Skocz do zawartości
Gość MMarcu

[B5] Rozrząd w TDI, ceny i firmy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ,po długiej przerwie ,powiedzcie mi ile będzie kosztować zestaw łącznie z pompą do paska 1,9 tdi 2002r 74KW,tu w książce mam takie jakieś dziwne oznaczenia i nie mam pojęcia jaki mam typ silnika(mój pierwszy w życiu pasek),więc oznaczenia to AVB,EEN,LC9Ż,FP.dzięki

Ja zapłaciłem za komplet równe 1000 zeta z wymianą. części kupowałem od gościa z allegro zwie się danielloss A wymieniałem: pasek rozrządu + 2 rolki + pompa wody + napinacz hydrauliczny + pasek wieloklinowy + pasek klimatyz. + koło napin.paska klimy + koło nap.paska wieloklin +płyn chłodniczy. Za wymianę zapłaciłem troszkę mniej, robił mi to mój znajomy. a gościa danielloss polecam, ma dobre części.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mc09

Witam!

 

Dalej mam problem. Mam Paska z 2001 r silnik AVF-130 KM. Niektórzy silnik o tym kodzie maja w Paskach na z 2003 r. Stąd moje pytanie: czy silnik AVF z roku 2001 i 2003 r to te same silniki? HHA pisze, że w silnikach do 2003 roku występuje hydrauliczny napinacz paska rozrzadu, a w silnikach od 2003 r napinacz ten jest mechaniczny. Czy jest możliwe żeby w silnikach o tych samych oznaczeniach montowane były różne napinacze paska rozrządu?

Pytam bo sam nie wiem jaki mam napinacz w swoim pasku.

Proszę o wyjaśnienie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość k62

W lutym wymieniałem rozrząd w 1,9TDI 85kW AJM

poniżej dane z f-ry

 

EVR55480 napinacz paska wielorowkowego 650,00

EVR55715 tłumik drgań 278,57

EVR55464 rolka paska 121,76

PA10002E pompa wody 175,40

G5569XS pasek rozrządu 220,82

EVR55489 napinacz rozrządu 234,79

EVR55465 napinacz paska 122,00

4PK855 pasek 24,29

5PK1435 pasek wielorowkowy 47,14

wymiana rozrządu i inne 366,00

Razem 2 240,77

 

Dane ze strony http://www.rozrzad.pl

1. pasek rozrządu oryginalny - 038109119Pilość zębów 120szerokość: 30mm

2. rolki napinającej Ruville: 55489

3. rolki prowadzącej Ruville: 55465

4. napinacza hydraulicznego Ruville: 55715

5. pompy wody Ruville: 65409

Cena kompletu 599zł

 

Podsumowałem ceny moich części wg listy z www - 1031,58

czyli różnica ponad 430zł.

Zastanawia mnie pozycja: EVR55464 rolka paska 121,76 :615:

bo pozostałe wiem do czego były.

Czy ktoś wie, czy taka pozycja występuje w AJM?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No obowiązku nie ma, ale wymiana rozrządu to dobry moment na wymianę pompy wody.

 

 

Jeśli pompa jest napędzana przez pasek rozrządu, to tak jak się wymienia rolki i napinacze, tak też konieczna jest chyba wymiana pompy. Oczywiście obowiązku nie ma :hyhy:. Przyoszczędzić można, ale wtedy, gdy napędzana jest przez inny pasek, choć też bym nie ryzykował.

 

Pozdrawiam Dominek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość WROBEL

Cześć Wam.

Mam Pytanko ,jakiej Firmy Kupić Paski Pompe I Rolki?

A Może Jakie Sprzedaja W Servisie?

No I Musze Wymienić Olej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Conti

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Tylko OE (Original Equipment)

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tylko OE (Original Equipment)

 

HHA

Gdzie można kupić orginały? (w ASO)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, że dla HHA nie chodziło o oryginalne części VW, tylko o markowe części np.Gatesa itp. Jak zajedziesz do ASO to będziesz musiał szykować koło 2kk, a na oryginalnych częściach (oryginalnych w sensie oryginalnych, ale nie VW) to koło 1kk.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha
Podejrzewam, że dla HHA nie chodziło o oryginalne części VW, tylko o markowe części np.Gatesa itp. Jak zajedziesz do ASO to będziesz musiał szykować koło 2kk, a na oryginalnych częściach (oryginalnych w sensie oryginalnych, ale nie VW) to koło 1kk.

 

Źle podejrzewasz. Części orginalne to orginalne w moim rozumieniu czyli takie, które mają wytłoczone lub nadrukowane numery orginałów wg. numeracji VW-Audi. Do rozrządu tylko takie części. A ich dostepność nie jest tylko w ASO. Więcej inwencji własnej i się wszystko znajdzie w dobrych pieniązkach.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cześć Wam.

Mam Pytanko ,jakiej Firmy Kupić Paski Pompe I Rolki?

A Może Jakie Sprzedaja W Servisie?

No I Musze Wymienić Olej

Polecam Ci tego gościa danielloss .

Ja brałem od niego cały komplet rozrządu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Nie rozumiem dlaczego mówiąc o kompletnym rozrządzie wymieniacie tyle różnych części. Do tej pory miałem same benzyniaki i tam nie trzeba było tyle wymieniać.

Dzisiaj byłem w serwisie moto (nie ASO) i gdy powiedziałem że chcę wymienić kompletny rozrząd w 1,9 130 KM AVF z 2003 r wymienili mi:

1. napinacz - 245

2. Rolka 105

3. pasek GATES - 191

4. pompa - 110

robocizna 300 zł

Pierwsze dwie pozycje firmy LUK lub Ruville mówili ze super firmy.

Dwa razy pytałem się czy to wszystko bo na naszym forum gdy jest mowa o rozrządzie podawanych jest kilka role, napinnaczy itd....

Cz możecie mi to wyjaśnić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Pietia201

ja mam pytanie czy przy każdej wymianie rozrządu trzeba wymieniać pompe wody?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wymieniam rozrząd i mechanicy to dupki bo różnie mówią o pompie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha
Właśnie wymieniam rozrząd i mechanicy to dupki bo różnie mówią o pompie...

 

 

Wypraszam sobie kolego takie teksty. Mówią zapewnie różnie bo do AFN kolegi powyżej nie trzeba wymieniać bo lata na wieloklinowym pasku a do AVF/AWX już trzeba bo lata na pasku rozrzadu.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Właśnie wymieniam rozrząd i mechanicy to dupki bo różnie mówią o pompie...

pierwszy post i pierwsze ostrzeżenie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam pytanko jak jest przy ATJ, zbliża się wymiana i mechanik mi ściemnia że pompa jest jak w AFN?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Mam nadzieję, że masz już pewną wiedzę z tego forum więc nie daj się.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak myślałem, pompę się zmienia. A jak jest z płynem chłodzącym? Mechanik twierdzi że też musi być wymieniony?? Płyn zmieniałem w zeszłym roku przy wymianie chłodnicy więc jest świeży.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Jak wyciąga sie pompe to cały nagromadzony w bloku płyn leje sie po silniku i zanieczyszcza sie. Nie wiem czy jest sens go filtrowac. Mozna zrobić tak, ze to co wyleci przez weże chłodnicy to można wlać znowu a to co wylatuje przez pompe to wywalić. Niedobór tego płynu z chłodnicy uzupełnić nowym.

 

HHa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności