Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

- DSG

- kamera cofania

- keyless

- Media Pro

 

Hak potrzebujesz ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za sugestie!

 

- kamera cofania

 

Naprawdę przydaje się? Miałem passata na wypożyczeniu od dilera na dzień i wydawało mi się, że nie jest niezbędna?

 

Hak potrzebujesz ?

 

Mam już na liście :)

 

AID - a nie ma problemu że przy słońcu nie widać? I jak ten ekran sie zachowuje jak jest mróz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie kup dsg.

 

Przy tak dużym aucie kamera cofania to rzecz która bardzo się przydaje, zwłaszcza iż cofamy praktycznie codziennie. Ewentualnie możesz ją potem dołożyć za około 2k.

 

Co do rolet na szybach chyba lepszym rozwiązaniem jest je założyć potem z allegro. Można mieć roletę zakrywającą całą szybę.

 

Aid można spokojnie sobie odpuścić, już chyba bardziej przydatna rzecz to wyświetlacz przezierny pod szybą. Fajny bajer ale to tylko bajer.

Edytowane przez deadswine

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zdecydowanie kup dsg.

 

Przy tak dużym aucie kamera cofania to rzecz która bardzo się przydaje, zwłaszcza iż cofamy praktycznie codziennie. Ewentualnie możesz ją potem dołożyć za około 2k.

 

Co do rolet na szybach chyba lepszym rozwiązaniem jest je założyć potem z allegro. Można mieć roletę zakrywającą całą szybę.

 

Aid można spokojnie sobie odpuścić, już chyba bardziej przydatna rzecz to wyświetlacz przezierny pod szybą. Fajny bajer ale to tylko bajer.

AID jest bardzo przydatny i funkcjonalny. Zdecydowanie nie jest to "bajer". Nie ma żadnych problemów podczas mrozów, ani przy dużym słońcu.

Zdecydowanie polecam zakup tej opcji. Podobnie jak wybór DSG.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobierz to, czego później nie można domontować lub przynajmniej na razie są z tym większe problemy. Moja kolejność opcji według tych kryteriów:

- DSG

- AID

- kamera cofania / keyless

- może według potrzeb Discover Pro, ale i tak na wszystko braknie już kasy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W poniedziałek odbieram auto. Czy faktycznie jest coś na co szczególnie zwrócić uwagę przy odbiorze? Czy potrafi ktoś zsumować wszystkie zawarte na forum sugestie? Wiem , że zespojenie klapy bagażnika ( ale w sedanie czy kombi to miało występować)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za wszystkie cenne sugestie :)

 

Dobierz to, czego później nie można domontować lub przynajmniej na razie są z tym większe problemy. Moja kolejność opcji według tych kryteriów:

- DSG

 

 

serio, to dsg robi taką różnicę na dłuższą metę? Ja bede miał 2.0 tdi 190 KM jeśli to ma znaczenie dla tego wyboru.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wad w stosunku do manuala w zasadzie nie ma. A zalet ma wiele. Miałeś kiedyś auto z automatem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam DSG to podstawa w tego typu samochodzie a jeździ się z nią rewelacyjnie, biegi zmienia niesamowicie szybko i bezszelestnie :) do tego masz pełną kontrolę w trybie manualnym zarówno z lewarka jak i z łopatek przy kierownicy (można się pobawić) no i najważniejsze opcja żeglowania w trybie eco, bardzo fajna sprawa czasami samochód potrafi się toczyć kilkaset metrów a Ty nic o tym nie wiesz poza wskaźnikiem na desce. AID rewelacyjny jest i Ci co mówią, że analogowe zegary są lepsze to chyba nigdy na dłuższą metę z takim display'em nie jeździli, nie ma żadnych problemów ze zbyt mocnym podświetleniem w nocy, zbyt słabym w dzień czy jakimiś odblaskami/refleksami. AID został poprawiony od początku produkcji (zresztą jak kilka innych rzeczy) i teraz jest usytuowany bardziej pionowo dla mnie obowiązkowa opcja dodatkowa wyposażenia i polecam Ci ją również. Mam również HUDa i powiem, że fajna sprawa ale zauważyłem, że nie używam go cały czas i jakoś za nim bym nie płakał gdybym go nie miał. Ja mam trochę inną sytuację bo nie musiałem wybierać po prostu auto zostało skonfigurowane na maksa. Jakbyś miał jakieś pytania związane z którąś rzeczą z wyposażenia to śmiało pytaj, co prawda nie miałem czasu żeby wszystkim się już pobawić ale z grubsza te najważniejsze opcje wybadałem. Ja jestem bardzo zadowolony z zakupu, żadnych problemów z głośnym zawieszeniem czy z innymi problemami o których się pisze na forum, model MY2017 został na tyle poprawiony, że zdaje się wszystkie choroby wieku dziecięcego modelu odeszły w zapomnienie. Jedyną rzeczą z którą mam problem i której do dnia dzisiejszego nie wyjaśnił serwis to nie otwierająca się automatycznie roletka przy otwarciu bagażnika mimo, że opcja DP jest zaznaczona, ponoć jakiś upgrade softu jest nie do końca kompatybilny hehe. Jeśli będziesz zamawiał szklany dach to wiedz także, że oficjalnie w akcji serwisowej VW wyłączył opcję domykania szyberdachu z kluczyka (wszystkie inne szyby się standardowo domykają), ponoć szyberdach nie ma zabezpieczenia przed przytrzaśnięciem np. ręki kogoś kto w aucie został lub to zabezpieczenie jest niewystarczające i były wypadki z tym związane. Oczywiście to tylko opcja i po gwarancji można ją jak wszystko włączyć ale fabrycznie jest już niedostępna. Podsumowując bierz w kolejności:

- DSG

- AID

- kolejne inne opcje, których jest sporo :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

opcja domykania szyberdachu jest, u mnie dziala, a samochod mam po wszystkich akcjach serwisowych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wszystkim jeszcze raz, za mega pomocne informacje.

 

DSG jednak nie, wolę za tę kasę kamerę i AID - chyba się zdecyduje, mimo, że jak o tym czytam to nie widzę mega przewag nad zwykłymi zegarami z tym wyświetlaczem po srodku.

 

To jeszcze pytanie o fotele, szczególnie te z tyłu. Miałem od delaera na dzień czy dwa wersję comfotline i po 300 km mi nie pasowały (za twarde), a żona która jeździ z tyłu z dzieckiem narzekała już na nie bardzo (fakt, że nie była zadowolona także w Renault Talizman, Peugeocie 508, Skodzie Superb, Skodzie Octavi VRS i BMW 3, które sprawdzaliśmy ;).

 

Czy te z highlina pół skóry są dużo lepsze w dłuższej trasie, czy może jednak zainwestować w skórzane?

 

@Dart, to musi być super wersja passerati i dobra cena do wartości, w audi to pewnie za tę cenę dopiero połowa cennika ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, jestem nowy na forum. Rozważam zakup B8 1.8 TSI. Ostatnio usłyszałem o poważnych wadach w tych silnikach, np. dotyczy to problemów z rozrządem. Czy w B8 są te same wadliwe 1.8 TSI czy może jest jakaś nowa zmodyfikowana wersja?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DSG jednak nie, wolę za tę kasę kamerę i AID

Weź Kolego to DSG i się nawet nie zastanawiaj. Też całe życie jeździłem manualami i pierwszy raz styczność z automatem miałem w momencie odbioru obecnego Passata. Również tdi 190KM. Mam już ponad 30 tys. km na liczniku i jeśli miałbym wybierać, to oddałbym moją kamerę cofania (którą mam) oraz AID (którego nie mam, ale widziałem na żywo), żeby zachować DSG.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DSG jednak nie, wolę za tę kasę kamerę

 

weź od dealera coś z dsg, najlepiej ten silnik co chcesz. pojeździj dzień. ja kupiłem w ciemno używane b6 z dsg (bez jazdy próbnej jakimkolwiek dsg) i po jednym dniu jazdy wiedziałem że jak będę zmieniał auto będzie to dsg plus coś do tego - buda, motor itd. i właśnie od paru miesięcy przymierzam się do reszty. bo dsg będzie na pewno. a kamere założyłem trochę z ciekawości i w nadziei że będzie to lepiej wyglądało niż wygląda i żeby mieć coś więcej w aucie, i szczerze, dla mnie to tylko bajer - ma za mały kąt na boki, a i tak mam czujniki więc problemu nie mam z cofaniem.

pojeździj testówką bo będziesz żałował. i weź poprawkę, że skrzynia uczy się użytkownika kilkaset kilometrów - ta w salonie może nie być na początku optymalnie pod ciebie "ustawiona".

Edytowane przez bartekpion

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@paolokos to domykanie szyberdachu z kluczyka po prostu jest wyłączone w MY2017 jeśli masz auto jako wcześniejszy model to jest duża szansa, że masz domykanie z kluczyka aktywne bo jeszcze w MY2016 była ta opcja w standardzie, choć z tego co wiem to wraz aktualizacją softu we wcześniejszych modelach w standardowej paczce też już jest to wyłączane więc albo mimo wszystkich akcji serwisowych nie masz jednak najnowszego softu w komforcie albo po prostu ta aktualizacja nie dotyczy Twojego chassis więc nic tylko się cieszyć :). A tak poważnie to sprawdzałeś czy szyberdach krzywdy nie robi...? Proponuję przetestować... Tak po prawdzie to przyczyna wyłączenia tej opcji nie do końca do mnie przemawia i to jest zapewne tylko oficjalne stanowisko VW w tej sprawie a prawdziwa przyczyna może leżeć zupełnie gdzie indziej o czym możemy w ogóle się nie dowiedzieć nigdy. Jakby ktoś miał szyberdach w MY2017 to byłoby miło żeby potwierdził to domykanie bo ja tego nigdzie nie weryfikowałem po prostu zgłosiłem to jako usterkę w serwisie i takie otrzymałem oficjalne stanowisko VW w tej sprawie więc to nie jest żadna usterka.

@corsaque miałem dylemat a jakże... wybrać audi w podstawowej wersji z dużo słabszym silnikiem czy topową wersję paska i padło na paska głównie z chęci korzystania z maksymalnego wyposażenia i bardzo dobrych osiągów, niestety aby mieć tak wyposażone audi trzeba dorzucić jakieś 100k zł a to już w moim przypadku lekka przesada jeżeli chodzi o budżet, poza tym nie wszystko jak się okazuje można dostać w audi np. asystent jazdy z przyczepą :). Tak czy inaczej z wyboru jestem zadowolony i jakbym miał wybierać jeszcze raz nawet bym się nie zastanawiał. Testowałem różne auta Insignie, Mazde 6, Mondeo czy Peugota 508 i w porównaniu do tych aut pasek b8 jest naprawdę o klasę wyżej moim zdaniem pod każdym praktycznie względem. Bierz chłopie DSG nie będziesz żałował bo to sama przyjemność z jazdy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam, jestem nowy na forum. Rozważam zakup B8 1.8 TSI. Ostatnio usłyszałem o poważnych wadach w tych silnikach, np. dotyczy to problemów z rozrządem. Czy w B8 są te same wadliwe 1.8 TSI czy może jest jakaś nowa zmodyfikowana wersja?

 

To są zupełnie inne silniki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

corsaque

Jestem tuż przed zamówieniem passata variant-a, 2.0 tdi manual, highline, pakiet bussiness, pakiet lusterka, rolety na szybach i hak

 

Jaki silnik wybrałeś ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
corsaque

Jestem tuż przed zamówieniem passata variant-a, 2.0 tdi manual, highline, pakiet bussiness, pakiet lusterka, rolety na szybach i hak

 

Jaki silnik wybrałeś ?

 

Na początku rozważałem 1.8 TSI, ale zdecyduje się na 2.0 TDI 190 KM, bo zasięg większy.

 

@dart, poza tym w tzw. markach premium trzeba dopłacać, za to co gdzie indziej jest w standardzie najczęściej. Bez sensu.

 

@all, dobra przejadę się jeszcze z dsg, przekonaliście mnie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności