hepos Zgłoś #1 Napisano 29 Stycznia 2012 Witam. Przyszly mrozy i mam takie pytanko. Mianowicie jeśli auto postoi 2 dni na mrozie to trzeciego dnia już nie odpali - rozrusznik ani tyknie, resetują się ustawienia radia, kasują przebiegi dzienne. Jak jezdze do pracy, czyli zgaszę go o 20:00 a odpalam rano o 8 :00 to odpala moment (od przekręcenia) , nawet na -14. Niestety po 2-3 dniach ani drgnie (wrzucam filmik) Pobór prądu na akumulatorze zmierzony i wynosi o,46 A w stanie spoczynku z wylaczonymi wszystkimi odbiornikami. Akumulator ZAP Piastow, 72 Ah, 680A . Kupowany był w październiku 2010, czyli ma niecałe 1,5 roku. Pozdrawiam http://www.youtube.com/watch?v=sAspnMQLEsk&feature=youtu.be Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
08michael Zgłoś #2 Napisano 29 Stycznia 2012 (edytowane) sprawdz zwykłym miernikiem pobór prądu.Wszystko powyłanczaj,zdejmij klemę i podłącz miernik między ogniwo akumulatora a klemę.Oczywiście miernik ustaw na ampery. Edytowane 29 Stycznia 2012 przez 08michael Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hepos Zgłoś #3 Napisano 29 Stycznia 2012 Czytałeś dobrze mojego posta ? Pobór prądu na akumulatorze zmierzony i wynosi o,46 A w stanie spoczynku z wylaczonymi wszystkimi odbiornikami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ajkc Zgłoś #4 Napisano 29 Stycznia 2012 Witam.Moim zdaniem spory pobór prądu.Odłącz radio i zmierz jeszcze raz.Może też nie rozłączać którejś żarówki np. podświetlenie progów lub coś takiego lub możesz przy naładowanym aku.rozłączyć kleme i podłącz za 2 dni jak odpali normalnie to aku. dobry. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pilotozyrysa Zgłoś #5 Napisano 29 Stycznia 2012 Najlepiej będzie podjechać do jakiegoś norauto itp. tam za 20 zł sprawdzą aku pod obciążeniem. Jeśli będzie ok to niewiele stracisz a jeśli nie to akumulatorów tam nie brakuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hepos Zgłoś #6 Napisano 29 Stycznia 2012 Są to jakieś myśli - przychylę się póki co do sposobu Krzyśka - wydaje mi sie być dość sensowny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
IW4N Zgłoś #7 Napisano 29 Stycznia 2012 Jedno pytanie... Jak masz podłączone radio? Zależnie od stacyjki czy nie? Też miałem pobór ~0,5 A, to za duża wartość. Pomogła modyfikacja w instalacji radia... Teraz aku w znacznie lepszej kondycji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hepos Zgłoś #8 Napisano 29 Stycznia 2012 (edytowane) Tak - radio mam podłączone zależnie od stacyjki. - W sumie niedawno to zmieniałem, bo miałem to podłączone niezależnie. A czy to coś zmienia ? Przyszła mi do głowy kolejna myśl - mam taka rzecz, ze jak rygluję drzwi od wewnątrz , to odskakuje rygiel w tylnych drzwiach. Czasem gdy zamykam auto to muszę 3x nacisnąć przycisk, aby włączył się alarm i migneły kierunkowskazy. Może moduł nie przechodzi w tryb uśpienia? Edytowane 29 Stycznia 2012 przez hepos Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #9 Napisano 29 Stycznia 2012 Pobór 0,46A to stanowczo za dużo. Przeważnie przyjmuje się, że maksymalny dopuszczalny pobór prądu na postoju wynosi do 0,05A (50mA). U Ciebie po 3 dniach ubywa aż 33,12Ah, więc przyjmując, że Twój aq trzyma fabryczne parametry, to po 3 dniach dysponuje zaledwie 38,88Ah. Nie pozostaje Ci jak podpiąć miernik i poprzez wyciąganie poszczególnych bezpieczników szukać odbioru (lub odbiorów), który odpowiedzialny jest za tak duży pobór prądu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam204 Zgłoś #10 Napisano 30 Stycznia 2012 Pobór prądu na akumulatorze zmierzony i wynosi o,46 A w stanie spoczynku z wylaczonymi wszystkimi odbiornikami.no pobór masz stanowczo za duży a co do wyłączonych wszystkich odbiornikach to ja bym nie był taki pewny bo musi coś pobierać prąd skoro masz aż 0,46 A ,a jak nie to może w tym temacie coś znajdziesz http://forum.vw-passat.pl/threads/421-Akumulator-rozladowuje-sie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lancer83 Zgłoś #11 Napisano 30 Stycznia 2012 Pobór prądu na akumulatorze zmierzony i wynosi o,46 A w stanie spoczynku z wylaczonymi wszystkimi odbiornikami. Stanowczo za dużo kolego u mnie przy wyłączonych odbiornikach pobór prądu wynosi 0,02 A Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinKR Zgłoś #12 Napisano 30 Stycznia 2012 Ja dzisiaj mierzyłem i wyszło 0.06 jak miałem miernik ustawiony na 10A a jak zmieniłem na 20m to też wyszło 0.06.Czy to jest dobry wynik? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #13 Napisano 30 Stycznia 2012 Ja dzisiaj mierzyłem i wyszło 0.06 jak miałem miernik ustawiony na 10A a jak zmieniłem na 20m to też wyszło 0.06.Czy to jest dobry wynik?0.06A to 60mA. Nie ma mowy, aby przy ustawionym na mierniku zakresie 20mA, mierzona ta sama wartość wyszła 0.06. "Tak czy siak", przekroczyłeś zakres.Ustaw miernik na 200mA. Nie wiem jakim sprzętem się posługujesz ale jeśli jest to, ten żółty z np.Castoramy, to przestrzegam przed zbyt małym ustawianiem zakresu pomiaru nateżenia.Gdy coś takiego ma miejsce(nawet niewielka odchyłka od zakresu), miernik ten ulega awarii !!! Dwa sam już "załatwiłem".Oczywiście usterka ta, nie jest(moim zdaniem) z winy użytkownika, a winika z niedopatrzenia w fazie projektowania urządzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzes84 Zgłoś #14 Napisano 30 Stycznia 2012 witam jaki akumlator powinien byc bo ja mam 80 nie zaduzy???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przemek-83 Zgłoś #15 Napisano 30 Stycznia 2012 Ja tak miałem w tamtym roku tylko jeszcze był napis STOP ...bez chwili namysłu kupiłem nowy aku i po problemie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukpc1 Zgłoś #16 Napisano 30 Stycznia 2012 Witam ja mam ten sam problem, pobór przy wyłączonymi wszystkimi odbiornikami jest 0,50A przy zamkniętym samochodzie spada do ok 0,33A Samochód po dniowej przerwie nie chciał już odpalić. Sprawdzałem już dużo rzeczy odpiąłem radio które pobierało zaledwie ok 0,03, nawet odpiąłem całkiem alternator by być pewnym że to nie jego wina i pobór się nie zmienił. Gdzie szukać problemu??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrzejek73 Zgłoś #17 Napisano 30 Stycznia 2012 Witam ja mam ten sam problem, pobór przy wyłączonymi wszystkimi odbiornikami jest 0,50A przy zamkniętym samochodzie spada do ok 0,33A Samochód po dniowej przerwie nie chciał już odpalić. Sprawdzałem już dużo rzeczy odpiąłem radio które pobierało zaledwie ok 0,03, nawet odpiąłem całkiem alternator by być pewnym że to nie jego wina i pobór się nie zmienił. Gdzie szukać problemu??? Wyciągaj po kolei bezpieczniki może dojdziesz co pobiera tak dużo prądu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukpc1 Zgłoś #18 Napisano 30 Stycznia 2012 właśnie przed chwilką wyjmowałem pokolei bezpieczniki i patrzyłem na miernik, niestety nic nie malało jedynie na niektórych o jakies 10ma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #19 Napisano 30 Stycznia 2012 (edytowane) właśnie przed chwilką wyjmowałem pokolei bezpieczniki i patrzyłem na miernik, niestety nic nie malało jedynie na niektórych o jakies 10maPrzy pomiarze, zwróć uwagę na to, aby moduł komfortu odłączył zasilanie oświetlenia wewnetrznego i radia.Lampki muszą zgasnąć (ta poddrzwiowa też) przy otwartych drzwiach, wtedy masz pewność, że sterownik odłaczył zasilanie urządzeń. Z własnych obserwacji wiem, że pobór prądu, w tym właśnie momencie, spadnie(nie pamietam o ile).Oczywiście nie biorę pod uwagę pradu pobieranego przez same lampki. Edytowane 30 Stycznia 2012 przez tomnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukpc1 Zgłoś #20 Napisano 30 Stycznia 2012 odłączyłem jedną z kostek koło lewej nogi, która idzie chyba do modułu konfortu bo po jej odpięciu brak oświetlenia, sterowania szybami i centralnym zamkiem, po jej wypięciu pobór prądu spadł do 0,05 i niżej, czyli może to być wina modułu???? jak znajdę chwilkę wyjmę go i oblukam co i jak pewnie będzie troszkę wilgotnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach