rekinek7 Zgłoś #1 Napisano 19 Czerwca 2015 (edytowane) Witajcie, Nie wiem czy są chętni ale może się przyda, więc postanowiłem napisać mały skromny poradnik. Jest to pierwszy mój poradnik więc proszę o wyrozumiałość Zapragnąłem mieć u siebie na pokładzie licznik FULL FIS z młodszego brata czyli z 3BG Tak więc kupiłem komputer z końcówką GA i licznik 849A. Jednak nie wystarczyło mi to i zapragnąłem mieć ikonki otwartych drzwi, wszystkich nie tylko kierowcy Nie którzy stwierdzą "idiota", ale jednak zrealizowałem swą idee czyli zmiana komfortu z 1J0 na 1C0. Po nudnym wstępie biorę się za opis czynności jakie wykonałem Przede wszystkim musimy się zaopatrzyć w silniczki szyb do wszystkich drzwi koniecznie z europy i moduł komfortu wraz z wtyczkami ale musi być z auta EUROPEJSKIEGO!! Potrzebny też będzie kluczyk scyzoryk 3 przyciskowy Silniczki drzwi: 1C1 959 801 - drzwi kierowcy LP 3B4 837 751 LD 1c1 959 802 - drzwi pasażera PP 3b4 837 751 LB 1c0 959 811 - drzwi pasażera LT 3B9 837 751 BF 1C0 959 812 - drzwi pasażera PT 3B9 837 752 BF Moduł komfortu (w moim przypadku) : 1C0 959 799 B H01/S003 Wtyczki: T23 - 1J0 962 623C (ASO 15zł) T15 - 1J0 962 615A (ASO 12zł) Kluczyk scyzoryk: 1J0 959 753 AH Większość modułów komfortu 1C0 959 799 B ma częstotliwość 434 Mhz i taki też pilot potrzebujemy. Co do silniczków to przednie muszą być z europy tylne bez znaczenia (wszystkie są takie same). Zaczynami od opuszczenia wszystkich szyb i rozbiórki drzwi aby wyjąć silniczki. Wiązki jak i wtyczki są takie same więc w drzwiach podmieniamy tylko silniczki, bez większych problemów, myślę że każdy sobie z tym poradzi kto rozbierał drzwi a jak nie to na forum jest dużo o tym jak drzwi rozebrać. Teraz bierzemy się za wyjęcie modułu komfortu. Ja odsuwam fotel maksymalnie do końca zdejmuje boczną listwę i odginam delikatnie za fotel, zdejmujemy plastik po lewej (pod rączką otwierania klapy) i podstopnice, następnie unosimy mocno wykładzinę do góry i wyciągamy pudło z komfortem a no i nie zapomnimy o jednej masie która jest przykręcona do podłogi delikatnie na lewo powyżej skrzynki z komfortem. Odpinamy kleme, odpinamy stary moduł komfortu i do roboty z kabelkami Są dwie opcje albo kupujemy nowe obudowy w ASO oraz "czyste" piny ucinamy kable zaciskamy i jak w fabryce, albo kupujemy komforty z wtyczkami i kawałkiem wiązki lutownica i do boju. Tutaj mała pinologia: T23: 1J0 - 1C0 1 - 16 4 - 13 6 - 6 LOW CAN 7 - 12 8 - 1 9 - 9 HIGH CAN 10 - 8 11 - 11 12 - 14 15 - 10 16 - 21 18 - 20 19 - 3 20 - 18 21 - 2 22 - 22 23 - 23 T15: 1J0 - 1C0 1 - 5 7 - 7 10 - 10 11 - 11 12 - 12 13 - 14 14 - 15 15 - 13 Przewody, które pominąłem nie podpinałem po prostu bo są nie potrzebne gdyż część danych idzie po can. Wtyczka T15 po małej przeróbce pasuje do 1C0 oczywiście 4 piny trzeba zamienić według rozpiski. z wtyczki T23 z pinów 6 i 9 ciągniemy kable do licznika służą one do komunikacji CAN. Zielona wtyczka licznika: pin 8 (can high) wtyczka T23 komfortu pin 9, pin 9 (can low) wtyczka T23 komfortu pin 6, można te kable znaleźć przy lewym słupku idą one od każdych drzwi do komfortu Pomarańczowo zielony (pin 9) i pomarańczowo brązowy (pin 6). Po podłączeniu według tej rozpiski moim oczom ukazało się : Teraz podpinamy VAG-a (VAG COM) wchodzimy w grupe 46 (KOMFORT), następnie 10 (ADAPTACJA) 000 test, save. Kasujemy wszystkie błędy i pora na zakodowanie pilotów. wchodzimy znowu 46 (komfort) następnie 10 (adaptacja), grupa 01 (wpisujemy ilość pilotów) następnie TEST, SAVE i wciskamy na sekundę na pilocie UNLOCK (kolejno w każdym kolejnym pilocie) kodowanie zostanie potwierdzone trąbnięciem Jeszcze jedną rzeczą którą trzeba wcześniej zrobić to przełożyć groty ze scyzoryków (o ile je mieliśmy) do tego trzeba zedrzeć logo z tyłu pilota, odkręcić śrubkę i delikatnie podważać obudowę koniecznie też przełóżcie transpondery tylko bardzo delikatnie o ile ze starszych dwu przyciskowych scyzoryków dobrze wychodzą tyle z nowszych ciężko. Można też kupić nowe crypto 48. koszt ok 20zł /szt na alledrogo Z grubsza chyba to wszystko, jakby czegoś brakowało dopiszcie, poprawcie. U mnie wszystko działa oprócz zamka tylnej klapy, ale mam uszkodzony więc nie wiem czy działa czy nie jak się z nim uporam dopiszę Jakby ktoś miał jakieś pytania, piszcie postaram się odpowiedzieć. To tyle życzę miłej zabawy Może się komuś przyda A i jeszcze załączę wam schematy komfortu z przed i po lifta: komfort 3bg.pdf Piny: Małe http://www.tme.eu/pl/details/341441/...yki/4carmedia/ Duże http://www.tme.eu/pl/details/341432/...yki/4carmedia/ EDIT: Mała aktualizacja, Mam kombiaka i drugi moduł komfortu 1C0 959 799 B S004 (tyle że z anglika pokazuje na fisie na odwrot drzwi) i działa wszystko bez najmniejszych problemów. Na S003 działa wszystko po za zamkiem klapy tylnej i syreną. Będę walczył dalej. Ale wyczytałem że w nowej wersji Motordiag będzie można zmieniać w komforcie LHD na RHD 20.10.2015 Dzięki koledze vwtdi90 udało się przekodować moduł komfortu z LHD na RHD. Do zrobienia tego potrzebujemy laptopa z Windows XP i z portem COM (RS232) kabel VAG COM (RS 232) oraz program VDC Pro. Pózniej może uda mi się napisać krok po kroku jak uruchomić ten program dla "zielonych". Po uruchomieniu wchodzimy w komfort [46]: [11] LOGIN - wpisujemy 19283 [enter] następnie [27] write eeprom serial w pierwszym okienku 04358 a pod spodem 255 enter i potwierdzamy później znowu [27] 04359 - 255 [27] 04360 - 255 teraz gdy mamy wszystko poprawnie wpisane moduł działa na RHD 22.10.2015 CULTUS3 Schemat beżowej wtyczki od 1J0 po polsku jak by ktoś miał moduł na jedną wtyczkę. T15/1 - do czujnika otwarcia maski T15/6 - kabel czarno/żólty - pin 3/1 trąbki alarmu z własnym zasilaniem T15/7 - kabel osłonowy anteny T15/8 - pin 6/6 lampki kontroli wnętrza - kabel niebiesko/czerwony T15/9 - pin 3/1 wtyczki wyłącznika kontroli wnętrza oraz pin 6/5 lampki kontroli wnętrza T15/10 - kabel anteny T15/11 - kabel czarno/żółty 1,5mm - pin 2/2 trąbki alarmu bez własnego zasilania (opcja jak nie ma z własnym) T15/12 - 1,5mm czerwono/żółty - bezpiecznik dodatkowy obok przekaźników 15A - z tego bezpiecznika dajesz też napięcie dla dodatkowej syreny z podtrzymaniem - pin 3 (jeśli ją założysz) T15/13 - czarno/zielony 1,5mm do wiązki kierunków np włącznik awaryjnych ten sam kolor T15/14 - czarno/biały 1,5mm do wiązki kierunków np włącznik awaryjnych ten sam kolor T15/15 - 1,5mm czerwono/czarny - następny bezpiecznik dodatkowy obok przekaźników 15A 09.06.2016 No więc w końcu podłączyłem syrenkę (H12) z własnym zasilaniem. Syrenka 1J0 951 605.schemat podłączenia: syrenka - moduł pin1 - 1C0 T15/3, 1J0 T15/6 pin2 - masa pin3 - stały plus z bezpiecznikiem 15A i dalej rozdziela się na syrenkę i T15/12 dla 1C0 i 1J0 Po podłączeniu syrenka nie działała. Okazało się że moduł nie ma aktywowanej syrenki na 3piny tylko na klakson (T15/11) Żeby syrenka zadziałała potrzebujemy uruchomić VDC i zmienić 1C0: (w moim przypadku) 04367 - 255-> 112 04368 - 255-> 112 04369 - 255-> 112 1J0. (nie miałem jak przetestować) 04285 ->48 04291 ->48 04297 ->48 Oczywiście każdy robi na własną odpowiedzialność Edytowane 9 Czerwca 2016 przez rekinek7 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
09tp Zgłoś #2 Napisano 19 Czerwca 2015 sUper napewno przyda się dla potomnych Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rekinek7 Zgłoś #3 Napisano 19 Czerwca 2015 mam taką małą nadzieje Ty chyba skorzystasz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magoo Zgłoś #4 Napisano 19 Czerwca 2015 Bardzo fajny manual! Pierwsze pytanko - jak sprawa wygląda, gdy mam tylko elektryczne szyby z przodu? Będzie działać kontrolka wtedy tylko na przednich drzwiach? Kolejna sprawa to piny we wtyczkach komfortu - są one takie same w starym jak i nowym komforcie a różnią się tylko wtyczki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rekinek7 Zgłoś #5 Napisano 19 Czerwca 2015 (edytowane) Jeśli masz tylko z przodu zawsze możesz dołożyć te tylne Nie jest to droga zabawa Co do adaptacji 2 szyb to pewnie da się bez problemu ale opracowałem to według schematu na 4 szyby, jak znajdę chwilę to postaram się sprawdzić jak by to wyglądało. Ale jak chcesz się bawić w coś takiego to myślę, że warto dołożyć te tylne szyby. Blacha z silnikiem na tył plus wiązka do drzwi http://allegro.pl/lewy-podnosnik-szyby-passat-b5-fl-2001-2005-i5398207175.html przełącznik i plastik do boczków i jakąś zaślepkę w miejsce korbki. Mam numer do gościa co by myślę w dobrej cenie Ci komplet sprzedał Piny są takie same Małe http://www.tme.eu/pl/details/341441/zlacza-car-audio-obudowy-i-wtyki/4carmedia/ Duże http://www.tme.eu/pl/details/341432/zlacza-car-audio-obudowy-i-wtyki/4carmedia/ Jak by było więcej chętnych mogę zamówić większą ilość i po rozsyłać. Edytowane 19 Czerwca 2015 przez rekinek7 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
09tp Zgłoś #6 Napisano 25 Czerwca 2015 mam taką małą nadzieje Ty chyba skorzystasz? no baa;) czekam tylko na wolną chwilę i działam;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
09tp Zgłoś #7 Napisano 28 Lipca 2015 Komfort na pokładzie;) wszystko tak jak w pierwszym poście , wielkie dzięki Konrad. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tysszek Zgłoś #8 Napisano 23 Września 2015 Hmm mam u siebie w aucie taki 1J0 959 799 AH. Chcę wymienić na poliftowy ze względu na to że licznik wymieniłem. Mam poliftowe ale z końcówkami B, A, E. Niestety AH nie znalazłem. Może mi ktoś powiedzieć czym one się różnią? Mój ma alalrm to wiem na pewno Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vwtdi90 Zgłoś #9 Napisano 23 Września 2015 Ja mam takie pytanie mam modul komfortu 1j0959798 i on jest na jedną kostkę kupiłem 1c0959798 i wejście modułu comfortu nie pasuje co w takim przypadku zrobić jak kostki nie pasują? Dodam że mam sygnalizację tylko maski przód . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tysszek Zgłoś #10 Napisano 23 Września 2015 Musisz kostkę z polifta mieć. Pewnie tak jak jest w dwu wtykowych że nie pasują. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vwtdi90 Zgłoś #11 Napisano 23 Września 2015 A schemat podlaczenia ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rekinek7 Zgłoś #12 Napisano 23 Września 2015 jaki masz kolor kostki w komforcie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vwtdi90 Zgłoś #13 Napisano 23 Września 2015 Chyba Zielony albo niebieski muszę jutro zerknąć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rekinek7 Zgłoś #14 Napisano 23 Września 2015 (edytowane) Hmm mam u siebie w aucie taki 1J0 959 799 AH.Chcę wymienić na poliftowy ze względu na to że licznik wymieniłem. Mam poliftowe ale z końcówkami B, A, E. Niestety AH nie znalazłem. Może mi ktoś powiedzieć czym one się różnią? Mój ma alalrm to wiem na pewno 1C0 959 799 B takiego masz szukać do siebie. Po FL nie znajdziesz AH. - - - - - aktualizacja - - - - - Chyba Zielony albo niebieski muszę jutro zerknąć. Daj znać. Twój moduł dla mnie jest nie znany Ile masz szyb elektrycznych ? Pilota czy kluczyk tylko ? Edytowane 23 Września 2015 przez rekinek7 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vwtdi90 Zgłoś #15 Napisano 23 Września 2015 Daj znać. Twój moduł dla mnie jest nie znany Ile masz szyb elektrycznych ? Pilota czy kluczyk tylko ? Kostka Niebieska taki mam moduł http://allegro.pl/modul-komfortu-passat-b5-golf-4-1j0959799-q-i5535632740.html Kluczyk tylko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rekinek7 Zgłoś #16 Napisano 23 Września 2015 Postaram się coś znaleźć i napiszę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vwtdi90 Zgłoś #17 Napisano 23 Września 2015 Postaram się coś znaleźć i napiszę Oki dziękuję ,ale myślę ,że u mnie nie da rady tego ogarnąć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CULTUS3 Zgłoś #18 Napisano 24 Września 2015 Jak z AH da się ogarnąć to z tym też się da. Ja jeszcze nie robiłem przeszczepu na 1c0 ale zrobiłem przeszczep z takiego jak Twój na AH (miałem z mojego poprzedniego paska). Ta brakująca kostka to jest klakson alarmu, Kierunkowskazy, antena itd więc do ogarnięcia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vwtdi90 Zgłoś #19 Napisano 24 Września 2015 W sumie dobrze mówisz kable już mam poprowadzone z licznika do modulu bo mam sygnalizację otwarcia maski. Pozostały drzwi i klapa . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tysszek Zgłoś #20 Napisano 24 Września 2015 (edytowane) 1C0 959 799 B takiego masz szukać do siebie. Po FL nie znajdziesz AH. - - - - - aktualizacja - - - - - No mam ten z końcówką B Czyli cała reszta według Twojego poradnika? Alarm i wszystko będzie działać normalnie? Edytowane 24 Września 2015 przez tysszek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach