axlotic Zgłoś #1 Napisano 3 Listopada 2014 Witam, przymierzam się do lekkiego usprawnienia mojego Passata w celu polepszenia osiągów i zwiększenia frajdy z jazdy. Jako, że trafiła mi się bardzo zadbana sztuka, to nie chcę mocno żyłować silnika. Passat służy mi do codziennego poruszania się po mieście i czasami dłuższe trasy. Silniczek bardzo fajny - 1.9 TDI AVF, 6 biegów. Tyle, że mam bardzo ciężką wersję Highline (z solar dachem itd), przez co waży zdaje się aż 1560kg. Jak na razie autko ma oryginalny soft. W tej chwili na hamowni wyszło 137 koni i 317Nm. Przebieg ok 275 tys, oryginalny. Mój pomysł na ten samochód to: 1. Bardzo delikatny chiptuning w Fabryce Mocy w Lublinie na ok 150 koni i 345-350Nm 2. Montaż kratek z nadkola od Audi S3, aby polepszyć chłodzenie intercoolera 3. Kupno alufelg 15" OZ Superleggera lub Ultraleggera, w porównaniu z oryginalnymi alufelgami 15" VW masa kół spadnie łącznie o 16kg 4. Zastąpienie koła zapasowego zestawem naprawczym, czyli wyrzucenie ok 13kg wagi z bagażnika. Nie liczę jakiś cud, chcę tylko lekko zwiększyć przyjemność jazdy z tym samochodem, a przy okazji nie narażać się na jakieś dodatkowe koszty, typu "sprzęgło nie wytrzymało" itd. Co o tym myślicie, gra warta świeczki ? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vpuchaty Zgłoś #2 Napisano 3 Listopada 2014 150 koni i 345-350Nm wg mnie ~1000pln za 13km i 33Nm bez sensu, jak silnik zdrowy to rób normalny soft ~160-170km i ~370Nm i ciesz się jazdą.... chiptuning w Fabryce Mocy w Lublinie a przy okazji nie narażać się na jakieś dodatkowe koszty, typu "sprzęgło nie wytrzymało" itd. powiem tak, są lepsi w okolicy.... Montaż kratek z nadkola od Audi S3 ktoś to już robił na forum ale nie wiem czy to faktycznie poprawi temp powietrza, podpytaj, przy modzie na 150/350 nie bedzie w ogole to potrzebne a dalej to już bym proponował FMIC montować.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tasior69 Zgłoś #3 Napisano 3 Listopada 2014 Łukasz ja powiem w prost Jak jesteś z okolic Lublina to napisz do Darona i On załatwi juz temat tak ze nic poza softem nie zmienisz Chyba ze styl jazdy i minę z wrażenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
axlotic Zgłoś #4 Napisano 3 Listopada 2014 Dzięki koledzy, napisałem do Darona . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #5 Napisano 3 Listopada 2014 powiem tak, są lepsi w okolicy.... Lepsi, tańsi i do tego są na forum... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
herflik-00 Zgłoś #6 Napisano 3 Listopada 2014 Witam 4. Zastąpienie koła zapasowego zestawem naprawczym, czyli wyrzucenie ok 13kg wagi z bagażnika. Lepiej dojazdówkę. pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
126tomek Zgłoś #7 Napisano 7 Listopada 2014 Z czystym sumieniem polecam Ci DARONA. Pełen profesjonalizm poza tym forumowy kolega na pewno się dogadacie i będziesz mega zadowolony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rufus110hp Zgłoś #8 Napisano 8 Listopada 2014 Małe OT coraz więcej osób poleca Darona:hyhy pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAŁ W Zgłoś #9 Napisano 8 Listopada 2014 (edytowane) Również polecam Darka do tej roboty, dwa softy dla mnie zrobił i auta smigają cały czas. Szczegóły poniżej. Aha i nie jestem z okolic Lublina Edytowane 8 Listopada 2014 przez RAFAŁ W Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzaniec Zgłoś #10 Napisano 7 Stycznia 2015 (edytowane) Dzieki za info panowie. Trzeba skontaktować sie z Daronem. Edytowane 8 Stycznia 2015 przez grzaniec Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jzpzs Zgłoś #11 Napisano 21 Stycznia 2015 Pol lekturze m.in. tego wątku też byłem u Darona i dołączam do grona zadowolonych :ok Więcej o jego robocie można znaleźć TU Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
axlotic Zgłoś #12 Napisano 6 Marca 2015 Tak więc kilka dni temu odwiedziłem Darona, tak jak mi radziliście i zrobiło się 166 koni i 347Nm. Początkowo wyszło nawet więcej bo 173 konie i 363Nm, ale gdzieś ok 1900rpm były lekkie drgania (prawdopodobnie dwumasy) i Daron zrobił mała korektę, aby ten problem nie występował. Różnica i tak jest bardzo duża, mogę powiedzieć, że teraz dopiero mój Passat zaczął jeździć tak jak należy. Żałuję, że czekałem aż rok czasu z programem. Muszę przyznać, że lekko mnie to wciągnęło i juz pojawiają mi się pomysły, aby za jakiś czas wymienić sprzęgło i dwumas na nowe (prawdopodobnie z modelu BRD), aby móc zrobić korektę softu i mieć te 173 konie i 363Nm . Niedługo planuję także zamontowanie wspomnianej w pierwszym poście kratki w nadkolu, aby poprawić chłodzenie intercoolera w lecie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vpuchaty Zgłoś #13 Napisano 6 Marca 2015 Muszę przyznać, że lekko mnie to wciągnęło i juz pojawiają mi się pomysły, aby za jakiś czas wymienić sprzęgło i dwumas na nowe (prawdopodobnie z modelu BRD), aby móc zrobić korektę softu i mieć te 173 konie i 363Nm . Niedługo planuję także zamontowanie wspomnianej w pierwszym poście kratki w nadkolu, aby poprawić chłodzenie intercoolera w lecie. co do sprzęgła, pogadaj również z Daronem, bo zajmuje się też wzmacnianiem, sam u niego wzmacniałem tarcze z jednomasu i jestem mega zadowolony! Co do tej kratki to bym sobie darował, odłóż trochę $$$ i montuj FMIC, tym bardziej że że lekko mnie to wciągnęło więc pewnie na 173km się nie skończy :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
axlotic Zgłoś #14 Napisano 6 Marca 2015 Znalazłem dedykowany zestaw FMIC do Passata: http://fmic.pl/vw/968-bmw-e46-diesel.html Tylko przy obecnej mocy i oryginalnym turbo jest to chyba przerost formy nad treścią. Chłodzenie na pewno się poprawi, ale obawiam się, że przez zwiększoną pojemność układu zwiększy się lag. Będę musiał dłużej czekać aż turbo napompuje taki intercooler. Co innego przy większym turbo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vpuchaty Zgłoś #15 Napisano 6 Marca 2015 przy obecnej mocy i oryginalnym turbo jest to chyba przerost formy nad treścią w lecie w upalne dni może się okazać że seryjny układ "puchnie" zwiększy się lag ja założyłem fmica przy sofcie na ~165/370 i nie zauważyłem żadnego laga i to na większym fmicu bo wys 180, więc to chyba troszkę przesadzone pojęcie.... Ja nie kupowałem gotowca tylko zamawiałem części na fmic.pl i sam składałem w oparciu o ten wątek: http://forum.vw-passat.pl/threads/122647-FMIC-AVF-czesci?p=1718402&viewfull=1#post1718402 i z większym fmicem wyszło pare groszy taniej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ChRzAnIu Zgłoś #16 Napisano 6 Marca 2015 Ja też polecam Darona, zrobił mi soft do mojego Golfa mk2 , zrobił soft do Paska B5FL 4 Motion z LC i teraz będziemy pracować nad A8 2.5TDI 180KM Quattro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maniek77 Zgłoś #17 Napisano 26 Marca 2015 Tak więc kilka dni temu odwiedziłem Darona, tak jak mi radziliście i zrobiło się 166 koni i 347Nm. Początkowo wyszło nawet więcej bo 173 konie i 363Nm, ale gdzieś ok 1900rpm były lekkie drgania (prawdopodobnie dwumasy) i Daron zrobił mała korektę, aby ten problem nie występował. Różnica i tak jest bardzo duża, mogę powiedzieć, że teraz dopiero mój Passat zaczął jeździć tak jak należy. Żałuję, że czekałem aż rok czasu z programem. Muszę przyznać, że lekko mnie to wciągnęło i juz pojawiają mi się pomysły, aby za jakiś czas wymienić sprzęgło i dwumas na nowe (prawdopodobnie z modelu BRD), aby móc zrobić korektę softu i mieć te 173 konie i 363Nm . Niedługo planuję także zamontowanie wspomnianej w pierwszym poście kratki w nadkolu, aby poprawić chłodzenie intercoolera w lecie. Kolego a ile taka usługa kosztuje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vpuchaty Zgłoś #18 Napisano 26 Marca 2015 Kolego a ile taka usługa kosztuje? pisz do Darona Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Szczepan Zgłoś #19 Napisano 7 Września 2015 Odgrzeje troszkę kotleta Też planuję małe zwiększenie mocy tylko mam jedną obawę... Otóż, mam automatyczną skrzynię (tiptronic) i boje się jak przyjmie na swe "barki" mocno zwiększony moment obrotowy. Co o tym myślicie? Pozdrawiam, Szczepan Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #20 Napisano 8 Września 2015 Co o tym myślicie? Masz jakiś przymus, że Nm musi być max wyżyłowany?? Robi się soft z odpowiednim bezpiecznikiem dla skrzyni i tyle. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach