Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

No to może ja napiszę w ramach podsumowania po miesiącu użytkowania, co wg mnie warto brać a co nie:

 

To co mam u siebie:

- DSG - brać, ale tylko wraz z wydłużoną gwarancją dla świętego spokoju

- AiD - mam, nie przeszkadza w nocy, bardzo czytelny, ale zbędny wg mnie - to tylko bajer

- DiscoveryPro vs DiscoveryMedia - ciężko powiedzieć, w sumie nic specjalnego DP nie daje, nic niezbędnego

- pakiet EasyOpen - nie chciałem tego za bardzo, ale doceniam wygodę! Warto!

- ACC - warto! mam wersję 160, mi wystarcza

- łopatki przy kierownicy - mam i czasem użyję, ale tylko do zabawy

- elektryczna roleta - takie tam coś, raz użyłem

- przyciemniane szyby - są ok, nie chciałem tego by nie zaciemniać auta, ale są tylko lekko przyciemnione, nie przeszkadzają - auto chyba trochę lepiej wygląda - wg uznania

- Car-net, nie odnajduję tu niczego specjalnego, nic, czego się nie ma już w komórce, a komórki i tak nie zastąpi (yanosik, pełna przeglądarka, ...)

- silnik 1.8 TSI jest wystarczający nawet z 250Nm, zamula w trybach eco i normal, jak się lekko gazem operuje, ale przy depnięciu czy manualnej redukcji wystarcza w 110% (mała uwaga: nie jeżdżę drogami podmiejskimi, tylko miasto lub A i S)

 

Z tego co nie mam, a mi brakuje:

- otwierany dach

- DCC - jechałem tym w Superbie i świetnie wybierało dziury. Natomiast czytając o narzekaniach na hałas i słabe prowadzenie, to powiedzmy nie żałuję tego specjalnie. Przyznam, że przy dobrym całościowym wyciszeniu auta, pracę zawieszenia słychać, ale to jakoś specjalnie nie przeszkadza.

- LaneAssist - na autostradę - chętnie bym spróbował

- lepsze audio, ale nie wiem czy bym się zdecydował na Dyn-audio, bo opinie są różne

 

Nadal uważam za zbędne:

- webasto - to może przez słabe ostatnie zimy, oraz fakt, że parkuję w ciepłej hali, gdzie temp nie spada nigdy poniżej +10. A kiedyś webasto bardzo chciałem.

- AreaView, mam zwykłą tylną kamerę, na której nie potrafię polegać, nie ma to jak się po prostu rozejrzeć

- system automatycznego parkowania - a feee :)

- podgrzewana tylna kanapa - i tak dzieci w fotelikach tam siedzą

- felgi > 17", bo wygląd ma dla mnie małe znaczenie, i tak wygląda ok - to wystarczy, komfort ważniejszy (przy DCC 18" będzie ok). Ale to sprawa indywidualna :)

- obniżone zawieszenie - jak dla mnie szkoda stresów przy parkowaniu przy krawężniakach/na chodnikach

 

I jeszcze coś o mnie: 90% czasu jeżdżę krótkie odcinki po mieście. 5% to przejazd A + S - tu było ważne, by auto zachowywało się dobrze przy 150-160km/h. I to zadanie spełnia, ACC jest świetne. Spalanie z 4 tygodni po 2kkm mam równe 10l.

 

To chyba tyle, jak mi się coś przypomni to dopiszę :) Ogólnie jestem (szczególnie) zadowolony ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

- system automatycznego parkowania - a feee :)

 

Mam i używam prawie codziennie. Przy parkowaniu równoległym świetnie wskazuje czy samochód się zmieści i parkuje naprawdę sprawnie. Potrafi wepchnąć w dziurę niewiele większą od samochodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z posiadaczy samochodu ze szklanym dachem ma może podsufitkę w kolorze czarnym? Ciekaw jestem jak wygląda zasłonięta podsufitka na szklanym dachu w przypadku czarnej podsufitki? Czy także prześwituje (co mi się nie podoba) jak w podsufitce St. Tropez. Jest to jedyna rzecz, która mi się nie podoba przy szklanym dachu - skoro chce mieć zasłoniętą podsufitkę na szklanym dachu to chyba chce aby było całkowicie zaciemnione co Wy o tym sądzicie?

 

A może da się to jakoś zastrzec w zamówieniu aby podsufitka St. Tropez nie prześwitywała na szklanym dachu? Ma ktoś może doświadczenie w tej kwestii?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy ktoś z posiadaczy samochodu ze szklanym dachem ma może podsufitkę w kolorze czarnym? Ciekaw jestem jak wygląda zasłonięta podsufitka na szklanym dachu w przypadku czarnej podsufitki? Czy także prześwituje (co mi się nie podoba) jak w podsufitce St. Tropez. [/url]

mam w Octavii szyberdach (jest identyczny jak w B8) i ciemną podsufitkę. prześwituje i generalnie jest taka dość lipna. wydawało mi się, że jak będzie ostre słońce to może to być uciążliwe, ale nie jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w przyszłym tygodniu (13) produkcja, taki wielkanocny zajączek...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy - jak jest z prędkościami obrotowymi przy nowym samochodzie - są jakieś ograniczenia do jakiegoś określonego przebiegu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w instrukcji jest napisane, żeby przez pierwsze 1500 km nie katować

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A kto czyta instrukcje :) Wsiadasz ogień i nie patrzysz w instrukcje, jak cos sie zepsuje -> gwarancja :) A jak sie nie zepsuje to znaczy że jest dobrze wykonane i .... sie już nie zepsuje :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
@Rumcajs: Dzięki. Tak przy okazji - jak u Ciebie ze spalaniem?

Pisałem o tym w wątku spalanie. Jeżeli nie przekraczam 160km/h to generalnie w 12l zawsze się mieszczę. Tras miejskich w zasadzie nie robię. Przy kulturalnej jezdzie w trasie średnio wychodzi ok 11 litrów. Tylko zestopniowanie silnika i skrzyni mnie wkurza. 3.000 obrotów a na liczniku zaledwie 135 km/h. Nie wiem dlaczego tak krótko to zestopniowali. Poza tym, nie licząc stukającego zawieszenia i braku GoogleMaps w nawigacji, z auta jestem mega zadowolony.

Edytowane przez Rumcajs

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Rumcajs

Czy Ty wybierasz między benzyną i dieslem przy założeniu, że auto mam mieć dużą moc? Dokładnie ja tak wybierałem i padło na diesla BiTurbo 240KM właśnie dlatego, że jest dużo bardziej oszczędny i do tego bardzo elastyczny. Oczywiście wszystko zależy od tego jak wygląda Twoja typowa jazda bo jeśli 90% km trzaskasz w mieście i to małe odległości to na pewno lepiej sprawdzi się benzyna. Ale na trasy zdecydowanie diesel, do tego jest bardzo elastyczny i dużo lepiej zestopniowany niż 280KM, no ale benzyna ma o 40KM więcej więc jeśli Ci na większej mocy zależy to tego nie przeskoczysz (no chyba, że poczekasz na kolejną wersję BiTDI http://www.adrenalinemotorsport.pl/aktualnosci/n,nowa-jednostka-od-volkswagena-20-tdi-bi-turbo-o-mocy-272-km lub zrobisz sobie modyfikację we własnym zakresie w zaprzyjaźnionej firmie zajmującej się chipowaniem). Przy tych mocach i momentach obrotowych uważam już aż tak dużej różnicy odczuwalnej nie ma a plus dla BiTDI za spalanie - zdecydowanie mniej niż benzyna co przekłada się na duże oszczędności zwłaszcza gdy robisz rocznie sporo km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przy tych mocach i momentach obrotowych uważam już aż tak dużej różnicy odczuwalnej nie ma a plus dla BiTDI za spalanie - zdecydowanie mniej niż benzyna co przekłada się na duże oszczędności zwłaszcza gdy robisz rocznie sporo km.

 

Co to jest "elastyczność"?

Osiągi różnią się pomiędzy nimi dość znacznie.

 

Errata, DQ500 znosi 600Nm więc można diesla 272 robić.

Edytowane przez dziki_pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na artykuł ten silnik miał wejść 2015 r a jest 2016... Ostatnio czytałem w auto świecie czy motorze ze nowa skrzynia 10 biegowa jest zbyt kosztowna i raczej nie wejdzie na rynek ile w tym prawdy nie wiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
@Rumcajs

Czy Ty wybierasz między benzyną i dieslem przy założeniu, że auto mam mieć dużą moc?

W zasadzie preferencje zakupowe miałem dwie. Napęd 4x4 i silnik benzynowy (chciałem odpocząć od klekotania diesla). Jazdę próbną wykonywałem TSI220 i zarówno silnik jak i zestopniowanie bardzo mi pasowały. Założyłem, że TSI280 dostarczy mi tej samej frajdy, dodatkowo płynącej z napędu na obie osie. Za cholerę nie przypuszczałem, że skrzynia będzie tak krótko spięta. Ale nie zrozum mnie źle. Niczego nie żałuję. Stając przed ponownym wyborem, wybrałbym TSI280 mimo niedogodności, o której wspominałem. Kwestia mocy praktycznie nie była rozpatrywana i gdyby TSI220 miało napęd na cztery koła, to pewnie jeździłbym tą wersją. Alltrack był wtedy jeszcze niedostępny, a do BiTDI nawet nie wsiadałem.

Edytowane przez Rumcajs

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Za cholerę nie przypuszczałem, że skrzynia będzie tak krótko spięta.

 

Niestety to samo jest w Superbie, prawie go zamówiłem w wersji 280 ale testy w niemczech wskazywały właśnie na za krótki 6 bieg. Co prawda odpadł z innego powodu ale to mi w pamięci utkwiło.

Teraz jak już nim pojeździłem to widzę że mógłby być dłuższy ale można z tym żyć.

 

Ja jestem ciekaw co VW teraz wykombinuje i jak to się przełoży na silniki w passacie na przyszłość. Konkurencja w HH zostawiła ich daleko w tyle, moc golfa gti jest na dzisiaj śmieszna a R-ki za mała w porównaniu do konkurecji. Leona cuprę będą prawdopodobnie doposażać w 4x4 i muszą coś dla R-ki wymyśleć. Może rozpowszechnią 2.5 R5 z RS3.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musieli zniwelować 4x4 jakoś aby TSI220 nie był prawie tak samo zwawy. A tak to 0-100 i elastyczność na 6 biegu można w katalogach pokazywać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czym się różni instalacja telefoniczna comfort od premium?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co jest że google zaczęło na czerwono ostrzegać przed forum?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej

Akurat jestem na etapie wyboru samochodu, jako opcje mam paska b8 benzyna 150KM i nowego tiguana, silnik ten sam. Finansowo wychodzi podobnie, różnica pomiędzy pakietami (tiguan póki co ma w promocji pakiet premium).

Dwa pytania:

1. Co byście doradzili, który samochód?

2. Czy dokupujecie alarmy, czy jest sens (bo kradzieje są tak cwani, że samochody z alarmami kradną :(), kasy nie dużo bo coś ok 1100 pln, ale w standardzie się nie pojawia.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hej

Akurat jestem na etapie wyboru samochodu, jako opcje mam paska b8 benzyna 150KM i nowego tiguana, silnik ten sam. Finansowo wychodzi podobnie, różnica pomiędzy pakietami (tiguan póki co ma w promocji pakiet premium).

Dwa pytania:

1. Co byście doradzili, który samochód?

2. Czy dokupujecie alarmy, czy jest sens (bo kradzieje są tak cwani, że samochody z alarmami kradną :(), kasy nie dużo bo coś ok 1100 pln, ale w standardzie się nie pojawia.

 

Pozdrawiam

 

Inny silnik. Ta benzyna 1.4 tsi to dla dziadków ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności