jot Zgłoś #7861 Napisano 22 Czerwca 2016 Osobiście wolałbym skorzystać tylko ze standardowego rabatu 10%, poczekać te 2 miesiące i wziąć auto z nowego rocznika, bo 4 tys. taniej, to trochę za mała za auto, które powszechnie będzie już postrzegane jako "roczne". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piecu Zgłoś #7862 Napisano 22 Czerwca 2016 Jak pytałem o samochody pod koniec roku, to dawali mniej więcej takie same rabaty, jak na te zamawiane do produkcji, co potwierdza to, co napisał jot wcześniej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaros Zgłoś #7863 Napisano 22 Czerwca 2016 Miałem dokładnie ten sam dylemat co Adam, 1.8 Variant czy Alltrack 2.0 , zdecydowałem się na Pomarańcze i z każdym dniem utwierdzam się że był to bardzo dobry wybór. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adam.s Zgłoś #7864 Napisano 22 Czerwca 2016 Osobiście wolałbym skorzystać tylko ze standardowego rabatu 10%, poczekać te 2 miesiące i wziąć auto z nowego rocznika, bo 4 tys. taniej, to trochę za mała za auto, które powszechnie będzie już postrzegane jako "roczne". Właśnie muszę podpytać sprzedawcę jak ma sie sytuacja jak zamówię październik/listopad i auto przyjedzie po nowym roku już z rocznikiem produkcji 2017. Dzięki za cenną uwagę - - - - - aktualizacja - - - - - Miałem dokładnie ten sam dylemat co Adam, 1.8 Variant czy Alltrack 2.0 , zdecydowałem się na Pomarańcze i z każdym dniem utwierdzam się że był to bardzo dobry wybór. Rozumiem ze masz alltracka w habanero. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hiv Zgłoś #7865 Napisano 23 Czerwca 2016 4000zł to żadna oszczędność biorąc pod uwagę, że później będziesz sprzedawał auto rok "starsze". Poza tym, czekać tyle miesięcy na samochód??? 10% rabatu na dzień dobry wydaje się lepszym rozwiązaniem, i masz auto za 2 miesiące... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adam.s Zgłoś #7866 Napisano 23 Czerwca 2016 Wracając do mojego pytania, koledzy poproszę o pomoc i cenne uwagi 1) opcja B8 Variant 1.8 TSI manual HL Crimson Red w jasnej pełnej skórze, dodatkowo: - ciemne szyby - pakiet Business z Discover PRO - alarm (musi być do ubezpieczenia) - Dartfordy 18 grafitowe - pakiet lusterka (standard już w zamówieniu MY17) 2) opcja B8 ALLTRACK 2.0 TSI DSG Fortanarot w jasnej pełnej skórze, dodatkowo: - ciemne szyby - pakiet Business z Discover PRO - alarm (musi być do ubezpieczenia) - Kalamata 18 - pakiet lusterka (niestety dodatkowo płatne) Różnica między nimi to ponad 36tys., poza tym w ALLTRACKU jest - więcej koni o 40, - DSG, - super kolor (w żadnym innym modelu grupy VW nie występuje) - zawieszenie DCC - napęd 4x4 minus to na pewno brak możliwości zamówienia PIANO BLACK oraz foteli klimatyzowanych nawet w czarnej skórze, tylko w opcji SIEDZENIA z pełną elektryką, dopłata do pełnej skóry to prawie 3tyś drożej niż w "zwykłym" HL Rozbieżność w wyborze auta jest duża ale przyjęliśmy że albo bierzemy "tańszą" wersję Passata lub ALLTRACKA Nie zastanawiamy się na 1.8 TSI DSG bo to dopłata 9700zł, to już wtedy pojawia się pytanie czy nie dopłacić do DCC +3130zł czyli dopłata łączna prawie 13tys., a już wtedy wersja 2.0 TSI wychodzi drożej o 8770zł i idąc dalej tym torem właśnie doszliśmy do wersji ALLTRACK która jest droższa od 2.0TSI o 14700zł. Dlatego jak widzicie zawsze do 1.8 z DSG można coś dołożyć i "prawie" dochodzimy do ceny ALLTRACKA, więc tak jak napisałem na wstępie albo 1.8 TSI manual albo 2.0 TSI DSG ALLTRACK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damianl Zgłoś #7867 Napisano 23 Czerwca 2016 Ze swojej strony, czysto subiektywnej po jeżdzeniu 2 tygodnie 1.8 TSI jako autem zastepczym i posiadaniu od pewnego czasu 2.0 TSI: - 2.0 bije wrażeniami z jazdy na głowę 1.8, wart dopłaty, więc wniosek przy Twoim wyborze: bierz alltrack'a - DCC fajnie działa w trybie comfort, ale czy to jest przepaść do standardowego zawiasu nie wiem. Na pewno fajnie się wszystko spina w trybie sport - Z rzeczy, które ja bardzo polubiłem a nie widzę ich wyszczególnionych u Ciebie to adaptacyjny układ kierowniczy, area view, AID d Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarod84 Zgłoś #7868 Napisano 23 Czerwca 2016 Wiadomo, ze szybsze droższe auto z napędem 4x4 będzie lepszym wyborem... Ja tu nie widze żadnych rozważań. Można tylko portfel rozważać bo 36 tyś to można dacie mieć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Macmaciek Zgłoś #7869 Napisano 23 Czerwca 2016 Ze swojej strony, czysto subiektywnej po jeżdzeniu 2 tygodnie 1.8 TSI jako autem zastepczym i posiadaniu od pewnego czasu 2.0 TSI:- 2.0 bije wrażeniami z jazdy na głowę 1.8, wart dopłaty, więc wniosek przy Twoim wyborze: bierz alltrack'a Czy aby na pewno Alltrack TSI 2.0 chodzi tak samo żwawo jak zwykły 2.0 TSI (220)? Jest przecież sporo cięższy od ośki, do tego ma wyższy zawias, więc i opór powietrza powinien być wyższy... Ja bym z tej pary brał Alltracka bez wahania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tobol Zgłoś #7870 Napisano 23 Czerwca 2016 Co więcej Alltrack ma inną skrzynię biegów i pewnie też inne przełożenie wstępne. Może się okazać, że jest np. głośniej przy wyższych prędkościach tak jak to jest w wersji 280KM. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Notype Zgłoś #7871 Napisano 23 Czerwca 2016 Co więcej Alltrack ma inną skrzynię biegów i pewnie też inne przełożenie wstępne. Może się okazać, że jest np. głośniej przy wyższych prędkościach tak jak to jest w wersji 280KM. Głośność a raczej dźwięki pracy wersji 280 to głównie efekt wydechu ale dla mnie to akurat plus. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kriss555 Zgłoś #7872 Napisano 23 Czerwca 2016 Skrzynia w alltracku jest mokra 7ka wiec obroty mysle ze beda jeszcze nizsze niz w 220km limuzyna/kombi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gromchester Zgłoś #7873 Napisano 23 Czerwca 2016 Właśnie że w Alltracku nie są niższe mimo właśnie aż 7 przełożeń. Straty z powodu większej masy niwelują krótszymi przełożeniami żeby w katalogu czasy przyspieszeń cieszyły oko. Dowód? Właściciel Alltracka, nasz kolega Jaros pisał już na ten temat tu na forum i wyszło, że przy tej samej prędkości obroty ma wyższe na 7 biegu niż Tsi 220 na 6-ce Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Franciszek2013 Zgłoś #7874 Napisano 28 Czerwca 2016 Witam. Krótkie pytanie. 1,8 TSI 180KM, Higline, automat czy manual? Z góry dziękuję za merytoryczne podpowiedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tobol Zgłoś #7875 Napisano 28 Czerwca 2016 Witam. Krótkie pytanie. 1,8 TSI 180KM, Higline, automat czy manual? Z góry dziękuję za merytoryczne podpowiedzi. Jeśli 1.8 to manual. Ma pełen moment 320Nm. Wersja z automatem to najsłabsze DSG DQ200, które ma limit 250Nm i tak tez jest ten silnik obcięty ale i tak skrzynia pracuje na granicach możliwości i szybko pada. Jeśli automat to warto dopłacić 10k do 2.0 i w tej cenie jest tez już DCC. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
punxhc Zgłoś #7876 Napisano 28 Czerwca 2016 (edytowane) Piotr - zapytam z ciekawości, czy jest tu na forum B8 choć jedna osoba której "padła" ta skrzynia? A może znasz kogoś spoza forum komu to się przytrafiło? Dawid - na forum znajdziesz na tego typu pytania tyle odpowiedzi ilu użytkowników Najlepiej samemu się przejechać i sprawdzić. Na papierze jest 70nm różnicy, ale papier nie odda Ci wrażeń z jazdy. Dzięki dsg 7 nałożnica w 0-100 vs manual jest chyba na poziomie 0,1s, przy czym wygoda dsg nie do przecenienia. Edytowane 28 Czerwca 2016 przez punxhc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Franciszek2013 Zgłoś #7877 Napisano 28 Czerwca 2016 (edytowane) Jeśli 1.8 to manual. Ma pełen moment 320Nm. Wersja z automatem to najsłabsze DSG DQ200, które ma limit 250Nm i tak tez jest ten silnik obcięty ale i tak skrzynia pracuje na granicach możliwości i szybko pada. Jeśli automat to warto dopłacić 10k do 2.0 i w tej cenie jest tez już DCC. Dziękuję za podpowiedź. Namówiłeś mnie na manula - - - - - aktualizacja - - - - - - - - - - aktualizacja - - - - - Piotr - zapytam z ciekawości, czy jest tu na forum B8 choć jedna osoba której "padła" ta skrzynia?A może znasz kogoś spoza forum komu to się przytrafiło? Dawid - na forum znajdziesz na tego typu pytania tyle odpowiedzi ilu użytkowników Najlepiej samemu się przejechać i sprawdzić. Na papierze jest 70nm różnicy, ale papier nie odda Ci wrażeń z jazdy. Dzięki dsg 7 nałożnica w 0-100 vs manual jest chyba na poziomie 0,1s, przy czym wygoda dsg nie do przecenienia. Fakt. Miałem jazdę próbną z DSG....frajda z jazdy bezcenna. Nie ma porównania z manualem (choć B8 nie jeździłem w manualu). Naczytałem się na tym forum o DSG7.....dlatego tak trudno podjąć decyzję.(Aczkolwiek zamówiłem już w manualu- zastanawiam się czy nie zminić na DSG). Edytowane 28 Czerwca 2016 przez Franciszek2013 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matteo84 Zgłoś #7878 Napisano 28 Czerwca 2016 Jeśli 1.8 to manual. Ma pełen moment 320Nm. Wersja z automatem to najsłabsze DSG DQ200, które ma limit 250Nm i tak tez jest ten silnik obcięty ale i tak skrzynia pracuje na granicach możliwości i szybko pada. Jeśli automat to warto dopłacić 10k do 2.0 i w tej cenie jest tez już DCC. Odniosę się konkretami do powyższej opinii jako użytkownik 1.8 TSI z DSG: - jest faktem, że 1.8 TSI ma ograniczony moment do 250 nm w wersji z DSG (na to wskazują dane techniczne) - inną zupełnie kwestią jest to jaki to ograniczenie ma wpływ na rzeczywiste osiągi, wystarczy przyjrzeć się danym technicznym i widać, że różnica w przyspieszeni wynosi tylko 0,1 s na korzyść manuala, dodatkowo robiłem pomiary przyspieszenia i wyszło mi w granicach 7 sekund! (wrzucałem tutaj nawet filmik z przyspieszenia) zatem powiem szczerze, że wg mnie silnik jest bardzo żwawy i warto porównać empirycznie doznania między DSG a manualem a nie sugerować się tylko tymi liczbami - faktem jest też, że 1.8 TSI ma suchą skrzynię DSG, która uznawana jest za słabszą, mniej trwałą niż mokra, przyznam też, że zaczynam słyszeć pewne dziwne odgłosy pochodzące ze skrzyni choć to nic przeszkadzającego w jeździe itd i nie wiadomo czy to w zasadzie coś poważnego czy nie. Warto tu jednak zwrócić uwagę na fakt, że na problemy ze skrzyniami skarżą się również osoby z DSG mokrym, polecam wątek "Awarie, naprawy reklamacyjne B8" gdzie jeden z użytkowników mokrej skrzyni ma dużo większe problemy w tej chwili (szarpanie), co więcej mówienie, że ta DSG pracuje na granicach możliwości nie wiem czy nie jest troszkę przesadzone, te skrzynie padały również i w słabszych silnikach (1.4), a padają także i mokre. - decydując się na manual weź pod uwagę, że tracisz wg mnie fantastyczną funkcjonalność jaką daje aktywny tempomat pracujący w prawie całym zakresie prędkośći (od 0 do 160/210), zatem również w korku możesz poruszać się nie dotykając gazu/hamulca, w manualu nie jest to możliwe. Nie wspomnę o dodatkowym asystencie jazdy w korkach a także ogólnym komforcie podróżowania samochodem z automatem Nie chcę Cię przekonywać do DSG uważam jednak, że decyzja co do wyboru manual/automat powinna być bardziej podyktowana ogólnymi preferencjami kierowcy gdyż sposób prowadzenia auta znacznie się różni pomiędzy tymi skrzyniami. Dopiero po podjęciu decyzji automat czy manual (abstra***ącej jeszcze od wyboru silnika) w dalszej kolejności rozważałbym dopiero jak ta skrzynia współpracuje z danym silnikiem itd.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
panny z wilka Zgłoś #7879 Napisano 29 Czerwca 2016 (edytowane) Odniosę się konkretami do powyższej opinii jako użytkownik 1.8 TSI z DSG:- jest faktem, że 1.8 TSI ma ograniczony moment do 250 nm w wersji z DSG (na to wskazują dane techniczne) - inną zupełnie kwestią jest to jaki to ograniczenie ma wpływ na rzeczywiste osiągi, wystarczy przyjrzeć się danym technicznym i widać, że różnica w przyspieszeni wynosi tylko 0,1 s na korzyść manuala, dodatkowo robiłem pomiary przyspieszenia i wyszło mi w granicach 7 sekund! (wrzucałem tutaj nawet filmik z przyspieszenia) zatem powiem szczerze, że wg mnie silnik jest bardzo żwawy i warto porównać empirycznie doznania między DSG a manualem a nie sugerować się tylko tymi liczbami - faktem jest też, że 1.8 TSI ma suchą skrzynię DSG, która uznawana jest za słabszą, mniej trwałą niż mokra, przyznam też, że zaczynam słyszeć pewne dziwne odgłosy pochodzące ze skrzyni choć to nic przeszkadzającego w jeździe itd i nie wiadomo czy to w zasadzie coś poważnego czy nie. Warto tu jednak zwrócić uwagę na fakt, że na problemy ze skrzyniami skarżą się również osoby z DSG mokrym, polecam wątek "Awarie, naprawy reklamacyjne B8" gdzie jeden z użytkowników mokrej skrzyni ma dużo większe problemy w tej chwili (szarpanie), co więcej mówienie, że ta DSG pracuje na granicach możliwości nie wiem czy nie jest troszkę przesadzone, te skrzynie padały również i w słabszych silnikach (1.4), a padają także i mokre. - decydując się na manual weź pod uwagę, że tracisz wg mnie fantastyczną funkcjonalność jaką daje aktywny tempomat pracujący w prawie całym zakresie prędkośći (od 0 do 160/210), zatem również w korku możesz poruszać się nie dotykając gazu/hamulca, w manualu nie jest to możliwe. Nie wspomnę o dodatkowym asystencie jazdy w korkach a także ogólnym komforcie podróżowania samochodem z automatem Nie chcę Cię przekonywać do DSG uważam jednak, że decyzja co do wyboru manual/automat powinna być bardziej podyktowana ogólnymi preferencjami kierowcy gdyż sposób prowadzenia auta znacznie się różni pomiędzy tymi skrzyniami. Dopiero po podjęciu decyzji automat czy manual (abstra***ącej jeszcze od wyboru silnika) w dalszej kolejności rozważałbym dopiero jak ta skrzynia współpracuje z danym silnikiem itd.. bardzo madrze powiedziane. chociaz przyznam sie, ze wlasnie z powodow, ktorym powyzej przetracasz leb nie zdecydowalem sie na automat. nie byly to twarde powody, raczej wybor mniejszego zla. ale najbardziej do mnie przemowil fakt, ze do 1.8 tsi za dsg doplacasz +10k. niby ok, ale idac dalej dodajesz kolejne 10k i masz 2.0 tsi. dsg i dcc. wiec powiedzialem stop, cofnalem sie 2 kroki i wrocilem do manuala w konfigu. z czasem argumenty ze 1.8 tsi dsg jest slabsze w momencie niz manual pewnie by zniknely, tak jak piszesz, ale poczucie ze jeszcze 10k i byloby 2.0tsi bardziej wplywaloby na dyskomfort podrózy;) btw. nie wiem jak wy macie, ale dzisiaj skonfigurowalbym to auto zupelnie inaczej. dzisiaj zrobilbym po taniosci, moze nawet 1.4 tsi dsg w comfortline. emocje opadly to latwo sie gada. 1.4 tsi to i tak mul ale pewnie w dsg duzo bardziej komfortowy w trasie niz 1.8tsi manual. a wogole to kupilbym co innego;) ale nie wracajmy do tego Edytowane 29 Czerwca 2016 przez panny z wilka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tobol Zgłoś #7880 Napisano 29 Czerwca 2016 Podczas sprintu do 100km/h obcięty moment nie ma takiego znaczenia ponieważ silnik pracuje wtedy na najwyższych obrotach, a moment jest obcięty w średnim zakresie obrotów... Bardziej czuć to w normalnej jeździe, ponieważ manual wcześniej ma dostępną wyższą moc. Ale z drugiej strony DSG samo robi redukcje i może się wydawać przez to nawet bardziej dynamiczne ale bardziej hałaśliwe. Jeździłem 1.8 TSI DSG i jeździł naprawdę bardzo fajnie. A jeśli chodzi o awaryjność DQ200 to niestety jest ona z tego słynna. Nawet na tym forum można znaleźć takie komentarze: Oddałem dzisiaj samochód na przegląd okresowy i przy tym zgłosiłem delikatnie słyszalne czasem włączanie drugiego biegu oraz czasem delikatne odgłosy słyszalne przy otwartym oknie, jakby zepsutego koła dwumasowego. Dodam, że to mi nie przeszkadza bo jest ledwo słyszalne ale wolałem zgłosić. "Mistrz serwisu" powiedział, że to normalne odgłosy i pochodzą z przegubów wewnętrznych przy skrzyni biegów.Dodał jednak z rozbrajającą szczerością, że ta skrzynia i tak i tak się rozleci, najszybciej już przy ok 60 tys km i że mam się na to nastawić Całe szczęście wszystko będzie jednak zrobione w ramach gwarancji. Powiedział też, że koło dwumasowe (gdyby się zepsuło) też będzie podlegało gwarancji. A gwarancję mam, całe szczęście, na 5 lat/150 tys km. Moja skrzynia DSG to sucha 7-biegowa DQ200 (właśnie te suche są mniej wytrzymałe). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach