Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

 

Generalnie macie rację!

 

Mnie tylko zastanawia czy Varianty produkują tylko w Emden czy w tej drugiej fabryce także?

Bo ja na ten tydzień mam zatwierdzoną produkcję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak Suzuki albo Dacia zrobi jakikolwiek postój to nigdzie o tym nie piszą, a najmniejsza uwaga dot. VW i zaraz cala lawina wpisów w necie. Mam to gdzieś. Podjąłem decyzję o zakupie B8 i nie mam zamiaru robić w portki po każdej nowej informacji w sieci. Zresztą jaka alternatywa dla tych, którzy głębiej rozpoznali ofertę konkurencji? Ja wciąż jej nie widzę.

Takie czasy gdzie stopień skomplikowania auta jest dużo większy względem konstrukcji sprzed np. 20stu lat. Jest wygodniej, jest bepiecznej, stety/niestety coraz surowsze normy środowiskowe i ceną za to jest ryzyko wcześniejszych awarii i krótszej żywotności aut mimo niewątpliwie lepszych technologii. Oczywiście przy nowym salonowym liczę na bezawaryjną jazdę w moim okresie użytkowania.

Mój wyprodukowany w ubiegłym tygodniu jest już w PL.

 

Tak jeszcze dodam, że obejrzałem Talismana w salonie. Ładna sylwetka (tył oraz z boku w szczególności wygląda świetnie, przód zbyt krzykliwy szybko się opatrzy), ale wnętrze (zegary i materiały), wykonanie oraz silniki maks 1,6 i ich osiągi mnie nie przekonują. Tzn. nie jest źle, ale są lepsze konstrukcje w segmencie D. Zaraz potem wpadłem do Audi looknąć na nowe A4. Bezsprzecznie jest świetnie wykonane, ale małe, małe i jeszcze raz małe. Ale najgorsze jest to, że podobnie skonfigurowane do mojego 2.0 TSI wychodzi kilkadziesiąt tys drożej. I wciąż wygląda zbyt podobnie do wcześniejszej generacji.

A sam Passat ociera się o poziom A4 w kwestii wykonania, a do tego jest przestronny (jeżeli ktoś to oczywiście potrzebuje), wyposażony we wszystkie nowinki technologiczne i co najważniejsze wyraźnie tańszy od A4. Największy minus z jakim się spotkałem to postrzeganie go jako auta korporacyjnego. Ale prawdę mówiąc zwisa mi to.

A zatem oznajmiam (również trollom wracającym na forum nie wiem po co), że w mojej ocenie B8 wciąż jest najlepszym wyborem w swoim segmencie. Amen.

Edytowane przez majonezzz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Vw jest na cenzurowanym po aferze. Każdy ich ruch jest obserwowany i to nie tylko przez "życzliwych". Ciekawe, czy oni sami sobie zdają sprawę, że informacja o przestoju technologicznym wywołuje ożywioną dyskusję na naszym Forum? Gdyby wiedzieli, to na pewno by dwa razy pomyśleli... :-) ... żeby nas nie martwić.

A na poważnie, to nie zazdroszczę tego zarządzania kryzysowego. Co chwila pokazują się ploteczki o kolejnych skażonych silnikach, o kolejnych pozwach etc. A to wszystko na żywym organizmie. Dzienne ich przychody to chyba taki budżet niejednego naszego ministerstwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepszy interes się robi jak się bije lidera. Teraz każdy podmiot mający jakiekolwiek powiązania z tą sprawą chce ugrać ile się da. A Amerykańce mają wprawę w odszkodowaniach i w dziwnych pozwach. A według mnie większym skandalem są zacinające się pedały gazu (marka z USA) czy niedziałające airbagi (marka z Japonii). Tu były wypadki i zgony.

Pisałem już raz, że mnie tam VW w niczym nie oszukał gdyż dopiero kiedy zaczęła się ta cała afera dowiedziałem się, że jest coś takiego jak tlenki azotu i jego normy. Z tego tez powodu nie było to nigdy żadnym kryterium wyboru Passata TDI. Więc nie będę teraz szczekał w tej sprawie o której jeszcze niedawno nie miałem pojęcia, że w ogóle istnieje. Kto w ogóle przegląda takie dane przed zakupem auta? Oczywiście normy trzeba przestrzegać, ale jako indywidualny klient nie czuję się oszukany.

To jest walka o dominacje i wpływy na rynku, o wyznaczanie trendów, walka między producentami, a może w pewnym stopniu również gospodarcza między państwami. Kasa, kasa i jeszcze raz kasa. Dla konkurencji najlepiej jak VW podupadnie lekko, ale nie zniknie całkowicie z rynku. Przecież dzięki tak dużemu koncernowi żyje sporo poddostawców dostarczających części również do innych producentów samochodów. Sporo firm kupuje części i podzespoły od VW lub korzysta z jego patentów czy technologii i vice versa . To są naczynia połączone i większości z branży motoryzacyjnej nie zależy na upadku VW, a co najwyżej na jego zmniejszeniu udziału w rynku kosztem wzrostu swojego.

Dlatego spawiować się można od czytania tych rewelacyjnych newsów, które jak każda nowa informacja w sieci przynoszą kasę wszelkim źródłom, które je rozpowszechniają.

 

Kończąc już te filozofie muszę przyznać, że bardzo podoba mi się szklany dach, ale tego akurat nie zamówiłem. Trochę przeszkadza mi tylko jego widok z zewnątrz w pozycji otwartej, ale to w sedanie. :hmmAle za to fajnie komponuje się z jasnymi lakierami i zapewne świetnie doświetla wnętrze.

Edytowane przez majonezzz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A przyuważyliście, że VW-PL troszkę sobie pogrywa z cennikami. Podmieniają cenniki pod tą samą nazwą PDF. Na cennikach cały czas jest ta sama data "Cennik obowiązuje od 20.11.2015" pomimo że później treść była zmieniana już przynajmniej 2 razy (dla sedana się strzelili i jest data na wyrost od 20.11.2016). Wcześniej dodali, a potem usunęli pakiet Ambient Plus, teraz cichaczem podnieśli cenę na Drogowy Plus - dla produkcji 2016 do niedawna kosztował 5400zł, teraz jest 5780zł (w konfiguratorze po staremu). Za to w ostatniej wersji są niższe ceny za dodatkową gwarancję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udało mi sie dzisiaj odebrać mojego :)) Nareszcie. Pierwsze wrażenie, to .... w srodku super lusterko. Nic nie pisaliście, ze takie fajne. Jakby iphonowe.... Śmiejcie sie, ale ja ten samochód kupiłem zupełnie w ciemno. Nie jeździłem, nie mantykowalem, oglądałem z zewnątrz na ulicach. Nawet w salonie nie bardzo mi sie udało, bo nie mieli w ciagu ostatnich dni (od wyboru do wyjechania z salonu minęło jakieś 10 dni...). W salonie w ostatnim czasie nie mieli żadnego Passata. (Teraz stoi Alltrack. Robi piorunujące wrażenie w kolorze pomaranczowym...).

Ps. Spróbujcie kupić o tej porze roku opony zimowe. Nie takie to łatwe (pisze oczywiście o tzw normalnych serwisach oponiarskich, a nie o chorych cenach u dealerów vw).

Ps2. Idę czytać instrukcje :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pisałem już raz, że mnie tam VW w niczym nie oszukał gdyż dopiero kiedy zaczęła się ta cała afera dowiedziałem się, że jest coś takiego jak tlenki azotu i jego normy. Z tego tez powodu nie było to nigdy żadnym kryterium wyboru Passata TDI. Więc nie będę teraz szczekał w tej sprawie o której jeszcze niedawno nie miałem pojęcia, że w ogóle istnieje. Kto w ogóle przegląda takie dane przed zakupem auta? Oczywiście normy trzeba przestrzegać, ale jako indywidualny klient nie czuję się oszukany. .

 

Ty moze nie czujesz sie oszukany ...ale jesli np. w Hiszpanii rzad doplacal 1000 euro do kazdego samochodu VW z tytulu niskiej emisji tlenkow i VW bral te kase za te samochody ze zmanipulowanym oprogramowaniem to jak to mozna nazwac jak nie oszustwem ?. Polecam poszukanie informacji na temat tzw. programu PIVE.

 

http://spanishnewstoday.com/spanish-government-weighs-up-volkswagen-compensation-claims_29222-a.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piszą, że rząd dopłaca 1000 Euro do auta w ramach wysiłków na rzecz zmniejszenia emisji spalin oraz wsparcia sektora hiszpańskiego przemysłu samochodowego. Czyli wojując z WV sami sobie (Seatowi) strzelili w kolano w ramach tego wsparcia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ps. Spróbujcie kupić o tej porze roku opony zimowe. Nie takie to łatwe (pisze oczywiście o tzw normalnych serwisach oponiarskich, a nie o chorych cenach u dealerów vw).

Ps2. Idę czytać instrukcje :)

Ja szukałem 215/55 R17 98V i niestety większość modeli już się sprzedała. Przymierzałem się do Goodyear Ultragrip G1. Z trudem udało mi się kupić Dunlop Winter Sport 5. W tym rozmiarze dostępne są jeszcze Nokiany WR A3.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

nie mantykowalem

 

Zastanawiałem się co to znaczy. A tu mam :

Na Kielecczyźnie "mantykować" znaczy ni mniej ni więcej: "kręcić się wokół własnego ogona i tracić czas". Mantykować jako zrzędzić lub nudzić byłoby niezrozumiałe.To już prędzej "marudzić", ale zawsze czyniąc coś bez ładu i składu. Pojęcie "mantykować" jest w Górach Świętokrzyskich związane z nieco chaotyczną czynnością, jako niepotrzebne mitrężenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ty moze nie czujesz sie oszukany ...ale jesli np. w Hiszpanii rzad doplacal 1000 euro do kazdego samochodu VW z tytulu niskiej emisji tlenkow i VW bral te kase za te samochody ze zmanipulowanym oprogramowaniem to jak to mozna nazwac jak nie oszustwem ?. Polecam poszukanie informacji na temat tzw. programu PIVE.

 

http://spanishnewstoday.com/spanish-government-weighs-up-volkswagen-compensation-claims_29222-a.html

 

Naturalnie nie pochwalam oszustwa i jeżeli z tego tytułu mieli ekstra bonusy to niech oddają i doprowadzają auta do stanu zgodnego z tym co deklarowali. Ale od sankcjonowania tego są instytucje do tego kompetentne, a przy tej aferze wiele osób indywidualnych domaga się odszkodowania "przy okazji".

Jak już podano do wiadomości nie tylko VW kombinował. Pewnie reszta tych co kombinowali wycofuje się teraz w panice i robi w pory.

Dla mnie bardziej bulwersujące jest montowanie z pełną świadomością wadliwych poduszek, stacyjek czy nic nie robienie w sprawie zacinających się pedałów przyspieszenia. Musiało zginąć sporo osób żeby temat zaczął być załatwiany. Ale dajmy spokój. Rozwinąłem to być może niepotrzebnie przy okazji o tych artykułach o postoju produkcji.

 

Na razie jestem dość ożywiony bo odbiór auta za kilka dni. Własnie zapinam leasing. Podobno jestem debiutantem w kwestii HUD gdyż w salonie, w którym kupuję nie mieli z tym do czynienia w B8. Sam się zastanawiam jak to wyjdzie i czy się nie rozczaruję. To jedyna opcja, której nie byłem w stanie przetestować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie coś kombinują z tymi cenami, w grudniu gdy zamawiałem Alltraca dodatkowa gwarancja 3 lata 100 kkm, kosztowała 4200,- ,taką cenę mam za zamówieniu i taka była w konfig., teraz to 3400,- (cennik w pdf lub konfig.), sprzedawca był mocno zdziwiony tymi zmianami, w ich systemie cena nie zmieniła się. (dla mnie ok - zawsze to 8 stówek mniej)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak Suzuki albo Dacia zrobi jakikolwiek postój to nigdzie o tym nie piszą, a najmniejsza uwaga dot. VW i zaraz cala lawina wpisów w necie. Mam to gdzieś. Podjąłem decyzję o zakupie B8 i nie mam zamiaru robić w portki po każdej nowej informacji w sieci. Zresztą jaka alternatywa dla tych, którzy głębiej rozpoznali ofertę konkurencji? Ja wciąż jej nie widzę.

 

TAle najgorsze jest to, że podobnie skonfigurowane do mojego 2.0 TSI wychodzi kilkadziesiąt tys drożej. I wciąż wygląda zbyt podobnie do wcześniejszej generacji.

A sam Passat ociera się o poziom A4 w kwestii wykonania, a do tego jest przestronny (jeżeli ktoś to oczywiście potrzebuje), wyposażony we wszystkie nowinki technologiczne i co najważniejsze wyraźnie tańszy od A4. Największy minus z jakim się spotkałem to postrzeganie go jako auta korporacyjnego. Ale prawdę mówiąc zwisa mi to.

A zatem oznajmiam (również trollom wracającym na forum nie wiem po co), że w mojej ocenie B8 wciąż jest najlepszym wyborem w swoim segmencie. Amen.

 

WIesz co jak czytam te twoje uwagi to nasuwa mi sie tylko jedna myśl napalonyyyyyyy na B8 i cokolwiek by ci dali nawet lepszego to byś powiedział że beeeee bo passat B8. Osobiście jestem w trakcie zamawiania B8 do firmy dla pracownika i mając prywatnie mondeo MK5 i powiem ci szczerze Mk5 zrobiłem 14kkm i jeździłem B8 bo dostalem na weekend i jedno mogę ci powiedzieć ze mk5 gorzej jakościowo wygląda w środku ale z zewnątrz i własciwości jezdne moim zdaniem lepsze i jedna zaleta nie skrzypi a pasek którego miałem na weekend miał świerszcza( coś skrzypiało w desce). Talismana też oglądałem w dobrym wyposażeniu i wygląd bardzo ciekawy ale silniki słabiutkie. Reasumując żeby nie było że krytykuję VW bo uważam że jest to b,dobre auto ale jak czytam te podniety to mam wrażenie jakbyś kupował AUDI A8 bo A4 i A6 rzeczywiście szału nie robią za tą kasę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Faktycznie coś kombinują z tymi cenami, w grudniu gdy zamawiałem Alltraca dodatkowa gwarancja 3 lata 100 kkm, kosztowała 4200,- ,taką cenę mam za zamówieniu i taka była w konfig., teraz to 3400,- (cennik w pdf lub konfig.), sprzedawca był mocno zdziwiony tymi zmianami, w ich systemie cena nie zmieniła się. (dla mnie ok - zawsze to 8 stówek mniej)

 

Ja w zamówieniu za Drogowy Plus mam akurat poprzednią niższą cenę (5400,-) i potwierdzenie, że ta obowiązuje przy odbiorze auta. O ile prawda z tą gwarancją, to też może kilka stówek odpadnie, bo nie zamawiałem z autem w poprzedniej cenie tylko będę ją dobierał u dealera przy odbiorze.

Edytowane przez jot

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
WIesz co jak czytam te twoje uwagi to nasuwa mi sie tylko jedna myśl napalonyyyyyyy na B8 i cokolwiek by ci dali nawet lepszego to byś powiedział że beeeee bo passat B8. Osobiście jestem w trakcie zamawiania B8 do firmy dla pracownika i mając prywatnie mondeo MK5 i powiem ci szczerze Mk5 zrobiłem 14kkm i jeździłem B8 bo dostalem na weekend i jedno mogę ci powiedzieć ze mk5 gorzej jakościowo wygląda w środku ale z zewnątrz i własciwości jezdne moim zdaniem lepsze i jedna zaleta nie skrzypi a pasek którego miałem na weekend miał świerszcza( coś skrzypiało w desce). Talismana też oglądałem w dobrym wyposażeniu i wygląd bardzo ciekawy ale silniki słabiutkie. Reasumując żeby nie było że krytykuję VW bo uważam że jest to b,dobre auto ale jak czytam te podniety to mam wrażenie jakbyś kupował AUDI A8 bo A4 i A6 rzeczywiście szału nie robią za tą kasę

 

Powrócił, a już się zaczynałem martwić :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
WIesz co jak czytam te twoje uwagi to nasuwa mi sie tylko jedna myśl napalonyyyyyyy na B8 i cokolwiek by ci dali nawet lepszego to byś powiedział że beeeee bo passat B8....

 

Nie napalony, ale zdecydowany. Kupuję za swoje, niemałe środki i właśnie po to odbyłem wielotygodniową krucjatę po salonach, aby mieć pewność co do słuszności wyboru. Ponadto spędziłem również miesiące w necie (m. in. na tym forum) i właśnie w B8 znalazłem najmniej wad i najwięcej zalet bo idealnego auta po prostu nie ma. Mondeo nawet nie próbowałem jechać bo fotele w tym aucie są nie do przyjęcia (jak dla mnie zaznaczam) więc niezależnie od wrażeń z jazdy ta konstrukcja odpada. Ma też kilka innych wad chociaż przyznaję, że wygląda świetnie, tak jak bardzo podoba mi się Mazda 6, ale tam jest cała masa innych minusów.

Segment D spełnia moje oczekiwania pod względem komfortu, wyposażenia, osiągów oraz prezencji, dlatego nie kompakty, ani nie segment E gdzie praktycznie mamy tylko marki premium i przez to dodatkowo znacznie większy poziom cenowy, a miejsca (z myślą o rodzinie) niekoniecznie więcej. A w tym segmencie B8 jest najlepszym autem na miarę moich potrzeb, ale nie najlepszym jakie mógłbym mieć gdyby moja sytuacja materialna była na wyższym poziomie. Patrząc bezwzględnie bardzo podoba mi się Audi A7, ale nie mam zamiaru zarzynać się finansowo (wciąż oczywiście mówię o nowych salonowych autach). A jeszcze bardziej BMW 6 Gran Coupe i powiedzmy, że to jest auto marzeń.

A zatem wyluzuj nieco i czytaj wpisy ze zrozumieniem.

 

 

Pojawiły się ostatnio pojedyncze głosy o drżeniu w 2.0 TSI. Może użytkownicy tych wersji wypowiedzieliby się jak jest po dłuższej lub krótszej eksploatacji.

Edytowane przez majonezzz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spróbuje dzisiaj to "drżenie" nagrać ;)

 

Update:

Nagrałem, nie wiem czy wyłapiecie na filmiku, ale słychać. Jak gaśnie "auto-hold" to wrzucałem N na skrzyni.

 

https://goo.gl/photos/AKxr61Pfvb2wFCCq7

Edytowane przez cronosik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich serdecznie! W zeszłym tygodniu odebrałem swoje Passerati BiTDi Variant i chcę przynudzić paroma uwagami po pierwszym 1000km pokonanym w dość różnorodnych warunkach. Generalnie nie jestem wielkim fanem VAG, choć autami tego koncernu jeżdżę od dawna (AUDI, VW, SKODA , Porsche) . Jeśli chodzi o zakup, to planowałem przesiadkę z Superb II TDI 170 na Superb III TSI 280. Combi oczywiście. Passata nie planowałem ze względów powiedzmy estetycznych (ale nie dyskutujemy o tym :P) i troszkę cenowych (wszystko tu jest ze względu na pseudo-premium aspiracje o dokładnie zaplanowany % droższe niż u konkurencji) .

Superba TSI 280 nie zamówiłem ze względów na czas oczekiwania, również jazdy próbne paroma egzemplarzami TDI 190 (tylko takie najmocniejsze były, nie mogłem złapać żadnej sztuki TSI 220 nawet) mnie rozczarowały. Oczywiście przetestowałem jeszcze parę innych aut, które brałem pod uwagę (Mazda 6 2.5 192 niestety 2.2 D 175 moi lokalni dealerzy nie za bardzo mogli/chcieli pokazać – szkoda bo spore nadzieje z nim wiązałem, FORD S-Max TDCi 180, nikt nie miał niestety 210 KM, PASSAT Bi Tdi i TDI 190). Innych już nie brałem pod uwagę ze względu na moje kryteria (mocny silnik i maks. duże wnętrze i bagażnik). No i trochę przez brak czasu.

Generalnie silnik TDI 190 wydał mi się zarówno w SIII jak i Passacie B8 zbyt mało narowisty i jakby ugrzeczniony w stosunku do starego TDI 170 i opinię tę potwierdziło 2 moich przyjaciół, którzy zgłupieli nieco, bo byli przekonani, że przesiądą się wkrótce ze swoich poczciwych TDI 170 na ich naturalnego następcę. Niestety po jazdach próbnych nie wiedzą do dziś, co kupić. Jazda próbna BiTDi przyniosła lekkie rozczarowanie (to ma być te ok. 6s do 100 przy 500Nm ?) bardzo podobnie zresztą jak jazda F10 530d. Mam w domu auto, które setkę załatwia w 4,7s, więc może dlatego tak marudzę :P? Dodatkowo zszokowało mnie trochę zachowanie tyłu pojazdu przy symulowanym manewrze szybkiego omijania (dziury, łosia, yeti, kury czy co tam się raptownie pojawi). Tył bujał się w poprzek jakby użyto budyniu w tylnym zawieszeniu – nigdy czegoś takiego nie zaznałem w żadnym z aut (może trochę w starym Clio żony kiedyś). No nic, ciężki orzech, wiele nocy czytania przeróżnych for. Ten wątek forum PASSATA łyknąłem w grudniu w całości. Jest w końcu decyzja: „biere te BiTDi”, nie dlatego, że się zakochałem, tylko raczej „no bo co innego?”. No i …..jestem chyba zadowolony :D. Aby nie zanudzać dalej w punkcikach:

 

+ przestrzeń dla pasażerów –kierownik ma 186cm i ma 3 dzieci -więc ważna rzecz. Superb niedostępny w odpowiedniej wersji w odpowiednim czasie, S-Maxa odrzuciłem bo za słabe silniki, Mondeo i M6 ciaśniejsze – nic poza Passatem nie zostaje.

 

+/- bagażnik OK, ale 650l to na pewno to nie jest. Niestety VW nie po raz pierwszy mija się z prawdą. Pod półką jest pewnie 100l z brakujących 150l, ale nie można jej obniżyć bez haratania pianki na podnośnik. Niedopsz….

 

++ silnik. Nie jest to 6 cylindrów i to słychać i czuć, ale w tej klasie nie ma nic lepszego jak na razie. Odpycha się fajnie, troszkę hałasując pod obciążeniem. Zużycie paliwa: trasa 60 km po wioskach Polski : 5,1L/100, Autobahn der Freiheit 7,4l/100 (140..190 km/h), wokół komina (szkoła, LIDL, apteka) ok. 6,8..7,2l/100.

 

++ wykończenie. Jest SUPER (przynajmniej powyżej poziomu kolan, ale w „premium” też ostatnio nie pieszczą poniżej linii wzroku). Jedyne auto, którego tunelu środkowego nie mogę sprowokować do ruchów i skrzypów. Mały przytyk, VAG postanowił pozyskać chyba ok. 0,58 EUR/ auto i zamiast chromowanej listwy mam w bagażniku na progu premium :hehe plastik. Tak czy siusiak, Audi to jeszcze nie jest (właśnie pożegnałem A5 Sportback) ale jest zaiste bardzo OK.

 

+ wyciszenie. Szału nie ma, ale na pewno nie potwierdzam wielu alarmujących wpisów z tego forum. Szumy powietrza – jest nieźle dopóki nie ma wiatru (to jest bardzo ważne przed wydaniem opinii, aby mieć świadomość czy czasem za oknem nie „spawa” za ostro, spasowanie listew chromowanych pewnie tez ma znaczenie). Silnik – troszkę boleśnie po bezpośredniej przesiadce z 6 cylindrów, ale jest naprawdę OK. Dobre 4+.

 

+/- zawieszenie- jakość tłumienia nierówności przy adaptacyjnych amorach jest BARDZO DOBRA I TRZEBA TO UCZCIWIE ZAAKCENTOWAĆ. Ale: potwierdzam opinie już poprzednio tu wyrażane, hałas zawieszenia jest niedorzeczny i przypomina bardziej zużytą końcówkę drążka niż spodziewane w takim aucie przytłumione, głuche dudnienie. Koła 17”. Trzymania w zakrętach na razie nie testowałem ze względu na pogodę i nowość auta, ale na pewno zmuszę go kiedyś do podparcia się lusterkami, to coś w tej kwestii dopiszę. Pływanie tyłu wciąż jest - jak na jazdach próbnych (WTF?). Układ kierowniczy bardzo „letko” pracuje, ale OK, na razie jeżdżę spokojnie więc wad w nim jeszcze nie widzę.

 

++ światła: LEDY z DLA są po prostu super. KROPKA.

 

++ DSG, dziwnie się rusza z tą mikrojedyneczką, ale generalnie bardzo OK. Przesiadłem się z Multitronica, który idealnie współgrał z V6 w AUDI więc był znacznie bardziej łagodny, ale jest OK. Nie szarpie na razie nic.

 

- ACC, cóż mam czynić >160km/h drogi VW? Samo działanie też zbyt skomplikowane i niepłynne (wciska mi heble jak zauważy wyjeżdzającego tira, a zauważa go oczywiście długo, długo po mnie). Może się czepiam i muszę jeszcze trochę się pobawić w ustawieniach? Zobaczymy.

 

-- Dynaudio. Porażka, nie wiem jak gra baza w HL, ale ostrzegam, że szkoda kasy. Dźwięk może zaimponować najwyżej 17 latkowi pod DISCO. Bas twardy, buczący i snuje się niemiłosiernie. Nie schodzi do spodziewanych głębokości. Bez porównania do bazowego audio jakie miałem w AUDI i nawet w Superb. Długo go ustawiałem i dawałem setki szans. Zdecydowanie klaps w pupę dla VW.

 

--System Start/Stop: bez komentarza. Ale to nie wina VW. Takie czasy. Przy wydawaniu auta odmówili dezaktywacji oczywiście.

 

Ogólnie na dziś wystawiam 4+ może 5- w szkolnej skali i stwierdzam, że jestem zadowolony z zakupu i nie żałuje braku TSI 280. Oby tak dalej. Amen.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodam, że bardzo słabo są wyciszone nadkola i być może to jest przyczyna dość głośnego zawieszenia. Przekonałem się o tym przy pierwszym śniegu gdy powstało błoto pośniegowe. Uderzenia błota w nadkola są tak głośne, że chyba pierwszy raz w życiu spotkałem się z czymś takim :/ Podejrzewam, że nad plastikiem w nadkolach nie ma żadnego wyciszenia. Tak bynajmniej to słychać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Spróbuje dzisiaj to "drżenie" nagrać ;)

 

Update:

Nagrałem, nie wiem czy wyłapiecie na filmiku, ale słychać. Jak gaśnie "auto-hold" to wrzucałem N na skrzyni.

 

https://goo.gl/photos/AKxr61Pfvb2wFCCq7

 

U mnie po 5tys sytuacja z drżeniem się ustabilizowała. tzn drży mniej niż po wyjechaniu z salonu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności