Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

Osobiście wolałbym skorzystać tylko ze standardowego rabatu 10%, poczekać te 2 miesiące i wziąć auto z nowego rocznika, bo 4 tys. taniej, to trochę za mała za auto, które powszechnie będzie już postrzegane jako "roczne".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak pytałem o samochody pod koniec roku, to dawali mniej więcej takie same rabaty, jak na te zamawiane do produkcji, co potwierdza to, co napisał jot wcześniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem dokładnie ten sam dylemat co Adam, 1.8 Variant czy Alltrack 2.0 , zdecydowałem się na Pomarańcze i z każdym dniem utwierdzam się że był to bardzo dobry wybór.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Osobiście wolałbym skorzystać tylko ze standardowego rabatu 10%, poczekać te 2 miesiące i wziąć auto z nowego rocznika, bo 4 tys. taniej, to trochę za mała za auto, które powszechnie będzie już postrzegane jako "roczne".

 

Właśnie muszę podpytać sprzedawcę jak ma sie sytuacja jak zamówię październik/listopad i auto przyjedzie po nowym roku już z rocznikiem produkcji 2017.

Dzięki za cenną uwagę

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Miałem dokładnie ten sam dylemat co Adam, 1.8 Variant czy Alltrack 2.0 , zdecydowałem się na Pomarańcze i z każdym dniem utwierdzam się że był to bardzo dobry wybór.

 

Rozumiem ze masz alltracka w habanero.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

4000zł to żadna oszczędność biorąc pod uwagę, że później będziesz sprzedawał auto rok "starsze".

Poza tym, czekać tyle miesięcy na samochód???

 

10% rabatu na dzień dobry wydaje się lepszym rozwiązaniem, i masz auto za 2 miesiące...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wracając do mojego pytania, koledzy poproszę o pomoc i cenne uwagi

 

1) opcja B8 Variant 1.8 TSI manual HL Crimson Red w jasnej pełnej skórze, dodatkowo:

- ciemne szyby

- pakiet Business z Discover PRO

- alarm (musi być do ubezpieczenia)

- Dartfordy 18 grafitowe

- pakiet lusterka (standard już w zamówieniu MY17)

 

2) opcja B8 ALLTRACK 2.0 TSI DSG Fortanarot w jasnej pełnej skórze, dodatkowo:

- ciemne szyby

- pakiet Business z Discover PRO

- alarm (musi być do ubezpieczenia)

- Kalamata 18

- pakiet lusterka (niestety dodatkowo płatne)

 

Różnica między nimi to ponad 36tys., poza tym w ALLTRACKU jest

- więcej koni o 40,

- DSG,

- super kolor (w żadnym innym modelu grupy VW nie występuje)

- zawieszenie DCC

- napęd 4x4

minus to na pewno brak możliwości zamówienia PIANO BLACK oraz foteli klimatyzowanych nawet w czarnej skórze, tylko w opcji SIEDZENIA z pełną elektryką, dopłata do pełnej skóry to prawie 3tyś drożej niż w "zwykłym" HL

 

Rozbieżność w wyborze auta jest duża ale przyjęliśmy że albo bierzemy "tańszą" wersję Passata lub ALLTRACKA

 

Nie zastanawiamy się na 1.8 TSI DSG bo to dopłata 9700zł, to już wtedy pojawia się pytanie czy nie dopłacić do DCC +3130zł czyli dopłata łączna prawie 13tys., a już wtedy wersja 2.0 TSI wychodzi drożej o 8770zł i idąc dalej tym torem właśnie doszliśmy do wersji ALLTRACK która jest droższa od 2.0TSI o 14700zł.

 

Dlatego jak widzicie zawsze do 1.8 z DSG można coś dołożyć i "prawie" dochodzimy do ceny ALLTRACKA, więc tak jak napisałem na wstępie albo 1.8 TSI manual albo 2.0 TSI DSG ALLTRACK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ze swojej strony, czysto subiektywnej po jeżdzeniu 2 tygodnie 1.8 TSI jako autem zastepczym i posiadaniu od pewnego czasu 2.0 TSI:

- 2.0 bije wrażeniami z jazdy na głowę 1.8, wart dopłaty, więc wniosek przy Twoim wyborze: bierz alltrack'a

- DCC fajnie działa w trybie comfort, ale czy to jest przepaść do standardowego zawiasu nie wiem. Na pewno fajnie się wszystko spina w trybie sport

- Z rzeczy, które ja bardzo polubiłem a nie widzę ich wyszczególnionych u Ciebie to adaptacyjny układ kierowniczy, area view, AID

 

d

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo, ze szybsze droższe auto z napędem 4x4 będzie lepszym wyborem... Ja tu nie widze żadnych rozważań. Można tylko portfel rozważać bo 36 tyś to można dacie mieć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ze swojej strony, czysto subiektywnej po jeżdzeniu 2 tygodnie 1.8 TSI jako autem zastepczym i posiadaniu od pewnego czasu 2.0 TSI:

- 2.0 bije wrażeniami z jazdy na głowę 1.8, wart dopłaty, więc wniosek przy Twoim wyborze: bierz alltrack'a

 

Czy aby na pewno Alltrack TSI 2.0 chodzi tak samo żwawo jak zwykły 2.0 TSI (220)? Jest przecież sporo cięższy od ośki, do tego ma wyższy zawias, więc i opór powietrza powinien być wyższy...

 

Ja bym z tej pary brał Alltracka bez wahania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co więcej Alltrack ma inną skrzynię biegów i pewnie też inne przełożenie wstępne. Może się okazać, że jest np. głośniej przy wyższych prędkościach tak jak to jest w wersji 280KM.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co więcej Alltrack ma inną skrzynię biegów i pewnie też inne przełożenie wstępne. Może się okazać, że jest np. głośniej przy wyższych prędkościach tak jak to jest w wersji 280KM.

 

Głośność a raczej dźwięki pracy wersji 280 to głównie efekt wydechu ale dla mnie to akurat plus.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia w alltracku jest mokra 7ka wiec obroty mysle ze beda jeszcze nizsze niz w 220km limuzyna/kombi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie że w Alltracku nie są niższe mimo właśnie aż 7 przełożeń. Straty z powodu większej masy niwelują krótszymi przełożeniami żeby w katalogu czasy przyspieszeń cieszyły oko.

Dowód? Właściciel Alltracka, nasz kolega Jaros pisał już na ten temat tu na forum i wyszło, że przy tej samej prędkości obroty ma wyższe na 7 biegu niż Tsi 220 na 6-ce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Krótkie pytanie. 1,8 TSI 180KM, Higline, automat czy manual?

Z góry dziękuję za merytoryczne podpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.

Krótkie pytanie. 1,8 TSI 180KM, Higline, automat czy manual?

Z góry dziękuję za merytoryczne podpowiedzi.

 

Jeśli 1.8 to manual. Ma pełen moment 320Nm. Wersja z automatem to najsłabsze DSG DQ200, które ma limit 250Nm i tak tez jest ten silnik obcięty ale i tak skrzynia pracuje na granicach możliwości i szybko pada. Jeśli automat to warto dopłacić 10k do 2.0 i w tej cenie jest tez już DCC.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piotr - zapytam z ciekawości, czy jest tu na forum B8 choć‡ jedna osoba której "padł‚a" ta skrzynia?

A może znasz kogoś› spoza forum komu to się™ przytrafił‚o?

 

Dawid - na forum znajdziesz na tego typu pytania tyle odpowiedzi ilu użytkowników :)

Najlepiej samemu się™ przejechać ‡ i sprawdzić‡. Na papierze jest 70nm różnicy, ale papier nie odda Ci wrażeń „ z jazdy. Dzięki dsg 7 nałożnica w 0-100 vs manual jest chyba na poziomie 0,1s, przy czym wygoda dsg nie do przecenienia.

Edytowane przez punxhc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli 1.8 to manual. Ma pełen moment 320Nm. Wersja z automatem to najsłabsze DSG DQ200, które ma limit 250Nm i tak tez jest ten silnik obcięty ale i tak skrzynia pracuje na granicach możliwości i szybko pada. Jeśli automat to warto dopłacić 10k do 2.0 i w tej cenie jest tez już DCC.

 

Dziękuję za podpowiedź.

Namówiłeś mnie na manula :)

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Piotr - zapytam z ciekawości, czy jest tu na forum B8 choć‡ jedna osoba której "padł‚a" ta skrzynia?

A może znasz kogoś› spoza forum komu to się™ przytrafił‚o?

 

Dawid - na forum znajdziesz na tego typu pytania tyle odpowiedzi ilu użytkowników :)

Najlepiej samemu się™ przejechać ‡ i sprawdzić‡. Na papierze jest 70nm różnicy, ale papier nie odda Ci wrażeń „ z jazdy. Dzięki dsg 7 nałożnica w 0-100 vs manual jest chyba na poziomie 0,1s, przy czym wygoda dsg nie do przecenienia.

 

Fakt. Miałem jazdę próbną z DSG....frajda z jazdy bezcenna. Nie ma porównania z manualem (choć B8 nie jeździłem w manualu). Naczytałem się na tym forum o DSG7.....dlatego tak trudno podjąć decyzję.(Aczkolwiek zamówiłem już w manualu- zastanawiam się czy nie zminić na DSG).

Edytowane przez Franciszek2013

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli 1.8 to manual. Ma pełen moment 320Nm. Wersja z automatem to najsłabsze DSG DQ200, które ma limit 250Nm i tak tez jest ten silnik obcięty ale i tak skrzynia pracuje na granicach możliwości i szybko pada. Jeśli automat to warto dopłacić 10k do 2.0 i w tej cenie jest tez już DCC.

 

Odniosę się konkretami do powyższej opinii jako użytkownik 1.8 TSI z DSG:

- jest faktem, że 1.8 TSI ma ograniczony moment do 250 nm w wersji z DSG (na to wskazują dane techniczne)

- inną zupełnie kwestią jest to jaki to ograniczenie ma wpływ na rzeczywiste osiągi, wystarczy przyjrzeć się danym technicznym i widać, że różnica w przyspieszeni wynosi tylko 0,1 s na korzyść manuala, dodatkowo robiłem pomiary przyspieszenia i wyszło mi w granicach 7 sekund! (wrzucałem tutaj nawet filmik z przyspieszenia) zatem powiem szczerze, że wg mnie silnik jest bardzo żwawy i warto porównać empirycznie doznania między DSG a manualem a nie sugerować się tylko tymi liczbami

- faktem jest też, że 1.8 TSI ma suchą skrzynię DSG, która uznawana jest za słabszą, mniej trwałą niż mokra, przyznam też, że zaczynam słyszeć pewne dziwne odgłosy pochodzące ze skrzyni choć to nic przeszkadzającego w jeździe itd i nie wiadomo czy to w zasadzie coś poważnego czy nie. Warto tu jednak zwrócić uwagę na fakt, że na problemy ze skrzyniami skarżą się również osoby z DSG mokrym, polecam wątek "Awarie, naprawy reklamacyjne B8" gdzie jeden z użytkowników mokrej skrzyni ma dużo większe problemy w tej chwili (szarpanie), co więcej mówienie, że ta DSG pracuje na granicach możliwości nie wiem czy nie jest troszkę przesadzone, te skrzynie padały również i w słabszych silnikach (1.4), a padają także i mokre.

- decydując się na manual weź pod uwagę, że tracisz wg mnie fantastyczną funkcjonalność jaką daje aktywny tempomat pracujący w prawie całym zakresie prędkośći (od 0 do 160/210), zatem również w korku możesz poruszać się nie dotykając gazu/hamulca, w manualu nie jest to możliwe. Nie wspomnę o dodatkowym asystencie jazdy w korkach a także ogólnym komforcie podróżowania samochodem z automatem

 

Nie chcę Cię przekonywać do DSG uważam jednak, że decyzja co do wyboru manual/automat powinna być bardziej podyktowana ogólnymi preferencjami kierowcy gdyż sposób prowadzenia auta znacznie się różni pomiędzy tymi skrzyniami. Dopiero po podjęciu decyzji automat czy manual (abstra***ącej jeszcze od wyboru silnika) w dalszej kolejności rozważałbym dopiero jak ta skrzynia współpracuje z danym silnikiem itd..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Odniosę się konkretami do powyższej opinii jako użytkownik 1.8 TSI z DSG:

- jest faktem, że 1.8 TSI ma ograniczony moment do 250 nm w wersji z DSG (na to wskazują dane techniczne)

- inną zupełnie kwestią jest to jaki to ograniczenie ma wpływ na rzeczywiste osiągi, wystarczy przyjrzeć się danym technicznym i widać, że różnica w przyspieszeni wynosi tylko 0,1 s na korzyść manuala, dodatkowo robiłem pomiary przyspieszenia i wyszło mi w granicach 7 sekund! (wrzucałem tutaj nawet filmik z przyspieszenia) zatem powiem szczerze, że wg mnie silnik jest bardzo żwawy i warto porównać empirycznie doznania między DSG a manualem a nie sugerować się tylko tymi liczbami

- faktem jest też, że 1.8 TSI ma suchą skrzynię DSG, która uznawana jest za słabszą, mniej trwałą niż mokra, przyznam też, że zaczynam słyszeć pewne dziwne odgłosy pochodzące ze skrzyni choć to nic przeszkadzającego w jeździe itd i nie wiadomo czy to w zasadzie coś poważnego czy nie. Warto tu jednak zwrócić uwagę na fakt, że na problemy ze skrzyniami skarżą się również osoby z DSG mokrym, polecam wątek "Awarie, naprawy reklamacyjne B8" gdzie jeden z użytkowników mokrej skrzyni ma dużo większe problemy w tej chwili (szarpanie), co więcej mówienie, że ta DSG pracuje na granicach możliwości nie wiem czy nie jest troszkę przesadzone, te skrzynie padały również i w słabszych silnikach (1.4), a padają także i mokre.

- decydując się na manual weź pod uwagę, że tracisz wg mnie fantastyczną funkcjonalność jaką daje aktywny tempomat pracujący w prawie całym zakresie prędkośći (od 0 do 160/210), zatem również w korku możesz poruszać się nie dotykając gazu/hamulca, w manualu nie jest to możliwe. Nie wspomnę o dodatkowym asystencie jazdy w korkach a także ogólnym komforcie podróżowania samochodem z automatem

 

Nie chcę Cię przekonywać do DSG uważam jednak, że decyzja co do wyboru manual/automat powinna być bardziej podyktowana ogólnymi preferencjami kierowcy gdyż sposób prowadzenia auta znacznie się różni pomiędzy tymi skrzyniami. Dopiero po podjęciu decyzji automat czy manual (abstra***ącej jeszcze od wyboru silnika) w dalszej kolejności rozważałbym dopiero jak ta skrzynia współpracuje z danym silnikiem itd..

 

bardzo madrze powiedziane.

chociaz przyznam sie, ze wlasnie z powodow, ktorym powyzej przetracasz leb nie zdecydowalem sie na automat.

nie byly to twarde powody, raczej wybor mniejszego zla.

 

ale najbardziej do mnie przemowil fakt, ze do 1.8 tsi za dsg doplacasz +10k. niby ok, ale idac dalej

dodajesz kolejne 10k i masz 2.0 tsi. dsg i dcc.

wiec powiedzialem stop, cofnalem sie 2 kroki i wrocilem do manuala w konfigu.

z czasem argumenty ze 1.8 tsi dsg jest slabsze w momencie niz manual pewnie by zniknely, tak jak piszesz, ale poczucie ze jeszcze 10k i byloby 2.0tsi bardziej wplywaloby na dyskomfort podrózy;)

 

btw. nie wiem jak wy macie, ale dzisiaj skonfigurowalbym to auto zupelnie inaczej. dzisiaj zrobilbym po taniosci,

moze nawet 1.4 tsi dsg w comfortline. emocje opadly to latwo sie gada.

1.4 tsi to i tak mul ale pewnie w dsg duzo bardziej komfortowy w trasie niz 1.8tsi manual.

 

a wogole to kupilbym co innego;) ale nie wracajmy do tego

Edytowane przez panny z wilka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podczas sprintu do 100km/h obcięty moment nie ma takiego znaczenia ponieważ silnik pracuje wtedy na najwyższych obrotach, a moment jest obcięty w średnim zakresie obrotów... Bardziej czuć to w normalnej jeździe, ponieważ manual wcześniej ma dostępną wyższą moc. Ale z drugiej strony DSG samo robi redukcje i może się wydawać przez to nawet bardziej dynamiczne ale bardziej hałaśliwe. Jeździłem 1.8 TSI DSG i jeździł naprawdę bardzo fajnie.

 

A jeśli chodzi o awaryjność DQ200 to niestety jest ona z tego słynna. Nawet na tym forum można znaleźć takie komentarze:

Oddałem dzisiaj samochód na przegląd okresowy i przy tym zgłosiłem delikatnie słyszalne czasem włączanie drugiego biegu oraz czasem delikatne odgłosy słyszalne przy otwartym oknie, jakby zepsutego koła dwumasowego. Dodam, że to mi nie przeszkadza bo jest ledwo słyszalne ale wolałem zgłosić. "Mistrz serwisu" powiedział, że to normalne odgłosy i pochodzą z przegubów wewnętrznych przy skrzyni biegów.

Dodał jednak z rozbrajającą szczerością, że ta skrzynia i tak i tak się rozleci, najszybciej już przy ok 60 tys km i że mam się na to nastawić Całe szczęście wszystko będzie jednak zrobione w ramach gwarancji. Powiedział też, że koło dwumasowe (gdyby się zepsuło) też będzie podlegało gwarancji. A gwarancję mam, całe szczęście, na 5 lat/150 tys km.

Moja skrzynia DSG to sucha 7-biegowa DQ200 (właśnie te suche są mniej wytrzymałe).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności