marcinsgdz Zgłoś #10621 Napisano 18 Listopada 2019 W kwestii ubytku płynu z chłodnicy - potwierdzam, że delikatnie ubywa. W B7 pomogła wymiana dekielka zbiorniczka wyrównawczego, ale w B8 wiele osób ma podobnie. Wczoraj odkryłem np. w B8 brak pod tylną kanapą maty - jest blacha. Natomiast w B7 była fabryczna mata. Generalnie i tak lubię to auto - po mazdzie GJ i tak Passat mi lepiej pasuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Apollo311 Zgłoś #10622 Napisano 18 Listopada 2019 26 minut temu, Dreyfus napisał: Z takim podejściem to może warto rower kupić tam chyba nic nie będzie się dziać chyba że hamulce chydrauliczne to i tam kaplica może być... @Dreyfus masz większą wiedzę ode mnie i łatwiej Ci ocenić że taki problem to nie problem. Ja przed ostatnim postem @1285 temat miałem zakończony. No ale post się pojawił to starałem się bardziej temat zgłębić. Plus z tej wiedzy taki że w ASO można zrobić test na obecność zawartość spalin w układzie chłodzenia. Koszt podobno kilkadziesiąt zł więc warto zrobić coś takiego. Możecie napisać kiedy problem z wyciekiem zaczyna być poważniejszy bo jak rozumiem 0.2l na 30000 km to tak naprawdę żaden problem? Pytam na przyszłość by odpowiednio wcześnie zareagować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dreyfus Zgłoś #10623 Napisano 18 Listopada 2019 3 minuty temu, 1285 napisał: Pierdółkami się nie przejmuję i jeździ mi się bardzo dobrze. No i o to chodzi ?mam kolegę perfekcjoniste wydał już na auto kupę hajsu a jak z nim jadę jeszcze coś tam słyszy ja... nic i po co to? 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
biokd Zgłoś #10624 Napisano 18 Listopada 2019 Dokładnie! Auto ma przede wszystkim jeździć, jeśli jest odpowiednio użytkowane i serwisowane, to nie ma uzasadnionej logiki aby się pierdolami przejmować. Chyba, że ktoś jest auto freakiem i traktuje swój samochód lepiej od członków rodziny, to już jego problem 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinsgdz Zgłoś #10625 Napisano 18 Listopada 2019 Koledzy serwisowanie VW np. z Mazda nie jest drogie. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
loki7777 Zgłoś #10626 Napisano 18 Listopada 2019 U mnie przed wymiana pompy ubywa chyba ok 100-150ml na ok 2000km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jelly Zgłoś #10627 Napisano 19 Listopada 2019 W dniu 18.11.2019 o 10:20, marcinsgdz napisał: Koledzy serwisowanie VW np. z Mazda nie jest drogie. Sugerujesz, ze aby serwis vw byl tani to musze posiadac i serwisowac tez mazde ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinsgdz Zgłoś #10628 Napisano 19 Listopada 2019 (edytowane) Serwisowanie vw jest tańsze niż mazdy. Więc nie przesadzajcie z obawami. Miałem 6 z małym przebiegiem i prawie nową. Co 10 tyś musiałem wymieniać pewną śrubę bo dzwoniła. Koszt bez wymiany z dużym rabatem prawie 600 zł. Tylny panel.nawiewu prawie 1 tyś (zwykła kratka) itd Edytowane 19 Listopada 2019 przez marcinsgdz Literowka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Apollo311 Zgłoś #10629 Napisano 20 Listopada 2019 Znacie kogoś (lub firmę) kogo polecanie do sprawdzenia Passata B8 na terenie Warszawy? (oczywiście jakoś trzeba będzie się dogadać). Osoba rozeznana w temacie zweryfikuje auto zdecydowanie lepiej niż ja. Dla przypomnienia chodzi o VW Passat B8 2.0 TSI 280KM 4x4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dominik3819 Zgłoś #10630 Napisano 20 Listopada 2019 6 minut temu, Apollo311 napisał: Znacie kogoś (lub firmę) kogo polecanie do sprawdzenia Passata B8 na terenie Warszawy? (oczywiście jakoś trzeba będzie się dogadać). Osoba rozeznana w temacie zweryfikuje auto zdecydowanie lepiej niż ja. Dla przypomnienia chodzi o VW Passat B8 2.0 TSI 280KM 4x4 firma SGS 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Apollo311 Zgłoś #10631 Napisano 20 Listopada 2019 12 minut temu, Dominik3819 napisał: firma SGS @Dominik3819 wielkie dzięki! Możesz jeszcze tylko napisać dlaczego polecasz tą firmę? Może się to komuś jeszcze przyda. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dominik3819 Zgłoś #10632 Napisano 20 Listopada 2019 Teraz, Apollo311 napisał: @Dominik3819 wielkie dzięki! Możesz jeszcze tylko napisać dlaczego polecasz tą firmę? Może się to komuś jeszcze przyda. jasne, ja sam osobiście nie korzystałem z ich usług, ale właściciel auto którym byłem zainteresowany miał taką wycenę którą zlecił w momencie gdy on sam kupował dla siebie ten samochód Wycena zawiera wszystkie dane, wszystkie usterki lub wady z opisami i zdjęciami, nawet długość rys, odprysków, przerysowań itd itd, grubość lakieru, nawet bieżnik sprawdzają. Na pewno trzeba uzgadniać zakres prac bo spotkałem się też z taką wyceną przy innym aucie też z tej firmy sgs gdzie było np napisane że auto było nie umyte do pomiarów a pogoda nie sprzyjająca, brak możliwości obejrzenia auta pod spodem. Dodam jeszcze że ja oglądałem auto osobiście, o którym na początku pisałem i wszystkie te rzeczy się zgadzały. Nie wiem czy oni sprawdzają przebieg. Jeżeli znajdziesz fajne auto i będziesz prawie pewny co do zakupu to Wv za 600zł sprawdzi Ci samochód w serwisie, sprawdzą lakier, podwozie, podepną pod kompa. Co najważniejsze będą odczyty ze sterowników co pozwoli sprawdzić czy przebieg na przykład się zgadza. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Apollo311 Zgłoś #10633 Napisano 22 Listopada 2019 (edytowane) Tak informacyjnie, firma SGS nie działa na rynku indywidualnym - przynajmniej w sektorze audytu aut. Taką dostałem informację po kontakcie z firmą. Edytowane 22 Listopada 2019 przez Apollo311 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BartekV Zgłoś #10634 Napisano 22 Listopada 2019 @Apollo311 jeżeli interesuje cie serwis na terenie Warszawy to polecam Vw Chylinscy ja sprawdzałem tam swojego paska i jestem zadowolony , trafiłem na spoko mechanika który odpowiedział na wszystkie moje pytania, byl bardzo skrupulatny i zapłaciłem chyba niecałe 400 zł jak się nie mylę. W skład tego wchodziło sprawdzenie miernikiem lakieru , komputer , ogledziny auta ( zawieszenie, silnik ) wszystko z moim udziałem. Po imprezie dostajesz kwit co i jak z autem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
[email protected] Zgłoś #10635 Napisano 23 Listopada 2019 Zgadza się, ale uwaga, są serwisy vW, które biorą za sprawdzenie auta 400 zł i takie, które wołają 750 zł (jak szukałem w Poznaniu najbliższego terminu, to takie były różnice w cenie). 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Apollo311 Zgłoś #10636 Napisano 25 Listopada 2019 @BartekV @[email protected] dzięki za info. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adam.s Zgłoś #10637 Napisano 5 Stycznia 2020 (edytowane) W dniu 18.11.2019 o 06:12, 1285 napisał: Twierdzą np. że wyparowało.Tylko że w układzie zamkniętym raczej nie mogło. Gdzieś minimalnie musi uciekać,raczej to nie głowice bo nie ma ku temu żadnych objawów dodatkowych ale....?W każdym razie w moich poprzednich autach nigdy nie ubywało nic.Pamiętam jeszcze jak u rodziców w B5 uciekał przy szybkiej jeździe i okazało się że to głowica. Mnie "wyparował" cały zbiornik płynu chłodniczego przy przebiegu 45tys. Dolałem 0,5l (na max) i po przejechaniu ok. 500-800km spadło do połowy min-max. Łatwo sprawdzić czy coś przecieka, u mnie z lewej strony (stojąc przodem do auta) na osłonie dolnej silnika było cały czas mokro. Nawet jak było sucho na dworzu, auto w garażu.. Problemy są dwa: pompa lub termostat Umnie padła pompa razem z jakimś modułem, wymieniono na gwarancji. W ASO powiedzieli ze to standard (ubytek płynu) i mają takie pompy i termostaty "na półce" od ręki. Ja musiałem chwile poczekać bo coś z modułem przy pompie się stało i ściągali z Niemiec Jezeli Wasze ASO twierdzi ze to norma to nie prawda, wszyscy wiedza ze to standardowy problem w B8. Nawet mój mechanik mówi ze zmienia takie pompy i termostaty często i w każdym ASO leżą na połce, wiec coś jest na rzeczy. U mnie też by zmieniał ale jak na gwarancji to ASO robiło. Nie wiem do końca czy padła pompa czy ten moduł, czy jedno z drugim jest powiązane ale koszty były ok. 3tysi (szczęście ze nie moje ) W dniu 5.11.2019 o 22:46, sadam1988 napisał: po 4 latach z passatem b8: z mojej strony dodałbym do listy problemów hamulce z tyłu - rdzewieją i szybko się zużywają. U mnie minęło 3 lata i na przeglądzie po 45tys i/lub 3 lata stwierdzili ze klocki tył do wymiany. Faktycznie zurzyte do zera, podobno jak się jeździ na "pusto" to tył na początku zaczyna hamować aby dociążyć auto i hamuje mocniej niż przód. Klocki oczywiście kupione poza ASO, koszt mniej niż połowa tego co w ASO, a mam identyczne jak montują na pierwszy montaż tyle ze bez logo Vw Edytowane 5 Stycznia 2020 przez adam.s Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gajdzi Zgłoś #10638 Napisano 12 Stycznia 2020 Witam ponownie forumowiczów Po kilku latach ze Skodą Octavią 2.0 TDI CR + DSG czas chyba wrócić do VW Passata. Oferty przeglądam już od jakiegoś czasu, ale mam wątpliwości co do zespołu napędowego, a mianowicie... są Passaty B8 sprzed połowy 2017 z 6-cio biegową DSG (DQ380), a póżniej już z 7-mio biegową DSG (DQ381) - rzekomo obie w kąpieli olejowej i potencjalnie wytrzymujące moment do 500nm. Natomiast zastanawia mnie, czy w/w skrzynie są wkładane do 2.0 150 oraz 190KM czy niekoniecznie? Ponadto... jaka jest różnica w obrotoach (bo tego nigdzie na forum nie znalazłem). Z uwagi na fakt, że duże jeżdze w trasach po zachodzie europy, zastanawiam się czy ma sens upieranie się na passata z DSG(7)? Z YT wyczaiłem, że - 2.0 TDI 150KM + DSG 6-bieg - 140km/h przy 2300rpm, 160km/h przy 2600rpm - 2.0 TDI 150KM + DSG 7-bieg - 140km/h przy 2100rpm, 160km/h przy 2300rpm Czy faktycznie to tylko/aż 200rpm? Miał już może ktoś okazje porównać DSG 6-bieg z DSG 7-bieg oraz czy są to faktycznie skrzynie w kąpieli olejowej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #10639 Napisano 13 Stycznia 2020 DSG7 parowana z 2.0 TDI to skrzynia "mokra" nie mająca wiele wspólnego z suchą DSG7-DQ200 i DSG6-DQ250 również. To bardziej upośledzona wersja DSG7-DQ500 stosowanej w 2.0 BI-TDI. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dreyfus Zgłoś #10640 Napisano 13 Stycznia 2020 Jak DQ250 też jest "mokra"...a DQ500 jest najlepszą z DSG... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach