Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

szyba podgrzewana nie powinna mieć wpływ na zwiększony poziom hałasu,

poziom hałasu zależy m.i. szybkości, spasowania uszczelek i od kierunku wiatru,

warkot diesla mógł tyko zgłuszać inny hałas a nie go tłumić (zwłaszcza jako "przeciwna faza")

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ciekawy jestem jeszcze jednego, czy koledzy ktorzy tak skarza sie na szumy podczas jazdy maja szyby zwykle czy podgrzewane? Bo powiem ze u mnie owszem od 120km/h jest slyszslny szum ale nie jest on naprawde duzy, nawet cicho grające radio zaglusza go zupelnie...z tego co inni pisali to maja dzwieki na poziomie jazdy z otwartym oknem...no chyba ze sie przesiedli z S klassy to wtedy rozumiem :hmm

U mnie jest szyba przednia dodatkowo podgrzewana

 

Ale zauważ że dziennikarze do testów dostawali auta z podwójnymi szybami (zachar). Wydaje mi się iż VW zauważył ten problem i usunął go na poziomie konfiguratora, Ci co chcą mieć cicho dokupią pakiet podwójnych szyb bocznych. Który u nas jest niedostępny :lol

 

Np. dzisiaj żona zapytała czy mam domkniętą szybę w drzwiach!

 

Pytanie za sto punktów, czy można wymienić seryjne szyby na te podwójne?

 

Nie przesiadłem się z S klasy ale w 530D GT mam drzwi 'bezramkowe' i jest cieszej, no przynajmniej nie szymi powietrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem dwa dni Passatem B8 2,0 Bi-TDi 240 KM i mam mieszane uczucia.

Silnik, prowadzenie wielkość samochodu itp. bardzo dobre ale hałas powietrza z zewnętrz i braki w wyposażeniu wskazują na konieczność poczekania albo do usunięcia wad wieku niemowlęcego (tylko już rok jest produkowany) albo do nowych opcji wyposażenia i/lub FL.

Samochód za ok. 200 - 225 tys. zł nie może mieć takich ułomności.

Brak szerokiej gamy kolorów nadwozia, kolory wnętrza też albo ciemne albo prawie białe, wentylacja siedzeń z określoną tapicerką, mniejsza ilośc alufelg niż w De, ACC do 160 km/h, brak organizacji bagażnika kombi i pewnie jeszcze kilka się znajdzie (parasol w drzwiach).

AID ma wg mnie dziwne kolory bez możliwości dowolnego wyboru.

W Audi A6 wygląda to dużo lepiej. (ale kosztuje dużo więcej tylko dlatego że bo to Audi)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeździłem dwa dni Passatem B8 2,0 Bi-TDi 240 KM i mam mieszane uczucia.

Silnik, prowadzenie wielkość samochodu itp. bardzo dobre ale hałas powietrza z zewnętrz i braki w wyposażeniu wskazują na konieczność poczekania albo do usunięcia wad wieku niemowlęcego (tylko już rok jest produkowany) albo do nowych opcji wyposażenia i/lub FL.

Samochód za ok. 200 - 225 tys. zł nie może mieć takich ułomności.

Brak szerokiej gamy kolorów nadwozia, kolory wnętrza też albo ciemne albo prawie białe, wentylacja siedzeń z określoną tapicerką, mniejsza ilośc alufelg niż w De, ACC do 160 km/h, brak organizacji bagażnika kombi i pewnie jeszcze kilka się znajdzie (parasol w drzwiach).

AID ma wg mnie dziwne kolory bez możliwości dowolnego wyboru.

W Audi A6 wygląda to dużo lepiej. (ale kosztuje dużo więcej tylko dlatego że bo to Audi)

 

Nie kosztuje więcej, tylko dlatego bo to Audi....

Edytowane przez Goofy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie kosztuje więcej tylko dlatego bo to Audi....

 

Dziwne jest porównywanie B8 do A6. Konfigurator Audi jest przygotowywany tak, żeby klient mógł wydać nawet 500-600 tys.

Uważam również, że oczywiście VW powinien dać możliwość zamówienia wszystkich opcji dostępnych produkcyjnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale zauważ że dziennikarze do testów dostawali auta z podwójnymi szybami (zachar). Wydaje mi się iż VW zauważył ten problem i usunął go na poziomie konfiguratora, Ci co chcą mieć cicho dokupią pakiet podwójnych szyb bocznych. Który u nas jest niedostępny :lol

 

Np. dzisiaj żona zapytała czy mam domkniętą szybę w drzwiach!

 

Pytanie za sto punktów, czy można wymienić seryjne szyby na te podwójne?

 

Nie przesiadłem się z S klasy ale w 530D GT mam drzwi 'bezramkowe' i jest cieszej, no przynajmniej nie szymi powietrze.

 

Jeśli chodzi o Zachara to kontaktowałem się z autocentrum przez fb i zapytałem, czy wie coś na temat omawianych szumów. Dodatkowo zapytałem, czy ma jakiś pomysł na to aby jakoś sobie poradzić ze zbywaniem mnie przez ASO, podpowiedział, że może warto wezwać rzeczoznawcę samochodowego aby ocenił wszelkie niezgodności (m.in. wkur....... szumy)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli chodzi o Zachara to kontaktowałem się z autocentrum przez fb i zapytałem, czy wie coś na temat omawianych szumów. Dodatkowo zapytałem, czy ma jakiś pomysł na to aby jakoś sobie poradzić ze zbywaniem mnie przez ASO, podpowiedział, że może warto wezwać rzeczoznawcę samochodowego aby ocenił wszelkie niezgodności (m.in. wkur....... szumy)

 

Powiem szczerze że dla mnie ten szum to trochę szok, nasłuchałem się jaki to Passat jest super wyciszony a tu taka c***nia. Pozostało jeździć 110 na autostradzie... Czy kontaktował się ktoś w tej sprawie z VW?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Powiem szczerze że dla mnie ten szum to trochę szok, nasłuchałem się jaki to Passat jest super wyciszony a tu taka c***nia. Pozostało jeździć 110 na autostradzie... Czy kontaktował się ktoś w tej sprawie z VW?

 

Mam właśnie obawy czy kontakt w vw w ogóle coś pomoże. U mnie zaczyna być podobnie jak podczas historii ze stukającym pedałem hamulca. Sprawdzili w innym B8, które mieli na placu, okazało się że stuka bardzo podobnie więc zamknęli sprawę argumentując to w ten sposób , że w aucie porównawczym również były stuki.

Jeśli chodzi o szumy to zrobili tak samo jeśli chodzi o opisanie mojego zgłoszenia. Przejechaliśmy się autem, które mieli na placu i również szumiało, przy 180km/h to własnych myśli nie słyszeliśmy jadąc z pracownikiem ASO.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam właśnie obawy czy kontakt w vw w ogóle coś pomoże. U mnie zaczyna być podobnie jak podczas historii ze stukającym pedałem hamulca. Sprawdzili w innym B8, które mieli na placu, okazało się że stuka bardzo podobnie więc zamknęli sprawę argumentując to w ten sposób , że w aucie porównawczym również były stuki.

Jeśli chodzi o szumy to zrobili tak samo jeśli chodzi o opisanie mojego zgłoszenia. Przejechaliśmy się autem, które mieli na placu i również szumiało, przy 180km/h to własnych myśli nie słyszeliśmy jadąc z pracownikiem ASO.

 

Mój szumiał, to było szczególnie odczuwalne jak się chwilę temu jechało B6 a tutaj wrażenie że szyba nie jest domknięta. Zgłosiłem to w serwisie i jest dużo lepiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mój szumiał, to było szczególnie odczuwalne jak się chwilę temu jechało B6 a tutaj wrażenie że szyba nie jest domknięta. Zgłosiłem to w serwisie i jest dużo lepiej.

 

Co zrobili?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmierzylem szumy profesjonalnym sprzętem. 78db przy lewym uchu kierowcy przy 180 . komunikacja w pasazerami nie jest możliwa. W kasku na motocyklu mam ciszej :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A na jazdach testowych też wam tak szumiało? Na na jazdach jeździłem i 200km/h i szum był akceptowalny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co zrobili?

 

Nie wiem, ale zrobili skutecznie. Do naprawy mieli to oraz trzeszczenie słupka B.

 

Teraz jest dobrze, do 160 testowałem i nic nie przeszkadzało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem szumy wydobywają się właśnie z boku samochodu, dla mnie są to okolice słupka B (kombi). Sam przód i silnik są dobrze wyciszone. Magiczną granicą jest faktycznie 120 km/h. Co ważne - w moim przypadku szum ten nie jest głośny. Normalnie ustawione radio spokojnie go zagłusza, można spokojnie rozmawiać, na pewno nie nazwałbym tego hałasem czy generalnie złym wyciszeniem. Ale drobny zgrzycik jest.

 

Aha, pytał ktoś o hałasy dobiegające z tylnego zawieszenia. U mnie też one na początku występowały i były mega irytujące (głośne, głuche dudnienie np. na progach zwalniających, nierównościach poprzecznych itp.). Z biegiem czasu jednak wszystko się "ułożyło" i stuki zupełnie ustały.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Specjalnie dzisiaj sprawdzilem, do 100 jest idealna cisza, przy 120 delikatny szum ale naprawde bardzo cichy, przy 170 odglosy toczenia zagluszaja ten szum, generalnie naprawde jest cicho i trudno sie czepiac, przy 120 mogloby by byc ciszej ale to juz naprawde jest czepianie sie, jak na klase srednia trzyma bardzo wysoki o ile nie najwyzszy poziom, nie bedeporownywal do A6 czy A8 bo tam jest jeszcze ciszej ale tez inne pieniadze. Co natomiast mnie denerwuje to szumy slyszane jak przejezdzaja inne samochody z naprzeciwka albo na swiatlach stoi obok jakis stary rozpadajacy sie diesel, to slychac zdecydowanie za bardzo jak jest radio wylaczone i mysle ze tu podwojne szyby maja pole do popisu, mam numery tych szyb musze zapytac o cene w serwisie, tylna oczywiscie odpada bo za duzo roboty, ale boczne do przejscia...

Natomiast co do dynaaudio sprawdzcie jakie macie ustawienia w dolby pro logic, ja mialem stereo, przestawilem na small i teraz czuc roznice, zaczelo grac jak nalezy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam "small" gra soczyscie ☺

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Specjalnie dzisiaj sprawdzilem, do 100 jest idealna cisza

 

U mnie od już od 70-80 km/h dość wyraźnie są słyszalne szumy opon, jakby bardziej z tyłu (opony Continental 235/45 R18). U Ciebie tego nie ma?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie od już od 70-80 km/h dość wyraźnie są słyszalne szumy opon, jakby bardziej z tyłu (opony Continental 235/45 R18). U Ciebie tego nie ma?

 

Dlatego ja bezpośrednio bo zakupie B8 zmieniłem opony na Dunlop Sportmaxx RT. Jest dużo, dużo ciszej ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
78db przy lewym uchu kierowcy przy 180

 

 

przy 170 odglosy toczenia zagluszaja ten szum

 

Jak rozumiem , robiliście te pomiary na autostradzie w RFN ?

 

Bo w Polsce max. dopuszczalna prędkość to 140 km/h.

 

No chyba, że zachowaliście na tyle nieodpowiedzialnie, że naraziliście innych użytkowników dróg na niebezpieczeństwo :rozpacz :smutek :nie.

 

Tylko po to, żeby "zagłuszyć" "dysonans poznawczy" po wydaniu 150 tysi na hałasujący złom ?

Warto tak narażać innych ? :hmm

I siebie przy okazji ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak rozumiem , robiliście te pomiary na autostradzie w RFN ?

 

Bo w Polsce max. dopuszczalna prędkość to 140 km/h.

 

No chyba, że zachowaliście na tyle nieodpowiedzialnie, że naraziliście innych użytkowników dróg na niebezpieczeństwo :rozpacz :smutek :nie.

 

Tylko po to, żeby "zagłuszyć" "dysonans poznawczy" po wydaniu 150 tysi na hałasujący złom ?

Warto tak narażać innych ? :hmm

I siebie przy okazji ?

No przecież to oczywiste, że robimy pomiary (zwłaszcza prędkość maksymalną) w byłym RFN. Nie wiem skąd to pytanie. W końcu to niedaleko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności