Gajdzi Zgłoś #121 Napisano 12 Września 2012 Panowie, znalazłem świetny artkuł nt. uszkodzeń elementów układu hamulcowego (tarcz, klocków). Naprawdę polecam - rozwiewa m.in. sprawy związane z: - czy większa tarcza = lepsze hamowanie, - dlaczego tarcza/klocek mają słąbą skuteczność, - jak wygląda tarcza przegrzana i jak się zachowuje http://www.intercars.com.pl/pliki/PLK/wiadomosci24_dodatek.pdf lub skrócony link Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #122 Napisano 12 Września 2012 nie widzę tam informacji odnośnie dużych tarcz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GRZECHHH Zgłoś #123 Napisano 13 Września 2012 System Bosch starszego ESP w którym jest dodatkowa pompa wstępnego tłoczenia jest opisany dokładnie w SSP204_PL.pdf U mnie własnie taki jest i przez pewien czas miałem możliwość słyszeć kiedy się załącza ta pompa - była nieprawidłowo zamocowana i się obijała o mocowania. Co jakiś czas załączała się w momencie kiedy już odpuściłem pedał po normalnym hamowaniu bez użycia ABS czy ESP. Ewidentnie tak jak by podbijała ciśnienie w układzie do następnego hamowania. Przy samym hamowaniu raczej nie wyczuwałem jej pracy. Nie wiem też jak to miało miejsce przy hamowaniu z ABS czy ESP. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gajdzi Zgłoś #124 Napisano 13 Września 2012 nie widzę tam informacji odnośnie dużych tarcz Przepraszam najmocniej, za bardzo się rozpędziłem... chodziło o współczynnik tarcia. Informacja na ten temat znajduje się na stronie hamulce.net - Porady - Technologiczny kompromis Tak więc współczynnik tarcia nie jest zależny od powierzchni materiałów ciernych, ale od materiałów pracujących powierzchniowo. Natomiast dalej można wyczytać: Maksymalna siła hamowania jest sumą maksymalnego momentu hamującego i maksymalnego momentu obrotowego przekazywanego na oponę (...) Maksymalny moment obrotowy przekazywany na oponę jest wprost proporcjonalny do przyczepności i zależy od średnicy koła. Maksymalny moment hamujący jest związany ze współczynnikiem tarcia, ale również z odległością pomiędzy zaciskiem hamulcowym a osią obrotu koła. Tak więc wielkość tarcz MA znaczenie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #125 Napisano 13 Września 2012 i tu się zgodzę, że MA znaczenie. Natomiast z mojej strony i w moim temacie napiszę, że póki co jeżdżę z tym co mam i nie zaglądam. Nie mam ochoty znów ściągać i oglądać klocków, w międzyczasie szukam tanio nowej pompy Vacuum, ORI oczywiście. Czasem można trafić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jzpzs Zgłoś #126 Napisano 19 Września 2012 Przepraszam za pytanie ale czy dawno zmienialiście płyn hamulcowy a jeśli tak to na jaki? Ostatnio się dowiedziałem, że nie możne to być zwykły DOT 4 i było to dla mnie zaskoczeniem, bo nikt nie zwracał na to wcześniej uwagi a się okazuje, że ma to niebagatelne znaczenie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #127 Napisano 19 Września 2012 ja przy zmianie pompy i serwa zmieniałem raz, wcześniej przy odpowietrzaniu dałem nowy. W zasadzie w ciągu miesięcy dwa razy wymieniałem płyn. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
look4me Zgłoś #128 Napisano 19 Września 2012 Ja wymieniałem na DOT ate TYP200 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roger18sx Zgłoś #129 Napisano 19 Września 2012 Czyli jaki ma byc ten plyn bo ja wlalem dot 4 sl firmy ate.Tym bardziej ze wydaje mi sie ze na zakretce od zbiorniczka pisze dot 4. Moze by go wymienic na ten z aukcji oile bedzie jakas róznica w hamowaniu. http://allegro.pl/plyn-hamulcowy-ate-dot-4-sl6-sl-6-1l-pruszkow-i2580151725.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jzpzs Zgłoś #130 Napisano 19 Września 2012 (edytowane) I owszem... Płyn ma być DOT 4 ale musi być to płyn dedykowany do układów z ABS, ESP itd. czyli o niższej lepkości. Jest to tajemnicą serwisów ASO, że leją takie płyny jak np. BOSCH DOT 4 HP. Jak się tego nie dopilnuje to wolniej reaguje mechanika i elektronika a w końcu padają moduły ABS i cała pompa jest do wyrzucenia. Mi przy ostatnim serwisie wymieniono na zwykły DOT 4 ale znajomy mechanik z innego zakładu zapytał mnie czym zalałem układ. Na moja odpowiedź tylko się uśmiechną pod nosem. Zacząłem drążyć temat i się okazuje, że płyn musi być o niższej lepkości. Zareklamowałem usługę i czekam na właściwy płyn, który wymienią mi w ramach reklamacji. A jeszcze jedna ciekawostka to że płyn hamulcowy powinien być przechowywany w stalowych pojemnikach bo w plastikowych traci właściwości. Po tym tez można rozpoznać czy dany produkt wart jest zainteresowania. Edytowane 19 Września 2012 przez jzpzs Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
herflik-00 Zgłoś #131 Napisano 20 Września 2012 Witam A jeszcze jedna ciekawostka to że płyn hamulcowy powinien być przechowywany w stalowych pojemnikach bo w plastikowych traci właściwości. Po tym tez można rozpoznać czy dany produkt wart jest zainteresowania. Jakieś źródło, albo argument ? Jakie właściwości traci w plastiku ? Serio pytam pozdrawiam herflik-00 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jzpzs Zgłoś #132 Napisano 20 Września 2012 Witam Jakieś źródło, albo argument ? Jakie właściwości traci w plastiku ? Serio pytam pozdrawiam herflik-00 Temperatura wrzenia spada. Stwierdzone eksperymentalnie na tym samym płynie przetrzymywanym w różnych szczelnych naczyniach. Mogę powołać się tylko na to co usłyszałem i nie podaję tego za pewnik a raczej ciekawostkę bo sam się tym nie zajmuję Pozdro! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomyart Zgłoś #133 Napisano 20 Września 2012 bo w plastikowych traci właściwości a zbiorniczek w samochodzie to z czego jest? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jzpzs Zgłoś #134 Napisano 20 Września 2012 a zbiorniczek w samochodzie to z czego jest? też sobie tak pomyslalem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #135 Napisano 20 Września 2012 jeżeli płyn jest fabrycznie rozlewany do plastiku i ma datę ważności to po co te rozważania ? Co do wypowiedzi na temat padających pomp ABS z powodu płynu to jeszcze się z tym nie spotkałem, no chyba że te przerywane druty w naszych sterownikach to wina płynu...ale to raczej między bajki się nadaje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek29 Zgłoś #136 Napisano 20 Września 2012 te przerywane druty w naszych sterownikach to wina płynu...ale to raczej między bajki się nadaje. Nie ma znaczenia...sterownik nie "pływa" w płynie hamulcowym.Masz rację "między bajki" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DoDominik Zgłoś #137 Napisano 21 Września 2012 Z czego są te jarzma żeby tarcze 312mm pasowały ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek29 Zgłoś #138 Napisano 21 Września 2012 (edytowane) Z czego są te jarzma żeby tarcze 312mm pasowały ? A wpisać 3 wyrazy w google to nie łaska? Tak na szybko... http://audipodkarpacie.pl/viewtopic.php?p=18676&sid=bf321a365e39b01cd8bfacc6be52588b U nas na forum też jest ,ale na szybko nie mogę zlokalizować. Edytowane 21 Września 2012 przez marek29 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzychusu Zgłoś #139 Napisano 21 Września 2012 U mnie to samo jest z tym wyjątkiem że na postoju po 1 wciśnięciu pedału w podłoge już jest potem twardy, bez wlączonego silnika ofc.Ale za to w czasie jazdy hamulce juz "dupy nie urywają" przy nagłym hamowaniu pedał potrafi wpaść i złapać dopiero na samym dole. Podpiąłem dziś Vaga i mam "skład mieszanki low" muszę spr. co z podcisnieniami się dzieje, bo ostatnio wymieniałem przewód kolektor -->DV. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #140 Napisano 30 Września 2012 Ty masz benzynkę, nie masz pompy vacuum tylko podciśnienie z kolektora jeżeli się nie mylę. Więc albo nieszczelność albo inna usterka, ew. stan samych zacisków do sprawdzenia, o klockach i tarczy nie wspomnę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach