Skocz do zawartości
serek

Słabe hamulce w B5 mimo swapu na 312mm

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, znalazłem świetny artkuł nt. uszkodzeń elementów układu hamulcowego (tarcz, klocków).

 

Naprawdę polecam - rozwiewa m.in. sprawy związane z:

- czy większa tarcza = lepsze hamowanie,

- dlaczego tarcza/klocek mają słąbą skuteczność,

- jak wygląda tarcza przegrzana i jak się zachowuje

 

http://www.intercars.com.pl/pliki/PLK/wiadomosci24_dodatek.pdf

 

lub skrócony link

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie widzę tam informacji odnośnie dużych tarcz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

System Bosch starszego ESP w którym jest dodatkowa pompa wstępnego tłoczenia jest opisany dokładnie w SSP204_PL.pdf

U mnie własnie taki jest i przez pewien czas miałem możliwość słyszeć kiedy się załącza ta pompa - była nieprawidłowo zamocowana i się obijała o mocowania. Co jakiś czas załączała się w momencie kiedy już odpuściłem pedał po normalnym hamowaniu bez użycia ABS czy ESP. Ewidentnie tak jak by podbijała ciśnienie w układzie do następnego hamowania. Przy samym hamowaniu raczej nie wyczuwałem jej pracy. Nie wiem też jak to miało miejsce przy hamowaniu z ABS czy ESP.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie widzę tam informacji odnośnie dużych tarcz

 

Przepraszam najmocniej, za bardzo się rozpędziłem... chodziło o współczynnik tarcia.

 

Informacja na ten temat znajduje się na stronie hamulce.net --> Porady --> Technologiczny kompromis

 

Tak więc współczynnik tarcia nie jest zależny od powierzchni materiałów ciernych, ale od materiałów pracujących powierzchniowo.

 

Natomiast dalej można wyczytać:

 

Maksymalna siła hamowania jest sumą maksymalnego momentu hamującego i maksymalnego momentu obrotowego przekazywanego na oponę (...)

 

Maksymalny moment obrotowy przekazywany na oponę jest wprost proporcjonalny do przyczepności i zależy od średnicy koła.

Maksymalny moment hamujący jest związany ze współczynnikiem tarcia, ale również z odległością pomiędzy zaciskiem hamulcowym a osią obrotu koła.

 

Tak więc wielkość tarcz MA znaczenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i tu się zgodzę, że MA znaczenie. Natomiast z mojej strony i w moim temacie napiszę, że póki co jeżdżę z tym co mam i nie zaglądam. Nie mam ochoty znów ściągać i oglądać klocków, w międzyczasie szukam tanio nowej pompy Vacuum, ORI oczywiście. Czasem można trafić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za pytanie ale czy dawno zmienialiście płyn hamulcowy a jeśli tak to na jaki? Ostatnio się dowiedziałem, że nie możne to być zwykły DOT 4 i było to dla mnie zaskoczeniem, bo nikt nie zwracał na to wcześniej uwagi a się okazuje, że ma to niebagatelne znaczenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja przy zmianie pompy i serwa zmieniałem raz, wcześniej przy odpowietrzaniu dałem nowy. W zasadzie w ciągu miesięcy dwa razy wymieniałem płyn.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli jaki ma byc ten plyn bo ja wlalem dot 4 sl firmy ate.Tym bardziej ze wydaje mi sie ze na zakretce od zbiorniczka pisze dot 4. Moze by go wymienic na ten z aukcji oile bedzie jakas róznica w hamowaniu. http://allegro.pl/plyn-hamulcowy-ate-dot-4-sl6-sl-6-1l-pruszkow-i2580151725.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I owszem... Płyn ma być DOT 4 ale musi być to płyn dedykowany do układów z ABS, ESP itd. czyli o niższej lepkości. Jest to tajemnicą serwisów ASO, że leją takie płyny jak np. BOSCH DOT 4 HP. Jak się tego nie dopilnuje to wolniej reaguje mechanika i elektronika a w końcu padają moduły ABS i cała pompa jest do wyrzucenia. Mi przy ostatnim serwisie wymieniono na zwykły DOT 4 ale znajomy mechanik z innego zakładu zapytał mnie czym zalałem układ. Na moja odpowiedź tylko się uśmiechną pod nosem. Zacząłem drążyć temat i się okazuje, że płyn musi być o niższej lepkości. Zareklamowałem usługę i czekam na właściwy płyn, który wymienią mi w ramach reklamacji. A jeszcze jedna ciekawostka to że płyn hamulcowy powinien być przechowywany w stalowych pojemnikach bo w plastikowych traci właściwości. Po tym tez można rozpoznać czy dany produkt wart jest zainteresowania.

Edytowane przez jzpzs

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

A jeszcze jedna ciekawostka to że płyn hamulcowy powinien być przechowywany w stalowych pojemnikach bo w plastikowych traci właściwości. Po tym tez można rozpoznać czy dany produkt wart jest zainteresowania.

 

Jakieś źródło, albo argument ?

Jakie właściwości traci w plastiku ?

 

Serio pytam ;-)

 

pozdrawiam herflik-00

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

 

 

Jakieś źródło, albo argument ?

Jakie właściwości traci w plastiku ?

 

Serio pytam ;-)

 

pozdrawiam herflik-00

 

Temperatura wrzenia spada. Stwierdzone eksperymentalnie na tym samym płynie przetrzymywanym w różnych szczelnych naczyniach. Mogę powołać się tylko na to co usłyszałem i nie podaję tego za pewnik a raczej ciekawostkę bo sam się tym nie zajmuję ;)

Pozdro!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bo w plastikowych traci właściwości

a zbiorniczek w samochodzie to z czego jest? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a zbiorniczek w samochodzie to z czego jest? ;)

też sobie tak pomyslalem ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeżeli płyn jest fabrycznie rozlewany do plastiku i ma datę ważności to po co te rozważania ? Co do wypowiedzi na temat padających pomp ABS z powodu płynu to jeszcze się z tym nie spotkałem, no chyba że te przerywane druty w naszych sterownikach to wina płynu...ale to raczej między bajki się nadaje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
te przerywane druty w naszych sterownikach to wina płynu...ale to raczej między bajki się nadaje.

Nie ma znaczenia...sterownik nie "pływa" w płynie hamulcowym.Masz rację "między bajki" :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z czego są te jarzma żeby tarcze 312mm pasowały ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z czego są te jarzma żeby tarcze 312mm pasowały ?

 

A wpisać 3 wyrazy w google to nie łaska?

Tak na szybko...

 

http://audipodkarpacie.pl/viewtopic.php?p=18676&sid=bf321a365e39b01cd8bfacc6be52588b

 

U nas na forum też jest ,ale na szybko nie mogę zlokalizować.

Edytowane przez marek29

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie to samo jest z tym wyjątkiem że na postoju po 1 wciśnięciu pedału w podłoge już jest potem twardy, bez wlączonego silnika ofc.Ale za to w czasie jazdy hamulce juz "dupy nie urywają" przy nagłym hamowaniu pedał potrafi wpaść i złapać dopiero na samym dole.

 

Podpiąłem dziś Vaga i mam "skład mieszanki low" muszę spr. co z podcisnieniami się dzieje, bo ostatnio wymieniałem przewód kolektor -->DV.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ty masz benzynkę, nie masz pompy vacuum tylko podciśnienie z kolektora jeżeli się nie mylę. Więc albo nieszczelność albo inna usterka, ew. stan samych zacisków do sprawdzenia, o klockach i tarczy nie wspomnę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności