Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

Powiem ci ze u mnie tez jakiś dziwny wzrost spalania....

I u mnie też to samo. Gdy zaczął się rok szkolny - zdecydowanie więcej aut na drogach i zauważalnie wyższe spalanie!

Jeszcze raz to podkresle - 1.8 tsi jest bardzo wrażliwe na korki, powodują one znaczący wzrost spalania....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie w stopce sa dane z Motostat - wpisuje każdy bak od samego poczatku. To spalanie średnie - 80% wawa i okolice + wakacje - to jest realny wynik. Jesli ktos pisze o różnicy w stosunku do TDI 3-3,5l/ 100 to musiałby mieć średnia 5,0 - 5,5 - mało realne.

 

Ja zakup 1.8 kalkulowałem przy założeniu różnicy max 2l - przebieg roczny 30k auto na 4 lata. Różnica w zakupie 16k (190km). Przy tej samej cenie paliwa - rocznie 600 L paliwa wiecej czyli około 3k pln (średnio 5pln za litr) - różnica w cenie zeruje sie po 5,3 lat. O kulturze pracy i innych uprzedzeniach do diesla nie wspomnę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do Primm.

 

To ile w końcu pojemności ma bak paliwa?

 

Widzę, że raz miałeś 72,5 l. Średnio 1.8 w manualu pali ci 8.2/100 W środę składam zamówienie na 2litrową benzynę. Jestem ciekaw czy średnio w 10 się zmieszczę... To taka psychologiczna bariera :)

 

Sam jeżdżę dynamicznie, ale prawie w ogole poza miastem. Tak na marginesie, próbowałeś kiedyś przejechać bak całkowicie w trybie eco?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bak ma pojemność 76 litrów. Kiedyś wspominałem ( w normalnych warunkach nie dopuszczam do takiej sytuacji, żebym opróżnił cały bak) po odbiorze samochodu miałem do przejechania bodaj 90 km, a wlałem 73 lub 74 litry do pierwszego odbicia. Nie zapomnę tego bo aż oczy ze zdumienia przetarłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W środę składam zamówienie na 2litrową benzynę. Jestem ciekaw czy średnio w 10 się zmieszczę... To taka psychologiczna bariera

W 2.0 TSI po 12tyś. mam średnie spalanie 10,4k 70/30 miasto/trasa. Maksymalnie do pierwszego odbicia udało mi się wlać 71,5l a komputer pokazywał jeszcze chyba z 10km.

Też odczułem koniec wakacji na średnim spalaniu w mieście. Do tej pory mieściłem się w 12 litrach, teraz jest 13-14l.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ciekawe czy w wersjach osobowych będą podobne problemy.

 

http://www.scr-emulator.pl/rodzaje-problemow-emulatora-scr.html#strona

 

2,0 tdi 190 KM może się okazać, że nie posiada samych zalet

 

Czytałem. I nadal zamieniłbym się na 190 km , wywalając parę "wynalazków" żeby zmieścić się w budżecie.

 

Czytałem też to. Co utwierdza mnie tylko w przekonaniu, że źle wybrałem silnik.

 

Te bez systemu SCR (2.0 150 KM, a nawet 1.6). Wczoraj ukazała się oficjalna informacja, że decyzją nowego prezesa VW, wszystkie diesle w przyszłości będa miały SCR. Nie tylko w USA ale również w EU. Oznacza to już oficjalne potiwredzenie, że wysrubowanych norm USA i EU6+ nie da się spełnić bez systemu SCR. Powstają dwa pytania: inni mają ten sam problem? Co z samochodami, które niesłusznie zostały homologowane EU5 i EU6. Utracą homologację - i np. w Niemczech nie będzie można wjechać do centrum większych miast takim autem, gdyz nie jest ono "zielone"? Dzisiaj urząd niemiecki narzucił akcje serwisową na VW nie zgadzając się na akcję dobrowolną. Sprawa jest naprawdę poważna dla osób planujacych zakup diesla bez SCR (np. 2.0 150 KM) i konsekwencji z tym związanych.

 

I

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czytałem. I nadal zamieniłbym się na 190 km , wywalając parę "wynalazków" żeby zmieścić się w budżecie.

 

Czytałem też to. Co utwierdza mnie tylko w przekonaniu, że źle wybrałem silnik.

 

 

 

I

 

A może wgrasz wirusa i bedziesz mieć porownywalne albo nawet lepsze osiągi niż 190 ? Po roku eksploatacji może to być mniejsze ryzyko z ewentualną gwarancją. No chyba że masz przedłuzoną do x lat.

Utrata homologacji to poważna sprawa tylko czy to dotyczy TDI 150 ? czy wcześniejszych modeli ?

Edytowane przez piokow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W 2.0 TSI po 12tyś. mam średnie spalanie 10,4k 70/30 miasto/trasa.

 

Zatem jest szansa mieścić się w granicach w miarę zdroworozsądkowych 10-11 litrów. Thx.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A może wgrasz wirusa i bedziesz mieć porownywalne albo nawet lepsze osiągi niż 190 ? Po roku eksploatacji może to być mniejsze ryzyko z ewentualną gwarancją. No chyba że masz przedłuzoną do x lat.

Utrata homologacji to poważna sprawa tylko czy to dotyczy TDI 150 ? czy wcześniejszych modeli ?

 

Gwarancję mam na 5 lat/150 tyś km. Wirus nie wchodzi wiec w grę, niestety.

 

Pewnie już wnerwiam tym 'hejtem" na silnik TDI 150 km z DSG. Postaram się przystopować.

 

Mam jednak nadzieje że przyszli kupujący przeczytają uwagę anki ze szczególnym uwzględnieniem tego zdania :

"Sprawa jest naprawdę poważna dla osób planujacych zakup diesla bez SCR (np. 2.0 150 KM) i konsekwencji z tym związanych."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Równie dobrze może się okazać, że samochody bez SCR będą tak poszukiwane jak jeszcze nie dawno samochody bez dpf. Jakoś sobie nie wyobrażam aby Niemcy pozwolili sobie na sytuacje aby nowym samochodem ich produkcji nie można było wjechać do miasta. Oni o siebie potrafią dbać.

Co do dynamiki to się jeszcze zbytnio nie chce wypowiadać ale do 80 km/h różnica w przyspieszaniu to jest pół sekundy a do 100 sekunda. Dopiero od 100 na godzinę zwiększa się różnica między tymi silnikami.

 

Nie chce chwalić tego silnika bo na pewno jest słabszy od 190 ale większość ludzi jednak kupuje 150 tylko na tym forum wszyscy jeżdżą 190 :) Po drugie jest wile filmików z testami passata z tym silnikiem i jakoś negatywnie się o nim nie wypowiadają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://superauto24.se.pl/moto-news/kolejne-oszustwo-volkswagena-wychodzi-na-jaw-wadliwe-oprogramowanie-w-rocznikach-2016_704357.html

 

Zaraz się okaże, że w Europie też stosowane jest nowe oprogramowanie aby spełnić normy Euro 6...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Równie dobrze może się okazać, że samochody bez SCR będą tak poszukiwane jak jeszcze nie dawno samochody bez dpf. Jakoś sobie nie wyobrażam aby Niemcy pozwolili sobie na sytuacje aby nowym samochodem ich produkcji nie można było wjechać do miasta. Oni o siebie potrafią dbać.

Co do dynamiki to się jeszcze zbytnio nie chce wypowiadać ale do 80 km/h różnica w przyspieszaniu to jest pół sekundy a do 100 sekunda. Dopiero od 100 na godzinę zwiększa się różnica między tymi silnikami.

 

Nie chce chwalić tego silnika bo na pewno jest słabszy od 190 ale większość ludzi jednak kupuje 150 tylko na tym forum wszyscy jeżdżą 190 :) Po drugie jest wile filmików z testami passata z tym silnikiem i jakoś negatywnie się o nim nie wypowiadają.

 

No właśnie, też jestem w rozterce, gdyż celowałem w coś bez SCR - silnik 150 bez problemu tuninguje się do 180-185 KM, więc ma się to samo, a bez systemu SCR. Teraz jest ryzyko, że silniki bez SCR będą dyskriminowane. 190 KM z SCR to dobry silnik o niskim spalaniu (właśnie dzięki systemowi SCR), ale jednak w zimie i kilku innych sytuacjach instalacja SCR może stwarzać problemy. Jeśli zawiedzie, któryś z elementów dozowania AdBlue, silnik ograniczy osiągi, a nawet może zostać unieruchomiony - stąd się wzięły pomysły emulatora, który eliminuje takie ryzyko. Niestety ale VW się ociąga z planem naprawczym i teraz niewiadomo czego można się spodziewać i co robić jeśli planuje się zakup diesla.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zdałem auto na koniec leasingu i dostałem przed kontraktową T.Auris 1.6 benzynka. Autko z przebiegiem 16 kilometrów.

Wy tu marudzicie na spalanie 1.8TSI, na którego czekam, tymczasem moja zwyczajna droga powrotna z mordoru na drugi koniec Warszawy tj. jakieś 25 kilometrów w korkach = średnie spalanie 10,5 :) dodam, że auto sporo mniejsze, lżejsze a silnik z e r o dynamiki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Info dla zamawiających.

1,8 TSI HL DSG - sedan - bez wielkich bajerów. Zamówienie sam koniec września. Dzisiaj info od dealara.

Planowana produkcja połowa grudnia 2015. :ocochodzi

 

Informacja optymistyczna / pytanie czy wiarygodna ?

 

Gratuluję serdecznie:) ja czekam ...co prawda na 2.0 TSI tylko z paroma bajerkami ale od początku kwietnia=auto jest od 3 tygodni tylko nagle silników benzynowych zabrakło czy co...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie dziwię się, że mogło im zabraknąć silników benzynowych, diesel ma ostatnio słaby PR. :19

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
http://superauto24.se.pl/moto-news/kolejne-oszustwo-volkswagena-wychodzi-na-jaw-wadliwe-oprogramowanie-w-rocznikach-2016_704357.html

 

Zaraz się okaże, że w Europie też stosowane jest nowe oprogramowanie aby spełnić normy Euro 6...

 

Jeszcze coś dorzucę. I co tu robić czekając na już zamówionego 2.0 TDI 150 KM (myślę sobie, że gwałtowne ruchy na razie nie mają uzasadnienia)?

 

https://www.polskieradio.pl/42/3168/Artykul/1531156,Afera-Volkswagena-jest-kolejne-wadliwe-oprogramowanie-w-modelach-2016

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Jesli ktos pisze o różnicy w stosunku do TDI 3-3,5l/ 100 to musiałby mieć średnia 5,0 - 5,5 - mało realne.

 

.

Ja to widzę trochę inaczej. O 1.8 TSI DSG wypowiadam się na podstwie jazd testowych ( miałem go na weekend ). Duże miasto, dość duży ruch, w tym korki spalanie 12 litrów ( na zimnym silniku pierwsze 3 km- spalanie 13.9 ). Trasa ( autostrada- dynamiczna jazda 100-160 ( wiadomo TIR-y zjeżdżające na lewy pas) - TSI spalił mi 10-11 l/100 km. Analogiczna sytuacja w TDI - miasto 9-9.5 litra. Autostrada 7-7.5 litra- dotyczy to oczywiście jazdy z prędkościami 140-160, duża dynamika. Stąd różnica 3-3,5 litra. W tych warunkach dla mnie spalanie 8 l/100 km było nieosiągalne( może styl jazdy???).

A tak na marginesie dzisiaj jechałem gierkówką z Warszawa do Katowic moim B6 TDI 140 KM ( myślę, że w B8 TDI będzie podobnie) 100-140 km/h( spokojny styl jazdy)-spalanie z całej trasy 5.5 litra. Tylko w takich okolicznościach możliwe jest spalanie 5.5 litra w dieslu.

Edytowane przez anton

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem, co by nie pisać i bez sciemy: diesel z momentem i duza mocą spali dużo mniej niż benzyna która lubi obroty. Nie ma zmiłuj. Diesel trasa w dolomity 6l a 100 km. Miasto 7,4 litra na 100 km. Benzyna nie da rady.

I tak przez 3 lata. Superbem 2.0 TDI 140 KM. zawsze tak samo.

Edytowane przez jubiler

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Kilka słów o 1.8 TSI 180 KM DSG

 

Dynamika bardzo zbliżona do starego silnika 1.9 TDI 130 KM w manualu. Jeździłem zamiennie tym i tym przez ostatnie dwa dni. Więc jak komuś taki silnik odpowiadał to z tego również będzie zadowolony.

 

Kultura pracy nie do porównania. Tej benzyny w zasadzie nie słychać. Czasami się odzywa podczas gwałtownego przyśpieszania ale takie gwałtowne przyśpieszenia w normalnym użytkowaniu zdarzają się raz na tydzień. Mówię o normalnej eksploatacji a nie o testach po zakupie nowego samochodu ;)

 

Skrzynia DSG działa niezauważalnie. Po prostu jest bo musi być ale dla użytkownika jak by nie istniała.

 

Start/Stop faktycznie denerwuje i trzeba to wyłączać.

 

Auto Hold też denerwuje zwłaszcza przy precyzyjnym parkowaniu i trzeba go wtedy wyłączać.

 

Dzisiaj jechałem 210 km/h. We wnętrzu cisza i spokój. Nie jest to Lexus LS 600 ale i tyle nie kosztuje. Można normalnie rozmawiać i cicho słuchać muzyki. Ta cisza to największe zaskoczenie w tym samochodzie.

 

Asysten Line Asist to magia. Puszczasz kierownicę a on sam skręca i to naprawdę działa :)

 

To na razie tyle. A no i spalanie po mieście podczas 300 km testów w tym kawałek obwodnicy 9.5.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

 

Kilka słów o 1.8 TSI 180 KM DSG

 

Dynamika bardzo zbliżona do starego silnika 1.9 TDI 130 KM w manualu. Jeździłem zamiennie tym i tym przez ostatnie dwa dni. Więc jak komuś taki silnik odpowiadał to z tego również będzie zadowolony.

 

 

 

Do tej pory większość porównywała 1.8 TSI z dieslem 190 km. Co wydawało mi się przesadą bo jednak różnica niutków ogromna.

 

Ty piszesz o dynamice starego diesla 130 km.

 

Czy to oznacza że 1.8 TSI jest jeszcze mniej dynamiczny od 150 km TDI?

 

Ktoś miał okazję przejechać się TDI 150 km i TSI 180 km? Jest w stanie porównać wrażenia?

 

Suche dane

 

TSI

 

5,8 s / 7,9 s do 80/100 km/h - 239 km/max

 

TDI

 

6,3 s / 8,7 s do 80/100 km/h - 218 km/max

 

Oba DSG

 

Różnicę w zużyciu paliwa pomińmy milczeniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam panów.

Będą mi montować w serwisie hak holowniczy w B8. Czy ktoś montował już hak w B8 i czy były jakieś problemy z elektroniką po zamontowaniu? Proszę o odpowiedzi. Dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności