mb1 Zgłoś #81 Napisano 4 Kwietnia 2008 Dzisiaj dzwoniłem, po serwisach i pytałem o rozrząd, znalazłem w ASO Skody za 960 zł części z robocizną, 360 pasek i rolki, 150 pompa, 450 robocizna, gość dobierał po nr VIN więc powinno grać. Zastanawia mnie tylko czy wszystko policzył bo SEACIE było 1500 zł, a serwisant mówił coś o jakimś napinaczu hydrauliczym za 450 złociszy? Z tego co się orientuję w ATJ jest jakiś tłumik drgań paska rozrządu (takie cudo w kształcie prostokąta), może gościowi chłodziło właśnie o to i czy musi być ta część wymieniona wraz z paskiem i całą resztą?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #82 Napisano 4 Kwietnia 2008 Wg. mnie a wycena jest obarczona błędem i to sporym bo w Skodach nie mają doświadczenia z tymi silnikami. Jak sam piszesz napinacz hydrauliczny mają za 450zł to co cała reszta kosztuje mniej? Duża rolka tego napinacza to też koszt jest spory bo około 200zł. Gdzie tam cena paska i rolki zwrotnej. Gdzie sruby nowe? Wg. mnie to tylko robocizna pasuje. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mb1 Zgłoś #83 Napisano 4 Kwietnia 2008 W sklepie w którym pytałem wyszło 580zł za części w ASO Skody było taniej bo pompa jest tańsza a jak zapytałem o tą część o której pisałem to gość twierdził że nie ma potrzeby jej wymieniać jeśli jest ok. Tak więc nie wiem co mam o tym myśleć? Serwisant w Skodzie mówi że robili już rozrządy w passatach i daja 2 lata gwarancji. Dodam że pytałem o to samo w dwóch różnych serwisach i różnica była 17zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lysy_23 Zgłoś #84 Napisano 4 Kwietnia 2008 Ja przy wymianie rozrządu nie wymienilem pompy, mechanik uznał ze jest bardzo dobrym stanie, nie ma luzow itp.wiec go posluchalem, czytalem wczesniej forum, ale zrobilem inaczej.pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TrojkaT Zgłoś #85 Napisano 4 Kwietnia 2008 Czesc Ile kosztuje zmiana rozrzadu wraz z wymianom oleju ? Passat B5 2002 130 PS pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mb1 Zgłoś #86 Napisano 5 Kwietnia 2008 Tylko że mnie nie chodzi o pompę bo tą i tak będę zmieniał (koszt 150zł, stara zostaje w serwisie) a o ten nieszczęsny tłumik drgań paska rozrządu (bo tak to się chyba nazywa), musi być zmnieniany przy wymianie rozrządu czy nie? może ktoś na forum ma z tym jakieś doświadzczenie?? Sprawdziłem ceny w ASO VW w Krakowie, Auto-Special koszt całości około 1800zł, Bełtowski 1260zł (463zł pasek + rolki, 190zł pompa, 57zł uszczelki, 550zł robocizna), ASO Skoda Emida 960 (360 pasek + rolki, 150zł pompa, 450zł robocizna) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
apol Zgłoś #87 Napisano 6 Kwietnia 2008 Panowie passat 2004 AVB 1.9 tdi anglik czy czesci kupione w pl beda posowaly na 100% ??? (pasek, rokla zwrotna, napinacz i pompa wody) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Garrett Zgłoś #88 Napisano 6 Kwietnia 2008 Panowie passat 2004 AVB 1.9 tdi anglik czy czesci kupione w pl beda posowaly na 100% ???(pasek, rokla zwrotna, napinacz i pompa wody) Beda pasowaly nawet na 200, silniki sa przeciez identyczne - zastanawia mnie tylko dlaczego kupowales czesci w Polsce - w Anglii sa ceny Podobne, ustalone przez VAG. Powszechnie wiadomo ze polski dystrybutor VW, ma jedna z najwiekszych marzy na czesci w Europie dlatego w Anglii moglbys nawet wyrwac te czesci taniej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
apol Zgłoś #89 Napisano 6 Kwietnia 2008 jeszcze nie kupilem jutro podjade bo mam obok pod nosem vw i zapytam jakie koszta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
smok Zgłoś #90 Napisano 6 Kwietnia 2008 i może jak sie dowiesz to sie pochwal na forum bo tez chciałbym wiedzieć bo czeka mnie to samo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
apol Zgłoś #91 Napisano 7 Kwietnia 2008 cambelt nr 038198119A 88 funa water pump 0381210115X 31.67 funa goiz(cokolwiek to jest) 2x 5.85 funa wymiana samego paska 367.59 funa wymiana w pompa wody 408.15 funa moglby ktos sprawdzic po nr czy za 88 funa to sam pasek czy z napinaczami czy jak,rolki do tego nie wiem. przy obecnym kursie funta ceny za czesci wychodza znosnie a moze taniej niz w pl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #92 Napisano 7 Kwietnia 2008 cambelt nr 038198119A 88 funawater pump 0381210115X 31.67 funa goiz(cokolwiek to jest) 2x 5.85 funa wymiana samego paska 367.59 funa wymiana w pompa wody 408.15 funa moglby ktos sprawdzic po nr czy za 88 funa to sam pasek czy z napinaczami czy jak,rolki do tego nie wiem. przy obecnym kursie funta ceny za czesci wychodza znosnie a moze taniej niz w pl To jest zestaw ten pierwszy numer. Taniej to nie ale wcale nie tak drogo. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
apol Zgłoś #93 Napisano 7 Kwietnia 2008 a wiec w zestawie jest 038109244J 038109243M 038109119P to za 88funa pompa wody to koszta 71.67 ale jak oddam stara to zwracaja kase jak to w pl jest tez stara trzeba zdawac czy mozna bez zdawania za 150zl kupic org 038121011JX to jej nr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #94 Napisano 7 Kwietnia 2008 Czy ktoś może wyrazic obiektywną opinię na temat rolek do rozrządu firmy RUVILLE Produkowane na Słowacji. Miałem "takie coś" w ręku do obejrzenia i chciałbym wiedziec, czy jest to coś takiego jak SKF, EVR bądź NTN. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
apol Zgłoś #95 Napisano 7 Kwietnia 2008 kupilem czesci zestaw pasek i rolki 88+15% vat pompa wody 71.67+15% vat (jak zwroce stara dostane 36funta zwrotu 2 miesiace na zwrocenie) plyn G012 2 butelki po 5.85+vat razem wyszlo 194.49 funta brutto(jak zwroce pompe wyjdzie 158.07 funa) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #96 Napisano 7 Kwietnia 2008 Czy ktoś może wyrazic obiektywną opinię na temat rolek do rozrządu firmy RUVILLE Produkowane na Słowacji. Miałem "takie coś" w ręku do obejrzenia i chciałbym wiedziec, czy jest to coś takiego jak SKF, EVR bądź NTN. Bierz tylko SKF-y jak już. EVR = Ruville. Oni mają oznaczenia części EVR. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #97 Napisano 7 Kwietnia 2008 EVR = Ruville. Oni mają oznaczenia części EVR. No oznaczenia EVR tam nie zauważyłem nigdzie. No a o EVR-rze czytałem na forum, ale to dotyczyło przegubów. Więc jak Jest to porównywalne z SKF-em Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #98 Napisano 7 Kwietnia 2008 No oznaczenia EVR tam nie zauważyłem nigdzie. No a o EVR-rze czytałem na forum, ale to dotyczyło przegubów. Więc jak Jest to porównywalne z SKF-em Jak mogłeś nie widzieć? Napinacz paska alternatora do Twojego samochodu firmy Ruville ma następujący indeks: EVR55713. Co tu jeszcze jest niewiadome. SKF w moim przekonaniu jest lepszym produktem od w/w marki. Jak długo siedzę w motoryzacji to nie widziałem przegubów EVR czyli Ruvilla. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #99 Napisano 7 Kwietnia 2008 Jak mogłeś nie widzieć? Jak długo siedzę w motoryzacji to nie widziałem przegubów EVR czyli Ruvilla. No na parkingu, przy samochodzie, przy oświetleniu jako takim, no i nie zauważyłem. A jeśli mowa o producencie przegubów, to tu jest link z forum. Co prawda, rozprawa tyczy się przegubów do B3, B4, ale....... jak widać sa http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=21164&highlight=przeguby Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the_undertaker Zgłoś #100 Napisano 11 Kwietnia 2008 Niestety też jestem tym (nie)szczęśliwym posiadaczem Paska z silnikiem AVF z przełomu napinaczy hydraulicznych i mechanicznych. Numer VIN WVWZZZ3BZ3E089935 - data produkcji 27.07.2002 - rok modelowy niby 2003, auto z klimą. Czeka mnie wymiana rozrządu i paru innych dupereli i nie chcąc kupować części w ASO muszę jakoś sam dojść do tego co kupić posiłkując się lekturą tego wątku i fakturą z poprzedniej wymiany rozrządu. Faktura z poprzedniej wymiany zawiera co następuje: 1. 038109119P - Pasek zębaty 2. 038109243M - Rolka 3. 06B905115L - Rolka 4. 038903137T - Pasek wieloklinowy 5. 038145278 - Krąż zwrotny 6. 038145299A - Amortyzator pasa napinacza Pierwsze trzy pozycje odnoszą się do rozrządu, patrząc na numery części i sprawdzając na http://www.vagcat.com wychodzi mi, że nie mam napinacza hydraulicznego. Dwie pierwsze pozycje są OK natomiast trzecia tj. 06B905115L tu oznaczona jako rolka w rzeczywistości jest to numer zupełnie innej części, ale tak to mieli opisane w ASO. Rolka powinna być chyba o numerze 038109244J. Pozostałe trzy pozycje odnoszą się do paska i napinacza alternatora. Jeżeli więc będą mi ściągali cały przód do wymiany rozrządu chciałbym faktycznie zrobić kompleksowo całość czyli układ klimy, układ alternatora, kompletny rozrząd i termostat. I teraz chciałbym tutaj zrobić sobie i może nietylko kompendium co wymieniać z numerami części i zamienników a mądrzejszych ode mnie prosiłbym o zweryfikowanie tego co napisałem. KLIMATYZACJA 1. Pasek: 06B 260 849A Contitech: 4 PK 856 (spisane z zamontowanego obecnie paska) Gates: 4 PK 855 2. Rolka napinająca: 058 260 511 Ruville: EVR5546 SKF: VKM31059 ALTERNATOR 1. Pasek: 038 903 137T Contitech: 5 PK 1432 Gates: 5 PK 1435 2. Krąż zwrotny: 038 145 278 3. Amortyzator pasa napinacza: 038 145 299A 2 i 3 do dostania chyba jako całość pod numerem zamiennika SKF: VKM 31013?? Prosiłbym o sprawdzenie. ROZRZĄD 1. Pasek zębaty: 038 109 119P Contitech: CT 1028 Gates: 5569XS 2. Rolka napinająca: 038 109 243M Ruville: EVR 55739 SKF: VKM 11250 3. Rolka zwrotna: 038 109 244J Ruville: EVR 55735 SKF VKM 21147 4. Pompa wody: 038 121 011G Ruville: EVR 65432 SKF: VKPC 81303 UKŁAD CHŁODZENIA 1. Termostat: 044 121 113 WAHLER WA4264.87D Oprócz tego wyszło mi jeszcze, że świece żarowe Beru z zieloną izolacją, ale to tak na marginesie. Pytanie czy to co wymieniłem wyżej to rzeczywiście wszystko oczywiście nie ujmując wszelkich szpilek i nakrętek nowych oraz uszczelek do pompy i termostatu. Głównie chodzi o rozrząd i układ alternatora bo układ sprężarki klimy to chyba jest komplet. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach