Skocz do zawartości
hepos

Kiepski akumulator, czy coś go rozładowuje?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Przyszly mrozy i mam takie pytanko. Mianowicie jeśli auto postoi 2 dni na mrozie to trzeciego dnia już nie odpali - rozrusznik ani tyknie, resetują się ustawienia radia, kasują przebiegi dzienne. Jak jezdze do pracy, czyli zgaszę go o 20:00 a odpalam rano o 8 :00 to odpala moment (od przekręcenia) , nawet na -14. Niestety po 2-3 dniach ani drgnie (wrzucam filmik)

Pobór prądu na akumulatorze zmierzony i wynosi o,46 A w stanie spoczynku z wylaczonymi wszystkimi odbiornikami.

 

Akumulator ZAP Piastow, 72 Ah, 680A . Kupowany był w październiku 2010, czyli ma niecałe 1,5 roku.

 

Pozdrawiam

 

http://www.youtube.com/watch?v=sAspnMQLEsk&feature=youtu.be

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdz zwykłym miernikiem pobór prądu.Wszystko powyłanczaj,zdejmij klemę i podłącz miernik między ogniwo akumulatora a klemę.Oczywiście miernik ustaw na ampery.

Edytowane przez 08michael

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytałeś dobrze mojego posta ?:)

 

Pobór prądu na akumulatorze zmierzony i wynosi o,46 A w stanie spoczynku z wylaczonymi wszystkimi odbiornikami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Moim zdaniem spory pobór prądu.Odłącz radio i zmierz jeszcze raz.Może też nie rozłączać którejś żarówki np. podświetlenie progów lub coś takiego lub możesz przy naładowanym aku.rozłączyć kleme i podłącz za 2 dni jak odpali normalnie to aku. dobry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej będzie podjechać do jakiegoś norauto itp. tam za 20 zł sprawdzą aku pod obciążeniem. Jeśli będzie ok to niewiele stracisz a jeśli nie to akumulatorów tam nie brakuje :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Są to jakieś myśli - przychylę się póki co do sposobu Krzyśka - wydaje mi sie być dość sensowny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedno pytanie... Jak masz podłączone radio? Zależnie od stacyjki czy nie? Też miałem pobór ~0,5 A, to za duża wartość. Pomogła modyfikacja w instalacji radia... Teraz aku w znacznie lepszej kondycji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak - radio mam podłączone zależnie od stacyjki. - W sumie niedawno to zmieniałem, bo miałem to podłączone niezależnie.

A czy to coś zmienia ?

 

Przyszła mi do głowy kolejna myśl - mam taka rzecz, ze jak rygluję drzwi od wewnątrz , to odskakuje rygiel w tylnych drzwiach. Czasem gdy zamykam auto to muszę 3x nacisnąć przycisk, aby włączył się alarm i migneły kierunkowskazy. Może moduł nie przechodzi w tryb uśpienia?

Edytowane przez hepos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pobór 0,46A to stanowczo za dużo. Przeważnie przyjmuje się, że maksymalny dopuszczalny pobór prądu na postoju wynosi do 0,05A (50mA).

U Ciebie po 3 dniach ubywa aż 33,12Ah, więc przyjmując, że Twój aq trzyma fabryczne parametry, to po 3 dniach dysponuje zaledwie 38,88Ah. Nie pozostaje Ci jak podpiąć miernik i poprzez wyciąganie poszczególnych bezpieczników szukać odbioru (lub odbiorów), który odpowiedzialny jest za tak duży pobór prądu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pobór prądu na akumulatorze zmierzony i wynosi o,46 A w stanie spoczynku z wylaczonymi wszystkimi odbiornikami.
no pobór masz stanowczo za duży a co do wyłączonych wszystkich odbiornikach to ja bym nie był taki pewny bo musi coś pobierać prąd skoro masz aż 0,46 A ,a jak nie to może w tym temacie coś znajdziesz http://forum.vw-passat.pl/threads/421-Akumulator-rozladowuje-sie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pobór prądu na akumulatorze zmierzony i wynosi o,46 A w stanie spoczynku z wylaczonymi wszystkimi odbiornikami.

Stanowczo za dużo kolego u mnie przy wyłączonych odbiornikach pobór prądu wynosi 0,02 A

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja dzisiaj mierzyłem i wyszło 0.06 jak miałem miernik ustawiony na 10A a jak zmieniłem na 20m to też wyszło 0.06.Czy to jest dobry wynik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja dzisiaj mierzyłem i wyszło 0.06 jak miałem miernik ustawiony na 10A a jak zmieniłem na 20m to też wyszło 0.06.Czy to jest dobry wynik?
0.06A to 60mA. Nie ma mowy, aby przy ustawionym na mierniku zakresie 20mA, mierzona ta sama wartość wyszła 0.06. "Tak czy siak", przekroczyłeś zakres.

Ustaw miernik na 200mA.

Nie wiem jakim sprzętem się posługujesz ale jeśli jest to, ten żółty z np.Castoramy, to przestrzegam przed zbyt małym ustawianiem zakresu pomiaru nateżenia.Gdy coś takiego ma miejsce(nawet niewielka odchyłka od zakresu), miernik ten ulega awarii !!! Dwa sam już "załatwiłem".Oczywiście usterka ta, nie jest(moim zdaniem) z winy użytkownika, a winika z niedopatrzenia w fazie projektowania urządzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam jaki akumlator powinien byc bo ja mam 80 nie zaduzy????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tak miałem w tamtym roku tylko jeszcze był napis STOP ...bez chwili namysłu kupiłem nowy aku i po problemie :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ja mam ten sam problem, pobór przy wyłączonymi wszystkimi odbiornikami jest 0,50A przy zamkniętym samochodzie spada do ok 0,33A Samochód po dniowej przerwie nie chciał już odpalić. Sprawdzałem już dużo rzeczy odpiąłem radio które pobierało zaledwie ok 0,03, nawet odpiąłem całkiem alternator by być pewnym że to nie jego wina i pobór się nie zmienił. Gdzie szukać problemu???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam ja mam ten sam problem, pobór przy wyłączonymi wszystkimi odbiornikami jest 0,50A przy zamkniętym samochodzie spada do ok 0,33A Samochód po dniowej przerwie nie chciał już odpalić. Sprawdzałem już dużo rzeczy odpiąłem radio które pobierało zaledwie ok 0,03, nawet odpiąłem całkiem alternator by być pewnym że to nie jego wina i pobór się nie zmienił. Gdzie szukać problemu???

 

Wyciągaj po kolei bezpieczniki może dojdziesz co pobiera tak dużo prądu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

właśnie przed chwilką wyjmowałem pokolei bezpieczniki i patrzyłem na miernik, niestety nic nie malało jedynie na niektórych o jakies 10ma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
właśnie przed chwilką wyjmowałem pokolei bezpieczniki i patrzyłem na miernik, niestety nic nie malało jedynie na niektórych o jakies 10ma
Przy pomiarze, zwróć uwagę na to, aby moduł komfortu odłączył zasilanie oświetlenia wewnetrznego i radia.Lampki muszą zgasnąć (ta poddrzwiowa też) przy otwartych drzwiach, wtedy masz pewność, że sterownik odłaczył zasilanie urządzeń.

Z własnych obserwacji wiem, że pobór prądu, w tym właśnie momencie, spadnie(nie pamietam o ile).Oczywiście nie biorę pod uwagę pradu pobieranego przez same lampki.

Edytowane przez tomnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odłączyłem jedną z kostek koło lewej nogi, która idzie chyba do modułu konfortu bo po jej odpięciu brak oświetlenia, sterowania szybami i centralnym zamkiem, po jej wypięciu pobór prądu spadł do 0,05 i niżej, czyli może to być wina modułu???? jak znajdę chwilkę wyjmę go i oblukam co i jak pewnie będzie troszkę wilgotnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności