Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, skonfigurowalem paska na kwote 142 710,00 zł brutto na jakie rabaty moge liczyc przy zakupie ? (zakup na firme, leasing).

Z tego co wiem jest rabat flotowy, mozna takze zdac swoje stare auto ale czy to wszystko ?

 

Od sprzedawcy dowiedzialem sie ze od nowego roku ma byc podwyzka inflacyjna w wysokosci 5% prawda to czy zagrywka aby wczesniej zlozyc zamowienie w celu otrzymywania profitow od producenta ? (utrzymanie rabatu itp.).

 

Jak wyglada u Was przewidywany termin odbioru?, wg dealera odbior luty/marzec.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nowy przód w konfiguratorze?

[ATTACH=CONFIG]136969[/ATTACH]

 

 

iii tam potem już "stara" wersja:

[ATTACH=CONFIG]136970[/ATTACH]

Edytowane przez Stanmike

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W kwestii 0-200 BiTDI,

 

VW nastawił zespól napędowy na wynik 0-100.

 

To prawda, wykorzystali że ma siedem biegów i zestopniowali pierwsze bardzo krótko, szczególnie I-kę i II-kę. Krótka jedynka pozwala bardzo szybko spiąć sprzęgło bez strat i napędzać.

 

Na 6tym biegu BiTDI przy 4500rpm ma 210km/h a 220TSI na 4tym przy 6000rpm.

Przy podobnej mocy BiTDI ma po prostu o 25% cięższe przelożenie ostateczne a opór powietrza jest już duuuuży.

W zasadzie to można policzyć że BiTDI musiałby mieć prawie 300 kucy aby sie na autostradzie z TSI 220 sprawdzać.....

 

To nie tak, przełożenia zmieniają moment na kołach ale nie moc. Aby powiedzieć o ile który przyspieszy trzeba by mieć wykresy mocy. Moment 500Nm w dieslu jest osiągany w zakresie.... 750rpm, dla porównania 2.0TSI 220 w zakresie 2900rpm a wersja 280KM w zakresie... 3900rpm. Tutaj jest trochę kurioazalnie bo 1.8TSI w manualu ma 320Nm więc czy mamy 180 czy 280 to do ok 4000rpm mocy mamy tyle samo. A w praktyce to przy DSG to kogo obchodzi na którym biegu wyprzedzamy? Jakieś idiotyczne zabobony że licza się przyspieszenia na ostatnim biegu jakby niemożliwa była zmiana. Ale podsumowanie krótkie, przyspieszy szybciej ten który dostarczy na koła więcej mocy w przeliczeniu na kg. 2.0TSI 220KM mają realnie 240KM (z hamowni), bitdi jak wszystkie obecnie diesle VW jedynie serię wypluwają, czasami dwa trzy konie zapasu. Straty 4x4 plus waga i wiemy co lepiej przyspieszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Za podobną cenę miałbym uzbrojone po zęby Espace 5 z masażem i 4 kołami skrętnymi. Jednak to pasek naprawdę "jeździ"

 

i gdzie stawiałbyś kubek z kawą?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę znaleźć czy było to już dyskutowane ( próbowałem ale nie mogę znaleźć).

Porównując 1,4 TSI DSG7, 1,8 TSI Manual, 1,8 TSI DSG7....

 

1) Poprzez zdławienie 1,8 DSG7 do 250Nm aż do 3000 obr. min praktycznie

nie ma różnicy pomiędzy 1,4 TSI i 1,8 TSI DSG7.

Dopiero powyżej 3000 obr. jest jakiś zysk z 1,8 TSI

 

2) 1,8 Manual będzie znacznie dynamiczniejszy od DSG7 320 Nm >> 250Nm

dopiero powyżej 5000 obr./min to będą te same silnik

 

Wnioski takie:

- jak brać DSG7 to raczej 1,4 TSI ( do ponad 3000 obr. to samo co 1,8 TSI )

a mniej pali

- 1,8 TSI ma sens tylko z manualem

 

Mam rację ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam rację ?

 

A jaka strata w tym jak DSG będzie zmieniać bieg na właściwy? Przy skrzyni ręcznej lenistwo mogę zrozumieć, ale przy DSG to już nie. Jak przy 2000rpm ZBLOKUJESZ dsg na siódmym biegu i dasz gaz w podłogę w 1.4 i 1.8 to nie będzie różnicy, jak pozwolisz skrzyni zmienić bieg różnica już będzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moj po interwencji u importera( zareagowali dopiero na skarge przez Wolsburg...) wyjechal w czwartek pociagiem do Polski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Coś jest na rzeczy z tymi szumami, bo jak czytam to u niektórych nie szumi, u jednych od strony kierowcy u innych od strony pasażera. U mnie spore szumy mają miejsce od strony pasażera i to już prze prędkości 110-120km/h, a od strony kierowcy jest cisza...

 

Aaaa i jeszcze jedno. To tak dla tych co to jak ja mogli o tym nie wiedzieć.

Podczas ostatniej wizyty w ASO wspomniałem, że mam wrażenie jakby mi auto ściągało lekko w prawo i że coś głośne to zawieszenie w kombi podczas pokonywania chociażby chopków. Pan kierownik serwisu poinformował mnie tak jakby w tajemnicy, abym tego typu rzeczy zgłosił max w ciągu pół roku, albo zanim przekroczę 10 000km, gdyz po tym okresie mogą to potraktować jako rzecz, która się po prostu popsuła podczas eksploatacjii (czyli się zuzyła), ciekawe ile jeszcze mają takich wyłączeń...Myślałem, że mając gwarancje, mogę zgłosić takie usterki w każdym momencie.

 

Tak dokładnie szumy słyszalne tak jak pisałem . A co do stukania zawiechy też mam takie wrażenia że troszkę jest za głośne . Jadę w środę do serwisu i wszystko im wypomnę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A co do stukania zawiechy też mam takie wrażenia że troszkę jest za głośne

No właśnie... wjeżdżając z ulicy do wjazdu przed bramę, krawężnik jest, ale znacznie niższy niż przy chodniku. Na skręconych kołach słychać ewidentne stuki. Czy to jest normalny stan podczas prawidłowej pracy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moj po interwencji u importera( zareagowali dopiero na skarge przez Wolsburg...) wyjechal w czwartek pociagiem do Polski

 

Możesz podać jakiś namiar żeby wysłać skargę do Wolfsburga?

Importer mnie olewa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A co do stukania zawiechy też mam takie wrażenia że troszkę jest za głośne.

 

Daj znać co ci powiedzą. Ja też się wybieram w pierwszej wolnej chwili, bo to zawieszenie jest głośne. Jak dla mnie to w tym zawieszeniu nie tyle stuki jakieś występują co rodzaj dudnienia, jakby praca zawieszenia na czymś rezonowała. Nie wiem czy te osłony pod spodem nie robią hałasu, albo co. Ja mam akurat sedana. Jeździłem niedawno testówką by zobaczyć czy tam też tak jest i jest podobnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

obiecane zdjęcia i pierwsze wrażenia z jazdy :)

Przesiałem się z manualna, ale z automatami miałem już do czynienia. Ogólnie wrażenia są takie, że 1,2 i 3 są baaardzo krótkimi przełożeniami. DSG szybko daje się nauczyć jazdy :) Faktycznie widać różnice między eco, normal i sport :) Strasznie denerwujący jest Start/Stop. Trzeba to ręcznie wyłączyć, przy wyjeżdżaniu z podporządkowanej.

 

Jeśli chodzi o szumy to moim zdaniem, jest o wiele ciszej niż w B6. Na tempomacie przy 160, przy wyłączonym radiu można właściwie w aucie rozmawiać szeptem. Faktem jest, że przy bocznych szybach słychać szum powietrza, a od przedniej nie, ale nie jest to wg mnie nic niepokojącego.

Na mega plus zasługuje oświetlenie Ambiente :) Zaznaczyłem to w konfigu "od tak", a wygląda to bosko w nocy (wewnątrz i na zewnątrz). Zdecydowanie polecam :) To samo światła ledowe (co prawda moje, nie działają dobrze jeszcze) dają niesamowicie jasny snop światła. O wiele lepiej niż xenon.

Zauważyłem, że u mnie tłumik jest tylko po jednej stronie(!). Czy TSI ma po obu?

Trzeba się przyzwyczaić do działania asystenta pasa. Wczoraj pierwszy raz go już wyłączyłem bo mnie denerwował. Na autostradzie bosko działa, ale po jakiś 30s bez ruszenia kierownicą się przypomina (też tak macie?) Ale na drodze krajowej, gdzie "wychylasz się" aby się rozejrzeć, czy można wyprzedzić, bardzo to denerwuje :(.

Zauważyłem, że przy przejeżdżaniu przez poprzeczne tory tramwajowe, wariuje ESP (miga) i właściwie przez jakąś sekundę po przejechaniu przez nie, nie przyspiesza auto.

Fajnie uważam jest to, że asystent parkowania włącza się sam, jak dojeżdża się do auta przed Tobą. Ale zauważyłem już jedno niepowołane działanie tego systemu. Na 2 pasmowej drodze, ja stałem, a na pasie obok, ktoś powoli dojeżdżał do auta przed nim. I moje czujniki się włączyły. To samo jak ktoś mi prawie na tylnym zderzaku się zatrzymał w korku.

 

Bagażnik: Wg wszystkich papierów, B8 ma zdecydowanie większy bagażnik niż B6. Jest jedno, ale to bardzo duże ALE. W moim przypadku mam 19" koła. Zapas jest też pełen. Skutkuje to tym, że nie mam możliwości obniżenia podłogi i tracę to jakieś 10cm na wysokości bagażnika. A upychanie rzeczy w powstałej luce jest raczej liche. W b6 bagażnik miał wyższa powierzchnię użytkową (Czyli od podłogi do rolety). Muszę się przekonać jeszcze w praktyce jak będzie z pakowaniem. Tak samo bagażnik jest jakiś 1-2 cm krótszy niż w B6 - wózek synka w B6 wchodził po długości w dowolnym miejscu bagażnika, a w B8 zmieścił się tylko centralnie na środku.

 

Niestety ale trzeszczy mi przedni lewy słupek A, przy muzyce na jakieś 50% głośności tylne drzwi buczą :( i od czasu do czasu trzaśnie coś w AID :(

 

Spalanie - wiem, że na początku bezie trochę większe, ale w mieście jakieś 11l (korki), trasa do Warszawy jakieś 9l przy 160.

 

[ATTACH=CONFIG]136986[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]136987[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]136988[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]136989[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]136990[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]136992[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]136993[/ATTACH]

 

 

I pierwszy mod (a właściwie 2:)

Postopnica i pedały od Rline

[ATTACH=CONFIG]136991[/ATTACH]

 

 

 

Jeśli macie jakieś pytania - walcie :)

Edytowane przez r1u0d2y

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przedni lewy słupek trzeszczy ci kiedy ? gdy naciskasz nań :P czy jak otwierasz/zamykasz drzwi np tylne.. ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
... Strasznie denerwujący jest Autostart. Trzeba to ręcznie wyłączyć, przy wyjeżdżaniu z podporządkowanej...

O co tutaj chodzi? Jaki Autostart?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I pierwszy mod (a właściwie 2:)

Postopnica i pedały od Rline

[ATTACH=CONFIG]136991[/ATTACH]

 

 

Jeśli macie jakieś pytania - walcie :)

 

Dobra to ja wale :)

Jak cena podstopnicy i nakładek na pedały?

 

Gratuluję samochodu!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nakładki na pedały - 307

Podstopnica - 113

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Ale widze, że na allegro pojawiły się teraz zestawy za 185.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności