Skocz do zawartości
hepos

Kiepski akumulator, czy coś go rozładowuje?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam chłopaki. Potrzebuję fachowej rady i będę wdzięczna za pomoc. Postaram się zobrazować sytuację.

Po dwóch dniach nie ruszania auta z garażu mam rozładowany akumulator. Rozrusznik ani drgnie. Pomimo, że 3 miesiące temu zakupiłam nowy aku i u elektryka robiłam regenerację alternatora i wszystkich tych ustrojstw z nim związanych. Sorry za bark fachowego słownictwa :/:

Elektryk sprawdzał pobór prądu i oświadczył, że wszystko cacy.

Ponadto już wcześniej przestał mi działać centralny zamek (nie ryglują się drzwi z przodu), szyby raz się otwierają raz nie. Co jakiś czas gaśnie podświetlanie tych przycisków do sterowania szybami na drzwiach kierowcy, wyłącza się klima, wyłącza się i włącza radio.

Nie bardzo wiem co mam robić, a raczej gdzie z tym jechać.

Pozdrawiam.

Tu jest opis jak sprawdzić pobór prądu na postoju, zbyt duży pobór powoduje rozładowywanie akumulatora.

http://forum.vw-passat.pl/threads/48691-Jak-zmierzyc-pomiar-pradu-samochodu-na-postoju

 

Z Twojego opisu można domniemać że moduł komfortu szaleje, może zalany albo wtyczki zaśniedziałe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam chłopaki. Potrzebuję fachowej rady i będę wdzięczna za pomoc. Postaram się zobrazować sytuację.

Po dwóch dniach nie ruszania auta z garażu mam rozładowany akumulator. Rozrusznik ani drgnie. Pomimo, że 3 miesiące temu zakupiłam nowy aku i u elektryka robiłam regenerację alternatora i wszystkich tych ustrojstw z nim związanych. Sorry za bark fachowego słownictwa :/:

Elektryk sprawdzał pobór prądu i oświadczył, że wszystko cacy.

Ponadto już wcześniej przestał mi działać centralny zamek (nie ryglują się drzwi z przodu), szyby raz się otwierają raz nie. Co jakiś czas gaśnie podświetlanie tych przycisków do sterowania szybami na drzwiach kierowcy, wyłącza się klima, wyłącza się i włącza radio.

Nie bardzo wiem co mam robić, a raczej gdzie z tym jechać.

Pozdrawiam.

Zobacz wkładkę drzwi zimne luty, mi pobierał 0,5A wystarczyło wypiąć i wpiąć ponownie wtykę od wkładki, zobacz jaki masz pobór i napisz, będziemy dalej myśleć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Walczę z tym poborem prądu całą zimę - chyba uszkodził się nawet od tego akumulator. Wczoraj o 23 po powrocie z pracy zgasiłem auto, natomiast rano (w nocy było -5) nawet nie obrócił pół obrotu rozrusznik. Nie chciał też odpalić z kabli (rozrusznik bardzo wolno kręcił). Dopiero zdecydowałem się (byłem przyparty do muru ) na odpalenie na zaciąg - auto co prawda odpaliło, ale miałem choinkę na desce - migał immobiliser, wykrzyknik, check engine, i licznik piszczał. Silnik chodził jakby na 3 gary i nie dało się dodać gazu. Dopiero po 3-4 minutach takiej pracy wróciło do normy - Pewnie było zbyt małe napięcie - to obrazuje jak słaby był akumulator. Po 40 minutach pracy silnika wyłączyłem światla i zmierzyłem ładowanie - 14,36V

 

W walce z poborem prądu mam pewien sukces, odłaczyłem nieużywany zestaw słuchawkowy i pobór spadł z 0,55 A do 0,28 A . Wiem, że to wciąż za dużo - ale nie powinno wyładować akumulatora w 10 godzin...

 

Szkoda akumulatora bo ma dopiero 1,5 roku .

 

Niestety z poborem pradu probowałem już wszystkiego - łacznie z wypinaniem modułu komfortu. Miernik usilnie pokazuje 0,3 A. Aczkowliek jak przykładam miernik do klemy i do akumulatora, to na początku, przez pół sekundy pokazuje 0,7 A a po chwili spada do 0,3 i juz caly czas pokazuje 0,3. Gdy przytknę na nowo końcówki miernika to sytuacja ta sama- pół sekundy 0,7A , a potem 0,3 - Czy mam traktować więc 0,3 jako właściwą wartość mojego poboru prądu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wartość prądu najlepiej odczytywać po ok. 5-10min. To że zaraz po podłączeniu napięcia pobór jest większy jest to normalne, dopiero po kilku minutach sterowniki powinny przejść w tryb uśpienia i pobór prądu powinien znacząco zmaleć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odczytywać po 5-10 min od czego? od zamknięcia auta? Dopiero po 10 min od zamkniecia mam odlaczyc akumulator?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam taki problem ze swoim passatem Od jakiegos czasu mam problem z odpalaniem swojego Passata b5 fl 130 kucyków. Problem jest taki, że Samochód stoi cały dzien bez odpalania i na drugi dzien zapala sie tylko kontrolki i tylko tyle.Nawet nie zakreci silnik.Rozrusznik wymieniony akumulator tez nowy mam. Sadziłęm ze to przez radio bo nie jest oryginalne wyjąłem je na noc i okazało sie ze ta sama bajka nie odpalił słyszałem ze to też może byc przez szybe tylnią od nagrzewania.Czy da sie to samemu zrobic wiecie jakie to zrobic samemu bez stawiania go do elektryka ? czekam na odpowiedz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Amperomierz do ręki i sprawdzić pobór prądu. Wyjmuj po kolei bezpieczniki.

Jak zjada cały akumulator przez jeden dzień to pobór musi być ogromny.

Przy takim poborze zabijesz momentalnie nowy akumulator.

Stawiał bym na to że jakiś przekaźnik jest padnięty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam dosc powazny i zawily problem z prądem oraz działaniem mojego passka. Otoz tak najpierw przestal dzialac centralny zamek w jednych tylnych drzwiach, potem problem rozszerzyl sie i centralny nie dziala wgl , oswietlenie wewnatrz zaczelo swirowac tzn nie dalo sie go wylaczyc dlatego powyciagalem lampki.Po postoju czasem 1 doba czsem 2 akumulator rozladowuje sie i nie mozna odpalic auta. Powyciagalem bezpieczniki zeby sprawdzic co zzera prad bo pobór wynosil od 1,50 do 3A. pow wyjeciu bezpiecznika nr 10 oraz 37 ktore odpowiadaja za radio oraz zmieniarke CD pobor spadl do 0,51A. Zaden inny bezpiecznik nie obnizyl tej wartosci nawet po wyjeciu wszystkich.Teraz co zrobilem. Wyciagnalem moduł komfortu był w kiepskim stanie ulamane styki zasniedziale itp dlatego postanowilem go wymienic na dobry ale to nic nie pomoglo. Zaznacze tez ze wtyczki nie sa w najlepszej kondycji, jeden kabel byl urwany i nie wiem w ktore miejsce przychodzi do konca a reszta jest zasniedziala i brakuje 3 pinów. Co moglby rozwiazac ten problem?

 

PS po odpieciu wtyczek z modulu komfortu pobor pradu jest taki sam.

 

Udalo mi sie dokladnie zlokalizowac skad pobor pradu tylko nie wiem co to jest za bezpiecznik ktory znajduje sie po zdjeciu pod kierownica tam gdzie sa przekazniki na samym dole jest taki bezpiecznik w metalowej obudowie z logo VW w miejscu oznaczonym jako C. Jesli wypne bezpiecznik w podstawowej skrzynce o nr 10 odpowiadajacy za zmieniarke CD i wlasnie ten jeden metalowy to pobor spada do 0,03A. Za co odpowiada ten metalowy ?

Edytowane przez rafalek106

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam forumowiczów :) problem powtarza się co chwile miałem odpietą kleme w akumolatotrze - i wsiadam p[odpinam ta kleme kontrolki sie zapalily swiece sie nagrzaly i tylko tyle silnik nawet nie zakrecil. POmocy ;/ Jakies rady porady ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności