Dreyfus Zgłoś #701 Napisano 1 Kwietnia 2019 Nie no szacun, uważam po prostu że tam pracują wymieniacze a nie specjaliści oraz ceny są z sufitu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek evo Zgłoś #702 Napisano 1 Kwietnia 2019 7 godzin temu, zuku napisał: chciałbym spytać się o olej do Audi A3 8V 1.8 TFSI 180KM Quattro, chce zrobić wymianę w ASO i powiedzieli mi że powinieniem dostarczyć olej zgodny z 504 00 507 00 Dotychczas miał lane Castrol Prof. III LongLife 5W30 Czytam że te starsze normy 502 00 np Motul X-max 0w40 lepiej chronią taki silnik? czy możecie coś doradzić? Jeśli nie możesz/nie chcesz zalać oleju z normą 502 to w normie 504/507 proponuję do tego silnika : - Eurol Synthence FS 0W30 - Millers XF longlife 5W30 -Ravenol VSW 0W30 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuku Zgłoś #703 Napisano 3 Kwietnia 2019 dzięki tomek, tym razem zdecydwałem się na Motul X-clean+ 5W30 ale widzę że Millers XF longlife 5W30 jest polecany więc następnym razem go spróbuję. a czy z normy 502 są w ogóle jakieś oleje 5W30 bo nie mogłem takowych znaleźć, bo nie chciałbym zmieniać gęstości oleju skoro nic mi się nie dzieje, a ja jeżdżę spokojnie autem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KimeX Zgłoś #704 Napisano 4 Kwietnia 2019 w koncu tez przesiadam sie z castrona na Motul Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majkel2017 Zgłoś #705 Napisano 4 Kwietnia 2019 Pytanie, czy przeciętny znadacz chleba odczuje różnicę podczas zmainy marki oleju? Ja mam to co dali w ASO czyli chyba castrol 5w30LL. Jeśli zacznę lać np powyższego Motula to co się zmieni? Wydaje mi się, że przy regularnej wymianie co np 10 czy 15tyś nic złego silnikka nie spotka. Jeśli są potwierdzone faktami argumenty, że jest inaczej to jestem otwarty i chętnie zmienię olej... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MM Store Zgłoś #706 Napisano 9 Kwietnia 2019 Cześć, Wcześniej w Mondeo jeździłem na Amsoil, aktualnie mam Passata B8 i również wlałem Ams'a. Zmieniałem olej w DSG w ASO i przy okazji olej w silniku (Amsoil 5w30 VW 504.00, 507.00). Fakty są takie, że niejednokrotnie widziałem rozbierane silniki, które pracowały na castrolu, gdzieś nawet miałem zdjęcie (jak znajdę to wstawie), w środku syf. Wlej dobry olej, utrzymasz silnik w czystości i nie będziesz mógł sobie zarzucić, że nie wybrałeś lepszego oleju, by zapewnić długą i bezawaryjną prace silnika w swoim samochodzie. https://chemiasamochodowa24.pl/pl/oleje-samochodowe/92-amsoil-european-car-formula-5w30-dpf.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rivam Zgłoś #707 Napisano 14 Kwietnia 2019 Proszę o pomoc i głos rozsądku jak postępować z kolejnymi wymianami oleju. 11.05.2018r. wyjechałem z salonu nowym B8. 20.08.2018r. przy przebiegu 3566km z własnej woli zmieniłem olej w ASO (swój Motul). Olej chcę zmieniać co 15000km. Aktualny przebieg auta z dzisiaj to 10688km. Komputer pokazuje mi, że wymiana oleju wypada za 5300km lub 39 dni. Jak zrobić teraz z wymianą oleju? Jechać do ASO kiedy komputer sam pokaże porę wymiany oleju czy jezdzic na tym oleju co mam az do osiagniecia przebiegu 15000km i dopiero zmieniac pomimo wskazan komputera? Jezdze glownie po miescie, wiec czas do zmiany pewnie bedzie jeszcze krotszy... Przy wymianie oleju prosic ASO o zmiane interwalu zmiany oleju co 15000km? Bo teraz komputer liczy pewnie wymiany oleju co 30000km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Macmaciek Zgłoś #708 Napisano 14 Kwietnia 2019 Powinni wpisywać interwał 15tkm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MST 2019 Zgłoś #709 Napisano 7 Maja 2019 (edytowane) Cześć, uzyskałem wiąrzącą odpowiedź (bezpośrednio u doradcy serwioswego w ASO) jest opcja by zmienić na intermał co rok lub 15'000km podczas kasowania inspekcji, przy wymianie oleju. Sam mam podobne przekonanie do celowości wymian co 12 mies. lub 15'000km maks. M. Edytowane 7 Maja 2019 przez MST 2019 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shibby Zgłoś #710 Napisano 7 Maja 2019 dzięki w sumie za przypomnienie. W sobotę zmieniałem olej i zapomniałem zmienić wartości w inspekcji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MST 2019 Zgłoś #711 Napisano 13 Maja 2019 PS. Kilka ładnych lat temu postawiłem (za namową dobrego tunera) na Valvoline (wymienienianym nie rzadziej niż co rok lub 12-15'000km). Obenie w swoim B8 1.8 TSI, również pozostanę przy tej marce, gdyż ma korzystny stosunek cena/jakość. Dziś wjeżdzam sobie na hamownię, to podpytam o klasę lepkości. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #712 Napisano 14 Maja 2019 Czasy się zmieniają, oleje również. Kilka lat temu Valvoline był jednym z bardziej polecanych, dziś niestety już nie bo mimo tych samych nazw składy są inne (gorsze, z mniejszą ilością baz syntetycznych lub z zupełnym ich brakiem). Przynajmniej tyle wynika z tego co piszą na stronach poświęconych testom laboratoryjnym olejów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sadam1988 Zgłoś #713 Napisano 14 Maja 2019 ja wymieniam olej co 15kkm, mialem wymiane zerową, ale cały czas na jeżdżę na "zalecanym" Castrolu. Czytam ten wątek i się przerażam, że to aż taki zły olej? Rozważam teraz zmianie na MOTULa lub Ravenol'a przy następnej wymianie. Jedno pytanie mi się nasunęło, nikt nie wspomniał w tym wątku czy system SCR/AdBlue ma jakieś specjalne wymagania/normy co do oleju ? pytam bo np w opisie MOTULa 8100 x-clean+ 5w30 wspomniane jest że spełnia normy EURO IV i V (nie ma nic o euro 6) Czy poprostu wybór oleju nie ma wpływu na SCR ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MST 2019 Zgłoś #714 Napisano 14 Maja 2019 Castrol 5w30LL nie jest zły, ale w ASO ma niekorzystny stosunek cena/jakość, stąd wielu użytkowników stosuje inne zdecydowanie oleje lepsze w podobnej cenie. Kupując olej do auta z dpf musisz zwrócić uwagę na normę ACEA, ważna jest klasa C. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek evo Zgłoś #715 Napisano 19 Maja 2019 Większość świadomych użytkowników decyduje się na inny olej bo jakość Castrola jest co najwyżej średnia podczas gdy można kupić dużo lepsze oleje w atrakcyjnych cenach. W przypadku doboru oleju do VAG-ów patrzymy przede wszystkim na to jaka normę producenta ma spełniać olej a nie na to czy jest C3 czy nie jest bo może być C3 ale bez normy a jak ma normę to z automatu spełnia wszystkie konieczne wymagania. Valvoline jeśli chodzi o jakość jest na dobrym poziomie ale do najlepszych sporo brakuje. Dobrym ich olejem jest 0W40 ale poza tym nic ciekawego. Problem z Valvolinem jest taki, ze oni nie mają swojego zakładu produkcyjnego w Europie i muszą zlecać produkcje i to nie jednemu zakładowi m.in stąd zmiany składów. Z mojego doświadczenia wiem, ze nawet dobrzy tunerzy niekoniecznie muszą być oblatani w tematyce olejowej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
loki7777 Zgłoś #716 Napisano 28 Czerwca 2019 Dnia 19.05.2019 o 22:26, tomek evo napisał: Większość świadomych użytkowników decyduje się na inny olej bo jakość Castrola jest co najwyżej średnia podczas gdy można kupić dużo lepsze oleje w atrakcyjnych cenach. W przypadku doboru oleju do VAG-ów patrzymy przede wszystkim na to jaka normę producenta ma spełniać olej a nie na to czy jest C3 czy nie jest bo może być C3 ale bez normy a jak ma normę to z automatu spełnia wszystkie konieczne wymagania. Valvoline jeśli chodzi o jakość jest na dobrym poziomie ale do najlepszych sporo brakuje. Dobrym ich olejem jest 0W40 ale poza tym nic ciekawego. Problem z Valvolinem jest taki, ze oni nie mają swojego zakładu produkcyjnego w Europie i muszą zlecać produkcje i to nie jednemu zakładowi m.in stąd zmiany składów. Z mojego doświadczenia wiem, ze nawet dobrzy tunerzy niekoniecznie muszą być oblatani w tematyce olejowej. Taka ciut prywata, ma ktos numer jakis inny niz na stronie do Tomka(lejolej.pl) i moglby mi go prywatnie udostepnic. Ewentualnie wie co sie z kolega dzieje bo nie moge sie z nim skontaktowac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KacperVip Zgłoś #717 Napisano 28 Czerwca 2019 Dnia 4.04.2019 o 23:22, Majkel2017 napisał: Pytanie, czy przeciętny znadacz chleba odczuje różnicę podczas zmainy marki oleju? Ja mam to co dali w ASO czyli chyba castrol 5w30LL. Jeśli zacznę lać np powyższego Motula to co się zmieni? Wydaje mi się, że przy regularnej wymianie co np 10 czy 15tyś nic złego silnikka nie spotka. Jeśli są potwierdzone faktami argumenty, że jest inaczej to jestem otwarty i chętnie zmienię olej... Zauważy. Najbardziej widoczną zmianą jest temperatura oleju osiągana przy ostrej jeździe bądź utrzymywaniu bardzo wysokich prędkości przez dłuższy czas. Na oleju Millers XF longlife, który stosuję jest zdecydowanie chłodniej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dreyfus Zgłoś #718 Napisano 28 Czerwca 2019 3 godziny temu, KacperVip napisał: Na oleju Millers XF longlife, który stosuję Wymiana też longlife? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KacperVip Zgłoś #719 Napisano 29 Czerwca 2019 12 godzin temu, Dreyfus napisał: Wymiana też longlife? Nie, wymieniam co 15tyś Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dreyfus Zgłoś #720 Napisano 29 Czerwca 2019 9 minut temu, KacperVip napisał: Nie, wymieniam co 15tyś I jakie masz różnice temperatur przy tym oleju? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach