Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam koledzy.Mam problem z klima w swoim pastuchu.ubylo mi czynnika chlodzacego,warsztat zdiagnozowal ze mam uszkodzony parownik klimy i ze pod deska rozdz.swieci.Czy do wymiany parownika trzeba wyciagac deske rozdz.,ile taki parownik kosztuje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ile parownik kosztuje patrz Allegro. Tak trzeba demontować deskę aby wymienić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W mnie w pasku 1.8 ADR 125 koni po włączeniu manualnej klimy działa ona w miarę ok, tylko czuć naprawde spore obciążenie dla silnika. Po uruchomoeniu klimy wolne obroty trochę opadają ale to normalne natomoast samochód jeździ jak gdyby mial z 30 koni mechanicznym mniej. Wolniej przyspiesza i czuć to wyraźnie. Sprężarka nie hałasuje i nie ma innych niepokojacych odgłosów.

 

Przy dobijaniu klimy dodali mi 10 gram oleju. Wystarczy?

 

To jest normalne?

 

Ponawiam pytanie.

Czy zbyt duży poziom oleju w układzie może powodować takie zjawisko jak duże obciążenie sprężarki?

Jeden z mechaników dał taką diagnozę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W całym układzie jest ok 200ml oleju wiec kolejne 10ml nie robi różnicy. To smaruje ten jedzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ponawiam pytanie.

Czy zbyt duży poziom oleju w układzie może powodować takie zjawisko jak duże obciążenie sprężarki?

Jeden z mechaników dał taką diagnozę

 

A jakie masz ciśnienia? U mnie po dobiciu też czuć obciążenie i spalanie wzrosło ale w turbodieslu nie jest to tak odczuwalne. 10 g oleju nie ma znaczenia, tym bardziej że pewnie czynnika ubyło wraz z olejem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem z wentylatorem.

Chodzi o to że nie załącza się od razu tylko po pewnym czasie i tylko na chwilę. Po jakimś czasie znowu się włącza i tak w kółko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie szczotki się kończą włącz klimę i stuknij w niego czymś powinien ruszyc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na krótko podłączony lata cały czas bez problemu

Zapomniałem dodać że działa tak cały czas odkąd kupiłem paska jakieś 3 lata temu tylko nie zwracałem na to uwagi bo klima działała dobrze

Edytowane przez Miki86

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam zacnych kolegów.

Liczę na pomoc w temacie :)

 

Garść faktów, potem pytania.

 

Passat B5, 99' 90KM, AHH

Klimę używam sporadycznie, więc tak naprawdę nie wiem kiedy to się pojawiło i czy było to nagłe czy nie .

 

Najpierw pojawił się kod 318.

 

W zakładzie, odpowiednią maszynką (wraz z testem próżni ponad 20min) wymienili czynnik chłodzący 700g - brakowało zaledwie 60g czynnika.

Oleju zeszło 33g ale stwierdzili, że ostatnim razem za dużo dali (2 lata temu inna firma) więc dodali tylko 10g - czy dobrze zrobili?

 

Po załadowaniu czynnika i odpaleniu auta:

- ciśnienie LP na ok 2

- ciśnienie HP powyżej 23

- temp w nawiewie środkowym ok 15 stopni.

Temp na dworze: 30 stopni w cieniu.

Po wyłączeniu climy ciśnienia szybko się wyrównują (w kilka, kilkanaście sekund): LP rośnie do około 5-6, HP spada, nie pamiętam ale dużo niżej niż 23

 

Co sprawdzam:

- rurka HP przy zaworach serwisowych gorąca aż dotknąć nie idzie - clima ON

- rurka LP na tej samej wysokości zimna i sucha (zdecydowane mniej niż chłodna) - clima ON

- rurki przy osuszaczu jak i osuszacz też zimne ale mocno mokre od skroplonej na nim wody - clima ON

- wiatrak startuje z I biegu po odpaleniu klimy zaraz potem leci już na II biegu

- skraplacz sprawdzam latarką i bez problemu widzę światło - to tak na szybko czy nie jest zabity na amen ( nie wiem jednak czy to jest miarodajny teścik)

 

Moja decyzja o wymianie dyszy rozprężnej. Po wymianie to samo czyli bez zmian - LP ok 2, HP powyżej 23, 15 stopni w nawiewie.

Stara dysza nie była brudna i bez opiłków z kompresora.

 

I pytania:

- Czy winą może być zatkany osuszacz, który jest bądź co bądź po stronie niskiego ciśnienia? - nie wymieniany chyba od 10 albo i więcej lat.

- Czy w tej sytuacji jest sposób aby sprawdzić drożność osuszacza - tak na szybko bez jego wymiany?

- Po ewentualnej wymianie osuszacza o ile więcej oleju należy dodać do układu? - chcę wiedzieć czy osoba która będzie potem nabijać klimę wie o co chodzi.

 

I najważniejsze pytanie: czy ktoś wie co może być przyczyną takiej sytuacji???

Klimatronic po auto teście pokazuje 444 02 - więc OK.

 

Proszę o pomoc.

Już tydzień czytam w necie po różnych forach co i jak - nie znalazłem jednak żadnego postu który zawierałby wszystkie składowe opisanego problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam dzis patrzać pod filterkiem kabinowym zobaczyłem że ta klapka działa prawidłowo zamyka sie i otwiera narazie brak błędów ale klima dalej nie działa czynnik jest gdzyż odkręciłem śrubkę i było rurka od klimy nie jest zimna

Może spróbować tego

http://forum.vw-passat.pl/threads/74130-Klimatronik-naprawa-silnika-klapy-regulacji-temperatury-b%B3%B1d-4F7-si%B3ownik-V68?highlight=v68

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na krótko podłączony lata cały czas bez problemu

Zapomniałem dodać że działa tak cały czas odkąd kupiłem paska jakieś 3 lata temu tylko nie zwracałem na to uwagi bo klima działała dobrze

 

Brak pierwszego biegu wentylatora, zacząłbym od opornicy pod podłuznicą (chyba że 98 było to inaczej rozwiązane)

 

Witam zacnych kolegów.

Liczę na pomoc w temacie

 

Garść faktów, potem pytania.

 

Passat B5, 99' 90KM, AHH

Klimę używam sporadycznie, więc tak naprawdę nie wiem kiedy to się pojawiło i czy było to nagłe czy nie .

 

Najpierw pojawił się kod 318.

 

W zakładzie, odpowiednią maszynką (wraz z testem próżni ponad 20min) wymienili czynnik chłodzący 700g - brakowało zaledwie 60g czynnika.

Oleju zeszło 33g ale stwierdzili, że ostatnim razem za dużo dali (2 lata temu inna firma) więc dodali tylko 10g - czy dobrze zrobili?

 

Po załadowaniu czynnika i odpaleniu auta:

- ciśnienie LP na ok 2

- ciśnienie HP powyżej 23

- temp w nawiewie środkowym ok 15 stopni.

Temp na dworze: 30 stopni w cieniu.

Po wyłączeniu climy ciśnienia szybko się wyrównują (w kilka, kilkanaście sekund): LP rośnie do około 5-6, HP spada, nie pamiętam ale dużo niżej niż 23

 

Co sprawdzam:

- rurka HP przy zaworach serwisowych gorąca aż dotknąć nie idzie - clima ON

- rurka LP na tej samej wysokości zimna i sucha (zdecydowane mniej niż chłodna) - clima ON

- rurki przy osuszaczu jak i osuszacz też zimne ale mocno mokre od skroplonej na nim wody - clima ON

- wiatrak startuje z I biegu po odpaleniu klimy zaraz potem leci już na II biegu

- skraplacz sprawdzam latarką i bez problemu widzę światło - to tak na szybko czy nie jest zabity na amen ( nie wiem jednak czy to jest miarodajny teścik)

 

Moja decyzja o wymianie dyszy rozprężnej. Po wymianie to samo czyli bez zmian - LP ok 2, HP powyżej 23, 15 stopni w nawiewie.

Stara dysza nie była brudna i bez opiłków z kompresora.

 

I pytania:

- Czy winą może być zatkany osuszacz, który jest bądź co bądź po stronie niskiego ciśnienia? - nie wymieniany chyba od 10 albo i więcej lat.

- Czy w tej sytuacji jest sposób aby sprawdzić drożność osuszacza - tak na szybko bez jego wymiany?

- Po ewentualnej wymianie osuszacza o ile więcej oleju należy dodać do układu? - chcę wiedzieć czy osoba która będzie potem nabijać klimę wie o co chodzi.

 

I najważniejsze pytanie: czy ktoś wie co może być przyczyną takiej sytuacji???

Klimatronic po auto teście pokazuje 444 02 - więc OK.

 

Proszę o pomoc.

Już tydzień czytam w necie po różnych forach co i jak - nie znalazłem jednak żadnego postu który zawierałby wszystkie składowe opisanego problemu.

 

Osuszacz raczej nic ci nie da na za wysokie ciśnienie bo jak sam napisałeś jest po stronie niskiego ciśnienia. Ale na temperaturę z nawiewu może już dać bo na pewno nie spełnia już swojej funkcji po tylu latach czyli osuszanie. Na stronie wysokiego ciśnienia mierzy się temp na wejsciu i wyjsciu, ale czy jak jest po zimnej stronie- nie znalazłem (też szukałem takich informacji)

 

Na za wysokie ciśnienie wpływa niesprawna wiskoza, u mnie po wymianie na postoju w temp 35 stopni 18 bar przy ustawieniu climatronica na LO i 4 kreseczki nadmuchu( wczesniej szło pod 20bar). Wiatrak klimatyzacji oczywiście cały czas na 2 biegu. Nie wiem czy to jest prawidłowe zachowanie ale u mnie tak jest. 2 bieg wentylatora włacza się u mnie przy 16 barach i nie daje rady zbić ciśnienia do 1 biegu (nawet jak było 25 stopni na zewnątrz) U mnie temperatura z kratek przy 35 stopniach 8 stopni. Osuszacza nie zmieniałem tez pewnie siedzi od nowości.

A jak jedziesz to schodzi do 1 biegu wentylatora?

Wyczyść też chłodnice obydwie wodą, najlepiej je odsunąć lekko od siebie.

Edytowane przez lejak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak jedziesz to schodzi do 1 biegu wentylatora?

 

Raczej nie. Ale pewności nie mam bo ciężko jest go usłyszeć podczas jazdy czy przełącza prędkości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podczas jazdy raczej nie usłyszysz, chodzi mi raczej w trasie zatrzymać się i sprawdzić na jakim biegu chodzi. Bo u mnie w trasie schodzi, po chwili po zatrzymaniu wskakuje znowu na 2 bieg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam problem z klimą, przynajmniej tak mi się wydaje (passat 2004 r 1.9 tdi 101 km). Temperatura przy nawiewie gdy na polu było dziś 34 stopnie, pokazywało 13,5 przy nadmuchu prawie na max (bez dwóch kresek) i ustawieniu LO. Gdy zjechałem z mocy na jedną kreseczkę, wtedy pokazało 12,5. Tak ma być? Bo ja mam wrażenie że z tym jest cos nie tak. Jakbym jechał teraz na tej jednej kreseczce w ustawieniu LO to nieszłoby wytrzymać w aucie. Wcześniej miałem Audi A4 B5 FL to tam aż mroziło w takich ustawieniach a tu jest jak jest...Nie znam sie na mechanicznych sprawach, ale jeśli chodzi o naprawy , to jakieś 1,5 miesiaca temu było robione: odgrzybienie, nabicie, wymiana czujnika (jakiegoś cisnienia), wymiana wisko, no i jakaś nieszczelność miała być koło tego czujnika. Nieszczelności już raczej zażegnane, bo tydzień temu ponownie było sprawdzane, czynnika jest 630 g. Prosze o jakies wskazówki, bo aż żygać sie czasem chce, gdy Ci pseudomechanicy drą kasiorę, i mówią że tak ma być. Mi się wydaje że jednak nie.... ale proszę o wypowiedzi innych, bo może passaty tak mają i nie ma co porównywać do audi...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
podczas jazdy raczej nie usłyszysz, chodzi mi raczej w trasie zatrzymać się i sprawdzić na jakim biegu chodzi. Bo u mnie w trasie schodzi, po chwili po zatrzymaniu wskakuje znowu na 2 bieg.

 

Nie, nie sprawdzałem - ale sprawność klimatyzacji tak jakby się niewiele zmieniała podczas jazdy, więc mogę przyjąć, że wiatrak pędzi na 2 biegu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie, nie sprawdzałem - ale sprawność klimatyzacji tak jakby się niewiele zmieniała podczas jazdy, więc mogę przyjąć, że wiatrak pędzi na 2 biegu.

 

Może być tez za dużo czynnika. Te wartości na masce są odpowiednie przy 100 % sprawnych podzespołach. A wiadomo że po kilkunastu latach w skraplaczu i innych elementach osadza sie olej i drożność już nie jest taka jak w nowym. Gdzieś czytałem że po upuszczeniu czynnika o 50 g chyba w golfie klimatyzacja zaczeła chodzić prawidłowo. Sam nie próbowałem.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Witam, mam problem z klimą, przynajmniej tak mi się wydaje (passat 2004 r 1.9 tdi 101 km). Temperatura przy nawiewie gdy na polu było dziś 34 stopnie, pokazywało 13,5 przy nadmuchu prawie na max (bez dwóch kresek) i ustawieniu LO. Gdy zjechałem z mocy na jedną kreseczkę, wtedy pokazało 12,5. Tak ma być? Bo ja mam wrażenie że z tym jest cos nie tak. Jakbym jechał teraz na tej jednej kreseczce w ustawieniu LO to nieszłoby wytrzymać w aucie. Wcześniej miałem Audi A4 B5 FL to tam aż mroziło w takich ustawieniach a tu jest jak jest...Nie znam sie na mechanicznych sprawach, ale jeśli chodzi o naprawy , to jakieś 1,5 miesiaca temu było robione: odgrzybienie, nabicie, wymiana czujnika (jakiegoś cisnienia), wymiana wisko, no i jakaś nieszczelność miała być koło tego czujnika. Nieszczelności już raczej zażegnane, bo tydzień temu ponownie było sprawdzane, czynnika jest 630 g. Prosze o jakies wskazówki, bo aż żygać sie czasem chce, gdy Ci pseudomechanicy drą kasiorę, i mówią że tak ma być. Mi się wydaje że jednak nie.... ale proszę o wypowiedzi innych, bo może passaty tak mają i nie ma co porównywać do audi...

 

Przy 34 stopniach powinno być 8-13 stopni. A przełączałeś na twarz i zamykałeś kratki boczne. Bo u mnie przy takim ustawieniu i na 3 kreseczki (oczywiscie po dłuzszym czasie chodzenia klimy z 5-10 minut) 8 stopni. Przy otwartych nawiewach i max wiatrak 13-14 stopni. Klima nabita miesiąc temu. W innych samochodach też mi się wydaje ze lepiej daje ( u kumpla w bmw z kratek było 4 stopnie w tych samych warunkach).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może być tez za dużo czynnika. Te wartości na masce są odpowiednie przy 100 % sprawnych podzespołach. A wiadomo że po kilkunastu latach w skraplaczu i innych elementach osadza sie olej i drożność już nie jest taka jak w nowym. Gdzieś czytałem że po upuszczeniu czynnika o 50 g chyba w golfie klimatyzacja zaczeła chodzić prawidłowo. Sam nie próbowałem.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

 

 

Przy 34 stopniach powinno być 8-13 stopni. A przełączałeś na twarz i zamykałeś kratki boczne. Bo u mnie przy takim ustawieniu i na 3 kreseczki (oczywiscie po dłuzszym czasie chodzenia klimy z 5-10 minut) 8 stopni. Przy otwartych nawiewach i max wiatrak 13-14 stopni. Klima nabita miesiąc temu. W innych samochodach też mi się wydaje ze lepiej daje ( u kumpla w bmw z kratek było 4 stopnie w tych samych warunkach).

 

Tzn u mnie cały czas mam włącząna funkcję "w twarz"(strzałka na panelu w strone twarzy ludzika) ale nawiewu w twarz nie kieruję, bo to załatwić można sie momentalnie. Strumień powietrza mam mniej więcej ustawiony na piers. Moge spróbować zamknąć bozne kratki, ale nie wiem czy to coś pomoże...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tzn u mnie cały czas mam włącząna funkcję "w twarz"(strzałka na panelu w strone twarzy ludzika) ale nawiewu w twarz nie kieruję, bo to załatwić można sie momentalnie. Strumień powietrza mam mniej więcej ustawiony na piers. Moge spróbować zamknąć bozne kratki, ale nie wiem czy to coś pomoże...

 

Pomóc to nie pomoże ale tak ja sprawdzałem a mamy takie same samochody to można porównać

U ciebie też wiatrak ciągle chodzi na 2 biegu i nie daje rady zbić ciśnienia na postoju?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

w dniu dzisiejszym po odpaleniu w upale auta odrazu uciekł mi cały czynnik ( 2 sek chmury pod maska i brak chlodzenia )

Czy kogoś spotkała taka sytuacja ? ew co mogło być problemem.

pojawił się błąd

00792 - A/C Pressure Switch (F129)

35-10 - - - Intermittent

 

Ale domyślam się, że błąd to już jest konsekwencja braku czynnika - gdyż wczśniej żadnych błędów nie miałem.

 

W moim przypadku.

- przetarty wąż między skraplaczem a kompresorem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie, nie sprawdzałem - ale sprawność klimatyzacji tak jakby się niewiele zmieniała podczas jazdy, więc mogę przyjąć, że wiatrak pędzi na 2 biegu.

 

Przerabialem 3 tygodnie temu, opornika tak zardzewiała ze się w rękach rozpadała przy wymianie! U mnie b5 fl. Napięcie dawało na woltomierz ale puste (wiatraka nie ruszy). Opornika wymieniona ( udało mi się tylko w VW ). Tanio nie było!

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności