Skocz do zawartości
Gość MarcinTDI

Przeguby - jak diagnozować, objawy, jak poznać który uszkodzony?

Blop

UWAGA! Ten temat wymaga aktualizacji, głównie z powodu brakujących zdjęć oraz nieczytelnej formy.

Chcesz podjąć się poprawy lub opracowania tego tematu? Zgłoś się do kogoś z administracji!

Wiadomość dodana przez Blop

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,mam pytanie odnosnie przegubowjesli chodzi o zewnetrzne to wiem ze mam do wymiany bo przy skrecie slychac je dosyc,ale dzisiaj mialem jeszcze taki cos jadac oklo 60 na liczniku zaczelo mi szarpac kierownica mocno wprawo i telepotolo buda zwolnilem ,ale ze do domu jeszcze mialem 15km to trzeba dojechac dodam ze sciagalo mnie na prawo,ujechalem tak moze z 5 km wszystko wrocilo do normy ,czyli bylo ok,zawiecha wyglada na dobra,czy moze to byc wina wewnetrznych przegubow,z tego wynika ze chyba tak bo szarpalo mi kiera.,najlepsze jest to ze wszystko przeszlo.,a wygladalo nie zaciekawie.

Jeszcze jedno jakie przeguby ida do 1.8t rok 1998

33 zew.?

27 wew?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nr.orginalu mam taki

8d0407271 AQ lewy

8d0407272 AQ prawy

nie moge znalezsc takiego,jakie jest zamiennik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam posiadam wv passata B5 1,9 TDI 2005r. Padły mi przeguby zewnętrzne (pękły gumy) niecałe dwa lata temu je wymieniałem koszt jednego przegubu który wymieniłem wynosił 350 zł (nie pamiętam firmy). Mechanik mnie zapewniał że trochę na nich pojeżdżę. Jakie mam kupić teraz ?

Ja ostatnio załozyłem "Metteli-czy Metelli" po ok.150zet. Mozna założyć SKF były chyba po 180zet. Gumy trzeba co jakiś czas sprawdzać bo jak peknie to najlepszy wysiądzie. Takie te gumy niestety są.

 

---------- Dodano o 20:52 ---------- Poprzednia wiadomość o 20:45 ----------

 

Witam,mam pytanie odnosnie przegubowjesli chodzi o zewnetrzne to wiem ze mam do wymiany bo przy skrecie slychac je dosyc,ale dzisiaj mialem jeszcze taki cos jadac oklo 60 na liczniku zaczelo mi szarpac kierownica mocno wprawo i telepotolo buda zwolnilem ,ale ze do domu jeszcze mialem 15km to trzeba dojechac dodam ze sciagalo mnie na prawo,ujechalem tak moze z 5 km wszystko wrocilo do normy ,czyli bylo ok,zawiecha wyglada na dobra,czy moze to byc wina wewnetrznych przegubow,z tego wynika ze chyba tak bo szarpalo mi kiera.,najlepsze jest to ze wszystko przeszlo.,a wygladalo nie zaciekawie.

Jeszcze jedno jakie przeguby ida do 1.8t rok 1998

33 zew.?

27 wew?

Jeżeli słychać przy skręcie w prawo to poszedł lewy i odwrotnie skręt w lewo poszedl prawy.Przeguby przeważnie na początku terkoczą a gdy już porządnie wyrąbane potrafia walić nawet przy jezdzie na wprost. Wystarczy skręcić kierownice w którąś ze stron i ruszyc z jedynki troche energicznie,jeżeli jest coś nie tak da o sobie znać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli słychać przy skręcie w prawo to poszedł lewy i odwrotnie skręt w lewo poszedl prawy.Przeguby przeważnie na początku terkoczą a gdy już porządnie wyrąbane potrafia walić nawet przy jezdzie na wprost. Wystarczy skręcić kierownice w którąś ze stron i ruszyc z jedynki troche energicznie,jeżeli jest coś nie tak da o sobie znać.

 

Kolego powiedz mi w takim razie który mam uszkodzony jeżeli słychać po lewej stronie przy skręcie w lewo.

Odgłos dochodzi ewidentnie z lewego koła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz do wymiany lewy zewnętrzny. Jak Ci sie zużyje bardziej to zacznie stukać przy skręcie w prawo ale podczas cofania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego powiedz mi w takim razie który mam uszkodzony jeżeli słychać po lewej stronie przy skręcie w lewo.

Odgłos dochodzi ewidentnie z lewego koła.

 

Ze słuchaniem to ostrożnie bo można sie pomylić. Na 99% zawsze idzie przeciwny,ponieważ np.przy skrecie w lewo wieksze obciążenie idzie na prawe koło i odwrotnie. Otwórz szyby i wtedy słuchaj,może masz oba wyrąbane.Jeżeli masz wątpliwości podjedz do mechanika żeby sprawdził, za to kasy nie powinien brać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zawsze idzie przeciwny,ponieważ np.przy skrecie w lewo wieksze obciążenie idzie na prawe koło i odwrotnie
Zastanów się co piszesz. Skręć kierownicę do oporu w lewo, wyjdź na zewnątrz i popatrz na przeguby. To lewy jest wtedy maksymalnie skręcony i to właśnie on jest maksymalnie obciążony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie ostatnio objawy stukania podczas gdy próbuje szybko przyspieszać.

Wydaje mi się że to przeguby właśnie , bo jakiś czas temu już mi osłona poszła w przegubie ,ale długi czas nic się nie działo.

No aż do teraz:( Muszę jeszcze pojechać na trzepaki sprawdzić...upewnić się że to przeguby są na 100%

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja wymienialem ostatnio jeden przegub. Była do wymiany sama guma, ale za tydzień niestety zaczał przy skręcaniu stukać. Poszedł zew od pasażera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość szymon07

Poszła mi osłona przegubu prawa, została wymieniona ale po 4 dniach od wymiany coś stuka i puka z prawej strony. Słychać to dobrze jak się jedzie po dziurach. Co to może być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego Marek a czy do wymiany było rozpinane zawieszenie/wahacze? Nieumiejętne wybijanie sworzni może spowodować ich uszkodzenie, pojawi się luz i będą stukać. Ewentualnie może sam przegub nie zatrzasnął się prawidłowo na półosi...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam czy jest to prawda ze jezeli poszedl jeden przegub to trzeba 2 wymieniac?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jak złamiesz rękę to drugą też wkładasz w gips ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam czy jest to prawda ze jezeli poszedl jeden przegub to trzeba 2 wymieniac?

 

Nie trzeba obu wymieniać, wymienia się tylko uszkodzony.:cool

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam ,sprawdzilem przeguby wewnetrzne i oto pytanie moje , luzow gora dol nie ma , jest tylko min.jak krece w prawo i lewo , czy sa do wymiany ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam ,sprawdzilem przeguby wewnetrzne i oto pytanie moje , luzow gora dol nie ma , jest tylko min.jak krece w prawo i lewo , czy sa do wymiany ?

 

Luz 'prawo-lewo' musi być - przecież one tak pracują i tak to zostało zaprojektowane. Zerknij na obrazek nowego, one się poruszają tak w obrębie tulei w której siedzą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pasek B5 FL 2001r, AVB, przegub zewnętrzny to:

Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny

Zewn. uzębienie, od strony koła: 38

Wewnętrzne uzębienie, od strony koła: 27

Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]: 59,5

średnica zewnętrzna [mm]: 98

Ilość zębów, obręcz ABS" 45

Bo w klepie mają 2 rodzaje do tego auta, różna ilość zębów i nie wiem który brać, taki jak w opisie jest ok?

Są jeszcze zewn. uzębienie 33, reszta jak wyżej, i niby oba do avb.

Edytowane przez Simek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Klekocze mi przy skręcaniu w lewo zarówno do przodu jak i do tyłu tylko, że odgłos słychać z lewej strony, a nie tak jak większość pisze, że powinno z prawej.

 

Czy więc może lewy przegub klekotać przy skrętach w lewo do przodu i do tyłu, czy może to jednak jest coś innego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Im więcej czytam tym "więcej" nic nie wiem. To który jest do wymiany przy skręcie w lewo? Czytam przeciwstawne teorie. Dziwna sprawa - miałem zerwaną osłonę na prawym przegubie, przy skręcie na maksa w lewo stukanie, wymieniłem prawy i nadal tak samo stuka. Może to nie przegub???, stuka jedynie przy absolutnie maksymalnym skręcie kół w lewo, jadąc do przodu, nie muszę ostro startować, nawet jak powoli ruszę to stuka. Wymieniłem na lobro, według instrukcji z forum, cieszyłem się jak dziecko (że sam dałem radę dzięki forum), a tu taka lipa. Podpowiedzcie początkującemu mechanikowi amatorowi, który nie wie jak stuka przegub - czy to przegub jeśli coś stuka wyłącznie przy maksymalnie skręconych kołach?(jeśli minimalnie odpuszczę to nie stuka), jeśli skręt w lewo to który przegub do wymiany?, co jeszcze sprawdzić, aby nie wywalać kasy na drugi przegub, który dobrą osłoną sprawia wrażenie, że jest dobry, i nie rozkręcać znowu tego wymienionego.

Z góry dzięki za podpowiedzi. Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności