michalk88 Zgłoś #2321 Napisano 16 Sierpnia 2018 Dnia 13.08.2018 o 19:25, kindaszek napisał: Moze troche czynnika ucieklo sprawdz ilosc gazu. A jakie masz hp i lp? Dysze rozprezna zmieniales? Ja zmienialem dzisiaj to po rozkreceniu tych srub pod akumulatorem w moim przypadku na rekach mialem plynne aluminium... a rurka nie byla drozna bo przeswitu nie bylo. Ale i tak mojego problemu to nie rozwiazalo Jeszcze dodam ze w sobote sprezarka bila 22-26 bara a dzisiaj po zmianie dyszy rozpreznej maszyna pokazywala 8-10 bara ale rurki dalej w temp otoczenia a podczas jazdy sprawdzalem przedchwila to rurki od sprezarki sa gorace i tu przy gniazdach do nabijania takze gorace... Po części miałeś Kolego rację. Jestem już po usunięciu usterki, gazu nie było prawie wcale, ale co gorsza, nieszczelność znajdowała się na chłodnicy, którą 2 lata temu miałem wymienianą i to na nową! A dziur było 5, tak mi przestawiono problem. Jestem po kolejnej wymianie i nabiciu, teraz to jest mega mega:) Nigdy tak nie mroziło, dzisiaj przy 25 stopniach na polu przy ustawieniu LO z kratki leciało 2 stopnie miazga Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin tdi Zgłoś #2322 Napisano 18 Sierpnia 2018 Panowie klima mi nie chłodzi. Błędów nie ma ,ale jak wchodzę w diagnostykę ,to przy tych upałąch na climatroniku w tej grupie 0 pokazuje mi -19*. To chyba nie jest normalne. klima oczywiście nie chłodzi. Wentylator,sprężarka się załącza ,słychać cyknięcie przekaźnika ,ale piec jest w aucie i nie chłodzi. Ile jest czujników w pasacie co mogą mieć związek z tym? Słyszałem ,że jakiś czujnik pod filtrem kabinowym może oszukiwać i dlatego takie rzeczy się dzieją Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damin321 Zgłoś #2323 Napisano 19 Sierpnia 2018 Witam mam mały problem z klimatyzacją ,jakieś 2 miesiące temu wymieniałem sprężarkę od klimatyzacji zalałem ją olejem i pojechałem nabić klimatyzacje i serwisant klimatyzacji powiedział mi ze jest wszystko dobrze i faktycznie klimatyzacja działała jakieś dwa miesiące teraz klimatyzacja odpala się ale nie chłodzi tzn jeśli ją odpale chwilę pochodzi leci powietrze letnie wyłączę ją na jakieś 5 sekund włączę ponownie to leci zimne powietrze ,jedna z rurek przy silniku jest zimna wiec powinna chłodzić klimatyzacja dodam jeszcze zdjęcie ile jest czynnika i jakie jest ciśnienie sprężarki przy uruchomionym silniku czy ta wartość jest prawidłowa? czy możliwe jest to że jest za dużo oleju w sprężarce w silniku i dla tego nie chłodzi? jeśli tak to czy można wyciągnąć olej po przez śrubę górną ? (sprężarka zexel) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damin321 Zgłoś #2324 Napisano 20 Sierpnia 2018 Dnia 19.08.2018 o 12:39, damin321 napisał: Witam mam mały problem z klimatyzacją ,jakieś 2 miesiące temu wymieniałem sprężarkę od klimatyzacji zalałem ją olejem i pojechałem nabić klimatyzacje i serwisant klimatyzacji powiedział mi ze jest wszystko dobrze i faktycznie klimatyzacja działała jakieś dwa miesiące teraz klimatyzacja odpala się ale nie chłodzi tzn jeśli ją odpale chwilę pochodzi leci powietrze letnie wyłączę ją na jakieś 5 sekund włączę ponownie to leci zimne powietrze ,jedna z rurek przy silniku jest zimna wiec powinna chłodzić klimatyzacja dodam jeszcze zdjęcie ile jest czynnika i jakie jest ciśnienie sprężarki przy uruchomionym silniku czy ta wartość jest prawidłowa? czy możliwe jest to że jest za dużo oleju w sprężarce w silniku i dla tego nie chłodzi? jeśli tak to czy można wyciągnąć olej po przez śrubę górną ? (sprężarka zexel) Sprawa rozwiązana ,wymian filtra w rurce klimatyzacji pomogła Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rafał S. Zgłoś #2325 Napisano 21 Sierpnia 2018 Witam Mam mam problem z klimą i sprawdzam wszystko pokolei i pierwsza rzecz.Odłączyłem kostkę od wentylatora klimy i pokazuje mi napięcie 13,5 V zaraz po włączeniu w chłodny dzień, ale nie wyje jak drugi bieg, chodzi cicho i zakładam że chodzi na pierwszy biegu, ale napięcia mi się nie zgadzają jak to możliwe? Jakie napięcie na pierwszym biegu powinno być? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #2326 Napisano 21 Sierpnia 2018 Bez podłączonego wentylatora, tyle co zmierzyłeś. Dopiero po podłączeniu obciążenia (wentylatora) spada do odpowiedniej wartości bo to układ/opornik szeregowy. Jeśli się kręci to jest ok. Szukaj dalej ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rafał S. Zgłoś #2327 Napisano 21 Sierpnia 2018 A jak zmierzyć obciążony? Jest tak szczelnie obudowana instalacja że musiałbym przez izolację się przebijać. bez sensu. Trochę pokatowałem klimę na postoju i zauważyłem że nie włącza się drugi bieg, klima się wyłączy prędzej. Teraz tylko sprawdzić standardowo bezpieczniki i przekaźniki. będą to 267 i 373? Dla wszystkich passatów to jest to samo oznaczenie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin tdi Zgłoś #2328 Napisano 22 Sierpnia 2018 ile jest czujników od temperatury od klimy ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rafał S. Zgłoś #2329 Napisano 23 Sierpnia 2018 (edytowane) Dobra tak wygląda moja deska przekaźników 267 działa załącza sprężarkę, słychać go itp. , bezpieczniki sprawdzone i pytanie który to przekaźnik od drugiego biegu?? 373?? Żeby sprawdzić czy to wina przekaźnika powinienem zewrzeć na wyjętym przekaźniku piny 30 i 87 wtedy wiatrak powinien ruszyć na maksa tak? Wyczytałem to z tego opisu ale mowa jest o innych oznaczeniach przekaźników. POST 175 Edytowane 23 Sierpnia 2018 przez Rafał S. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mebelman Zgłoś #2330 Napisano 12 Września 2018 Czy ktoś z forumowiczów kupował taki zamiennik przewodu klimatyzacji? Jak się sprawuje? https://allegro.pl/przewod-klimatyzacji-vw-passat-b5-00-05-3b1260710d-i7366689924.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rafał S. Zgłoś #2331 Napisano 16 Września 2018 Ja kupiłem nowy wąż idący od chłodnicy do sprężarki na razie ok, ale ten długi wskazany przez Ciebie zakułem na nowo znacznie taniej i gwarancja ta sama. Polecam zrobić to samo. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
coal13 Zgłoś #2332 Napisano 5 Października 2018 chciałbym zapytać o orientacyjną cenę zmiany klimatyzacji z manualnej na automatyczną w passacie b7. Czy w ogóle manualna daje radę? czy jest sens kupować takie auto? mam upatrzone auto z takim właśnie manualem, nie mam jak tego sprawdzić, nie wiem jak to jest w passacie, może miał/ma ktoś taką klimę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #2333 Napisano 5 Października 2018 Na przykładzie B5 powiem, że manualna daje radę tak samo jak automatyczna, jedyna różnica że sam musisz pilnować temperatury, climatronic ma zadaną i pilnuje Przekładka, przynajmniej w starszym modelu to wbrew pozorom sporo roboty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ares33 Zgłoś #2334 Napisano 14 Grudnia 2018 Hej mam pytanie czy jest coś takiego że klima w b5 fl klimatronic nie załączyć się od jakiejś temperatury ostatnio ja nabiijalem to przy 3 stopniach się włączyła a dziś przy dwóch już nie slychac zalaczenia kompresora teraz pytanie czy to normalne czy uciekł znowu czynik. w teście klimy pojawia się błąd 318 więc już sam nie wiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StreamHD Zgłoś #2335 Napisano 14 Grudnia 2018 Jest taka opcja i nie wiem czy dobrze pamiętam ale poniżej 4 stopni klima już się nie uruchomi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Czesuaf Zgłoś #2336 Napisano 4 Kwietnia 2019 Panowie potrzebuje pomocy w sprawie klimatyzacji. Wszystko sprawne, wentylator na krótko i w motodiagnozie chodzi, przewody nie mają przerw, na klimatroniku brak błędów, w vagu to samo, ale klimatyzacja się nie załącza, nie słychać również presostatu żeby "cykał". Sprawdziłem bloki pomiarowe i na włączonym silniku i klimatyzacji pokazuje 3 (powinno pokazywać 0). Co to może być? Już tracę głowę, pół auta sprawdziłem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzmak4 Zgłoś #2337 Napisano 23 Czerwca 2019 Witam wszystkich i proszę o pomoc co może być przyczyną? Z 10 miesiecy temu napełniłem klimę no i działała ale coś piszczało mechanik powiedział że muszę wymienić pasek ale po pewnym czasie przestało ale i klima też przestała ale stwierdziłam że mało jeżdżę nich tak zostanie. Ale teraz trochę ciepło więc kupiłem pasek no i do Panna mechanika on zaczął od dopełnienia czynika stwierdził że pasek dobry ale klimatyzacji brak prąd do cewki dochodzi stwierdził że trzeba cewkę kupić no dobrze ale wyjechałem z warsztatu zaczęła działać zadowolony przyjechałem do domu na drugi dzień już nie działa no i jestem w kropce co się dzieje. No i was teraz proszę co to może być. Dziękuję za podpowiedź Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarvip Zgłoś #2338 Napisano 23 Czerwca 2019 (edytowane) 1 godzinę temu, grzmak4 napisał: Witam wszystkich i proszę o pomoc co może być przyczyną? Z 10 miesiecy temu napełniłem klimę no i działała ale coś piszczało mechanik powiedział że muszę wymienić pasek ale po pewnym czasie przestało ale i klima też przestała ale stwierdziłam że mało jeżdżę nich tak zostanie. Ale teraz trochę ciepło więc kupiłem pasek no i do Panna mechanika on zaczął od dopełnienia czynika stwierdził że pasek dobry ale klimatyzacji brak prąd do cewki dochodzi stwierdził że trzeba cewkę kupić no dobrze ale wyjechałem z warsztatu zaczęła działać zadowolony przyjechałem do domu na drugi dzień już nie działa no i jestem w kropce co się dzieje. No i was teraz proszę co to może być. Dziękuję za podpowiedź Trochę za mało danych, bo skoro teraz napełnił, tzn że uchodziło i najprawdopodobniej ciśnienie spadło na tyle że klima się nie załączała. Z drugiej strony, jeżeli masz pełno, a piszczy i czasami się załącza - to jeżeli elektrycznie jest ok, to pada sprzęgiełko lub zaciera się łożysko.. Warto to zrobić, w skrajnym przydatku kupisz nowy kompresor - a używki chodzą po 100-200 zł. Zerknij czy kreci się wiatrak od klimy, oraz czy cyka (załącza) sprzęgiełko - jest na kompresorze. Edytowane 23 Czerwca 2019 przez Jarvip Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nitay Zgłoś #2339 Napisano 26 Czerwca 2019 witam, mam problem z klimatyzacją, passat B5 110 AFN - nie wlacza sie sprezarka... jak podączę kabelek od sprężarki bezpośrednio do plusa akumulatora sprężarkę sie wlacza i to klima chodzi, jest wysokie ciśnienie czynnika na listwie niskociśnieniowej (na 3/4 zegara), wymieniłem czujnik na osuszaczu, nadal nic to nie daje, koncza mi sie pomysly, probowalem sie polaczyc autocomem ale nie nia łączy (moze dlatego ze to jest klima manualna a nie klimatronic), z silnikiem normalnie się łączy jak cos, jakies sugestie? widziałem fajny filmik o diagnozie klimy pokazuje krok po kroku jak to zdiagnozować: bezpiecznik tez sprawdzilem, ma zasilanie ale po wlaczeniu nie wlacza klimy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateo2558 Zgłoś #2340 Napisano 26 Czerwca 2019 (edytowane) Witam, mam problem, tzn po nabiciu klimatyzacji wiatrak wariuje. Wlaczam klime (manualna) slychac klik ale nic sie nie dzieje, czekam ze 3 sec slychac ze sprezarka ruszula wszystko ladnie i po kolejnych 10-15sec wiatrak zaczyna wyć, jak by odrazu na maksymalne obroty wchodzil że w kabinie slychac jak wyje. Od klikniecia do wlaczenia sprezarki wiatrak el dziala rowniez ale nie słyszalnie praktycznie. Pod kierownica sprawdzalem przekazaniki, ten na 4 miejscu 384 jest jak by podwojny i zwiera odrazu chyba drugi bieg i sprezarke, niby jak reka sprawdzalem to powinno najpierw jeden a pozniej chyba drugi a u mnie wali odrazu oba, dopiero jutro wieczorem powinienem miec mozliwosc weryfikacji tego przekazanika z innego passata, ale do tego czasu moze cos podpowiecie dodatkowo na co zwrocic uwage? Dzisiaj jest chlodniej to wiatrak sie wlacza normalnie, ale i tak chyba drugi bieg powinien odpalac sie w korkach itp a nie nawet podczas jazdy wyc. Czy czujnik odpowiedzialny za "zmiane biegu" moze byc uszkodzony i za wczesnie go wlaczac? Edytowane 28 Czerwca 2019 przez mateo2558 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach