Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

B8 bitdi 240 wystrojone programem przez Dynosoft Katowice (b.ceniony tuner) na 305KM i 580nM.Muszę dorwać jeszcze jakiegoś bitdi,to aż niemożliwe ,żeby to tak zle jezdziło ,popsuty może ten co jechałem był

https://www.facebook.com/DynoSoftPL/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja może odpowiem bo już sporo swoim zrobiłem, 1.8 TSI III generacji w B8 ma już dawno załatwiony problem oleju, ten problem już załatwiono w poprzedniej generacji w 2011r. Miałem 1.8 w B6 z 2010 i to było szybkie do wykrycia, od max do min to było 2kkm, naprawa poprzez wymianę tłoków załatwiła temat całkowicie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie zainteresowani spalaniem w 1.8TSI. Zamieszczone zdjęcie obrazuje spalanie w ok 80% miasto reszta trasa pozamiejska. Tryb sport, bez żadnego ekodrajwingu, bardzo często grzane fotele i kierownica, z wyłączonym S/S. IMAG0483.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie zainteresowani spalaniem w 1.8TSI. Zamieszczone zdjęcie obrazuje spalanie w ok 80% miasto reszta trasa pozamiejska. Tryb sport, bez żadnego ekodrajwingu, bardzo często grzane fotele i kierownica, z wyłączonym S/S. [ATTACH=CONFIG]139772[/ATTACH]

 

Szacunek.

Ja mam 6000 zrobione, 80% trasa, 20% miasto (krótkie, 3 kilometrowe odcinki).

 

Średnia 9,3 l, prędkość średnia 63 km/h

 

U mnie jest DSG, ty chyba masz manuala.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie jest DSG, ty chyba masz manuala

Tak mam manuala ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szybciutko skonfigurowałem swoje auto 1.8 TSi a najwięcej miałem problemów co do opcji zawieszenia DCC.

Czytając posty na forum zarówno passata jak i skody superb widać wypowiedzi za i przeciw temu zawieszeniu .

Ludzie którzy jeżdżą z tym zawieszeniem chwalą sobie a Ci co go nie mają twierdzą że to niepotrzebny gadżet.

Prawda leży pośrodku .

Kontaktowałem się z forumowiczami zarówno z Tymi co mają jak i Tymi co nie mają DCC - każdy utrzymywał swoją opinie ale z wypowiedzi dużo wyłapywałem niuansów, które pomagały mi wychodzić z oparów niewiedzy .

Jednak nie byłem dalej w 100% przekonany na którą stronę przejść.

Zadałem sobie trochę trudu i podzwoniłem po największych dealerach w Polsce ( około 10 miast) z zapytaniem o zawieszenie DCC.

Moje pytanie brzmiało :czy jeżeli nie będę wykorzystywał funkcji sport a chce zakupić DCC tylko po to aby poprawić komfort w stosunku do sprężyn fabrycznych to czy poczuje różnice w komforcie jazdy pomiędzy normal a comfort ?

To samo co na forum czyli byli zwolennicy i przeciwnicy . Szczególnie przypadły mi wypowiedzi ludzi którzy jeździli służbowymi samochodami dość długo lub mieli prywatne porównanie a nie tylko przejażdżki z klientem na krótkich odcinkach drogi.

Bardziej przekonujące argumenty były u osób na niekorzyść zawieszenia DCC- widać w wypowiedziach u nich doświadczenie a nie regułki które klepali niektórzy, jakie można znaleźne na stronach oficjalnych VW .

 

Ostateczną metodą dla mnie było przejechanie się dwoma passatami z i bez systemu DCC.

O ile z jazdą passatem bez DCC nie było problemu o tyle z DCC już kłopot bo takich nie mają demo .

 

Skorzystałem z oferty salonu Skody gdzie jazda była modelem Superb w sedanie na 18 calowych kołach .

Jazdę odbyłem z niezależnym pasażerem z tyłu po kostce brukowej , polnych drogach tak dziurawych jak to możliwe , po wszystkich studzienkach w mieście oraz odcinki szybkiej drogi ekspresowej .

Ustawienia zmieniałem tak jak pisałem pomiędzy normal a comfort aby zobaczyć różnice.

Może zbytnio się nastawiałem na widoczne różnice może już mam wypaczone poczucie komfortu (wcześniej jeździłem 5 lat Touaregiem z pełna pneumatyką) ale ani ja ani pasażer z tyłu nie odczuliśmy różnic na tyle aby wydawać pieniądze na DCC.

Pozostaje przy sprężynach fabrycznych dla mnie są komfortowe to moje zdanie i każdy poprzez jazdy testowe może to zweryfikować a nie poprzez czytanie i opinie na internecie .

Dealer powiedział że jeżdżąc samochodem ileś czasu i przyzwyczając się do zawieszenia jest wtedy w stanie odczuć niewielkie różnice pomiędzy normal a comfort - być może jest tutaj logika ale na tak minimalnie subiektywne odczucia szkoda dla mnie kasy .

 

pozdrawiam wszystkich maniaków VW

piotr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to jak w superbie nie czułes różnicy to w passacie tym bardziej. W moim odczuciu w skodzie jest wieksza/spora różnica między komfort a normal.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A ja bym nie przesądzał, że się nie uda. Są jeszcze 4 dni robocze, a nikt nie będzie celowo auta trzymał i kasy zamrażał.

Problemem może być odbiór jeśli nie rejestrujesz w Łodzi, chociaż i z tym da się ogarnąć.

No i się nie uda odebrać auta :rozpacz

Dostałem info, że dzisiaj auto ma wyjechać z Poznania do Łodzi, ale na od biór w tym roku nie ma szans.

Może uda się przed 6.01

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cóż, na pocieszenie mogę powiedzieć, że przy sprzedaży to docenisz pisząc: "pierwsza rejestracja 2016" :-))

Pisząc mój post liczyłem na to, że z Poznania wcześniej wyjedzie.

Przynajmniej sylwestra w samochodzie nie będziesz spędzał :-)

Pozdrawiam i życzę rychłego odbioru

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skorzystałem z oferty salonu Skody gdzie jazda była modelem Superb w sedanie na 18 calowych kołach .

Jazdę odbyłem z niezależnym pasażerem z tyłu po kostce brukowej , polnych drogach tak dziurawych jak to możliwe , po wszystkich studzienkach w mieście oraz odcinki szybkiej drogi ekspresowej .

Ustawienia zmieniałem tak jak pisałem pomiędzy normal a comfort aby zobaczyć różnice.

Może zbytnio się nastawiałem na widoczne różnice może już mam wypaczone poczucie komfortu (wcześniej jeździłem 5 lat Touaregiem z pełna pneumatyką) ale ani ja ani pasażer z tyłu nie odczuliśmy różnic na tyle aby wydawać pieniądze na DCC.

Pozostaje przy sprężynach fabrycznych dla mnie są komfortowe to moje zdanie i każdy poprzez jazdy testowe może to zweryfikować a nie poprzez czytanie i opinie na internecie .

Dealer powiedział że jeżdżąc samochodem ileś czasu i przyzwyczając się do zawieszenia jest wtedy w stanie odczuć niewielkie różnice pomiędzy normal a comfort - być może jest tutaj logika ale na tak minimalnie subiektywne odczucia szkoda dla mnie kasy .

 

pozdrawiam wszystkich maniaków VW

piotr

 

czy w superbie to jest to samo DCC co w B8? jeździłem wcześniej po kilkaset kilometrów w delegację B7 i CC kolegów z firmy, gdzie również jest przełącznik trybów jazdy, i różnica między tamtym zawieszeniem a DCC z B8 jest bardzo duża. w moim odczuciu to jakby inna generacja tego zawieszenia. mam też zawieszenie EDC w moim bmw M3 i powiem szczerze, że byłem miło zaskoczony in plus jak działa to zawieszenie w nowym passacie i jak wyraźnie czuć różnicę. w B7 i CC tego nie stwierdziłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy w superbie to jest to samo DCC co w B8? jeździłem wcześniej po kilkaset kilometrów w delegację B7 i CC kolegów z firmy, gdzie również jest przełącznik trybów jazdy, i różnica między tamtym zawieszeniem a DCC z B8 jest bardzo duża. w moim odczuciu to jakby inna generacja tego zawieszenia. mam też zawieszenie EDC w moim bmw M3 i powiem szczerze, że byłem miło zaskoczony in plus jak działa to zawieszenie w nowym passacie i jak wyraźnie czuć różnicę. w B7 i CC tego nie stwierdziłem.

 

DCC jest jedną z najlepszych opcji w B8, ja używam tylko 2 trybów na codzień comfort i sport - obydwa spełniają idealnie moje oczekiwania adekwatne do ich nazw

Edytowane przez IQM1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Skorzystałem z oferty salonu Skody gdzie jazda była modelem Superb w sedanie na 18 calowych kołach .

Jazdę odbyłem z niezależnym pasażerem z tyłu po kostce brukowej , polnych drogach tak dziurawych jak to możliwe , po wszystkich studzienkach w mieście oraz odcinki szybkiej drogi ekspresowej .

Ustawienia zmieniałem tak jak pisałem pomiędzy normal a comfort aby zobaczyć różnice.

Może zbytnio się nastawiałem na widoczne różnice może już mam wypaczone poczucie komfortu (wcześniej jeździłem 5 lat Touaregiem z pełna pneumatyką) ale ani ja ani pasażer z tyłu nie odczuliśmy różnic na tyle aby wydawać pieniądze na DCC.

 

Na forach znajdziesz też wiele relacji mówiących o tym, że w DCC dopiero po kilku tysiącach km czuć różnice przy zmianie trybu. U mnie zmiana z comfort na sport skutkuje wrażeniem, jak by to było inne auto. Zawieszenie jest wyraźnie twardsze w sport. Zaraz po odbiorze tej różnicy nie było czuć. Pytanie, ile miało to testowe auto przejechane (zakładając, że DCC jest tam takie samo jak w pasku)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na 17" to DCC bedzie mniej odczuwalne niż na 18" czy 19" . Jeżeli ktoś nie zamierza smigać po zakrętach na pograniczu to DCC jest zbędne.

Do takiego śmigania to minimum jest 18" + DCC + XDS i kontrola trakcji off.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy w superbie to jest to samo DCC co w B8? jeździłem wcześniej po kilkaset kilometrów w delegację B7 i CC kolegów z firmy, gdzie również jest przełącznik trybów jazdy, i różnica między tamtym zawieszeniem a DCC z B8 jest bardzo duża. w moim odczuciu to jakby inna generacja tego zawieszenia. mam też zawieszenie EDC w moim bmw M3 i powiem szczerze, że byłem miło zaskoczony in plus jak działa to zawieszenie w nowym passacie i jak wyraźnie czuć różnicę. w B7 i CC tego nie stwierdziłem.

 

Michał -dokładnie jest to co piszesz DCC pomiędzy B7 a B8 jest wyczuwalne każdy mi to mówił jak miał kontakt w tych dwóch modelach ale także w B8 jest inaczej skonfigurowane zawieszenie że naprawdę jest komfortowe w stosunku do B7. Jak nie przetestujesz to nie zobaczysz tego skoku w B8 do przodu - ja przetestowałem

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Na forach znajdziesz też wiele relacji mówiących o tym, że w DCC dopiero po kilku tysiącach km czuć różnice przy zmianie trybu. U mnie zmiana z comfort na sport skutkuje wrażeniem, jak by to było inne auto. Zawieszenie jest wyraźnie twardsze w sport. Zaraz po odbiorze tej różnicy nie było czuć. Pytanie, ile miało to testowe auto przejechane (zakładając, że DCC jest tam takie samo jak w pasku)

 

Macku ale ja szukam różnic pomiędzy normal a komfort a nie pomiędzy sport a komfort. Auto testowe miało 5 tys km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Szybciutko skonfigurowałem swoje auto 1.8 TSi a najwięcej miałem problemów co do opcji zawieszenia DCC.

Czytając posty na forum zarówno passata jak i skody superb widać wypowiedzi za i przeciw temu zawieszeniu .

Ludzie którzy jeżdżą z tym zawieszeniem chwalą sobie a Ci co go nie mają twierdzą że to niepotrzebny gadżet.

Prawda leży pośrodku .

Kontaktowałem się z forumowiczami zarówno z Tymi co mają jak i Tymi co nie mają DCC - każdy utrzymywał swoją opinie ale z wypowiedzi dużo wyłapywałem niuansów, które pomagały mi wychodzić z oparów niewiedzy .

Jednak nie byłem dalej w 100% przekonany na którą stronę przejść.

Zadałem sobie trochę trudu i podzwoniłem po największych dealerach w Polsce ( około 10 miast) z zapytaniem o zawieszenie DCC.

Moje pytanie brzmiało :czy jeżeli nie będę wykorzystywał funkcji sport a chce zakupić DCC tylko po to aby poprawić komfort w stosunku do sprężyn fabrycznych to czy poczuje różnice w komforcie jazdy pomiędzy normal a comfort ?

To samo co na forum czyli byli zwolennicy i przeciwnicy . Szczególnie przypadły mi wypowiedzi ludzi którzy jeździli służbowymi samochodami dość długo lub mieli prywatne porównanie a nie tylko przejażdżki z klientem na krótkich odcinkach drogi.

Bardziej przekonujące argumenty były u osób na niekorzyść zawieszenia DCC- widać w wypowiedziach u nich doświadczenie a nie regułki które klepali niektórzy, jakie można znaleźne na stronach oficjalnych VW .

 

Ostateczną metodą dla mnie było przejechanie się dwoma passatami z i bez systemu DCC.

O ile z jazdą passatem bez DCC nie było problemu o tyle z DCC już kłopot bo takich nie mają demo .

 

Skorzystałem z oferty salonu Skody gdzie jazda była modelem Superb w sedanie na 18 calowych kołach .

Jazdę odbyłem z niezależnym pasażerem z tyłu po kostce brukowej , polnych drogach tak dziurawych jak to możliwe , po wszystkich studzienkach w mieście oraz odcinki szybkiej drogi ekspresowej .

Ustawienia zmieniałem tak jak pisałem pomiędzy normal a comfort aby zobaczyć różnice.

Może zbytnio się nastawiałem na widoczne różnice może już mam wypaczone poczucie komfortu (wcześniej jeździłem 5 lat Touaregiem z pełna pneumatyką) ale ani ja ani pasażer z tyłu nie odczuliśmy różnic na tyle aby wydawać pieniądze na DCC.

Pozostaje przy sprężynach fabrycznych dla mnie są komfortowe to moje zdanie i każdy poprzez jazdy testowe może to zweryfikować a nie poprzez czytanie i opinie na internecie .

Dealer powiedział że jeżdżąc samochodem ileś czasu i przyzwyczając się do zawieszenia jest wtedy w stanie odczuć niewielkie różnice pomiędzy normal a comfort - być może jest tutaj logika ale na tak minimalnie subiektywne odczucia szkoda dla mnie kasy .

 

pozdrawiam wszystkich maniaków VW

piotr

A udalo ci sie ustalic ile kosztuje utrzymanie DCC w razie "w"? Ja nie do konca dostalem jasne informacje ile to w B8 moze kosztowac.

Ja takze zrezygnowalem z DCC z podobnych wzgledow co opisane przez ciebie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeden amortyzator ok 2 tys zl, zamiennikow brak. Ale generalnie patrzac na dcc w B7 czy cc nie ma problemow nawet przy 150-200tys km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Happy New Year!

 

W sprawie DCC, to nie jest też tak że amortyzatory "same" utwardzaja sie automatycznie w przypadku utraty przyczepnosci i zadzialania ukladu ESP ?

W oplu takie cos znalazłem w reklamie IDS plus a w VW nigdzie nie ma wzmianki , znaczy nie znalazłem.

Wtedy istota zapotrzebowania na DCC moze byc pokierowana bezpieczenstwem....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko,bo dostałem ostrzeżenie i usunięto moje posty (a nie widzę treści ostrzeżenia) -czy na tym forum nie można sobie pogadać o swoich wątpliwościach ,że Passat ma w mojej ocenie ceny z kosmosu tych lepszych wersji ,bo można za niego kupić sobie Lexusa nx ,czy też Mercedesa GLC?Auta ,których nie spotka się pod każdą wiejską stodołą za 3lata

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam pytanko,bo dostałem ostrzeżenie i usunięto moje posty (a nie widzę treści ostrzeżenia) -czy na tym forum nie można sobie pogadać o swoich wątpliwościach ,

 

Przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem tytuł topiku ;). Krechę zarobiłeś za "Powód: Pisanie postów w nieodpowiednim wątku/Pisanie postów niezwiązanych z tematem."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chciałem zakładać nowego wątku ,szkoda miejsca.Stwierdziłem ,że kupując b8 można zwrócić uwagę na to( zgodnie z tytułem wątku -kupujemy b8 ,na co zwrócić uwagę),że jest zbyt drogi i można za niego kupić wspomnianego Mercedesa GLC albo np Lexusa NX.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności