Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Zauważyłem, że w u mnie woda cieknie z tunelu środkowego przy wylotach powietrza na nogi. Macie jakiś pomysł skąd to leci? Na 100% nie jest to z lejka bo w tych okolicach jest sucho.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Po napelnieniu klimy, wymianie osuszacza niby wszystko jest ok. tzn. cisnienia prawidlowe, sprężarka dziala poprawnie ale powietrze z kratek nie takie zimne jak byc powinno. Podobno pszyczyna moze byc przypchany jakis filterek, znajdujący sie przy ktoryms z zaworow do napelniania klimy, ma grubosc dlugopisu i jest siatkowy, kosztuje ponoc 17 PLN. Problem jest w tym ze niewiem jak ten filtr sie nazywa , przez co nie moge go kupic. Moze ktos to przerabial. Prosze o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dysza dławiąca się nazywa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie masz myśli dyszę rozprężną

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marcin, to jest tak jak napisał Przemek dysza dławiąca, a nie rozprężna.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

I kosztuje nie całe 10zł w intercars.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Problem występuje w Passacie B5 FL, mianowicie przy włączonej klimatyzacji powietrze lecące z nawiewów jest tylko delikatnie chłodniejsze od panującego na zewnątrz w takim stopniu, że w zasadzie przy każdej temperaturze nie można schłodzić wnętrza auta.

Macałem wszystkie rurki na całej długości i zauważyłem, że jedynym zimnym przewodem na którym skrapla się woda jest króciutki odcinek cieńszej rury na podszybiu od zaworka do ściany grodziowej (załączam zdjęcie). Od zaworu do przodu auta jest w temperaturze otoczenia po prostu jakby go w tym miejscu uciąć i nie ma przepływu.

Reszta przewodów albo jest delikatnie chłodna ale to bardzo delikatnie a tylko jeden przewód od skraplacza jest gorący w dotyku (tak że po chwili nawet parzy). Osuszacz ma taką samą temperaturę jak bardzo delikatnie chłodne przewody).

 

Wykonane czynności i stan auta:

1. Dysza rozprężna wyjęta sprawdzona i nie jest zatkana (nie było także opiłków) dmucha w jedną i drugą stronę, choć liczyłem że rozwiąże mój problem. Mam wątpliwości co do jej kierunku jak powinna być wsadzona. Załączam zdjęcia samej dyszy i jak była zamontowana.

2. Odczynnik jest bo klima została świeżo nabita a była pusta (auto kupione - historii klimy nie znam).

3. Ciśnienia kompresora obsługujący maszynę przy napełnianiu powiedział że są normalne i klima powinna bez problemu działać. (niestety nie podam wartości)

4. Wentylator działa (zmienione szczotki) bo w trakcie nabijania wyszło że wentylator nie pracuje. Rezystor od biegów wentylatora jest sprawny.

5. Klapka regulacji temperatury działa (potencjometr wyczyszczony) i reguluje w pełnym zakresie domykając się.

 

Proszę o pomoc w namierzeniu usterki, zakładam niedrożność układu -€“ być może skraplacz lub osuszacz a może któryś z przewodów. Będę wdzięczny za podpowiedzi lepiej znających działanie i budowę tego układu. Jeśli koledzy potwierdzą moje podejrzenie to zacznę rozbierać elementy po kolei i sprawdzać drożność.

 

Dziękuję

 

 

Zdjęcie jedynego odcinka rury który jest zimny i ocieka wodą:

http://zapodaj.net/8538c93fa1d83.jpg.html

<a href=http://zapodaj.net/8538c93fa1d83.jpg.html>1.jpeg</a>

 

 

Zdjęcie jak wsadzona była dysza rozprężna (biała końcówka zgodnie ze strzałką w kierunku grodzi - czy tak jest poprawnie?:

http://zapodaj.net/8de0544cda123.jpg.html

<a href=http://zapodaj.net/8de0544cda123.jpg.html>2.jpeg</a>

 

 

Widok samej dyszy rozprężnej (widać że siatka ma czyste prześwity po obu stronach choć jest jakby brudna, przykurzona):

http://zapodaj.net/51fc8a102758f.jpg.html

<a href=http://zapodaj.net/51fc8a102758f.jpg.html>3.jpg</a>

Edytowane przez Pioro33

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dysza wlozona prawidłowo kosztuje 10zl ja bym wymienił, dziwne że zapłaciłeś za taką usługę, to jest najgorsze że nabijacze jak jest problem to rozkładają ręce i ludzie szukają rozwiązań za nich na forach. Ja też byłem u nabijacza ale od razu mu powiedziałem że chcę naprawić a nie dobić klimę. U mojego już 3 razy byłem, gorzej ze jak się nie zna to i tak nie zrobi. Reklamuj usługę!

Edytowane przez lejak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

Problem występuje w Passacie B5 FL, mianowicie przy włączonej klimatyzacji powietrze lecące z nawiewów jest tylko delikatnie chłodniejsze od panującego na zewnątrz w takim stopniu, że w zasadzie przy każdej temperaturze nie można schłodzić wnętrza auta.

Macałem wszystkie rurki na całej długości i zauważyłem, że jedynym zimnym przewodem na którym skrapla się woda jest króciutki odcinek cieńszej rury na podszybiu od zaworka do ściany grodziowej (załączam zdjęcie). Od zaworu do przodu auta jest w temperaturze otoczenia po prostu jakby go w tym miejscu uciąć i nie ma przepływu.

Reszta przewodów albo jest delikatnie chłodna ale to bardzo delikatnie a tylko jeden przewód od skraplacza jest gorący w dotyku (tak że po chwili nawet parzy). Osuszacz ma taką samą temperaturę jak bardzo delikatnie chłodne przewody).

 

Wykonane czynności i stan auta:

1. Dysza rozprężna wyjęta sprawdzona i nie jest zatkana (nie było także opiłków) dmucha w jedną i drugą stronę, choć liczyłem że rozwiąże mój problem. Mam wątpliwości co do jej kierunku jak powinna być wsadzona. Załączam zdjęcia samej dyszy i jak była zamontowana.

2. Odczynnik jest bo klima została świeżo nabita a była pusta (auto kupione - historii klimy nie znam).

3. Ciśnienia kompresora obsługujący maszynę przy napełnianiu powiedział że są normalne i klima powinna bez problemu działać. (niestety nie podam wartości)

4. Wentylator działa (zmienione szczotki) bo w trakcie nabijania wyszło że wentylator nie pracuje. Rezystor od biegów wentylatora jest sprawny.

5. Klapka regulacji temperatury działa (potencjometr wyczyszczony) i reguluje w pełnym zakresie domykając się.

 

Proszę o pomoc w namierzeniu usterki, zakładam niedrożność układu -€“ być może skraplacz lub osuszacz a może któryś z przewodów. Będę wdzięczny za podpowiedzi lepiej znających działanie i budowę tego układu. Jeśli koledzy potwierdzą moje podejrzenie to zacznę rozbierać elementy po kolei i sprawdzać drożność.

 

Dziękuję

 

 

Zdjęcie jedynego odcinka rury który jest zimny i ocieka wodą:

http://zapodaj.net/8538c93fa1d83.jpg.html

<a href=http://zapodaj.net/8538c93fa1d83.jpg.html>1.jpeg</a>

 

 

Zdjęcie jak wsadzona była dysza rozprężna (biała końcówka zgodnie ze strzałką w kierunku grodzi - czy tak jest poprawnie?:

http://zapodaj.net/8de0544cda123.jpg.html

<a href=http://zapodaj.net/8de0544cda123.jpg.html>2.jpeg</a>

 

 

Widok samej dyszy rozprężnej (widać że siatka ma czyste prześwity po obu stronach choć jest jakby brudna, przykurzona):

http://zapodaj.net/51fc8a102758f.jpg.html

<a href=http://zapodaj.net/51fc8a102758f.jpg.html>3.jpg</a>

 

Jakieś błędy na climatronicu lub vagu? Osuszacz wymieniony?

 

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a dysza to przypadkiem tak nie powinna być zamontowana?

8de0544cda123.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U w taki właśnie sposób była montowana

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wsparcie.

Z pewnością zgadzam się z kolegą lejak tak nie powinno być! W moim przypadku po nabiciu okazało się, że wentylator nie działa i rezystor jest uszkodzony - dlatego testy klimatyzacji był ograniczone. Wentylator naprawiłem sam rezystor też wymieniłem ale dopiero po 2 tygodniach no i wtedy okazało się, że klima działa tak jak działa.

 

Oczywiście dyszę wymienię - kupię ją w nadchodzącym tygodniu. Mam natomiast wrażenie, że ta zainstalowana w aucie jest sprawna (to znaczy drożna w obu kierunkach) choć jest tam jakiś pręcik który może pełni rolę jakiegoś zaworu - w każdym razie wymienię.

 

Jeszcze tylko kwestia kierunku zamontowania jej bo teraz to sam nie wiem jak to zrobić. Dodam, że jak patrze na rysunek w ETCE gdzie jest ta dysza to rzeczywiście widzę, że umiejscowiona jest tak jak narysował kolega masterunio. Możemy to sobie tak na 100% jakoś potwierdzić? Później znów ściąganie czynnika ładowanie itd.

 

 

Przy napełnianiu specjalnie pytałem czy coś wskazuje na uszkodzenie kompresora lub jego kończenie się i ów warsztat powiedział, że jest wszystko w porządku.

Ciśnienia w układzie uznaje za poprawne skoro gość patrzył na dwa manometry i powiedział mi, że jest ok to tego bym się nie czepiał.

 

Apropo samodiagnozy to tak wykonałem i miałem problem z silniczkami klap - zostały wyczyszczone i jest ok.

Osuszacz nie wymieniony bedę chciał to zrobić przy wymianie dyszy.

 

Póki co nie mam możliwości pogrzebać przy aucie dopiero w drugiej połowie nadchodzącego tygodnia i chętnie zabrałbym się do tego z planem, dlatego też chętnie wszystkich wysłucham :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niech to rozwiżze twoje wątpliwości http://www.laser-sinex.pl/auto-klimatyzacja-samochodowa/dysza-dlawiaca-w-ukladzie-klimatyzacji/

Ja mam tak zainstalowaną i jestem pewny na 100%,wymieniana miesiąc temu( pamietaj że u nas idzie biało zółta 1,574) kierunek wyznacza strzałka przepływu czynnika. Oringi też zmień nie zakładaj starych, ale to klimiarz będzie miał.

o i to http://a4-klub.pl/index.php?/topic/241980-wymiana-dlawika-dyszy-rozpreznej-klimatyzacji/

Edytowane przez lejak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to już wiadomo jak zakładać dyszę prawidłowo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej. Witam. U mnie dzisiaj na 5 minutowym postoju z kratek przestało lecieć jakiekolwiek powietrze, nic, kompletne zero - a na panelu bylo ustawione moc na połowę i temp na LO. Po ponownym uruchomieniu silnika pojawiły się na całym wyświetlaczu klimy takie jakby ósemki, po paru sekundach zgasły i zapaliło sie OFF. Dalej stojąc w miejscu spróbowałem włączyć klimę, załączyła się lecz po 2 sekundach znów samoczynnie OFF. Dopiero gdy ruszyłem, na drodze dopiero się załączyło. Czym to może być spowodowane? Nabita klima, odgrzybiona, ostatnio zmieniałem też wisko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrób samodiagnoze climatronica albo sprawdź błedy vagiem to będzie można coś powiedzieć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hej. Witam. U mnie dzisiaj na 5 minutowym postoju z kratek przestało lecieć jakiekolwiek powietrze, nic, kompletne zero - a na panelu bylo ustawione moc na połowę i temp na LO. Po ponownym uruchomieniu silnika pojawiły się na całym wyświetlaczu klimy takie jakby ósemki, po paru sekundach zgasły i zapaliło sie OFF. Dalej stojąc w miejscu spróbowałem włączyć klimę, załączyła się lecz po 2 sekundach znów samoczynnie OFF. Dopiero gdy ruszyłem, na drodze dopiero się załączyło. Czym to może być spowodowane? Nabita klima, odgrzybiona, ostatnio zmieniałem też wisko.

 

Sprawdź wentylator elektryczny. Wygląda jakby na postoju nie pracował w ogóle albo na wszystkich biegach i presostat rozłącza kompresor. Jak ruszysz i powietrze owiewa skraplacz obniżając ciśnienie w układzie klima zaczyna działać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za rzeczową pomoc.

W takim razie nie ma już wątpliwości co do samego montażu dyszy i miałem zamontowaną poprawnie.

W tym wypadku zmienię dyszę na nową i prawdopodobnie osuszacz, auto ma naście latek a osuszacz oryginalny wygląda jakby od samego początku nie zmieniany. Dysza jest mocno poszarzała (brud, pył czy coś w tym stylu) więc tego typu brud pewnie jest i w osuszaczu dlatego myślę że warto wymienić elementy w których mogło się to akumulować - może pomoże. Kto wie może wcześniej tą moją dyszę ktoś czyścił z "grubego" osadu i wsadził ponownie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dysza zasyfiona szarym kolorem to opiłki metalu ze sprężarki wymieszane z olejem. Najlepiej byłoby wypłukać cały układ, ale tu dochodzą niemałe koszta. Oczywiście od razu wymiana o-ringów na przewodach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności