED :wstyd

Wminieniłeś podtapiany moduł, a przewody do niecgo dochodzące obadałeś? Temat opisywany dziesiatki razy. Skoro miałeś wodę i podtopiony był moduł, to i równiez przewody stały w wodzie, a zaraz przed  skrzynką modułu są bardzo wrażliwe punkty łącżenia przewodów z jednego (wychodzącego z modłu ) w kilka (rozchodzących się między innymi i w drzwi). Te punkty należy zarobić na nowo, bo nawet mimo pieknego wyglądu z zewnątrz w środku może być korozja i brak przejścia sugnału, co powoduje różne problemy  wymienione rzez ciebie.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
37 minut temu, tauka napisał:

Wminieniłeś podtapiany moduł, a przewody do niecgo dochodzące obadałeś? Temat opisywany dziesiatki razy. Skoro miałeś wodę i podtopiony był moduł, to i równiez przewody stały w wodzie, a zaraz przed  skrzynką modułu są bardzo wrażliwe punkty łącżenia przewodów z jednego (wychodzącego z modłu ) w kilka (rozchodzących się między innymi i w drzwi). Te punkty należy zarobić na nowo, bo nawet mimo pieknego wyglądu z zewnątrz w środku może być korozja i brak przejścia sugnału, co powoduje różne problemy  wymienione rzez ciebie.

Auto było całe rozbebeszone w środku i wiązki przewodów były przeglądane choć żadne "druty" nie były wymieniane. Ale dzięki za uwagę, jeszcze raz zerknę w tamte miejsce. 

Edytowane przez Frankoo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie moduł 1C0 959 799B posiada alarm ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, M@rtinus napisał:

Panowie moduł 1C0 959 799B posiada alarm ??

Oczywiście. można również aktywować czujniki dozoru wnętrza, jeżeli takowe sobie zamontujesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, tauka napisał:

Oczywiście. można również aktywować czujniki dozoru wnętrza, jeżeli takowe sobie zamontujesz.

Dziękuję za info.

Tak robie swap na 1C0 i montaż ori alarmu z kontrolą wnętrza.

To może jeszcze macie manul lub jakieś wskazówki by zamontować alarm do tego modułu i kontrolę wnętrza ?

Edytowane przez M@rtinus
Dopisanie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności