duszkomaniak Zgłoś #1681 Napisano 12 Sierpnia 2015 Witam koledzy.Mam problem z klima w swoim pastuchu.ubylo mi czynnika chlodzacego,warsztat zdiagnozowal ze mam uszkodzony parownik klimy i ze pod deska rozdz.swieci.Czy do wymiany parownika trzeba wyciagac deske rozdz.,ile taki parownik kosztuje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sensor Zgłoś #1682 Napisano 12 Sierpnia 2015 Ile parownik kosztuje patrz Allegro. Tak trzeba demontować deskę aby wymienić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
korass Zgłoś #1683 Napisano 13 Sierpnia 2015 W mnie w pasku 1.8 ADR 125 koni po włączeniu manualnej klimy działa ona w miarę ok, tylko czuć naprawde spore obciążenie dla silnika. Po uruchomoeniu klimy wolne obroty trochę opadają ale to normalne natomoast samochód jeździ jak gdyby mial z 30 koni mechanicznym mniej. Wolniej przyspiesza i czuć to wyraźnie. Sprężarka nie hałasuje i nie ma innych niepokojacych odgłosów. Przy dobijaniu klimy dodali mi 10 gram oleju. Wystarczy? To jest normalne? Ponawiam pytanie. Czy zbyt duży poziom oleju w układzie może powodować takie zjawisko jak duże obciążenie sprężarki? Jeden z mechaników dał taką diagnozę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pietrek_g Zgłoś #1684 Napisano 13 Sierpnia 2015 W całym układzie jest ok 200ml oleju wiec kolejne 10ml nie robi różnicy. To smaruje ten jedzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lejak Zgłoś #1685 Napisano 13 Sierpnia 2015 Ponawiam pytanie. Czy zbyt duży poziom oleju w układzie może powodować takie zjawisko jak duże obciążenie sprężarki? Jeden z mechaników dał taką diagnozę A jakie masz ciśnienia? U mnie po dobiciu też czuć obciążenie i spalanie wzrosło ale w turbodieslu nie jest to tak odczuwalne. 10 g oleju nie ma znaczenia, tym bardziej że pewnie czynnika ubyło wraz z olejem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Miki86 Zgłoś #1686 Napisano 13 Sierpnia 2015 Witam mam problem z wentylatorem. Chodzi o to że nie załącza się od razu tylko po pewnym czasie i tylko na chwilę. Po jakimś czasie znowu się włącza i tak w kółko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PersoN Zgłoś #1687 Napisano 13 Sierpnia 2015 Prawdopodobnie szczotki się kończą włącz klimę i stuknij w niego czymś powinien ruszyc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Miki86 Zgłoś #1688 Napisano 13 Sierpnia 2015 (edytowane) Na krótko podłączony lata cały czas bez problemu Zapomniałem dodać że działa tak cały czas odkąd kupiłem paska jakieś 3 lata temu tylko nie zwracałem na to uwagi bo klima działała dobrze Edytowane 13 Sierpnia 2015 przez Miki86 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qaz4 Zgłoś #1689 Napisano 13 Sierpnia 2015 Witam zacnych kolegów. Liczę na pomoc w temacie Garść faktów, potem pytania. Passat B5, 99' 90KM, AHH Klimę używam sporadycznie, więc tak naprawdę nie wiem kiedy to się pojawiło i czy było to nagłe czy nie . Najpierw pojawił się kod 318. W zakładzie, odpowiednią maszynką (wraz z testem próżni ponad 20min) wymienili czynnik chłodzący 700g - brakowało zaledwie 60g czynnika. Oleju zeszło 33g ale stwierdzili, że ostatnim razem za dużo dali (2 lata temu inna firma) więc dodali tylko 10g - czy dobrze zrobili? Po załadowaniu czynnika i odpaleniu auta: - ciśnienie LP na ok 2 - ciśnienie HP powyżej 23 - temp w nawiewie środkowym ok 15 stopni. Temp na dworze: 30 stopni w cieniu. Po wyłączeniu climy ciśnienia szybko się wyrównują (w kilka, kilkanaście sekund): LP rośnie do około 5-6, HP spada, nie pamiętam ale dużo niżej niż 23 Co sprawdzam: - rurka HP przy zaworach serwisowych gorąca aż dotknąć nie idzie - clima ON - rurka LP na tej samej wysokości zimna i sucha (zdecydowane mniej niż chłodna) - clima ON - rurki przy osuszaczu jak i osuszacz też zimne ale mocno mokre od skroplonej na nim wody - clima ON - wiatrak startuje z I biegu po odpaleniu klimy zaraz potem leci już na II biegu - skraplacz sprawdzam latarką i bez problemu widzę światło - to tak na szybko czy nie jest zabity na amen ( nie wiem jednak czy to jest miarodajny teścik) Moja decyzja o wymianie dyszy rozprężnej. Po wymianie to samo czyli bez zmian - LP ok 2, HP powyżej 23, 15 stopni w nawiewie. Stara dysza nie była brudna i bez opiłków z kompresora. I pytania: - Czy winą może być zatkany osuszacz, który jest bądź co bądź po stronie niskiego ciśnienia? - nie wymieniany chyba od 10 albo i więcej lat. - Czy w tej sytuacji jest sposób aby sprawdzić drożność osuszacza - tak na szybko bez jego wymiany? - Po ewentualnej wymianie osuszacza o ile więcej oleju należy dodać do układu? - chcę wiedzieć czy osoba która będzie potem nabijać klimę wie o co chodzi. I najważniejsze pytanie: czy ktoś wie co może być przyczyną takiej sytuacji??? Klimatronic po auto teście pokazuje 444 02 - więc OK. Proszę o pomoc. Już tydzień czytam w necie po różnych forach co i jak - nie znalazłem jednak żadnego postu który zawierałby wszystkie składowe opisanego problemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
taszan Zgłoś #1690 Napisano 13 Sierpnia 2015 Witam dzis patrzać pod filterkiem kabinowym zobaczyłem że ta klapka działa prawidłowo zamyka sie i otwiera narazie brak błędów ale klima dalej nie działa czynnik jest gdzyż odkręciłem śrubkę i było rurka od klimy nie jest zimna Może spróbować tego http://forum.vw-passat.pl/threads/74130-Klimatronik-naprawa-silnika-klapy-regulacji-temperatury-b%B3%B1d-4F7-si%B3ownik-V68?highlight=v68 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lejak Zgłoś #1691 Napisano 13 Sierpnia 2015 (edytowane) Na krótko podłączony lata cały czas bez problemuZapomniałem dodać że działa tak cały czas odkąd kupiłem paska jakieś 3 lata temu tylko nie zwracałem na to uwagi bo klima działała dobrze Brak pierwszego biegu wentylatora, zacząłbym od opornicy pod podłuznicą (chyba że 98 było to inaczej rozwiązane) Witam zacnych kolegów.Liczę na pomoc w temacie Garść faktów, potem pytania. Passat B5, 99' 90KM, AHH Klimę używam sporadycznie, więc tak naprawdę nie wiem kiedy to się pojawiło i czy było to nagłe czy nie . Najpierw pojawił się kod 318. W zakładzie, odpowiednią maszynką (wraz z testem próżni ponad 20min) wymienili czynnik chłodzący 700g - brakowało zaledwie 60g czynnika. Oleju zeszło 33g ale stwierdzili, że ostatnim razem za dużo dali (2 lata temu inna firma) więc dodali tylko 10g - czy dobrze zrobili? Po załadowaniu czynnika i odpaleniu auta: - ciśnienie LP na ok 2 - ciśnienie HP powyżej 23 - temp w nawiewie środkowym ok 15 stopni. Temp na dworze: 30 stopni w cieniu. Po wyłączeniu climy ciśnienia szybko się wyrównują (w kilka, kilkanaście sekund): LP rośnie do około 5-6, HP spada, nie pamiętam ale dużo niżej niż 23 Co sprawdzam: - rurka HP przy zaworach serwisowych gorąca aż dotknąć nie idzie - clima ON - rurka LP na tej samej wysokości zimna i sucha (zdecydowane mniej niż chłodna) - clima ON - rurki przy osuszaczu jak i osuszacz też zimne ale mocno mokre od skroplonej na nim wody - clima ON - wiatrak startuje z I biegu po odpaleniu klimy zaraz potem leci już na II biegu - skraplacz sprawdzam latarką i bez problemu widzę światło - to tak na szybko czy nie jest zabity na amen ( nie wiem jednak czy to jest miarodajny teścik) Moja decyzja o wymianie dyszy rozprężnej. Po wymianie to samo czyli bez zmian - LP ok 2, HP powyżej 23, 15 stopni w nawiewie. Stara dysza nie była brudna i bez opiłków z kompresora. I pytania: - Czy winą może być zatkany osuszacz, który jest bądź co bądź po stronie niskiego ciśnienia? - nie wymieniany chyba od 10 albo i więcej lat. - Czy w tej sytuacji jest sposób aby sprawdzić drożność osuszacza - tak na szybko bez jego wymiany? - Po ewentualnej wymianie osuszacza o ile więcej oleju należy dodać do układu? - chcę wiedzieć czy osoba która będzie potem nabijać klimę wie o co chodzi. I najważniejsze pytanie: czy ktoś wie co może być przyczyną takiej sytuacji??? Klimatronic po auto teście pokazuje 444 02 - więc OK. Proszę o pomoc. Już tydzień czytam w necie po różnych forach co i jak - nie znalazłem jednak żadnego postu który zawierałby wszystkie składowe opisanego problemu. Osuszacz raczej nic ci nie da na za wysokie ciśnienie bo jak sam napisałeś jest po stronie niskiego ciśnienia. Ale na temperaturę z nawiewu może już dać bo na pewno nie spełnia już swojej funkcji po tylu latach czyli osuszanie. Na stronie wysokiego ciśnienia mierzy się temp na wejsciu i wyjsciu, ale czy jak jest po zimnej stronie- nie znalazłem (też szukałem takich informacji) Na za wysokie ciśnienie wpływa niesprawna wiskoza, u mnie po wymianie na postoju w temp 35 stopni 18 bar przy ustawieniu climatronica na LO i 4 kreseczki nadmuchu( wczesniej szło pod 20bar). Wiatrak klimatyzacji oczywiście cały czas na 2 biegu. Nie wiem czy to jest prawidłowe zachowanie ale u mnie tak jest. 2 bieg wentylatora włacza się u mnie przy 16 barach i nie daje rady zbić ciśnienia do 1 biegu (nawet jak było 25 stopni na zewnątrz) U mnie temperatura z kratek przy 35 stopniach 8 stopni. Osuszacza nie zmieniałem tez pewnie siedzi od nowości. A jak jedziesz to schodzi do 1 biegu wentylatora? Wyczyść też chłodnice obydwie wodą, najlepiej je odsunąć lekko od siebie. Edytowane 13 Sierpnia 2015 przez lejak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qaz4 Zgłoś #1692 Napisano 13 Sierpnia 2015 A jak jedziesz to schodzi do 1 biegu wentylatora? Raczej nie. Ale pewności nie mam bo ciężko jest go usłyszeć podczas jazdy czy przełącza prędkości. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lejak Zgłoś #1693 Napisano 13 Sierpnia 2015 podczas jazdy raczej nie usłyszysz, chodzi mi raczej w trasie zatrzymać się i sprawdzić na jakim biegu chodzi. Bo u mnie w trasie schodzi, po chwili po zatrzymaniu wskakuje znowu na 2 bieg. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michalk88 Zgłoś #1694 Napisano 13 Sierpnia 2015 Witam, mam problem z klimą, przynajmniej tak mi się wydaje (passat 2004 r 1.9 tdi 101 km). Temperatura przy nawiewie gdy na polu było dziś 34 stopnie, pokazywało 13,5 przy nadmuchu prawie na max (bez dwóch kresek) i ustawieniu LO. Gdy zjechałem z mocy na jedną kreseczkę, wtedy pokazało 12,5. Tak ma być? Bo ja mam wrażenie że z tym jest cos nie tak. Jakbym jechał teraz na tej jednej kreseczce w ustawieniu LO to nieszłoby wytrzymać w aucie. Wcześniej miałem Audi A4 B5 FL to tam aż mroziło w takich ustawieniach a tu jest jak jest...Nie znam sie na mechanicznych sprawach, ale jeśli chodzi o naprawy , to jakieś 1,5 miesiaca temu było robione: odgrzybienie, nabicie, wymiana czujnika (jakiegoś cisnienia), wymiana wisko, no i jakaś nieszczelność miała być koło tego czujnika. Nieszczelności już raczej zażegnane, bo tydzień temu ponownie było sprawdzane, czynnika jest 630 g. Prosze o jakies wskazówki, bo aż żygać sie czasem chce, gdy Ci pseudomechanicy drą kasiorę, i mówią że tak ma być. Mi się wydaje że jednak nie.... ale proszę o wypowiedzi innych, bo może passaty tak mają i nie ma co porównywać do audi... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qaz4 Zgłoś #1695 Napisano 13 Sierpnia 2015 podczas jazdy raczej nie usłyszysz, chodzi mi raczej w trasie zatrzymać się i sprawdzić na jakim biegu chodzi. Bo u mnie w trasie schodzi, po chwili po zatrzymaniu wskakuje znowu na 2 bieg. Nie, nie sprawdzałem - ale sprawność klimatyzacji tak jakby się niewiele zmieniała podczas jazdy, więc mogę przyjąć, że wiatrak pędzi na 2 biegu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lejak Zgłoś #1696 Napisano 13 Sierpnia 2015 Nie, nie sprawdzałem - ale sprawność klimatyzacji tak jakby się niewiele zmieniała podczas jazdy, więc mogę przyjąć, że wiatrak pędzi na 2 biegu. Może być tez za dużo czynnika. Te wartości na masce są odpowiednie przy 100 % sprawnych podzespołach. A wiadomo że po kilkunastu latach w skraplaczu i innych elementach osadza sie olej i drożność już nie jest taka jak w nowym. Gdzieś czytałem że po upuszczeniu czynnika o 50 g chyba w golfie klimatyzacja zaczeła chodzić prawidłowo. Sam nie próbowałem. - - - - - aktualizacja - - - - - Witam, mam problem z klimą, przynajmniej tak mi się wydaje (passat 2004 r 1.9 tdi 101 km). Temperatura przy nawiewie gdy na polu było dziś 34 stopnie, pokazywało 13,5 przy nadmuchu prawie na max (bez dwóch kresek) i ustawieniu LO. Gdy zjechałem z mocy na jedną kreseczkę, wtedy pokazało 12,5. Tak ma być? Bo ja mam wrażenie że z tym jest cos nie tak. Jakbym jechał teraz na tej jednej kreseczce w ustawieniu LO to nieszłoby wytrzymać w aucie. Wcześniej miałem Audi A4 B5 FL to tam aż mroziło w takich ustawieniach a tu jest jak jest...Nie znam sie na mechanicznych sprawach, ale jeśli chodzi o naprawy , to jakieś 1,5 miesiaca temu było robione: odgrzybienie, nabicie, wymiana czujnika (jakiegoś cisnienia), wymiana wisko, no i jakaś nieszczelność miała być koło tego czujnika. Nieszczelności już raczej zażegnane, bo tydzień temu ponownie było sprawdzane, czynnika jest 630 g. Prosze o jakies wskazówki, bo aż żygać sie czasem chce, gdy Ci pseudomechanicy drą kasiorę, i mówią że tak ma być. Mi się wydaje że jednak nie.... ale proszę o wypowiedzi innych, bo może passaty tak mają i nie ma co porównywać do audi... Przy 34 stopniach powinno być 8-13 stopni. A przełączałeś na twarz i zamykałeś kratki boczne. Bo u mnie przy takim ustawieniu i na 3 kreseczki (oczywiscie po dłuzszym czasie chodzenia klimy z 5-10 minut) 8 stopni. Przy otwartych nawiewach i max wiatrak 13-14 stopni. Klima nabita miesiąc temu. W innych samochodach też mi się wydaje ze lepiej daje ( u kumpla w bmw z kratek było 4 stopnie w tych samych warunkach). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michalk88 Zgłoś #1697 Napisano 13 Sierpnia 2015 Może być tez za dużo czynnika. Te wartości na masce są odpowiednie przy 100 % sprawnych podzespołach. A wiadomo że po kilkunastu latach w skraplaczu i innych elementach osadza sie olej i drożność już nie jest taka jak w nowym. Gdzieś czytałem że po upuszczeniu czynnika o 50 g chyba w golfie klimatyzacja zaczeła chodzić prawidłowo. Sam nie próbowałem. - - - - - aktualizacja - - - - - Przy 34 stopniach powinno być 8-13 stopni. A przełączałeś na twarz i zamykałeś kratki boczne. Bo u mnie przy takim ustawieniu i na 3 kreseczki (oczywiscie po dłuzszym czasie chodzenia klimy z 5-10 minut) 8 stopni. Przy otwartych nawiewach i max wiatrak 13-14 stopni. Klima nabita miesiąc temu. W innych samochodach też mi się wydaje ze lepiej daje ( u kumpla w bmw z kratek było 4 stopnie w tych samych warunkach). Tzn u mnie cały czas mam włącząna funkcję "w twarz"(strzałka na panelu w strone twarzy ludzika) ale nawiewu w twarz nie kieruję, bo to załatwić można sie momentalnie. Strumień powietrza mam mniej więcej ustawiony na piers. Moge spróbować zamknąć bozne kratki, ale nie wiem czy to coś pomoże... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lejak Zgłoś #1698 Napisano 13 Sierpnia 2015 Tzn u mnie cały czas mam włącząna funkcję "w twarz"(strzałka na panelu w strone twarzy ludzika) ale nawiewu w twarz nie kieruję, bo to załatwić można sie momentalnie. Strumień powietrza mam mniej więcej ustawiony na piers. Moge spróbować zamknąć bozne kratki, ale nie wiem czy to coś pomoże... Pomóc to nie pomoże ale tak ja sprawdzałem a mamy takie same samochody to można porównać U ciebie też wiatrak ciągle chodzi na 2 biegu i nie daje rady zbić ciśnienia na postoju? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tofana Zgłoś #1699 Napisano 13 Sierpnia 2015 Witam,w dniu dzisiejszym po odpaleniu w upale auta odrazu uciekł mi cały czynnik ( 2 sek chmury pod maska i brak chlodzenia ) Czy kogoś spotkała taka sytuacja ? ew co mogło być problemem. pojawił się błąd 00792 - A/C Pressure Switch (F129) 35-10 - - - Intermittent Ale domyślam się, że błąd to już jest konsekwencja braku czynnika - gdyż wczśniej żadnych błędów nie miałem. W moim przypadku. - przetarty wąż między skraplaczem a kompresorem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
swirus84 Zgłoś #1700 Napisano 13 Sierpnia 2015 Nie, nie sprawdzałem - ale sprawność klimatyzacji tak jakby się niewiele zmieniała podczas jazdy, więc mogę przyjąć, że wiatrak pędzi na 2 biegu. Przerabialem 3 tygodnie temu, opornika tak zardzewiała ze się w rękach rozpadała przy wymianie! U mnie b5 fl. Napięcie dawało na woltomierz ale puste (wiatraka nie ruszy). Opornika wymieniona ( udało mi się tylko w VW ). Tanio nie było! Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach