Jump to content

Jarvip

  • Content Count

    67
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

About Jarvip

  • Birthday 10/17/1970

Informacje osobiste

  • Imię
    Jarek
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Warszawa

Samochód

  • Generacja
    B5
  • Silnik
    B5(3BG) 2.5 TDI V6 150KM (AKN)
  • Rok produkcji
    2002

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Trochę za mało danych, bo skoro teraz napełnił, tzn że uchodziło i najprawdopodobniej ciśnienie spadło na tyle że klima się nie załączała. Z drugiej strony, jeżeli masz pełno, a piszczy i czasami się załącza - to jeżeli elektrycznie jest ok, to pada sprzęgiełko lub zaciera się łożysko.. Warto to zrobić, w skrajnym przydatku kupisz nowy kompresor - a używki chodzą po 100-200 zł. Zerknij czy kreci się wiatrak od klimy, oraz czy cyka (załącza) sprzęgiełko - jest na kompresorze.
  2. U mnie zaczęło stukać jak wymieniłem szybę i jeździłem tak od kilku lat, aż do wczoraj. Trzeszczało z lewej, z prawej, na środku. I to nie jak jechałem po wybojach tylko na zakręcie, wjazd/zjazd z hopki lub szybkie skręty kierownicą. Wczoraj wcisnąłem piankę/gumę pomiędzy deskę a szybę. Z rolet do okien, zostały mi takie twarde pianki, pociąłem w paski po ok 1 cm i wcisnąłem pomiędzy szybę a deskę, tak, że nic nie widać. wcisnąłem po 2 szt na bokach (lewa/prawa) i cisza, naprawdę pomaga :)
  3. Cześć, wszystkie lampy w B5 po lifcie są soczewkowe, lub na xenonach. Soczewkowe należą do tych tańszych. Dla przykładu jak wyglądają xenonki: https://allegro.pl/oferta/lampa-xenon-prawa-lewa-vw-passat-b5-fl-8143678040 Niestety, ale tak się z tymi lampami dzieje. Rozumiem że masz oryginalne lampy i do polerowania także je oddawałeś, a to oznacza że sam za dużo przy aucie nie robisz. Więc proponuję - zakupić papier ścierny wodny (po 1 szt) 1500/1800, 2000 i 2500. Ten pośredni możesz darować. Do tego pastę do polerowania lamp np: K2 (jest w supermarketach) i najlepiej od kogoś pożyczyć wkrętarko/wiertarkę akumulatorową i samemu to wyczyścić. Acha - do tego potrzebujesz jakąś końcówkę do polerowania (taki grzybek z włosiem). Koszty: Pasta 15 zł, papier po 2 zł arkusz. Do tego ta końcówka do polerowania i 30 /40 minut pracy i masz pięknie zrobione. Nie bój się, nic nie zepsujesz. Napisałem że sprzęt akumulatorowy bo ma w miarę małe obroty i nie przegrzejesz szkła (plastiku), przy wiertarce trzeba uważać. Do tego dobre żarówki. Z drugiej strony - jeśli lamy są oryginale, a nosisz się z zamiarem kupna, to lepiej oddać je do regeneracji - koszty podobne jak za zamienniki, a masz lamy zrobione jak nówki.
  4. Ściągasz boczki drzwi, prosta sprawa - na youtube jest dużo filmików. Otwierasz / zdejmujesz gumowe zatyczki, z przodu luzujesz 2 śruby i szyba do góry. Samą szybę przekręcasz lewo prawo i wyjdzie. Uszczelka zewnętrzna jest na wcisk - to cała listwa nie pamiętam jak z wewnętrzną. Zakładasz w odwrotnej kolejności. Tył troszeczkę inaczej - zdejmujesz boczek otwierasz jedną dużą gumową zatyczkę. Szybą zjeżdżasz prawie na sam dół aż zobaczysz biały kołek (będzie pod linką ale linkę odsuniesz) i teraz, pod szybę wkładasz szmatę ale tak aby usztywnić szybę, lub jakąś podpórkę. Bierzesz śrubokręt krzyżak i przykładasz do środka kołka. Ten kołek składa się z 2 części: zewnętrzna tuleja i środek. Dłonią lub czymś innym lekko uderzasz w trzonek. Środek kołka zacznie się przesuwać. On ma wyjść. Ale jak nie nie złapiesz na koniec, to musisz zdejmować blachę lub od razu zakup takie kołki - koszt 3 zł/szt., w salonie pewnie z piątaka :). później delikatnie wyjmiesz zewnętrzną część kołka (tuleję) i szyba do góry. Składasz inaczej. Kołek zakładasz na szybę, najpierw tuleję później środek, przy środku pomagasz sobie narzędziami - ja to zrobiłem szczypcami do rur , i całą szybę od góry wciskasz w prowadnicę. Wystarczy również, że ułożysz na miejscu i później szybą dojedziesz do góry (podniesiesz do samej góry). Wtedy kołek wskoczy w zatrzask i zrobione. Jak zbijesz szybę to w sumie żadna strata, tylko musisz zdejmować blachę i wyjmować szkło. Z pierwszą będzie najtrudniej, później każda to 20-30 minut :). Powodzenia!
  5. Tak jak napisał szymciak, prosta sprawa. Objaw zapalony ESP + ABS, po jakimś czasie doszła do tego migająca kontrolka świec żarowych. Nowy czujnik z salonu 61,71 zł. Teraz praca, rozkręcasz 4 śruby torks i opada osłona. I uwaga:), wyjąłem czujnik który później okazał się czujnikiem przy sprzęgle. Ja miałem 2 czujniki i tak na szybko patrząc, ten od sprzęgła jest na wysokości pedału hamulca. Cała wymiana 15 minut. Wymienia się na zgaszonym zapłonie. Dla pewności lepiej wyjąć kluczyk ze stacyjki. Nic nie trzeba wciskać ani wyciągać, czujnik sam się dostosuje. Dopiero po odpaleniu auta i naciśnięciu hamulca zniknęły palące się kontrolki i wróciły światła stopu
  6. Hefajstos, ustaliłeś coś?
  7. kup używkę, tylko w dobrym stanie. Pojeździsz naprawdę długo.
  8. Z radia wychodzi na 4 głośniki. Domyślam się że o to chodzi, dopiero dalej separowane na gwizdki i średnie
  9. Cześć mam szybkie pytanie. Moja maglownica o nr 8D1 422 074F jest już do wymiany. Znalazłem używkę z 2003r o nr 8D1 422 072. Czy ona będzie pasowała? Sprawdzałem ETKę ale tam są całkiem inne numery. Proszę o info kogoś kto ma pełną wersję ETKi lub przerabiał takie sprawy.
  10. A jak myślicie, po co powstał ten dział? W 2010 r też był internet.. Z takim radami możecie się wstrzymać. Do każdego tematu można dać taką odpowiedź.
  11. Cześć, muszę szykować się na wymianę magla. Nie wiem jaki numer jest na moim - nadal jeżdżę. Auto V6 jak w opisie,vin WVWZZZ3BZ3E152360, jakie maglownice szukać? Może z audi A6 V6 będą jakieś pasowały? Jaki numer przekładni pasuje do mnie? Z góry dziękuję za pomoc:)
  12. Charakterek zdjęcia zniknęły.. możesz wrzucić jeszcze raz? A może temat ze zdjęciami jest jeszcze gdzieś?
  13. Od 2 lat mam TYC i są ok, do tego dobre żarówki i będzie pan zadowolony:). Minusem u mnie, są zsuwające się gumy - te zaślepki zasłaniające żarówki
  14. Wypowiem się na temat MS. Mam założone od ok 1,5 roku, przelatane 40 tkm. ZERO stuków, za to od wczorajszej wymiany oleju wiem że wahacze zaczynają powoli się kończyć. Nie chodzi że coś się dzieje, ale w górnych - guma już sparciała, a więc to kwestia czasu kiedy się zerwie i dostanie wody i piachu. Na dole pojawiły się małe luzy - jeszcze nie przenoszące nic na budę. Może pojeżdżę miesiąc i trzeba zrobić. Reasumując - LM są lepsze, ale porównując jakość do ceny to wręcz MSy trzeba chwalić. Dodatkowo opiszę ciekawostkę... Jakieś 2 miesiące temu wymieniłem łączniki na LM... i możecie sobie wyobrazić jakiego wczoraj strzeliłem karpia jak dowiedziałem się że mają zerwaną gumę .. Nie chcę powiedzieć że LM są złe, tylko to że ktoś kto wymieniał sp...lił sprawę. Zawieszenie MUSI być dokręcane gdy auto stoi na kołach a nie wisi w powietrzu. Efekty złego montażu j.w.
  15. Wiesz co, sam musisz to przeliczyć a najlepiej poszukać na allegro. Zakupiłem zderzak na tył za chyba 100 zł - tutaj na forum (kiedyś była taka możliwość). Błotnik pod kolor za 150 zł. Ale w aucie jest dużo innych części które nie uwzględniłeś np osłony silnika i skrzyni - stówka, osłony w bagażniku, wyposażenie środka np: lampki, podsufitka, tunel, oparcie na rękę, moduły itd. Naprawdę jest dużo drobiazgów które swoje kosztują
×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy