Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

Po wpisie o tym,że ktoś naliczył u nas na autostradzie 14 passatów byłem pewien, że jadąc do Austrii napatrzę się do bólu. A tu niespodzianka - nie ma ich wcale dużo, a jak już są to takie jakieś bidy..

Co do kwestii spalania to trochę racji @Booncol ma :D Ale temat wałkowany regularnie , moim zdaniem wymaga przyklejenia i tyle. Kto będzie chciał, po prostu zajrzy.

 

Myślę, że niektóre osoby stać na auto za 200tyś bo szanują każdą ciężko zarobioną złotówkę. I nie jest im wszystko jedno ile wydają na paliwo. Mimo że jego koszt stanowi niewielki procent całego kosztu samochodu.

 

Zgadzam się z cronosikiem. Ponadto jak ktoś robi 5 tys. rocznie to nie ma to znaczenia, ale przy kilkudziesięciu tysięcy robi się różnica. Co więcej pamiętajmy, że za 2-3 lata nie mówiąc o późniejszym okresie będą to czytać ludzie kupujący paska B8 nie za 200 tys. a za 40 tys. i dla nich ta różnica w spalaniu będzie istotniejszy.

 

A to co powiedział macmal - ja w Niemczech też widziałem więcej bida pasków niż właśnie HL. I to jeszcze tych na zwykłych światłach z przodu :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam prośbę do użytkowników którzy posiadają w konfiguracji jasny srodek ( skóra ) i oświetlenie ambiente

Czy moze zrobic wieczorem foto jak to wyglada przy jasnym srodku ? Wpisując w Google jest taka fotka ale z czarnym środkiem chciałbym porównać i z gory dziekuje.

Niewiele widać, ale to jest jasny środek z ambient light

51818e908db1fd5c477227261484c2d6.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ja dorzucę swoje :) Ale rzeczywiście po ciemku witać ambient a nie widać środka i na odwrót ;)

 

20160125_181157.jpg

 

20160125_181205_001.jpg

 

20160125_181219.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie z B8 - co to jest "progresywne wspomaganie układu kierowniczego" ?

 

Czy to coś innego niż sztywniejsza praca układu wraz ze wzrostem prędkości?

 

Wklejam cytat, który oddaje istotę rzeczy:

"Progresywny układ kierowniczy nie ma stałego przełożenia. Jest ono inne w centralnym położeniu kierownicy, a zmienia się w miarę jej skręcania w lewo lub w prawo. Zmiana jest odczuwalna także w ten sposób, że kierowca musi wykonywać oszczędniejsze ruchy kierownicą. Standardowy układ kierowniczy w Passacie wymaga wykonania 2,75 obrotu kierownicą od oporu do oporu, tymczasem układ progresywny - tylko 2,1 obrotu. W przypadku tego drugiego rozwiązania, w centralnym położeniu kierownicy Volkswagen reaguje na skręt dużo delikatniej, niż wtedy, gdy kierownica jest już solidnie skręcona. Innymi słowy, w centralnym położeniu ruch kierownicy przełoży się na mniejszy skręt kół, a przy kierownicy skręconej - na większy."

 

A tak bardziej po chłopsku: Pod względem technicznym progresywny układ kierowniczy różni się od tradycyjnego zmiennym przełożeniem zębatki. Np. przy niższych prędkościach i przy parkowaniu samochód będzie znacznie zwrotniejszy i kierowca nie musi wykonywać szerokich ruchów kierownicą.

 

Miałem auto z tą opcją na testach. Jak dla mnie rewelacja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam pytanie, czy ktoś spotkał się ze zjawiskiem takim, że po przejechaniu około 20 km i po odstawieniu samochodu do garażu i zgaszeniu go wentylator jeszcze pracuje dłuższy czas? I wydaje mi się, że spalanie jest wtedy nieco większe, czy może dopala?

Czekam na info.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wklejam cytat, który oddaje istotę rzeczy:

"Progresywny układ kierowniczy nie ma stałego przełożenia. Jest ono inne w centralnym położeniu kierownicy, a zmienia się w miarę jej skręcania w lewo lub w prawo. Zmiana jest odczuwalna także w ten sposób, że kierowca musi wykonywać oszczędniejsze ruchy kierownicą. Standardowy układ kierowniczy w Passacie wymaga wykonania 2,75 obrotu kierownicą od oporu do oporu, tymczasem układ progresywny - tylko 2,1 obrotu. W przypadku tego drugiego rozwiązania, w centralnym położeniu kierownicy Volkswagen reaguje na skręt dużo delikatniej, niż wtedy, gdy kierownica jest już solidnie skręcona. Innymi słowy, w centralnym położeniu ruch kierownicy przełoży się na mniejszy skręt kół, a przy kierownicy skręconej - na większy."

 

A tak bardziej po chłopsku: Pod względem technicznym progresywny układ kierowniczy różni się od tradycyjnego zmiennym przełożeniem zębatki. Np. przy niższych prędkościach i przy parkowaniu samochód będzie znacznie zwrotniejszy i kierowca nie musi wykonywać szerokich ruchów kierownicą.

 

Miałem auto z tą opcją na testach. Jak dla mnie rewelacja.

 

Fajne i przydatne.

Ciekawe jest na ile rozwiązali to mechanicznie a na ile programowo :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.

Mam pytanie, czy ktoś spotkał się ze zjawiskiem takim, że po przejechaniu około 20 km i po odstawieniu samochodu do garażu i zgaszeniu go wentylator jeszcze pracuje dłuższy czas? I wydaje mi się, że spalanie jest wtedy nieco większe, czy może dopala?

Czekam na info.

Pozdrawiam.

 

Tak, wypalanie DPFa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.

Mam pytanie, czy ktoś spotkał się ze zjawiskiem takim, że po przejechaniu około 20 km i po odstawieniu samochodu do garażu i zgaszeniu go wentylator jeszcze pracuje dłuższy czas? I wydaje mi się, że spalanie jest wtedy nieco większe, czy może dopala?

Czekam na info.

Pozdrawiam.

Tak właśnie wygląda procedura wypalania DPF-a.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fajne i przydatne.

Ciekawe jest na ile rozwiązali to mechanicznie a na ile programowo :)

 

Mechanicznie wyłącznie- na listwie masz ząbki cześciowo na prosto a cześciowo pod kątem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mechanicznie wyłącznie- na listwie masz ząbki cześciowo na prosto a cześciowo pod kątem

 

Ok- dzięki za info. Już myślałem że będzie prosty mod :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cześć - masz już założoną elektrykę foteli? Możesz coś więcej napisać w tej sprawie?

Czy regulacja elektryczna do przodu i do tyłu jest w standardzie w hl?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy regulacja elektryczna do przodu i do tyłu jest w standardzie w hl?

Nie, tylko oparcie i odcinek lędźwiowy, fotel pasażera wszystko manual.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, pierwszy post... Po paru latach wracam do VW. Odbiór w piątek (mam nadzieję). Z placu. Po dwóch dniach rozterek: co wybrać? (TSI vs TDI). Bez jazdy próbnej. Tylko na podstawie lektury forum :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witajcie, pierwszy post... Po paru latach wracam do VW. Odbiór w piątek (mam nadzieję). Z placu. Po dwóch dniach rozterek: co wybrać? (TSI vs TDI). Bez jazdy próbnej. Tylko na podstawie lektury forum :)

 

Witaj!!

 

Napisz proszę z czego sie przesiadasz i co skłoniło Ciebie do Pasata.

Osobiscie uważam TDI 190 PS bardzo dobrym wyborem - też na takiego czekam.

Gdzie odbierasz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj, potwierdzam zdanie Kolegi skrendi: TDI 190 PS to bardzo dobry wybór. Ja wahałem się czy nie wziąć TDI 240 ale uboższe wyposażenie ( też decydowałem się na gotowe konfiguracje). Teraz nie żałuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Passat, bo jest dyskretny i ma sensowny stosunek cena/co oferuje. Byłem o krok od golfa R ale zwyciężył "rozum"... Przesiadam sie z BMW - sie wziął i leasing skończył. Jak chodzi o wnętrze, to passat.... lepiej. Co do tego, jak jeździ w porównaniu do beemki, to jeszcze nie wiem. Tam miałem tez diesla ale z boxem Hartge. Z automatem było poprawnie ale bez jakiegoś szału. Na autostradzie cicho i sprawnie. Średnia spalania po 90 tys to było 8,5 litra. Zatem passat bedzie pewnie bardzo podobny.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

A i zapomniałem: odbieram w Warszawie. I juz nie zmienię wersji. Zapłacone. No, prawie... Dziękuje Wam, za utwierdzanie mnie w moim wyborze :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje! Najlepsze auto w tej cenie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jakie będzie realne spalanie tego połączenia 190km 4x4 DSG... Tez uważam ze to optymalna konfiguracja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś może porównywał dynamikę silnika 190 pomiędzy ośką a 4motion? Trakcja, bezpieczeństwo etc. to poza dyskusja, oczywiście. Natomiast zastanawia mnie, czy nie pojawiają sie jakieś znaczące deficyty mocy przy przyspieszaniu np. od 80 km/h? W B6 różnica była wyraźnie odczuwalna (chociaż tam w przypadku diesla to było 170 km na jedna oś i 140 km na obie - a zatem kilka zmiennych na raz: napęd, ciężar, moc i całe porównanie w ... Jak mawiał Siara).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności