irek30 Zgłoś #61 Napisano 24 Lutego 2008 Witam ,po długiej przerwie ,powiedzcie mi ile będzie kosztować zestaw łącznie z pompą do paska 1,9 tdi 2002r 74KW,tu w książce mam takie jakieś dziwne oznaczenia i nie mam pojęcia jaki mam typ silnika(mój pierwszy w życiu pasek),więc oznaczenia to AVB,EEN,LC9Ż,FP.dzięki Ja zapłaciłem za komplet równe 1000 zeta z wymianą. części kupowałem od gościa z allegro zwie się danielloss A wymieniałem: pasek rozrządu + 2 rolki + pompa wody + napinacz hydrauliczny + pasek wieloklinowy + pasek klimatyz. + koło napin.paska klimy + koło nap.paska wieloklin +płyn chłodniczy. Za wymianę zapłaciłem troszkę mniej, robił mi to mój znajomy. a gościa danielloss polecam, ma dobre części. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mc09 Zgłoś #62 Napisano 24 Lutego 2008 Witam! Dalej mam problem. Mam Paska z 2001 r silnik AVF-130 KM. Niektórzy silnik o tym kodzie maja w Paskach na z 2003 r. Stąd moje pytanie: czy silnik AVF z roku 2001 i 2003 r to te same silniki? HHA pisze, że w silnikach do 2003 roku występuje hydrauliczny napinacz paska rozrzadu, a w silnikach od 2003 r napinacz ten jest mechaniczny. Czy jest możliwe żeby w silnikach o tych samych oznaczeniach montowane były różne napinacze paska rozrządu? Pytam bo sam nie wiem jaki mam napinacz w swoim pasku. Proszę o wyjaśnienie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość k62 Zgłoś #63 Napisano 2 Marca 2008 W lutym wymieniałem rozrząd w 1,9TDI 85kW AJM poniżej dane z f-ry EVR55480 napinacz paska wielorowkowego 650,00 EVR55715 tłumik drgań 278,57 EVR55464 rolka paska 121,76 PA10002E pompa wody 175,40 G5569XS pasek rozrządu 220,82 EVR55489 napinacz rozrządu 234,79 EVR55465 napinacz paska 122,00 4PK855 pasek 24,29 5PK1435 pasek wielorowkowy 47,14 wymiana rozrządu i inne 366,00 Razem 2 240,77 Dane ze strony http://www.rozrzad.pl 1. pasek rozrządu oryginalny - 038109119Pilość zębów 120szerokość: 30mm 2. rolki napinającej Ruville: 55489 3. rolki prowadzącej Ruville: 55465 4. napinacza hydraulicznego Ruville: 55715 5. pompy wody Ruville: 65409 Cena kompletu 599zł Podsumowałem ceny moich części wg listy z www - 1031,58 czyli różnica ponad 430zł. Zastanawia mnie pozycja: EVR55464 rolka paska 121,76 :615: bo pozostałe wiem do czego były. Czy ktoś wie, czy taka pozycja występuje w AJM? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dominek_f Zgłoś #64 Napisano 6 Marca 2008 No obowiązku nie ma, ale wymiana rozrządu to dobry moment na wymianę pompy wody. Jeśli pompa jest napędzana przez pasek rozrządu, to tak jak się wymienia rolki i napinacze, tak też konieczna jest chyba wymiana pompy. Oczywiście obowiązku nie ma . Przyoszczędzić można, ale wtedy, gdy napędzana jest przez inny pasek, choć też bym nie ryzykował. Pozdrawiam Dominek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość WROBEL Zgłoś #65 Napisano 30 Marca 2008 Cześć Wam. Mam Pytanko ,jakiej Firmy Kupić Paski Pompe I Rolki? A Może Jakie Sprzedaja W Servisie? No I Musze Wymienić Olej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arth Zgłoś #66 Napisano 30 Marca 2008 Conti Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #67 Napisano 30 Marca 2008 Tylko OE (Original Equipment) HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kodek1 Zgłoś #68 Napisano 30 Marca 2008 Tylko OE (Original Equipment) HHA Gdzie można kupić orginały? (w ASO) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #69 Napisano 31 Marca 2008 Podejrzewam, że dla HHA nie chodziło o oryginalne części VW, tylko o markowe części np.Gatesa itp. Jak zajedziesz do ASO to będziesz musiał szykować koło 2kk, a na oryginalnych częściach (oryginalnych w sensie oryginalnych, ale nie VW) to koło 1kk. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #70 Napisano 31 Marca 2008 Podejrzewam, że dla HHA nie chodziło o oryginalne części VW, tylko o markowe części np.Gatesa itp. Jak zajedziesz do ASO to będziesz musiał szykować koło 2kk, a na oryginalnych częściach (oryginalnych w sensie oryginalnych, ale nie VW) to koło 1kk. Źle podejrzewasz. Części orginalne to orginalne w moim rozumieniu czyli takie, które mają wytłoczone lub nadrukowane numery orginałów wg. numeracji VW-Audi. Do rozrządu tylko takie części. A ich dostepność nie jest tylko w ASO. Więcej inwencji własnej i się wszystko znajdzie w dobrych pieniązkach. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irek30 Zgłoś #71 Napisano 31 Marca 2008 Cześć Wam.Mam Pytanko ,jakiej Firmy Kupić Paski Pompe I Rolki? A Może Jakie Sprzedaja W Servisie? No I Musze Wymienić Olej Polecam Ci tego gościa danielloss . Ja brałem od niego cały komplet rozrządu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kodek1 Zgłoś #72 Napisano 31 Marca 2008 Witam. Nie rozumiem dlaczego mówiąc o kompletnym rozrządzie wymieniacie tyle różnych części. Do tej pory miałem same benzyniaki i tam nie trzeba było tyle wymieniać. Dzisiaj byłem w serwisie moto (nie ASO) i gdy powiedziałem że chcę wymienić kompletny rozrząd w 1,9 130 KM AVF z 2003 r wymienili mi: 1. napinacz - 245 2. Rolka 105 3. pasek GATES - 191 4. pompa - 110 robocizna 300 zł Pierwsze dwie pozycje firmy LUK lub Ruville mówili ze super firmy. Dwa razy pytałem się czy to wszystko bo na naszym forum gdy jest mowa o rozrządzie podawanych jest kilka role, napinnaczy itd.... Cz możecie mi to wyjaśnić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Pietia201 Zgłoś #73 Napisano 2 Kwietnia 2008 ja mam pytanie czy przy każdej wymianie rozrządu trzeba wymieniać pompe wody? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekamigos Zgłoś #74 Napisano 2 Kwietnia 2008 Właśnie wymieniam rozrząd i mechanicy to dupki bo różnie mówią o pompie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #75 Napisano 2 Kwietnia 2008 Właśnie wymieniam rozrząd i mechanicy to dupki bo różnie mówią o pompie... Wypraszam sobie kolego takie teksty. Mówią zapewnie różnie bo do AFN kolegi powyżej nie trzeba wymieniać bo lata na wieloklinowym pasku a do AVF/AWX już trzeba bo lata na pasku rozrzadu. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kazio Zgłoś #76 Napisano 3 Kwietnia 2008 Właśnie wymieniam rozrząd i mechanicy to dupki bo różnie mówią o pompie... pierwszy post i pierwsze ostrzeżenie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mb1 Zgłoś #77 Napisano 3 Kwietnia 2008 Witam. Mam pytanko jak jest przy ATJ, zbliża się wymiana i mechanik mi ściemnia że pompa jest jak w AFN? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #78 Napisano 3 Kwietnia 2008 Mam nadzieję, że masz już pewną wiedzę z tego forum więc nie daj się. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mb1 Zgłoś #79 Napisano 3 Kwietnia 2008 Tak jak myślałem, pompę się zmienia. A jak jest z płynem chłodzącym? Mechanik twierdzi że też musi być wymieniony?? Płyn zmieniałem w zeszłym roku przy wymianie chłodnicy więc jest świeży. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #80 Napisano 3 Kwietnia 2008 Jak wyciąga sie pompe to cały nagromadzony w bloku płyn leje sie po silniku i zanieczyszcza sie. Nie wiem czy jest sens go filtrowac. Mozna zrobić tak, ze to co wyleci przez weże chłodnicy to można wlać znowu a to co wylatuje przez pompe to wywalić. Niedobór tego płynu z chłodnicy uzupełnić nowym. HHa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach