sh95 Zgłoś #7341 Napisano 20 Marca 2016 No to może ja napiszę w ramach podsumowania po miesiącu użytkowania, co wg mnie warto brać a co nie: To co mam u siebie: - DSG - brać, ale tylko wraz z wydłużoną gwarancją dla świętego spokoju - AiD - mam, nie przeszkadza w nocy, bardzo czytelny, ale zbędny wg mnie - to tylko bajer - DiscoveryPro vs DiscoveryMedia - ciężko powiedzieć, w sumie nic specjalnego DP nie daje, nic niezbędnego - pakiet EasyOpen - nie chciałem tego za bardzo, ale doceniam wygodę! Warto! - ACC - warto! mam wersję 160, mi wystarcza - łopatki przy kierownicy - mam i czasem użyję, ale tylko do zabawy - elektryczna roleta - takie tam coś, raz użyłem - przyciemniane szyby - są ok, nie chciałem tego by nie zaciemniać auta, ale są tylko lekko przyciemnione, nie przeszkadzają - auto chyba trochę lepiej wygląda - wg uznania - Car-net, nie odnajduję tu niczego specjalnego, nic, czego się nie ma już w komórce, a komórki i tak nie zastąpi (yanosik, pełna przeglądarka, ...) - silnik 1.8 TSI jest wystarczający nawet z 250Nm, zamula w trybach eco i normal, jak się lekko gazem operuje, ale przy depnięciu czy manualnej redukcji wystarcza w 110% (mała uwaga: nie jeżdżę drogami podmiejskimi, tylko miasto lub A i S) Z tego co nie mam, a mi brakuje: - otwierany dach - DCC - jechałem tym w Superbie i świetnie wybierało dziury. Natomiast czytając o narzekaniach na hałas i słabe prowadzenie, to powiedzmy nie żałuję tego specjalnie. Przyznam, że przy dobrym całościowym wyciszeniu auta, pracę zawieszenia słychać, ale to jakoś specjalnie nie przeszkadza. - LaneAssist - na autostradę - chętnie bym spróbował - lepsze audio, ale nie wiem czy bym się zdecydował na Dyn-audio, bo opinie są różne Nadal uważam za zbędne: - webasto - to może przez słabe ostatnie zimy, oraz fakt, że parkuję w ciepłej hali, gdzie temp nie spada nigdy poniżej +10. A kiedyś webasto bardzo chciałem. - AreaView, mam zwykłą tylną kamerę, na której nie potrafię polegać, nie ma to jak się po prostu rozejrzeć - system automatycznego parkowania - a feee - podgrzewana tylna kanapa - i tak dzieci w fotelikach tam siedzą - felgi > 17", bo wygląd ma dla mnie małe znaczenie, i tak wygląda ok - to wystarczy, komfort ważniejszy (przy DCC 18" będzie ok). Ale to sprawa indywidualna - obniżone zawieszenie - jak dla mnie szkoda stresów przy parkowaniu przy krawężniakach/na chodnikach I jeszcze coś o mnie: 90% czasu jeżdżę krótkie odcinki po mieście. 5% to przejazd A + S - tu było ważne, by auto zachowywało się dobrze przy 150-160km/h. I to zadanie spełnia, ACC jest świetne. Spalanie z 4 tygodni po 2kkm mam równe 10l. To chyba tyle, jak mi się coś przypomni to dopiszę Ogólnie jestem (szczególnie) zadowolony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziki_pl Zgłoś #7342 Napisano 20 Marca 2016 - system automatycznego parkowania - a feee Mam i używam prawie codziennie. Przy parkowaniu równoległym świetnie wskazuje czy samochód się zmieści i parkuje naprawdę sprawnie. Potrafi wepchnąć w dziurę niewiele większą od samochodu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dart Zgłoś #7343 Napisano 20 Marca 2016 Czy ktoś z posiadaczy samochodu ze szklanym dachem ma może podsufitkę w kolorze czarnym? Ciekaw jestem jak wygląda zasłonięta podsufitka na szklanym dachu w przypadku czarnej podsufitki? Czy także prześwituje (co mi się nie podoba) jak w podsufitce St. Tropez. Jest to jedyna rzecz, która mi się nie podoba przy szklanym dachu - skoro chce mieć zasłoniętą podsufitkę na szklanym dachu to chyba chce aby było całkowicie zaciemnione co Wy o tym sądzicie? A może da się to jakoś zastrzec w zamówieniu aby podsufitka St. Tropez nie prześwitywała na szklanym dachu? Ma ktoś może doświadczenie w tej kwestii? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lemoncjo Zgłoś #7344 Napisano 20 Marca 2016 Czy ktoś z posiadaczy samochodu ze szklanym dachem ma może podsufitkę w kolorze czarnym? Ciekaw jestem jak wygląda zasłonięta podsufitka na szklanym dachu w przypadku czarnej podsufitki? Czy także prześwituje (co mi się nie podoba) jak w podsufitce St. Tropez. [/url] mam w Octavii szyberdach (jest identyczny jak w B8) i ciemną podsufitkę. prześwituje i generalnie jest taka dość lipna. wydawało mi się, że jak będzie ostre słońce to może to być uciążliwe, ale nie jest. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mikka Zgłoś #7345 Napisano 24 Marca 2016 w przyszłym tygodniu (13) produkcja, taki wielkanocny zajączek... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mikka Zgłoś #7346 Napisano 25 Marca 2016 Koledzy - jak jest z prędkościami obrotowymi przy nowym samochodzie - są jakieś ograniczenia do jakiegoś określonego przebiegu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MM_VW Zgłoś #7347 Napisano 25 Marca 2016 w instrukcji jest napisane, żeby przez pierwsze 1500 km nie katować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piokow Zgłoś #7348 Napisano 25 Marca 2016 A kto czyta instrukcje Wsiadasz ogień i nie patrzysz w instrukcje, jak cos sie zepsuje gwarancja A jak sie nie zepsuje to znaczy że jest dobrze wykonane i .... sie już nie zepsuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rumcajs Zgłoś #7349 Napisano 26 Marca 2016 (edytowane) @Rumcajs: Dzięki. Tak przy okazji - jak u Ciebie ze spalaniem? Pisałem o tym w wątku spalanie. Jeżeli nie przekraczam 160km/h to generalnie w 12l zawsze się mieszczę. Tras miejskich w zasadzie nie robię. Przy kulturalnej jezdzie w trasie średnio wychodzi ok 11 litrów. Tylko zestopniowanie silnika i skrzyni mnie wkurza. 3.000 obrotów a na liczniku zaledwie 135 km/h. Nie wiem dlaczego tak krótko to zestopniowali. Poza tym, nie licząc stukającego zawieszenia i braku GoogleMaps w nawigacji, z auta jestem mega zadowolony. Edytowane 26 Marca 2016 przez Rumcajs Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dart Zgłoś #7350 Napisano 27 Marca 2016 @Rumcajs Czy Ty wybierasz między benzyną i dieslem przy założeniu, że auto mam mieć dużą moc? Dokładnie ja tak wybierałem i padło na diesla BiTurbo 240KM właśnie dlatego, że jest dużo bardziej oszczędny i do tego bardzo elastyczny. Oczywiście wszystko zależy od tego jak wygląda Twoja typowa jazda bo jeśli 90% km trzaskasz w mieście i to małe odległości to na pewno lepiej sprawdzi się benzyna. Ale na trasy zdecydowanie diesel, do tego jest bardzo elastyczny i dużo lepiej zestopniowany niż 280KM, no ale benzyna ma o 40KM więcej więc jeśli Ci na większej mocy zależy to tego nie przeskoczysz (no chyba, że poczekasz na kolejną wersję BiTDI http://www.adrenalinemotorsport.pl/aktualnosci/n,nowa-jednostka-od-volkswagena-20-tdi-bi-turbo-o-mocy-272-km lub zrobisz sobie modyfikację we własnym zakresie w zaprzyjaźnionej firmie zajmującej się chipowaniem). Przy tych mocach i momentach obrotowych uważam już aż tak dużej różnicy odczuwalnej nie ma a plus dla BiTDI za spalanie - zdecydowanie mniej niż benzyna co przekłada się na duże oszczędności zwłaszcza gdy robisz rocznie sporo km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziki_pl Zgłoś #7351 Napisano 27 Marca 2016 (edytowane) Przy tych mocach i momentach obrotowych uważam już aż tak dużej różnicy odczuwalnej nie ma a plus dla BiTDI za spalanie - zdecydowanie mniej niż benzyna co przekłada się na duże oszczędności zwłaszcza gdy robisz rocznie sporo km. Co to jest "elastyczność"? Osiągi różnią się pomiędzy nimi dość znacznie. Errata, DQ500 znosi 600Nm więc można diesla 272 robić. Edytowane 27 Marca 2016 przez dziki_pl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slabb Zgłoś #7352 Napisano 27 Marca 2016 Patrząc na artykuł ten silnik miał wejść 2015 r a jest 2016... Ostatnio czytałem w auto świecie czy motorze ze nowa skrzynia 10 biegowa jest zbyt kosztowna i raczej nie wejdzie na rynek ile w tym prawdy nie wiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rumcajs Zgłoś #7353 Napisano 28 Marca 2016 (edytowane) @RumcajsCzy Ty wybierasz między benzyną i dieslem przy założeniu, że auto mam mieć dużą moc? W zasadzie preferencje zakupowe miałem dwie. Napęd 4x4 i silnik benzynowy (chciałem odpocząć od klekotania diesla). Jazdę próbną wykonywałem TSI220 i zarówno silnik jak i zestopniowanie bardzo mi pasowały. Założyłem, że TSI280 dostarczy mi tej samej frajdy, dodatkowo płynącej z napędu na obie osie. Za cholerę nie przypuszczałem, że skrzynia będzie tak krótko spięta. Ale nie zrozum mnie źle. Niczego nie żałuję. Stając przed ponownym wyborem, wybrałbym TSI280 mimo niedogodności, o której wspominałem. Kwestia mocy praktycznie nie była rozpatrywana i gdyby TSI220 miało napęd na cztery koła, to pewnie jeździłbym tą wersją. Alltrack był wtedy jeszcze niedostępny, a do BiTDI nawet nie wsiadałem. Edytowane 28 Marca 2016 przez Rumcajs Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziki_pl Zgłoś #7354 Napisano 28 Marca 2016 Za cholerę nie przypuszczałem, że skrzynia będzie tak krótko spięta. Niestety to samo jest w Superbie, prawie go zamówiłem w wersji 280 ale testy w niemczech wskazywały właśnie na za krótki 6 bieg. Co prawda odpadł z innego powodu ale to mi w pamięci utkwiło. Teraz jak już nim pojeździłem to widzę że mógłby być dłuższy ale można z tym żyć. Ja jestem ciekaw co VW teraz wykombinuje i jak to się przełoży na silniki w passacie na przyszłość. Konkurencja w HH zostawiła ich daleko w tyle, moc golfa gti jest na dzisiaj śmieszna a R-ki za mała w porównaniu do konkurecji. Leona cuprę będą prawdopodobnie doposażać w 4x4 i muszą coś dla R-ki wymyśleć. Może rozpowszechnią 2.5 R5 z RS3. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piokow Zgłoś #7355 Napisano 30 Marca 2016 Musieli zniwelować 4x4 jakoś aby TSI220 nie był prawie tak samo zwawy. A tak to 0-100 i elastyczność na 6 biegu można w katalogach pokazywać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
googie Zgłoś #7356 Napisano 1 Kwietnia 2016 Czym się różni instalacja telefoniczna comfort od premium? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mikka Zgłoś #7357 Napisano 1 Kwietnia 2016 co jest że google zaczęło na czerwono ostrzegać przed forum? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jopstons Zgłoś #7358 Napisano 1 Kwietnia 2016 co jest że google zaczęło na czerwono ostrzegać przed forum? http://forum.vw-passat.pl/threads/147969-co%C5%9B-si%C4%99-z%C5%82ego-dzieje-z-domen%C4%85-i-to-nie-prima-aprilis Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Edgarus Zgłoś #7359 Napisano 2 Kwietnia 2016 Hej Akurat jestem na etapie wyboru samochodu, jako opcje mam paska b8 benzyna 150KM i nowego tiguana, silnik ten sam. Finansowo wychodzi podobnie, różnica pomiędzy pakietami (tiguan póki co ma w promocji pakiet premium). Dwa pytania: 1. Co byście doradzili, który samochód? 2. Czy dokupujecie alarmy, czy jest sens (bo kradzieje są tak cwani, że samochody z alarmami kradną ), kasy nie dużo bo coś ok 1100 pln, ale w standardzie się nie pojawia. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wolli Zgłoś #7360 Napisano 2 Kwietnia 2016 HejAkurat jestem na etapie wyboru samochodu, jako opcje mam paska b8 benzyna 150KM i nowego tiguana, silnik ten sam. Finansowo wychodzi podobnie, różnica pomiędzy pakietami (tiguan póki co ma w promocji pakiet premium). Dwa pytania: 1. Co byście doradzili, który samochód? 2. Czy dokupujecie alarmy, czy jest sens (bo kradzieje są tak cwani, że samochody z alarmami kradną ), kasy nie dużo bo coś ok 1100 pln, ale w standardzie się nie pojawia. Pozdrawiam Inny silnik. Ta benzyna 1.4 tsi to dla dziadków Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach