Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

[quote

No i tak szczerze mówiąc, to nie wierzę w różnicę spalania diesla 190km i 1.8t 180km na poziomie 3.5 litra/100km. Diesla 190km aż korci, żeby deptać.

 

Nie wiem w co wierzysz...ale swojej Mazdzie 6 2.2 185 KM, 400 NM , wiec dość porównywalnym silniku co TDI 190 Km, jakbym nie deptał nie wyjdę powyżej 9 l ( miasto lub trasa powyżej 180 km/h ) - realnie mam w cyklu miejskim cos ok 7.5-8l. Jeżdżąc na jeździe próbnej 1.8 TSI DSG przy zaledwie paru przygazówkach w terenie poza miastem ( dystans ok 10 km ) miałem już na koniec 12 l. Porównuje ten sam styl jazdy w obu samochodach.

 

Nie wiem po co zakłamywać rzeczywistość i udowadniać wyższość jabłka nad pomarańczą..nie hejtuje żadnego silnika...każdy wybiera samochód pod katem danego budżetu i własnych potrzeb...czasem aż śmieszne już są takie dyskusje.,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale swojej Mazdzie 6 2.2 185 KM, 400 NM

Mazda wymyśliła niesamowite silniki. W CX-5 2.0 160 KM u moich rodziców średnie spalanie wychodzi na poziomie 8l (głównie miasto), podczas gdy w Citroenie 1,8 125 KM brał 11-12l.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odnosnie glosnosci musze powiedziec ze od 120-130 zaczyna byc slychac szum przy slupkach A, nie jest jakis duzy ale przy ogolnym wyciszeniu reszty slychac to jak jest radio wylaczone. Natomiast co ciekawe nie widze duzej juz duzej roznicy czy jest to 130 czy 180 km/h.

Wrazenie jest takie ze do 100 absolutna cisza a od 120 lekki szum przy slupkach A. Natomiast mysle ze dzyby dzwiekoszczelne to zbedny zakup, z okolicy drzwi i szyb nic nie slychac, a podwojne szyby slupka A nie wycisza, ktos dal ciala jak samochod w tunelu aerodynamicznym badali...od razu mowie ze nie ma zadnej tragedii, przynajmniej w moim odczuciu, na pewno jest duzo ciszej niz w B7 2.0TSI.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[quote

No i tak szczerze mówiąc, to nie wierzę w różnicę spalania diesla 190km i 1.8t 180km na poziomie 3.5 litra/100km. Diesla 190km aż korci, żeby deptać.

multiquote_40b.png

wiec dość porównywalnym silniku co TDI 190 Km, jakbym nie deptał nie wyjdę powyżej 9 l ( miasto lub trasa powyżej 180 km/h ) - realnie mam w cyklu miejskim cos ok 7.5-8l. Jeżdżąc na jeździe próbnej 1.8 TSI DSG przy zaledwie paru przygazówkach w terenie poza miastem ( dystans ok 10 km ) miałem już na koniec 12 l. Porównuje ten sam styl jazdy w obu samochodach.

 

 

 

 

 

 

Podzielam pogląd. Tylko nie wiem jakim cudem w teście kolegi piokow( Piotr) (TSI 11,5l/100, TDI 9,8l/100) wyszło tak duże spalanie w TDI 190 km.

 

 

Ja też jeżdzę TDI i trudno mi uzyskać średnią powyżej 9 litrów. I rzeczywiście w TSI spalanie 12-13 litrów to chleb powszedni( jazda w mieście i dynamiczna na autostradzie).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No już nie przesadzajcie i tak trzeba będzie się w między czasie w takiej trasie zatrzymać na siku czy jakieś jedzenie. Kiedyś miałem auta z gazem, które robiły ok. 250-300km na zbiorniku i strasznie mnie wkurzało tak częste zatrzymywanie. Potem przesiadłem się na diesla i faktycznie zasięg "powala", ale i tak co te 300-500km muszę się zatrzymać dla zdrowia psychicznego i fizycznego. Zresztą tak między nami mówiąc to żeby mieć zasięg ponad 1000km to trzeba by mieć spalanie w granicy 7 litrów, a to wyklucza prędkości autostradowe, a sama podróż trwała by i tak koło 11-13 godzin (znajdźcie mi osobę, która tyle wytrzyma bez zatrzymania, jadąc np. z rodziną).

 

Ten argument miałby sens, gdybyśmy mieli dostęp do na prawdę taniego paliwa (diesla) i zrobienie jak największej ilości kilometrów byłoby tego warte.

 

No i tak szczerze mówiąc, to nie wierzę w różnicę spalania diesla 190km i 1.8t 180km na poziomie 3.5 litra/100km. Diesla 190km aż korci, żeby deptać.

 

Ostatnio przejechałem swoim 1.8 tsi trasę do Chorwacji (dokładnie 1150 km) spalanie kształtowało się bardzo ciekawie...

Słowacja 200 km - średnia prędkość ze względu na charakterystykę trasy i słowacką policję ok 60 km/h - średnie spalanie 6,2l

Węgry i Chorwacja - to już cały czas autostrady.. średnia prędkość od 130-160 .. średnie spalanie 7,6l

Tankowałem po przejechaniu 940 km .. komputer pokazywał jeszcze 60 km zasięgu...

Dla mnie jak na prawie 200 konną benzynę spalanie jest rewelacyjne:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

/QUOTE/

 

Podzielam pogląd. Tylko nie wiem jakim cudem w teście kolegi piokow( Piotr) (TSI 11,5l/100, TDI 9,8l/100) wyszło tak duże spalanie w TDI 190 km.

 

 

Odcinek 19km i ciśnięcie w gaz to idealne warunki by DPF dopalić ;-)

 

Już tacy jedni taki test octavi robili na YT czy autocentrum

 

[ATTACH=CONFIG]137470[/ATTACH]

 

autostrada 60% (150-160), ekspresówka z 30% (ok. 140km/h) i miasto, w tym odcinki na zimnym do 5 km i niejedne korki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Info dla zamawiających.

1,8 TSI HL DSG - sedan - bez wielkich bajerów. Zamówienie sam koniec września. Dzisiaj info od dealara.

Planowana produkcja połowa grudnia 2015. :ocochodzi

 

Informacja optymistyczna / pytanie czy wiarygodna ?.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Odnosnie glosnosci musze powiedziec ze od 120-130 zaczyna byc slychac szum przy slupkach A, nie jest jakis duzy ale przy ogolnym wyciszeniu reszty slychac to jak jest radio wylaczone. Natomiast co ciekawe nie widze duzej juz duzej roznicy czy jest to 130 czy 180 km/h.

Wrazenie jest takie ze do 100 absolutna cisza a od 120 lekki szum przy slupkach A. Natomiast mysle ze dzyby dzwiekoszczelne to zbedny zakup, z okolicy drzwi i szyb nic nie slychac, a podwojne szyby slupka A nie wycisza, ktos dal ciala jak samochod w tunelu aerodynamicznym badali...od razu mowie ze nie ma zadnej tragedii, przynajmniej w moim odczuciu, na pewno jest duzo ciszej niz w B7 2.0TSI.

 

Też to we wszystkich Passkach jakimi jeździłem zauważyłem...do 120 super cicho...później zaczyna sie świst powietrza od słupka A/ górnej uszczelki..ktos gdzieś niedawno pisał że serwisie poprawiali mu uszczelke ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla statystyków :) 1,8 TSI DSG statystyka jazdy w korku miejskim z zimnego startu. Myślę że akceptowalne zużycie przy tych parametrach jazdy.

[ATTACH=CONFIG]137480[/ATTACH]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dla statystyków :) 1,8 TSI DSG statystyka jazdy w korku miejskim z zimnego startu. Myślę że akceptowalne zużycie przy tych parametrach jazdy.

[ATTACH=CONFIG]137480[/ATTACH]

 

I to są realne liczby dla tego silnika w takich warunkach :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dla statystyków :) 1,8 TSI DSG statystyka jazdy w korku miejskim z zimnego startu. Myślę że akceptowalne zużycie przy tych parametrach jazdy.

[ATTACH=CONFIG]137480[/ATTACH]

Ufff

A ja już myślałem że mam zepsuty silnik ;)

Niestety duże korki są zmorą dla tego silnika...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
/QUOTE/

 

Podzielam pogląd. Tylko nie wiem jakim cudem w teście kolegi piokow( Piotr) (TSI 11,5l/100, TDI 9,8l/100) wyszło tak duże spalanie w TDI 190 km.

 

 

Nie zwracałem uwagi na kontrolki , DPFy i inne pierdoły bo nigdy takich nie miałem :) Ja jechałem TDI tak dla ciekawosci za moim TSI. Na kawie z kolegą wymienilismy spostrzeżenia i kolega mówił że nie gniótł TSI do podłogi a ja natomiast musiałem TDI do podłogi aby nadążyć. To może być subiektywne ale może i trochę tłumaczyc małą rożnicę w spalaniu. Naprawdę trudno o obiektywny test spalania. W pewnych warunkach TDI może palić dużo szczególnie przy granicznych warunkach.

Przy wyborze silnika zakładałem 3l róznicy ale jestem skłonny zweryfikować ten wynik. Vectra 1,9 CDTI zaczipowana na 190 koni i 400 niutków paliła mi w miescie 9l. a Pasek TSI 10l...... styl jazdy raczej ten sam czyli pierwszy ze swiateł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Info dla zamawiających.

1,8 TSI HL DSG - sedan - bez wielkich bajerów. Zamówienie sam koniec września. Dzisiaj info od dealara.

Planowana produkcja połowa grudnia 2015. :ocochodzi

 

Informacja optymistyczna / pytanie czy wiarygodna ?.

 

Jakbym miał produkcję w połowie grudnia to bym coś zmienił w konfiguracji żeby się na styczeń przesunęło :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie zwracałem uwagi na kontrolki , DPFy i inne pierdoły bo nigdy takich nie miałem :) Ja jechałem TDI tak dla ciekawosci za moim TSI. Na kawie z kolegą wymienilismy spostrzeżenia i kolega mówił że nie gniótł TSI do podłogi a ja natomiast musiałem TDI do podłogi aby nadążyć. To może być subiektywne ale może i trochę tłumaczyc małą rożnicę w spalaniu. Naprawdę trudno o obiektywny test spalania. W pewnych warunkach TDI może palić dużo szczególnie przy granicznych warunkach.

Przy wyborze silnika zakładałem 3l róznicy ale jestem skłonny zweryfikować ten wynik. Vectra 1,9 CDTI zaczipowana na 190 koni i 400 niutków paliła mi w miescie 9l. a Pasek TSI 10l...... styl jazdy raczej ten sam czyli pierwszy ze swiateł.

 

Piotrze, naprawdę nie uwierzę że przy takiej jeździe, każde światłą pierwszy ( w trybie Sport ) będziesz miał 10 litrów - możemy zrobić zakład ;) ...9-10 litrów obstawiam przy jeździe w zakresie 1200 - 2500 obrotow...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się. Mi 2 litrowe benzyny zawsze palą ok. 12-14 litrów po mieście. Potwierdza też kolega. A6 2.0 TFSI - 14 litrów po mieście.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moj tsi manual tez pali powyżej 10 w korkach . Normalna sprawa . Nie trzeba wcale byc najszybszym , zeby przekroczyć magiczna dychę .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dla statystyków 1,8 TSI DSG statystyka jazdy w korku miejskim z zimnego startu. Myślę że akceptowalne zużycie przy tych parametrach jazdy.

 

Start/Stop Włączony ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moj tsi manual tez pali powyżej 10 w korkach . Normalna sprawa . Nie trzeba wcale byc najszybszym , zeby przekroczyć magiczna dychę .

 

Z ciekawości ..jak sprawuje sie manualna skrzynia ? jest przyjemność z wajchowania ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dla statystyków :) 1,8 TSI DSG statystyka jazdy w korku miejskim z zimnego startu. Myślę że akceptowalne zużycie przy tych parametrach jazdy.

[ATTACH=CONFIG]137480[/ATTACH]

Na jazdach testowych 1.8 TSI DSG uzyskałem identyczny wynik. Jak wcześniej o tym pisałem, to nie wszyscy podzielali mój pogląd. Cieszę się, że nie jestem odosobniony w ocenie spalania silnika 1.8 TSI.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja już kiedyś pisałem swoje zdanie o 1.8TSI co prawda w Seacie mojej żony :) Wszystko się potwierdza więc ja spokojnie czekam na 44 tydzień produkcji :)

"...

w Seat Altea XL 1.8 TSI DSG mojej żony przy 220km/h spalanie wychodzi między 14 a 15 litra (A1 do Gdańska, sprawdzane kilka razy) więc zakładam, że jeżeli Passat przy 200 spali między 10 a 11 litra - będzie to akceptowalne (jest lżejszy i niższy niż Altea)

Z kolei w mieście owym Seatem osiągnąć spalanie 12-13 litra to żaden wielki wyczyn, starczy "cisnąć" w miejscach gdzie nie ma korków zapewne Passat 1.8 będzie wyglądał podobnie więc porównywanie spalania benzynki do DIEZEL'a ma sens tylko przy "eko" lub jak kto woli jeździe zgodnie z ograniczeniami.

Last but not least - uważam 1.8 TSI (a tym bardziej 2.0 TSI) za suuuper silnik - kiedy chcę mogę jechać ekonomicznie a kiedy chcę mogę mieć bardzo fajne przyspieszenia i wrażenia z jazdy (nieosiągalne w ON z racji np. doznań dźwiękowych, wyższych obrotów) - ale kosztem spalania

coś za coś., nie ma się co oszukiwać tutaj sprawdza się ta sama prawda co w SUBARU IMPREZA - TURBO ŻYJE - TURBO PIJE

Ale podczas kiedy moje Subaru GT nie potrafi zejść poniżej 15l nawet przy jeździe "ECO" - 1.8 robi to z duuużą klasą ..."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności