Skocz do zawartości
Gość MMarcu

[B5] Rozrząd w TDI, ceny i firmy

Rekomendowane odpowiedzi

Gość hha

Jak juz tyle rzecy rozbierasz i wymieniasz to pomyśl o wymianie łożyska sprężarki klimatyzacji oraz o przeczyszczeniu samego sprzęgła sprężarki klimatyzacji. Łozysko to jakieś 50zł.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skf się zgadza i termostat jest juz z uszczelką

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najpierw ceny:

ASO Koszalin (z 10% rabatem):

1. Zestaw naprawczy 028 198 119 C (w zestawie pasek rozrządu, rolka napinająca i prowadząca) - 383,62 zł

2. Pasek wielorowkowy (alternatora) 028 903 137 AR - 63,76 zł

3. Pasek klinowy (klimy) 06B 260 849 A - 39,88 zł

 

Cytaty:

Czy ktoś może mi powiedzieć coś na temat tego tańszego kompletu,czy może warto zainwestować w oryginalne części?
Uważam osobiście, że tylko i wyłącznie orginalne części !!!
jakiej Firmy Kupić Paski Pompe I Rolki?
Tylko OE (Original Equipment)
Części orginalne to orginalne w moim rozumieniu czyli takie, które mają wytłoczone lub nadrukowane numery orginałów wg. numeracji VW-Audi. Do rozrządu tylko takie części. A ich dostepność nie jest tylko w ASO.

I teraz tak:

Na pudełku zestawu naklejka z napisem 'Made in Germany", a w nim:

- pasek rozrządu - na nim nr 028 109 119 P i logo Gates Power Grip, Made in Germany

- rolka napinająca - nr 028 109 243 F, logo Litens, Made in Canada

- rolka prowadząca - nr 028 109 244, Made in Slovakia

Na pasku wielorowkowym nr: 028 903 137 AR, logo Contitech, Made in Romania

Na pasku klinowym: 06B 260 849 B, Made in Italy

 

No i trochę zgłupiałem, chłopaki pytają: Gates, Conti? Hani odpowiada - nie, lepiej oryginały.

I te kraje produkcji - Słowacja, Rumunia, Kanada...

Kolega z ASO wytłumaczył to tak: Audi/VW mają określone normy i paski Gates'a czy Conti, niezależnie w jakim kraju produkowane, spełniające te normy można kupić tylko w ASO. A paski sprzedawane w InterCars czy innych moto-sklepach tych norm już nie spełniają.

Czy tak jest faktycznie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Najpierw Ci odpowiem w sprawie pasków Contitecha z IC. Nie znam przypadku aby po poprawnym montażu z zachowanie przynajmniej podstawowych procedur strzelił pasek Contiego. Owszem zalecam tylko zestawy OE bo wiem, że przynajmniej to jest w 100% albo w 99% pewne, że mozesze jeździć spokojnie z takim rozrządem.

 

Co do krajów producentów to paski rozrządu są raczej Germany albo EU. Jeśli chodzi o napinacz kanadyjski to też nie widziałem innego producenta jak zza oceanu. Oni poprostu robią te napinacze i tak jest.

 

Paski napędu osprzętu mogę być Rumuńskie byle nie pisało na nich China. Nawet nowe turbosprężarki Garreta odlewy maja robione w Rumunii a mechanikę precyzyjną w Szwajcarii. Globalizacja Panie :)

 

 

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli różnica między paskami, rolkami sprzedawanymi w ASO a IC jest jaka? Normy, jakim podlegają części przy produkcji?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Głównie dodatkowa kontrola jakości już z ramienia producenta pojazdów.

Jednak mam kolegę ze szkoły średniej, który pracuje w Audi jako pracownik biurowy i parę razy powtarzał, że w przypadku firm ZF, Garret i innych bardzo znanych i uznanych kontrola jakości producenta to tylko formalność sporowadzająca się do odpowiedniego opieczętowania i zapakowania.

Jednak w wielu przypadkach produkcja elementów OE przechodzi dodatkowo fazę oznaczania fabrycznego. Ten punkt produkcji pomijany jest w przypadku normalnej produkcji After Market.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podsumowując: w moim przypadku zapłaciłem ~70 zł brutto więcej w ASO niż IC.

Po Twoich wypowiedziach ta niewielka w sumie różnica wydaje mi się uzasadniona, no i sumienie troszkę spokojniejsze.

Dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie Tez Czeka Wymiana Paska Rozrzadu, Ale Wszedzie Gdzie Sie Dowiaduje To...

W Serwisie 3000-3500

Koles Z Serwisu 1900 Za Czesci + 500 Robocizna

Warsztaty Od 1400 Do 1700 (na Czesciach Nie Oryginalnych)

 

 

Co Wy Na To ?????(oczywiscie Podane Ceny Sa Z Warszawy)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja do swojego wszystkie paski ,kółka ,napinacze i resztę popierdołek kupiłem u hha za około 1300zlocisza i nastąpiła wymiana:D

 

A i wszycho BIG ORYGINAL!!!

 

Nie wspomne o pompie wody:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pancio 123 niestety takie ceny są w Warszawie. Zrób tak jak ja, jeżeli masz jakiegoś dobrego znajomego, który ma firmę to kup części we własnym zakresie ale na firmę znajomego - weź fakturę. Mnie części wyniosły około 500 zł (pasek, rolki i pompa). Na początku zapłacisz więcej ale jak dobry znajomy to różnicę VATU ci zwróci to jest około 150 zł. W moim przypadku okazało się że muszę wymienić jeszcze kilka innych rzeczy tak jak pisałem wyżej i nie miałem już możliwości kontaktu z moim znajomym. Dlatego części kupiłem już po cenie detalicznej, gdzie koszt za dwa napinacze, dwa paski i rolkę wyniósł mnie 900 zł. Różnica, np w jednym z napinaczy miedzy cena hurtową a detalem wyniosła 200 zł dlatego też jestem w plecy. Staraj się pokombinować z kimś kto ma firmę i części puści w koszty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem rozrząd tutaj:

http://www.rozrzad.pl/index.php?products=product&prod_id=1732

 

Rozrząd z pompą wody więc (napinacz mechaniczny):414 pln

Pasek klimy Dayco + 1 na zapas: Gratis

Pasek alternatora Dayco + 1 na zapas: Gratis

Napinacz hydrauliczny paska alternatora INA: 280 pln

Napinacz paska klimy INA: 90 pln

 

Wychodzi więc przy dwóch gratisach: 784 pln

 

Do tego dojdą jeszcze szpilki nowe i wymiana tego wszystkiego. Wymiana rozrządu to około 400 pln w ASO a dojdą jeszcze dwa pozostałe paski i za radą HHA łożysko klimy jak w końcu sprawdzę oznaczenie sprężarki żeby łożysko dobrać. Niestety mnie jeszcze trafiło z wymianą sprzęgła więc żeby na tą całą robociznę mieć kasę musiałem zrezygnować z kupna części w ASO i zanabyć w innych miejscach. Za sam rozrząd z pompą w ASO bym zapłacił dwukrotnie więcej - około 800 oddając starą pompę wody (w ASO pompa kosztuje 400, jak oddajesz starą to 200 pln).

Liczę więc, że robocizna za rozrząd, dwa paski osprzętu, łożysko klimy i sprzęgło wyjdzie mnie w granicach 1000-1200 pln :612:

PS. Fajnie, że wstawiłeś zdjęcia bo w końcu mogę zobaczyć gdzie i jak siedzi ten nieszczęsny napinacz hydrauliczny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

jestem nowym użytkownikiem passata 1,9tdi 2005 131KM

VIN WVWZZZ3BZ5E138322

przejechane 225kkm, szykuje sie do wymiany rozrządu, poprzedni był przy 120kkm, w ASO powiedzieli 1700PLN z pompą wody, na forum wiele zdań na temat zamienników,

Czy mozna kupić oryginalny rozrząd ale nie w ASO?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy firma LUK to dobra firma produkująca części rozrządu do VW, bo niektórzy mówią że produkuje części właśnie dla fabryk VW?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Cholewa, pierwszy raz słyszę by LUK produkował coś do rozrządu.

Ja mam w ciagłej sprzedaży orginalne komplety rozrządówy do TDI-PD po 06.2002

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam wszystkich

jestem nowym użytkownikiem passata 1,9tdi 2005 131KM

VIN WVWZZZ3BZ5E138322

przejechane 225kkm, szykuje sie do wymiany rozrządu, poprzedni był przy 120kkm, w ASO powiedzieli 1700PLN z pompą wody, na forum wiele zdań na temat zamienników,

Czy mozna kupić oryginalny rozrząd ale nie w ASO?

 

troche póżno wymieniasz rozrząd bo pierwszy faktycznie po 120 tyś ale każdy następny co 90 tyś. Jeżeli chodzi o części rozrządu to jasne że mozna kupic takie same jak w ASO i najlepiej skontaktuj się z urzytkownikiem HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no cóż , jak pisałem, jestem nowym uzytkownikiem więc zabieram sie za wymiane rozrządu, poprzedni właściciel serwisował auto w ASO, nie wiem dlaczego kolejny rozrząd nie został wymieniony po 90kkm, może w niemczech tak mają?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem do ASO w Koninie. Rozrząd w moim silniku (opis) 730 części z pompą wody i 750 robocizna. Gwarancja 2 lata. Kolega z forum hha sprzedaje te oryginale części taniej ale nie mam zaufanego mechanika który mógłby mi to zmienić więc chyba zdecyduję się na ASO. Jak otworzą i okaże się do wymiany coś jeszce to na pewno koszt sie podniesie. Za 5 tys km wymiana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy po numerze vin można sprawdzić kiedy był wymieniany rozrząd ( może to głupie pytanie ale cóż nie znam się) ? Kupiłem paska z Holandii mam książkę serwisową wszystko niby podbijane, dodatkowo na ostatniej stronie mam małą pieczątkę nie wiem czy może nie jest to info o wymianie rozrządu albo jakiejś innej naprawie jest tylko wypisany przebieg i pieczątka fura nie była bita wiec nie wiem co to za naprawa mogła być, a że podany przebieg to 134 tys to może rzeczywiście rozrząd co myślicie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy po numerze vin można sprawdzić kiedy był wymieniany rozrząd ( może to głupie pytanie ale cóż nie znam się) ? Kupiłem paska z Holandii mam książkę serwisową wszystko niby podbijane, dodatkowo na ostatniej stronie mam małą pieczątkę nie wiem czy może nie jest to info o wymianie rozrządu albo jakiejś innej naprawie jest tylko wypisany przebieg i pieczątka fura nie była bita wiec nie wiem co to za naprawa mogła być, a że podany przebieg to 134 tys to może rzeczywiście rozrząd co myślicie ?

Najlepiej udaj się do ASO razem z książką to Ci rozszyfrują zapisy w książce. jak tak zrobiłem. Ponadto po numerze VIN, jeżeli auto było serwisowane w ASO powiedzą Ci o wszystkich naprawach, wymianach. Tylko nie wiem czy auto serwisowane w Holandi będzie w naszej bazie. Auta serwisowane w Niemczech na 100% tak. Mając dowód auta i będąc jego właścicielem bez problemu powinni Ci takich informacji udzielić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tylko nie wiem czy auto serwisowane w Holandi będzie w naszej bazie.

 

bedzie będzie bo ja mam z Holandii i sprawdzałem historie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności