Skocz do zawartości
serek

Słabe hamulce w B5 mimo swapu na 312mm

Rekomendowane odpowiedzi

eltom dzięki za serwo i pompę, różnica u mnie jest wielka, czuć że trzeba się o kierownice zaprzeć.

 

hmm też pojadę na stację diagnostyczną w celu sprawdzenia siły hamowania na rolkach, (jak się nie zawieszę).

dodatkowo układ odpowietrzony.

 

jeszcze co do tarcz, nie są świecące tylko matowe, kilka razy były fioletowe nawet i potem kilka delikatnych hamowań i wróciła matowa szara barwa.

 

rozmiar to 288 Ate i klocki TRW. tył kpl girling.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nooo to cieszę się, że chociaż jeden co wyszedł na prostą :)

Z kolei ja jestem dobrej myśli, bo pompę będę miał sprawną na 101% od Kolegi andy_czarny - którego szczerze polecam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
różnica u mnie jest wielka, czuć że trzeba się o kierownice zaprzeć.

 

to raczej źle świadczy o hamulcach, skoro musisz zapierać się o kierownicę

 

 

jeszcze co do tarcz, nie są świecące tylko matowe

 

mnie mechanik powiedział, że to wina tarcz ATE

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobne problemy nowe tarcze klocki ate zaciski można palcami wciskać i lipa hamulców nie ma. Przyczyną okazały się przewody hamulcowe gumowe, działały jak wentyle w jedną stronę pompa pchała płyn ale już ciśnienie nie spadało i nie cofały sie klocki. Po ich wymianie nie mogłem uwierzyć że mam takie hamulce, podobnie było w marei ojca we wrześnie założone nowe klocki, tłoczki chodzą idealnie przejechane 7 tkm klocków prawie nie ma jak u hamowania. Po założeniu nowych przewodów auto staje w miejscu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

serek nie zapieram się o kierownice po to żeby mocniej naciskać na pedał.

 

usztywniają się ręce żeby się na kierownicy nie znaleźć

mechanik nie wie co zrobić to zwala winę na części.

gdzieś na forum była informacja ile powinno wynosić ciśnienie w układzie hamulcowym. podepnij jakiś manometr i sprawdź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompa już czeka na montaż. Ale niedzielę to sobie odpuszczę, chociaż kusi niesamowicie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niedzielna prawa w g... się obraca. daj spokój. potem odpowietrzyć trzeba to zabawy trochę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mechanik nie wie co zrobić to zwala winę na części.

 

tutaj akurat to nie prawda, sam montował u siebie nowe w A6 C4 i ma ten sam problem z matowymi tarczami ATE, widać ten typ tak ma

 

Byłem dzisiaj na stacji ale taka kolejka, że zrezygnowałem. Podjadę w tygodniu i sprawdzę te wartości hamowania.

 

Ciekaw jestem zmiany pompy u kolegi eltom, chociaż jeszcze bardziej interesowała by mnie zmiana na pompę ABS ze sterownikiem który przyjmuje inne kodowanie w zależności od zastosowanych zacisków i tarcz (np. pompy z ESP).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmmm jak założy pompę ABS która działa z esp to nie wiem czy nie będzie wywalać błędów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przyjmuje inne kodowanie w zależności od zastosowanych zacisków i tarcz (np. pompy z ESP).

 

możesz to rozwinąć ?

 

czyli jak mam abs z esp jak wsadzę inne tarcze niż seryjne to muszę kodowanie zmienić ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

idę za poradą ze stron podanych wyżej przez kolegę, na forum Skody szczegółowo opisany sposób zmiany hamulców wraz ze zmianą kodowania. Jest tam informacja, że po zmianie tarcz na większe, nawet przy zmianie seryjnych kół na większe można dokonać przekodowania pompy ABS ponieważ sterownik posiada taką możliwość. Oczywiście nie ma takiej potrzeby, jednak jak wiadomo nasze pompy posiadają elektronicznie sterowany rozkład siły wbudowany w ABS, w związku z czym aby przywrócić pompie prawidłowe działanie po SWAPIe należy taką operację przeprowadzić.

W prostym układzie ABS 5.3 jaki siedzi u mnie i w wielu pojazdach VAG nie ma opcji zmniany kodowania przez VAG - mało tego, w tym układzie nie ma nawet mozliwości odpowietrzenia pompy ABS przez VAG, co jest możliwe w nowszych układach ABS.

Edytowane przez serek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak kolego, możliwe że będzie u ciebie możliwość zmienienia kodowania pompy abs.

widziałem kilka tematów o tym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byłem dziś na stacji SKP w sprawie hamulców. Wyniki podam poniżej, warunki pomiaru: Pasek Variant 1.9TDI AFN, koła 205/55/16 ten sam bieżnik:

Przód: str. LEWA 2,84 kN , str. PRAWA 2,38 kN różnica 16%

Tył: str. LEWA 1,59 kN , str. PRAWA 1,46 kN różnica 8%

Ręczny: LEWA i PRAWA 1,23 kN

 

z tym, że gość wklepał do systemu wagę auta 1,890kg (wbił z dowodu masę całk.)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli faktycznie zrobię hamulce, to postaram się zawitać u Was i sprawdzić Twoje hamulce osobiście - jeśli dasz się bujnąć swoim autem :hyhy

 

A w ogóle to mogłyby hamować mocniej, jak na tarcze 312mm...

Zauważ, że ogółem lepiej wypadły wyniki kolegi z którym byłem na stacji, aczkolwiek to jednak zawsze inna maszyna pomiarowa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Warto zajrzeć tu i tutaj i jeszcze tutaj. Do pełnego dostępu trzeba się zalogować. Ciekawa stronka i ciekawe publikacje.

Edytowane przez jzpzs

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zauważ, że ogółem lepiej wypadły wyniki kolegi z którym byłem na stacji, aczkolwiek to jednak zawsze inna maszyna pomiarowa.

 

dlatego podałem warunki pomiaru

 

zapomniałem dodać, ze rolki firmy MAHA

 

P.S. I co z tą pompą ABS, wymieniona ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też mierzyłem na maszynie MAHA ;)

A o pompę mam dzwonić jutro do swojego majstra. Jak znajdzie czas, to może jutro wymiana. Aczkolwiek on ma tyyyyyyyle roboty że nie daję sobie paznokcia uciąć że jutro da radę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Byłem dziś na stacji SKP w sprawie hamulców. Wyniki podam poniżej, warunki pomiaru: Pasek Variant 1.9TDI AFN, koła 205/55/16 ten sam bieżnik:

Przód: str. LEWA 2,84 kN , str. PRAWA 2,38 kN różnica 16%

Tył: str. LEWA 1,59 kN , str. PRAWA 1,46 kN różnica 8%

Ręczny: LEWA i PRAWA 1,23 kN

 

z tym, że gość wklepał do systemu wagę auta 1,890kg (wbił z dowodu masę całk.)

 

W tym badaniu przeprowadzanym pewnie jak zwykle trochę na czuja ważna jest jedynie różnica miedzy rozkładem sił na koło lewe czy prawe. Rożnica ta nie powinna być większa niż 30 % aby przejść badanie techniczne ( a tu wystarczy ze jedna tarcza będzie sucha a druga mokra i wyjdzie różnica). Jakbyś usiadł na masce w czasie badania pewnie wskazania byłyby większe niż te co Ci wyszły. Tył jest lżejszy więc siły są mniejsze (bo to siła potrzebna do zrzucenia kół z rolek). Wystarczy że serwisant będzie jeden gruby , drugi chudy i przyrządy pokażą inne wyniki dla tego samego auta ;) Aby można było powiedzieć coś więcej na temat na przykład wspomagania to trzeba by było użyć siłomierza a lepiej opóźnieniomerza na pedał hamulca w trakcie takiego badania. Aby można było uznać układ za sprawny to odczyt z siłomierza na pedale nie powinien wskazywać więcej niż 50 daN dla samochodów osobowych . Im mniejsza ta siła tym skuteczniejsze hamulce. Z ciekawostek to doczytałem się, że sposobem na sprawdzenie układu podciśnienia a raczej jego szczelności co rzutuje min. na sprawność wspomagania jest: 1. Badanie na słuch szczelności układu po zgaszeniu silnika - czy nic nie syczy 2. Dwukrotne naciśniecie po 2 min. od zgaszenia silnika pedału hamulca . Jeżeli wyczuwalne jest działanie wspomagania tz. że układ jest szczelny.

Edytowane przez jzpzs

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

uważam jednak, że podane wartości są za niskie w stosunku do możliwości sprawnego układu. Owszem, też jestem zdania że to takie subiektywne badanie, zależne od pory dnia, dobrego nastroju, etc. :D ale różnica pomiędzy takim układem a chociażby 282 z seryjnego paska powinna być wyraźna pomimo tych elementów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie no, spokojnie, niech chociaż jeden (czyli ja w tym przypadku) dojdzie do ładu z hamulcami, to będzie można coś myśleć u Ciebie. Póki co ja wydałem masę pieniędzy i nie ma efektu. Wstrzymaj się trochę z kolejnymi wymianami i naprawami. Ja dam znać jak tylko wymienię pompę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności