Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jeszcze mi sie kojarzy z problemem klapki od dławienia powietrza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tracę cierpliwość.

2 razy w sezonie muszę napełniać układ bo tracę czynnik. Czy macie jakiś pomysł co jest przyczyną?

Jeździłem do kilku fachowców sprawdzali wbijając duże ciśnienie czy jest szczelność i inne czary odczyniali ze świeceniem uv włącznie i twierdzili że tak musi być :).. potrzeba mi mądrego speca który znajdzie usterkę . Climatronik nie widzi innych problemów.

Potrzeba mi rady lub specjalisty z okolic Radomia. czekam na pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

U mnie była nieszczelnośc na chłodnicy klimatyzacji. Pękło pierwsze żeberko przy podłączeniu. Wyszło po sprawdzeniu UV. Zmień serwis :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tracę cierpliwość.

2 razy w sezonie muszę napełniać układ bo tracę czynnik. Czy macie jakiś pomysł co jest przyczyną?

Jeździłem do kilku fachowców sprawdzali wbijając duże ciśnienie czy jest szczelność i inne czary odczyniali ze świeceniem uv włącznie i twierdzili że tak musi być :).. potrzeba mi mądrego speca który znajdzie usterkę . Climatronik nie widzi innych problemów.

Potrzeba mi rady lub specjalisty z okolic Radomia. czekam na pomoc.

A dużo Ci tego gazu znika??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Mam problem z climatronik, w B5FL. klimatyzacja raz się włącza a raz nie. Uruchamiam auto rano klimatyzacja nie działa przejadę kawałek 2-3 km czasem się uruchomi i działa poprawnie (chłodzi temperatura jest ok) czasem działa od razu po starcie i działa do momentu najechania na pierwsze nierówności na drodze wtedy przestaje chłodzić, kompresor się wyłącza. Co robić sprawdziłem szczelność nie ma żadnych wycieków układ szczelny w 100% ? Czy to kompresor , układ sterowania elektronicznego ?? POMOCY

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy u was też słychać gdy wyłączycie (gdy chodziła klima) auto tak jakby uciekające powietrze? Słychać to przez dłuższą chwilę w kratkach nawiewu oraz przy wyjsciu z auta gdzieś przy silniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie było ćwierkanie po włączeniu klimy. Zmieniłem napinacz, też nie pomogło. Okazało się że pasek tak hałasował.
Witam

Jeszcze mi sie kojarzy z problemem klapki od dławienia powietrza.

Dziękuję za porady. Podobno trafił mi się jakiś bardziej wrażliwy zawór rozprężny. Majster dorzucił czynnika, żeby było przy górnej granicy normy i szumienie/świszczenie znacznie ucichło. Mogę teraz jeździć ze świadomością, że jak mi ubędzie czynnika z czasem, to hałas znowu zrobi się gorszy :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, może coś pomożecie bo już 2 dzień walczę z klima i efektów nie ma..

generalnie klima nie włącza się, wentylator nie startuje, sprężarka nie załącza.

co sprawdzone...

1 czynnik w układzie jest

2. wentylator po zwarciu przekaźnika 1 biegu startuje

3. wentylator po zwarciu przekaźnika 2 biegu startuje

4. sprężarka podłączona na krótko działa i nawet fajnie chłodzi

5. czujnik f129 zmieniony brak reakcji, zwarcie pinów 1 i 2 nie daje efektu.

6. bezpieczniki sprawdzone

 

samo-diagnoza klimatronika błąd 318 ( czujnik f129 )

vag - czujnik (f129)

 

po zapaleniu samochodu (klima Auto) wentylator nie startuje

na przekaźniku 1 biegu pojawia sie napięcie 9 v po zapaleniu skacze do 11

przekaźnik po wyciągnięciu i spięciu z akumulatorem reaguje przy 12 v wiec może za małe napicie do zwarcia przekaźnika? co podaje napiecie zwierajace na przekaźnik? z góry dzięki za wszelką pomoc...:blady

Edytowane przez derfd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy u was też słychać gdy wyłączycie (gdy chodziła klima) auto tak jakby uciekające powietrze? Słychać to przez dłuższą chwilę w kratkach nawiewu oraz przy wyjsciu z auta gdzieś przy silniku.

 

tak to normalne, martwić się możesz zaczynać jak słychać tego nie będzie :>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie ma pomysłu? dodam jeszcze ze po zwarciu wtykow czujnika f18 wentylator startuje zarówno. Na pierwszym. Jak i na drugim biegu,?,

witam, może coś pomożecie bo już 2 dzień walczę z klima i efektów nie ma..

generalnie klima nie włącza się, wentylator nie startuje, sprężarka nie załącza.

co sprawdzone...

1 czynnik w układzie jest

2. wentylator po zwarciu przekaźnika 1 biegu startuje

3. wentylator po zwarciu przekaźnika 2 biegu startuje

4. sprężarka podłączona na krótko działa i nawet fajnie chłodzi

5. czujnik f129 zmieniony brak reakcji, zwarcie pinów 1 i 2 nie daje efektu.

6. bezpieczniki sprawdzone

 

samo-diagnoza klimatronika błąd 318 ( czujnik f129 )

vag - czujnik (f129)

 

po zapaleniu samochodu (klima Auto) wentylator nie startuje

na przekaźniku 1 biegu pojawia sie napięcie 9 v po zapaleniu skacze do 11

przekaźnik po wyciągnięciu i spięciu z akumulatorem reaguje przy 12 v wiec może za małe napicie do zwarcia przekaźnika? co podaje napiecie zwierajace na przekaźnik? z góry dzięki za wszelką pomoc...:blady

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tracę cierpliwość.

2 razy w sezonie muszę napełniać układ bo tracę czynnik. Czy macie jakiś pomysł co jest przyczyną?

Jeździłem do kilku fachowców sprawdzali wbijając duże ciśnienie czy jest szczelność i inne czary odczyniali ze świeceniem uv włącznie i twierdzili że tak musi być .. potrzeba mi mądrego speca który znajdzie usterkę . Climatronik nie widzi innych problemów.

Potrzeba mi rady lub specjalisty z okolic Radomia. czekam na pomoc.

Niech przy następnej kontroli twój spec dobrze przyjrzy się miejscu zaznaczonym na zdjęciu: [ATTACH=CONFIG]118109[/ATTACH]

wąż od klimy przeciera spaw na osuszaczu. Ja również miałem tak że musiałem dobijać czynnik za drugim razem jak oddałem do tego samego gościa on mi odpowiedział że nie może znaleźć miejsca gdzie ucieka i tylko dobił czynnik. Zabrałem auto do innego warsztatu i po kliku testach i ściągnięciu zderzaka znaleźli bardzo mały ślad pod UV. Wymienili osuszacz i wszystko wróciło do normy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, może coś pomożecie bo już 2 dzień walczę z Klimą i efektów nie ma..

generalnie Klima nie włącza się, co ustaliłem:

1 czynnik w układzie jest sprężarka zwarta na krótko załącza i działa ( 6 stopi na wylocie środkowym) po kilkunastu sekundach działania załącza się wentylator na 2 biegu i jak wyczytałem jest to reakcja właściwa gdyż wzrasta cienienie i zaczyna działać czujnik f129 Co wykluczało by jego uszkodzenie bądź przerwy w instalacji elektrycznej. Zresztą czujnik sprawdzony w innym samochodzie i funkcjonuje bez zarzutu.

2. wentylator po zwarciu przekaźnika 1 biegu startuje

3. wentylator po zwarciu przekaźnika 2 biegu startuje

4. Po zwarciu styków wtyczki od czujnika f18 w różnych kombinacjach wentylator staruje zarówno na 1 jak i na 2 biegu.

5. zwarcie styków 1 i2 wtyczki czujnika f129 nie daje efektu.

6. bezpieczniki sprawdzone

 

samo-diagnoza klimatronika błąd 318 ( czujnik f129 )

vag - czujnik (f129)

 

po zapaleniu samochodu (klima Auto) wentylator nie startuje

na przekaźniku 1 biegu pojawia sie napięcie 9 v po zapaleniu skacze do 11

przekaźnik po wyciągnięciu i spięciu z akumulatorem reaguje przy 12 v wiec może za małe napicie do zwarcia przekaźnika? co podaje napiecie zwierajace na przekaźnik?

Co jeszcze można sprawdzić?

z góry dzięki za wszelką pomoc..

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

[ATTACH=CONFIG]118146[/ATTACH]

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

co za przewód oznaczony jest numerem 72 na powyższym schemacie przy przekaźniku j279?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Wciaz mi wywala blad czujnika temperatury zawnetrznej. Klima nie chlodzii w zwiazku z tym mam pytanie czy to wlasnie przez ten czujnik. Innych bledow nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fachowcem nie jestem i też mam ten błąd czujnika temp zewnętrznej lecz klima mi działa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, mam pytanie - czy ja nie działa wiatrak(skończyły sie szczotki, to juz naprawiłem) to klimatyzacja sie włącza czy nie? Pytam, ponieważ nie wiem czego sie spodziewać jak pojadę do mechanika żeby dobić czynnik. Chodzi mi o to, czy czynnik zupełnie poszedł w atmosferę poprzez zaworek bezpieczeństwa, czy może jednak czynnik jest w układzie, ale może klimatyzacja nie działa bo sterownik wykrywa niedziałający wiatrak.

 

Z góry dzieki za odpowiedz

Pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Klima działa bez wiatraka.

Wiem z własnego doświadczenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie, mam pytanie - czy ja nie działa wiatrak(skończyły sie szczotki, to juz naprawiłem) to klimatyzacja sie włącza czy nie? Pytam, ponieważ nie wiem czego sie spodziewać jak pojadę do mechanika żeby dobić czynnik. Chodzi mi o to, czy czynnik zupełnie poszedł w atmosferę poprzez zaworek bezpieczeństwa, czy może jednak czynnik jest w układzie, ale może klimatyzacja nie działa bo sterownik wykrywa niedziałający wiatrak.

 

Z góry dzieki za odpowiedz

Pozdrawiam :)

 

U mnie jak kupiłem auto wentylator był nie sprawny aklimatyzacja uruchamiała się. Jak postał chwile na wolnych obrotach klima sama się wyłączała ze względów bezpieczeństwa. Brak chłodzenia ciśnienie rośnie i odpowiedni czujnik wykrywa taką usterkę i kompresor off.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale kolega juz ma wiatrak sprawny z tego co pisze i raczej teraz brak czynnika moze powodowac wylaczenie calej klimy łacznie z kompresorem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziękuję za odzew w temacie :)

 

wiatrak już naprawiłem, ale jeszcze nie założyłem do auta ;) póki co sprawdziłem czy działa i po podłączeniu wtyczki i włączeniu klimatyzacji wiatrak normalnie pracuje - więc wymiana szczotek zakończona sukcesem ;)

 

czyli generalnie mogę się spodziewać tego, że jeśli używałem klimatyzacji nieświadomie z niedziałającym wiatrakiem, to czynnika już dawno nie ma i nabić trzeba będzie praktycznie maksymalną ilość czynnika? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Gdzie w b5 znajduje sie czujnik temperatury zewnetrznej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności