Skocz do zawartości
axlotic

Pomysł na bardzo bezpieczne wzmocnienie Passata B5 AVF

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, przymierzam się do lekkiego usprawnienia mojego Passata w celu polepszenia osiągów i zwiększenia frajdy z jazdy.

Jako, że trafiła mi się bardzo zadbana sztuka, to nie chcę mocno żyłować silnika. Passat służy mi do codziennego poruszania się po mieście i czasami dłuższe trasy.

Silniczek bardzo fajny - 1.9 TDI AVF, 6 biegów. Tyle, że mam bardzo ciężką wersję Highline (z solar dachem itd), przez co waży zdaje się aż 1560kg.

 

Jak na razie autko ma oryginalny soft.

W tej chwili na hamowni wyszło 137 koni i 317Nm.

Przebieg ok 275 tys, oryginalny.

 

Mój pomysł na ten samochód to:

1. Bardzo delikatny chiptuning w Fabryce Mocy w Lublinie na ok 150 koni i 345-350Nm

2. Montaż kratek z nadkola od Audi S3, aby polepszyć chłodzenie intercoolera

3. Kupno alufelg 15" OZ Superleggera lub Ultraleggera, w porównaniu z oryginalnymi alufelgami 15" VW masa kół spadnie łącznie o 16kg

4. Zastąpienie koła zapasowego zestawem naprawczym, czyli wyrzucenie ok 13kg wagi z bagażnika.

 

Nie liczę jakiś cud, chcę tylko lekko zwiększyć przyjemność jazdy z tym samochodem, a przy okazji nie narażać się na jakieś dodatkowe koszty, typu "sprzęgło nie wytrzymało" itd.

 

Co o tym myślicie, gra warta świeczki ?

 

Pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
150 koni i 345-350Nm

wg mnie ~1000pln za 13km i 33Nm bez sensu, jak silnik zdrowy to rób normalny soft ~160-170km i ~370Nm i ciesz się jazdą....

 

chiptuning w Fabryce Mocy w Lublinie
a przy okazji nie narażać się na jakieś dodatkowe koszty, typu "sprzęgło nie wytrzymało" itd.

powiem tak, są lepsi w okolicy.... ;)

 

Montaż kratek z nadkola od Audi S3

ktoś to już robił na forum ale nie wiem czy to faktycznie poprawi temp powietrza, podpytaj, przy modzie na 150/350 nie bedzie w ogole to potrzebne a dalej to już bym proponował FMIC montować....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Łukasz ja powiem w prost

Jak jesteś z okolic Lublina to napisz do Darona i On załatwi juz temat tak ze nic poza softem nie zmienisz ;)

Chyba ze styl jazdy i minę z wrażenia ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki koledzy, napisałem do Darona :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
powiem tak, są lepsi w okolicy....

Lepsi, tańsi i do tego są na forum... ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

4. Zastąpienie koła zapasowego zestawem naprawczym, czyli wyrzucenie ok 13kg wagi z bagażnika.

 

Lepiej dojazdówkę.

 

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z czystym sumieniem polecam Ci DARONA. Pełen profesjonalizm poza tym forumowy kolega na pewno się dogadacie i będziesz mega zadowolony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Małe OT coraz więcej osób poleca Darona:hyhy

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Również polecam Darka do tej roboty, dwa softy dla mnie zrobił i auta smigają cały czas.

Szczegóły poniżej.

 

Aha i nie jestem z okolic Lublina

Edytowane przez RAFAŁ W

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za info panowie. Trzeba skontaktować sie z Daronem. :)

Edytowane przez grzaniec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pol lekturze m.in. tego wątku też byłem u Darona i dołączam do grona zadowolonych :ok

Więcej o jego robocie można znaleźć TU

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak więc kilka dni temu odwiedziłem Darona, tak jak mi radziliście i zrobiło się 166 koni i 347Nm.

1495fyc.jpg

 

 

Początkowo wyszło nawet więcej bo 173 konie i 363Nm, ale gdzieś ok 1900rpm były lekkie drgania (prawdopodobnie dwumasy) i Daron zrobił mała korektę, aby ten problem nie występował. Różnica i tak jest bardzo duża, mogę powiedzieć, że teraz dopiero mój Passat zaczął jeździć tak jak należy. Żałuję, że czekałem aż rok czasu z programem.

Muszę przyznać, że lekko mnie to wciągnęło i juz pojawiają mi się pomysły, aby za jakiś czas wymienić sprzęgło i dwumas na nowe (prawdopodobnie z modelu BRD), aby móc zrobić korektę softu i mieć te 173 konie i 363Nm :). Niedługo planuję także zamontowanie wspomnianej w pierwszym poście kratki w nadkolu, aby poprawić chłodzenie intercoolera w lecie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Muszę przyznać, że lekko mnie to wciągnęło i juz pojawiają mi się pomysły, aby za jakiś czas wymienić sprzęgło i dwumas na nowe (prawdopodobnie z modelu BRD), aby móc zrobić korektę softu i mieć te 173 konie i 363Nm . Niedługo planuję także zamontowanie wspomnianej w pierwszym poście kratki w nadkolu, aby poprawić chłodzenie intercoolera w lecie.

 

co do sprzęgła, pogadaj również z Daronem, bo zajmuje się też wzmacnianiem, sam u niego wzmacniałem tarcze z jednomasu i jestem mega zadowolony!

Co do tej kratki to bym sobie darował, odłóż trochę $$$ i montuj FMIC, tym bardziej że

że lekko mnie to wciągnęło
więc pewnie na 173km się nie skończy :D:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem dedykowany zestaw FMIC do Passata: http://fmic.pl/vw/968-bmw-e46-diesel.html

Tylko przy obecnej mocy i oryginalnym turbo jest to chyba przerost formy nad treścią. Chłodzenie na pewno się poprawi, ale obawiam się, że przez zwiększoną pojemność układu zwiększy się lag. Będę musiał dłużej czekać aż turbo napompuje taki intercooler. Co innego przy większym turbo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przy obecnej mocy i oryginalnym turbo jest to chyba przerost formy nad treścią

w lecie w upalne dni może się okazać że seryjny układ "puchnie"

zwiększy się lag

ja założyłem fmica przy sofcie na ~165/370 i nie zauważyłem żadnego laga i to na większym fmicu bo wys 180, więc to chyba troszkę przesadzone pojęcie....

 

Ja nie kupowałem gotowca tylko zamawiałem części na fmic.pl i sam składałem w oparciu o ten wątek: http://forum.vw-passat.pl/threads/122647-FMIC-AVF-czesci?p=1718402&viewfull=1#post1718402 i z większym fmicem wyszło pare groszy taniej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też polecam Darona, zrobił mi soft do mojego Golfa mk2 , zrobił soft do Paska B5FL 4 Motion z LC i teraz będziemy pracować nad A8 2.5TDI 180KM Quattro :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak więc kilka dni temu odwiedziłem Darona, tak jak mi radziliście i zrobiło się 166 koni i 347Nm.

1495fyc.jpg

 

 

Początkowo wyszło nawet więcej bo 173 konie i 363Nm, ale gdzieś ok 1900rpm były lekkie drgania (prawdopodobnie dwumasy) i Daron zrobił mała korektę, aby ten problem nie występował. Różnica i tak jest bardzo duża, mogę powiedzieć, że teraz dopiero mój Passat zaczął jeździć tak jak należy. Żałuję, że czekałem aż rok czasu z programem.

Muszę przyznać, że lekko mnie to wciągnęło i juz pojawiają mi się pomysły, aby za jakiś czas wymienić sprzęgło i dwumas na nowe (prawdopodobnie z modelu BRD), aby móc zrobić korektę softu i mieć te 173 konie i 363Nm :). Niedługo planuję także zamontowanie wspomnianej w pierwszym poście kratki w nadkolu, aby poprawić chłodzenie intercoolera w lecie.

Kolego a ile taka usługa kosztuje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego a ile taka usługa kosztuje?

pisz do Darona

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odgrzeje troszkę kotleta :)

 

Też planuję małe zwiększenie mocy tylko mam jedną obawę... Otóż, mam automatyczną skrzynię (tiptronic) i boje się jak przyjmie na swe "barki" mocno zwiększony moment obrotowy. Co o tym myślicie?

 

Pozdrawiam,

 

Szczepan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co o tym myślicie?

Masz jakiś przymus, że Nm musi być max wyżyłowany?? Robi się soft z odpowiednim bezpiecznikiem dla skrzyni i tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności