Gość hha Zgłoś #101 Napisano 11 Kwietnia 2008 Jak juz tyle rzecy rozbierasz i wymieniasz to pomyśl o wymianie łożyska sprężarki klimatyzacji oraz o przeczyszczeniu samego sprzęgła sprężarki klimatyzacji. Łozysko to jakieś 50zł. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakonr Zgłoś #102 Napisano 11 Kwietnia 2008 skf się zgadza i termostat jest juz z uszczelką Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Duży Zgłoś #103 Napisano 14 Kwietnia 2008 Najpierw ceny: ASO Koszalin (z 10% rabatem): 1. Zestaw naprawczy 028 198 119 C (w zestawie pasek rozrządu, rolka napinająca i prowadząca) - 383,62 zł 2. Pasek wielorowkowy (alternatora) 028 903 137 AR - 63,76 zł 3. Pasek klinowy (klimy) 06B 260 849 A - 39,88 zł Cytaty: Czy ktoś może mi powiedzieć coś na temat tego tańszego kompletu,czy może warto zainwestować w oryginalne części? Uważam osobiście, że tylko i wyłącznie orginalne części !!! jakiej Firmy Kupić Paski Pompe I Rolki? Tylko OE (Original Equipment) Części orginalne to orginalne w moim rozumieniu czyli takie, które mają wytłoczone lub nadrukowane numery orginałów wg. numeracji VW-Audi. Do rozrządu tylko takie części. A ich dostepność nie jest tylko w ASO. I teraz tak: Na pudełku zestawu naklejka z napisem 'Made in Germany", a w nim: - pasek rozrządu - na nim nr 028 109 119 P i logo Gates Power Grip, Made in Germany - rolka napinająca - nr 028 109 243 F, logo Litens, Made in Canada - rolka prowadząca - nr 028 109 244, Made in Slovakia Na pasku wielorowkowym nr: 028 903 137 AR, logo Contitech, Made in Romania Na pasku klinowym: 06B 260 849 B, Made in Italy No i trochę zgłupiałem, chłopaki pytają: Gates, Conti? Hani odpowiada - nie, lepiej oryginały. I te kraje produkcji - Słowacja, Rumunia, Kanada... Kolega z ASO wytłumaczył to tak: Audi/VW mają określone normy i paski Gates'a czy Conti, niezależnie w jakim kraju produkowane, spełniające te normy można kupić tylko w ASO. A paski sprzedawane w InterCars czy innych moto-sklepach tych norm już nie spełniają. Czy tak jest faktycznie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #104 Napisano 14 Kwietnia 2008 Najpierw Ci odpowiem w sprawie pasków Contitecha z IC. Nie znam przypadku aby po poprawnym montażu z zachowanie przynajmniej podstawowych procedur strzelił pasek Contiego. Owszem zalecam tylko zestawy OE bo wiem, że przynajmniej to jest w 100% albo w 99% pewne, że mozesze jeździć spokojnie z takim rozrządem. Co do krajów producentów to paski rozrządu są raczej Germany albo EU. Jeśli chodzi o napinacz kanadyjski to też nie widziałem innego producenta jak zza oceanu. Oni poprostu robią te napinacze i tak jest. Paski napędu osprzętu mogę być Rumuńskie byle nie pisało na nich China. Nawet nowe turbosprężarki Garreta odlewy maja robione w Rumunii a mechanikę precyzyjną w Szwajcarii. Globalizacja Panie HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Duży Zgłoś #105 Napisano 14 Kwietnia 2008 Czyli różnica między paskami, rolkami sprzedawanymi w ASO a IC jest jaka? Normy, jakim podlegają części przy produkcji? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #106 Napisano 14 Kwietnia 2008 Głównie dodatkowa kontrola jakości już z ramienia producenta pojazdów. Jednak mam kolegę ze szkoły średniej, który pracuje w Audi jako pracownik biurowy i parę razy powtarzał, że w przypadku firm ZF, Garret i innych bardzo znanych i uznanych kontrola jakości producenta to tylko formalność sporowadzająca się do odpowiedniego opieczętowania i zapakowania. Jednak w wielu przypadkach produkcja elementów OE przechodzi dodatkowo fazę oznaczania fabrycznego. Ten punkt produkcji pomijany jest w przypadku normalnej produkcji After Market. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Duży Zgłoś #107 Napisano 14 Kwietnia 2008 Podsumowując: w moim przypadku zapłaciłem ~70 zł brutto więcej w ASO niż IC. Po Twoich wypowiedziach ta niewielka w sumie różnica wydaje mi się uzasadniona, no i sumienie troszkę spokojniejsze. Dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pancio123 Zgłoś #108 Napisano 19 Kwietnia 2008 Mnie Tez Czeka Wymiana Paska Rozrzadu, Ale Wszedzie Gdzie Sie Dowiaduje To... W Serwisie 3000-3500 Koles Z Serwisu 1900 Za Czesci + 500 Robocizna Warsztaty Od 1400 Do 1700 (na Czesciach Nie Oryginalnych) Co Wy Na To ?????(oczywiscie Podane Ceny Sa Z Warszawy) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kyniovtg Zgłoś #109 Napisano 19 Kwietnia 2008 A ja do swojego wszystkie paski ,kółka ,napinacze i resztę popierdołek kupiłem u hha za około 1300zlocisza i nastąpiła wymiana:D A i wszycho BIG ORYGINAL!!! Nie wspomne o pompie wody:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cinul Zgłoś #110 Napisano 20 Kwietnia 2008 pancio 123 niestety takie ceny są w Warszawie. Zrób tak jak ja, jeżeli masz jakiegoś dobrego znajomego, który ma firmę to kup części we własnym zakresie ale na firmę znajomego - weź fakturę. Mnie części wyniosły około 500 zł (pasek, rolki i pompa). Na początku zapłacisz więcej ale jak dobry znajomy to różnicę VATU ci zwróci to jest około 150 zł. W moim przypadku okazało się że muszę wymienić jeszcze kilka innych rzeczy tak jak pisałem wyżej i nie miałem już możliwości kontaktu z moim znajomym. Dlatego części kupiłem już po cenie detalicznej, gdzie koszt za dwa napinacze, dwa paski i rolkę wyniósł mnie 900 zł. Różnica, np w jednym z napinaczy miedzy cena hurtową a detalem wyniosła 200 zł dlatego też jestem w plecy. Staraj się pokombinować z kimś kto ma firmę i części puści w koszty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the_undertaker Zgłoś #111 Napisano 20 Kwietnia 2008 Ja kupiłem rozrząd tutaj: http://www.rozrzad.pl/index.php?products=product&prod_id=1732 Rozrząd z pompą wody więc (napinacz mechaniczny):414 pln Pasek klimy Dayco + 1 na zapas: Gratis Pasek alternatora Dayco + 1 na zapas: Gratis Napinacz hydrauliczny paska alternatora INA: 280 pln Napinacz paska klimy INA: 90 pln Wychodzi więc przy dwóch gratisach: 784 pln Do tego dojdą jeszcze szpilki nowe i wymiana tego wszystkiego. Wymiana rozrządu to około 400 pln w ASO a dojdą jeszcze dwa pozostałe paski i za radą HHA łożysko klimy jak w końcu sprawdzę oznaczenie sprężarki żeby łożysko dobrać. Niestety mnie jeszcze trafiło z wymianą sprzęgła więc żeby na tą całą robociznę mieć kasę musiałem zrezygnować z kupna części w ASO i zanabyć w innych miejscach. Za sam rozrząd z pompą w ASO bym zapłacił dwukrotnie więcej - około 800 oddając starą pompę wody (w ASO pompa kosztuje 400, jak oddajesz starą to 200 pln). Liczę więc, że robocizna za rozrząd, dwa paski osprzętu, łożysko klimy i sprzęgło wyjdzie mnie w granicach 1000-1200 pln :612: PS. Fajnie, że wstawiłeś zdjęcia bo w końcu mogę zobaczyć gdzie i jak siedzi ten nieszczęsny napinacz hydrauliczny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Artur24 Zgłoś #112 Napisano 23 Kwietnia 2008 Witam wszystkich jestem nowym użytkownikiem passata 1,9tdi 2005 131KM VIN WVWZZZ3BZ5E138322 przejechane 225kkm, szykuje sie do wymiany rozrządu, poprzedni był przy 120kkm, w ASO powiedzieli 1700PLN z pompą wody, na forum wiele zdań na temat zamienników, Czy mozna kupić oryginalny rozrząd ale nie w ASO? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Endrju Zgłoś #113 Napisano 23 Kwietnia 2008 Czy firma LUK to dobra firma produkująca części rozrządu do VW, bo niektórzy mówią że produkuje części właśnie dla fabryk VW? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #114 Napisano 23 Kwietnia 2008 Cholewa, pierwszy raz słyszę by LUK produkował coś do rozrządu. Ja mam w ciagłej sprzedaży orginalne komplety rozrządówy do TDI-PD po 06.2002 HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #115 Napisano 23 Kwietnia 2008 Witam wszystkichjestem nowym użytkownikiem passata 1,9tdi 2005 131KM VIN WVWZZZ3BZ5E138322 przejechane 225kkm, szykuje sie do wymiany rozrządu, poprzedni był przy 120kkm, w ASO powiedzieli 1700PLN z pompą wody, na forum wiele zdań na temat zamienników, Czy mozna kupić oryginalny rozrząd ale nie w ASO? troche póżno wymieniasz rozrząd bo pierwszy faktycznie po 120 tyś ale każdy następny co 90 tyś. Jeżeli chodzi o części rozrządu to jasne że mozna kupic takie same jak w ASO i najlepiej skontaktuj się z urzytkownikiem HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Artur24 Zgłoś #116 Napisano 25 Kwietnia 2008 no cóż , jak pisałem, jestem nowym uzytkownikiem więc zabieram sie za wymiane rozrządu, poprzedni właściciel serwisował auto w ASO, nie wiem dlaczego kolejny rozrząd nie został wymieniony po 90kkm, może w niemczech tak mają? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kodek1 Zgłoś #117 Napisano 22 Maja 2008 Dzwoniłem do ASO w Koninie. Rozrząd w moim silniku (opis) 730 części z pompą wody i 750 robocizna. Gwarancja 2 lata. Kolega z forum hha sprzedaje te oryginale części taniej ale nie mam zaufanego mechanika który mógłby mi to zmienić więc chyba zdecyduję się na ASO. Jak otworzą i okaże się do wymiany coś jeszce to na pewno koszt sie podniesie. Za 5 tys km wymiana. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
born2b3 Zgłoś #118 Napisano 23 Maja 2008 Czy po numerze vin można sprawdzić kiedy był wymieniany rozrząd ( może to głupie pytanie ale cóż nie znam się) ? Kupiłem paska z Holandii mam książkę serwisową wszystko niby podbijane, dodatkowo na ostatniej stronie mam małą pieczątkę nie wiem czy może nie jest to info o wymianie rozrządu albo jakiejś innej naprawie jest tylko wypisany przebieg i pieczątka fura nie była bita wiec nie wiem co to za naprawa mogła być, a że podany przebieg to 134 tys to może rzeczywiście rozrząd co myślicie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kodek1 Zgłoś #119 Napisano 23 Maja 2008 Czy po numerze vin można sprawdzić kiedy był wymieniany rozrząd ( może to głupie pytanie ale cóż nie znam się) ? Kupiłem paska z Holandii mam książkę serwisową wszystko niby podbijane, dodatkowo na ostatniej stronie mam małą pieczątkę nie wiem czy może nie jest to info o wymianie rozrządu albo jakiejś innej naprawie jest tylko wypisany przebieg i pieczątka fura nie była bita wiec nie wiem co to za naprawa mogła być, a że podany przebieg to 134 tys to może rzeczywiście rozrząd co myślicie ? Najlepiej udaj się do ASO razem z książką to Ci rozszyfrują zapisy w książce. jak tak zrobiłem. Ponadto po numerze VIN, jeżeli auto było serwisowane w ASO powiedzą Ci o wszystkich naprawach, wymianach. Tylko nie wiem czy auto serwisowane w Holandi będzie w naszej bazie. Auta serwisowane w Niemczech na 100% tak. Mając dowód auta i będąc jego właścicielem bez problemu powinni Ci takich informacji udzielić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #120 Napisano 23 Maja 2008 Tylko nie wiem czy auto serwisowane w Holandi będzie w naszej bazie. bedzie będzie bo ja mam z Holandii i sprawdzałem historie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach