Skocz do zawartości
Gość MMarcu

[B5] Rozrząd w TDI, ceny i firmy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

temat rozrządu pewnie bedzie jeszcze z milion razy odgrzewany...

więc i ja się pokusiłem.

 

Byłem ostatnio w ASO KIM Świebodzin i ceny podali mi takie:

rozrząd: 419,00

pompa wody: 150,00 (jeżeli oddam oryginalną)

robocizna: 550,00

gwarancja: 2 lata

 

Czyli koszt w zaokrągleniu wymiany rozrządu wychodzi 1120,00. Co sądzicie o tych cenach?

 

Nota bene mam w ksiązce serwisowej mam napisane, że należy go wymienić przy 120 000. Na niedawnym wątku temat przebiegów wywołał sporą dyskusję i "ciśnienie". W poprzednim aucie miałem wymieniany przy 90 tyś, ale teraz to nie istotne, bo mi go podprowadzili. Teraz mam 2003 (był 2001) i zarówno w książce serwisowej jak i zostało to potwierdzone przez salon VW w Niemczech (w tym miejscu kupiony), należy wymienić przy 120 tyś. Tak czy inaczej mam 110 tyś i chcę to już zrobić...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

 

temat rozrządu pewnie bedzie jeszcze z milion razy odgrzewany...

więc i ja się pokusiłem.

 

Byłem ostatnio w ASO KIM Świebodzin i ceny podali mi takie:

rozrząd: 419,00

pompa wody: 150,00 (jeżeli oddam oryginalną)

robocizna: 550,00

gwarancja: 2 lata

 

Czyli koszt w zaokrągleniu wymiany rozrządu wychodzi 1120,00. Co sądzicie o tych cenach?

 

Nota bene mam w ksiązce serwisowej mam napisane, że należy go wymienić przy 120 000. Na niedawnym wątku temat przebiegów wywołał sporą dyskusję i "ciśnienie". W poprzednim aucie miałem wymieniany przy 90 tyś, ale teraz to nie istotne, bo mi go podprowadzili. Teraz mam 2003 (był 2001) i zarówno w książce serwisowej jak i zostało to potwierdzone przez salon VW w Niemczech (w tym miejscu kupiony), należy wymienić przy 120 tyś. Tak czy inaczej mam 110 tyś i chcę to już zrobić...

 

Powiem ci tylko tyle bo przechodziłem to w zeszłym tygodniu. Kpl. rozrząd na alledrogo 420 zł (pasek rozrządu, rolka napinacza, napinacz i pompa wodna ). Do tego pasek alternatora 60 zł. Płyn G12 3l , 60 zł. Przy okazji olej Motul do PD kupiony od forumowicza 150 zł. Filtry: powietrza i olejowy 50 zł. Wymiana 350 zł u znajomego. W trakcie wymiany okazało się że rolka napinacza i napinacz nie od mojego modelu więc szybki zakup w hurtowni 230 zł. Czyli podsumowując 1320 zł. Jeśli uda mi się zwrócić napinacz i rolkę to cena zmniejszy się o ok. 200 zł. W książce wpis miałem przy 88 kkm a teraz mam 170 kkm czyli średnio wymieniany co 90 kkm (nie czekam do końca gdyż to może się zemścić).

obraz3701ed0.th.jpg

tak wyglądały napinacz i rolka napinacza z lewej wyciągnięte z auta, z prawej kupione na alledrogo

obraz3699df2.th.jpgobraz3700tm9.th.jpg

A tak wygląda auto podczas wymiany rozrządu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to ceny bardzo dobre. Nie napisałeś tylko jakiej firmy masz te części..., a te zdjęcia mnie przeraziły, niby robota prosta, ale dużo rozkręcania.

Ogólnie przeglądając forum, to dochodzę do wniosku, że te ceny z ASO są całkiem przyzwoite. Jedynie może je przebić kolega HHA :).

 

Natomiast zastanawiam się czy warto oddać auto w ręce serwisu.

 

Może ktoś zna dobry i zaufany warsztat z Zielonej Góry lub okolic? Byłbym badzo wdzięczny za odpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
J@ceq, zastanawia mnie tylko jak udało Ci się zamontować te częsci kupione na allegro (te po prawej) w miejsce wyjetych z silnika (te po lewej). Tą są elementy z 2 różnych rozrzadów.

 

W trakcie wymiany okazało się że rolka napinacza i napinacz nie od mojego modelu więc szybki zakup w hurtowni 230 zł.

 

Kolega wyjaśnił to w poście.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gustdelf

@ ZEFIR

 

Na KIM to ty uwazaj odstawilem w ubieglym roku auto do serwisu w czasie rozmowy przed oddaniem kluczykow wyszlo,ze zaplace 1700 zl. Po godzinie zadzwonili do mnie i mi powiedzieli,ze jeszcze wymienia pierscien uszczelnienia i plyn chlodniczy i ze razem 2800 zl. Jak zapytalem na wszelki wypadek ile bez tego to 2400 na drugi dzien jechalem do angli wiec nie mialem wyboru. A o to koncowy zestaw cen KIM dane brutto z faktury:

Zestaw naprawczy 463,09

Pompa wodna 204,29 (swoja oddalem)

Napinacz paska 305,87

Pasek klinowy 47,40

Pasek wielorowkowy 54,12

Nalepka informacyjna 3,80

Amort.Pasa napinacza 378,83

Kraz zwrotny 171,70

Pierscien uszczelnienia 51,60

Plyn chlodniczy 25,39 (po dojechaniu do anglii musialem dokupic i dolac bo spadl poziom ponizej minimum)

Woda destylowana 2,79

 

RAZEM: 1708,88

 

Robocizna

 

Pasek rozrzadu wymiana 539,98

Pompa wody-wymiana 18,62

Rury powietrzne cisnieniowe demontaz wymiana oringow montaz 167,58

Napinacz hydrauliczny paska rozrzadu wymiana 18,62

Napinacz paska wielorowkowego z rolka wymiana 18,62

 

RAZEM: 763,42

 

RAZEM: 2472,30

 

Dal ktos wiece?

 

Uwazaj na nich niech Ci dadza przed zostawieniem kluczykow dokladna rozpiske z podpisem. Gdyby nie wyjazd na nastepny dzien podziekowal bym tej firmie.

 

Dzisiaj bylem na sprawdzeniu naciagu paska po 15000 km, ta czynnosc nie jest objeta gwarancja + 50 zl. Powiedzialem o tej wodzie,ze ubywalo po zmianie rozrzadu i dolewalem sprawdzili szczelnosc ukladu nie wykryli nic +38 zl. Mimo,ze prawdopodobnie zapowietrzyli uklad przy wymianie pompy i musialem dokupowac plyn mimo,ze zaplacilem wczesniej za jego uzupelnienie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Zawsze tak jest bo poprostu problemy wychodzą po rozebraniu wszystkiego. Nie mogą i zrobić czegoś do połowy i poskładać bo klient dopiero wróci z pretensjami.

Wymiana rozrządu raz na 90kkm - 120kkm klient powinien się liczyć z tym, że nie wyda tylko kasy na same częsci rozrządu + robocizna. Jeśli dodatkowe elementy napędu osprzętu, płyn chłodzacy itp itd wykazują choć średnią niesprawność to niestety należy to wymieniać gdyż kierowca ma spokój na kolejny w/w przebieg.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No to ceny bardzo dobre. Nie napisałeś tylko jakiej firmy masz te części..., a te zdjęcia mnie przeraziły, niby robota prosta, ale dużo rozkręcania.

Ogólnie przeglądając forum, to dochodzę do wniosku, że te ceny z ASO są całkiem przyzwoite. Jedynie może je przebić kolega HHA :).

 

Natomiast zastanawiam się czy warto oddać auto w ręce serwisu.

 

Może ktoś zna dobry i zaufany warsztat z Zielonej Góry lub okolic? Byłbym badzo wdzięczny za odpowiedź.

Koło napinacza i napinacz firmy niemieckiej INA. Paski Contitech. Filtry Mann. Pompa wodna Rouville. Olej napisałem wcześniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koło napinacza i napinacz firmy niemieckiej INA. Paski Contitech. Filtry Mann. Pompa wodna Rouville

 

Dobry wybór Jacenty też to zakupie przy wymianie w swoim :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gustdelf,

na KIM to ja jestem już przeczulony, bo po ostatniej wizycie u nich 2 tygodnie później zniknął mi mój samochodzik (dowodów nie mam, dlatego nie oskarżam, ale różne plotki się o nich słyszało).

 

Kolega hha ma rację, jak coś się otworzy to dopiero coś widać i można dalej dyskutować. Dlatego tutaj sprawdza się zasada ograniczonego zaufania do warsztatu, skoro auto ma już przejechane ileś kilometrów to można wymieniać sporo rzeczy. Chyba, że zakład podchodzi uczciwie do rzeczy i robi faktycznie to, co trzeba. W przypadku kolegi gustdelf to lekko przegieli, być może można to nazwać naciągactwem: my jesteśmy serwis i wiemy najlepiej... ale to takie spekulacje

 

Bardzo dziękuję za zainteresowanie tematem, zwłaszcza J@ceq.

Kwestię dobrego warsztatu z okolic pozostawiam otwartą, może ktoś mi coś mi podpowie. Chyba muszę się z tym uwinąć do końca miesiąca

 

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gustdelf

Nie chce isc w offtopic pewnie,ze kolega hha ma racje ale bez przesady rozrzad + woda + plyn + oringi 2400. Zwlaszacza,ze umowa byla jakby inna i gdyby nie moje protesty na koniec byloby 2800.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli części faktycznie produkcji niemieckiej to cena bardzo przystępna. Tylko pytanie czy koleś wyśle ci odpowiedni zestaw bo zdarzało się że kolegom z forum przysyłano elementy rozrządu zupełnie od innych modeli silników. Także tego musisz być pewien. Jak już się zdecydujesz na kupno to przy okazji posprawdzaj paski od sprężarki klimy i od alternatora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przewiń stronkę wcześniej ja miałem problem z innym napinaczem i rolką napinacza do swojego AWX, kupowanymi na alledrogo. Na razie czekam na zwrot pieniędzy za w/w części.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a co sądzicie o takim zestawie do mojego paska - pasek contitecha + napinacze INA = niecałe 600zl z robotą. Wiadomo przy okazji można sprawdzić pasek klinowy i od klimy a czy jeszcze na coś zwrócić uwage?

Sory że nie poczytałem archiwum ale szybko musze podjąc decyzje.

 

----

Mateusz

 

Tak, pasek jak mówiłem -reszta części INA.

Robocizna 250 + 320 czesci = 570 (taką oferte dostałem)

Głównie chodzi mi czy części OK (?) jakość.

O paska trza dbać :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pasek + rolka prowadząca + napinacz

części kosztują około 250 zł, wychodzi 350 zł za robociznę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy a co sądzicie o takim zestawie do mojego paska - pasek contitecha + napinacze INA = niecałe 600zl z robotą. Wiadomo przy okazji można sprawdzić pasek klinowy i od klimy a czy jeszcze na coś zwrócić uwage?

Sory że nie poczytałem archiwum ale szybko musze podjąc decyzje.

 

----

Mateusz

 

Tak, pasek jak mówiłem -reszta części INA.

Robocizna 250 + 320 czesci = 570 (taką oferte dostałem)

Głównie chodzi mi czy części OK (?) jakość.

O paska trza dbać :)

Radziłbym do tego dodać pompę wodną bo potem koszty są podwójne jeśli po jakimś czasie będziesz musiał wymienić samą pompę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam. Miałem taki problem jakiś czas temu. w serwisie vw mi krzykneli 810zł za komplet robocizną ale bez pompy wody , dałem do innego warsztatu i za wymianę kompletu z pompą wody + kólko altelnatora + szczotki + sprawdzenie sprężarki klimy + dobicie czynnika dałem 1600zł ( ich części ) od wymiany nakulałem juz ponad 2tys km i nie narzekam.

P.S zapytajcie czy macie jakąś gwarancje jeśli dacie swoje części bo ja bym nie dostał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dajesz swoje części, żaden mechanik nie da Ci gwarancji.

Ale mam inne pytanie do Was - zazwychaj mechanik daje gwarancje na 1 rok jeśli kupuje się u niego części i robocizne. Ale czy na fakturze musi być wpis o gwarancji? Jeśli nie ma czy coś trace? Czy sama faktura jest podstawą do późniejszych roszczeń w razie problemów? Nasze prawo obejmuje mechaników samochodowych? :)

Bo z tego co słyszałem w aso piszą na fakturze 24 gwar.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Od kilku dni mam Passata. Kiedyś miałem Audi A4 2.8 Quattro. Na razie jestem zachwycony moim dieslem tym bardziej, że ma prawdziwy przebieg 85 tys. W związku z tym moje pytanie. Co się zalicza do kompletnego rozrządu. Może ktoś mi napisze co wymienić. Może macie nawet numery seryjne części. Proszę o pomoc. Czy wymieniać też termostat np. w Audi miałem ciężki dostęp i roboty było tyle samo co przy rozrządzie a jak jest w tym silniku?

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już były wymieniane numery wszystkich części rozrządu do AVF na forum. Co do termostatu; jeśli teraz nie wykazuje żadnych usterek w działaniu to niby nie ma potrzeby go wymieniać bo dostęp jest prosty. Wymiana zajmuje 30 minut. Z drugiej strony koszt 30zł za termostat Wahlera też na kolana nie powala, a i tak będziesz miał częściowo zlewany płyn chłodniczy do wymiany rozrządu (zdejmują cały pas przedni), więc może i warto to zrobić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności