lookas76 Zgłoś #1 Napisano 11 Grudnia 2006 Witam, Mam pewien problem - na 99% sam go sobie zrobiłem Podczas przeprowadzania pewnych prac w wiązce biegnącej od stacyjki, rozcinałem izolację i prawdopodobnie uszkodziłem gdzieś przewód od zewnętrznego czujnika temperatury. Od tego momentu wyświetlacz w climatronicu pokazuje 0 - 2 stopnie w ogrzewanym garażu, gdzie jest ok. 15 stopni. Podczas jazdy temperatura skacze - np z 0,5 stopnia do 3, następnie jest 1 zaraz po tym zero itd. Dzieje się to bardzo szybko (w przeiągu minuty). W związku z tym problemem mam pytania: 1. Awaria czujnika przy chłodnicy to byłby chyba niesamowity zbieg okolicznności, no nie? 2. Jak odnajdę uszkodzone miejsce to w jaki spoób to naprawić, aby czujnik nie wskazywał głupot - np. jeśli kilka drucików w lince jest przeciętych. Wyciąć i wlutować "łatkę" - nie zmieni to oporności? 3. Jakiego koloru są te kabelki od czujnika temperatury - przy chłodnicy mam zawinięte szczelnie izolacją więc już nie widać przewodów. 4. Może ktoś ma jakieś sugestie jak się pozbyć problemu. Proszę zacnych Forumowiczów o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #2 Napisano 11 Grudnia 2006 Czujnik temperatury zewnętrznej (czarny) 8Z0 820 535 Tu często przecierają się przewody koło chodnicy, więc sprawdź zanim kupisz czujnik - zapytaj o numer katalogowy jest nie drogi około kilkanaście zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lookas76 Zgłoś #3 Napisano 11 Grudnia 2006 Dzięki Marku za sugestie - właśnie tam mam zaizolowane przewody, bo przewidywałem że mogą się przetrzeć - więc tak trochę zapobiegawczo to zrobiłem. Czu nie uważasz, że awaria ta może być przyczyną mojego naruszenia przewodu w wiązce? Jeśli możesz to odpowiedz proszę na pytania z pierwszego postu. Aha, i czy awaria czujnika temperatury może mieć wpływ na zachowanie się samochodu - dzisiaj był baardzo mułowaty i raz nie mogłem przekroczyć 2800 obr Po ponownym uruchomieniu auta coś jakby lepiej, ale coś jest nie tak. Jak narazie załamka. Łukasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #4 Napisano 11 Grudnia 2006 Czujnik G17 temperatury zewnętrznej steruje pokrywą temperatury i dmuchawą świeżego powietrza w zależności od temperatury. W razie awarii czujnik temperatury-kanał świeżego powietrza G89 przejmuje zadania. Jeżeli oba czujniki są uszkodzone tryb przebiega dalej z wybraną wartością+ 10oC. Nie jest możliwy tryb obiegu zamkniętego, wskazanie na wyświetlaczu zespołu wskaźników i elementów obsługi E87 „—”. Wykonać diagnostykę testerem usterek VAG 1551. Awaria tego czujnika nie ma bezpośredniego wpływu na pracę samochodu. Ale jeśli przypadkowo dokoanałeś jakiegoś zwarcia w inastalacji elektrycznej (w wiązce przewodów) to awaria może istnieć. Teraz trzeba by podłączyć VAG i sprawdzić błędy komputera sterującego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lookas76 Zgłoś #5 Napisano 11 Grudnia 2006 Witaj Marku ponownie. Po nitce do kłębka - odizolowałem miejsce które miałem zabezpieczone przy czujniku i nic. Poruszałem, obejrzałem kable, wyciągnąłem wytyczkę i wsadziłem ponownie - nie pomogło - komputer dalej pokazywał zero stopni. A więc odizolowałem całą wiązkę przy której majstrowałem i puściłem kabelki "luzem" - o dziwo wskaźnik temp. ożył i w niedługim czasie popędził do 17 stopni, gdzie się zatrzymał. Czyli najwidoczniej przy ściąganiu starej izolacji musiałem coś naruszyć. Więc jeszcze jedna prośba. Jakiego koloru kabelki biegnące w tej głównej wiązce (wzdłuż kolumny kierownicy) które mają coś wspólnego z tym czujnikeim? Przy czujniku jest brązowy i brązowo biały, lecz w wiązce tego brązowo białego nie widzę, za to jest aż kilka brazowych. Oglądanie wszystkich kabli to jak szukanie igły w stogu siana. Proszę pomóż Marku, lub inna bratnia duszo. A na Vag-a to i tak pojadę jutro. Być może coś jeszcze sknociłem. Pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrmag1 Zgłoś #6 Napisano 11 Grudnia 2006 zapytaj o numer katalogowy jest nie drogi około kilkanaście zł. Jak to jest nie drogi? Marek, mógłbyś napisać ile kosztuje w Warszawie? Bo w Krakowie zdziercy powiedzieli mi ponad 200zł.Za czujnik temperatury zewnętrznej.(mocowany przed chłodnicą) lookas76, Szukaj tych kabli w sterowniu (climatronicu). Sprawdź również czy po przekręceniu kluczyka klimatronik przypadkiem nie pokazuje ci najpierw -75C a później dopiero wchodzi na te 17C.Jak tak jest to masz odłączony całkiem czujnik przy chłodnicy a temperatura 17C jest mierzona przy czujniku świerzego powietrza. Odnośnie awarii 2 czujników(przynajmniej u mnie)klima przeszła w tryb awaryjny i poprostu nie działała.(działał tylko wiatrak,tak jak w trybie ECON) Ale odnośnie awarii 1 z czujników 2 przejmuje zadanie 1. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #7 Napisano 11 Grudnia 2006 czujnik temp zewnętrznej na allegro to koszt około 50 zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lookas76 Zgłoś #8 Napisano 11 Grudnia 2006 lookas76, Szukaj tych kabli w sterowniu (climatronicu). Sprawdź również czy po przekręceniu kluczyka klimatronik przypadkiem nie pokazuje ci najpierw -75C a później dopiero wchodzi na te 17C.Jak tak jest to masz odłączony całkiem czujnik przy chłodnicy a temperatura 17C jest mierzona przy czujniku świerzego powietrza. Dzięki za info - ja odizolowałem tą wiązkę przy której "grzebałem" przekręciłem kluczyk - było 0 stopni. Rozluźniłem kabelki, poruszałem i wtedy temperatura zaczęła iść do tych 17 stopni. Po wyłączeniu i ponownym włączeniu, trzyma te 17 stopni. Teraz tylko znaleźć gdzie robiło te zwarcie, bo oglądanie każdego kabelka w całej wiązce ze wszystkichstron to jak szukanie igły w stogu siana. Najbardziej pasowałoby mi znać chociaż jego kolor. A jak dla próby odłączyłem całkiem czujnik przy chłodnicy to pokazały się tylko kreski - - - - w miejscu wskazania temperatury, a nie dane z czujnika świeżego powietrza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #9 Napisano 11 Grudnia 2006 Sprawdź również czy po przekręceniu kluczyka klimatronik przypadkiem nie pokazuje ci najpierw -75C a później dopiero wchodzi na te 17C. Climatronic nie pokazuje przypadkiem tylko temperatur z zakresu od -40 do +40 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #10 Napisano 12 Grudnia 2006 A jak dla próby odłączyłem całkiem czujnik przy chłodnicy to pokazały się tylko kreski - - - - w miejscu wskazania temperatury, a nie dane z czujnika świeżego powietrza. czyli czujnik jest OK tylko te zwarcie co zrobiłeś (czytaj pv) robi ci obejście tego czujnika (tak jak napisałem wcześniej pokazały się kreski. Częsc dalsza pv Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MrWho Zgłoś #11 Napisano 12 Grudnia 2006 Pozwolę sobie dołączyć do tego topicu A czy tkoś wie na jaki pin wchodzi ten czujnik w climatronicu ? I na jaki wchodzi do zegarów?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MALON_GT Zgłoś #12 Napisano 28 Marca 2008 Panowie Pomocy... Założyłem wczoraj nowy temat ale poszedł do kosza... http://www.forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=24048 Więc piszę tutaj W skrócie Wczoraj po umyciu auta temperatura zatrzymała się na 2 stopniach na wyświetlaczu Climatronic...Test klimatyzacji pokazał 444 czyli brak błędów...Jak kolega jjacekkx napisał mi wyjąłem filtr przeciwpyłkowy ale tam było suchutko żadnej kropelki wody... No i nadal jest 2 stopnie...Za co zabrać się teraz Zaznaczam że cała ta sytuacja miała miejsce po wizycie na myjni.Przed wjazdem pokazywał 6 stopni Pomocy:(( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #13 Napisano 28 Marca 2008 sprawdź czujnik przed chłodnicą (czujnik temperatury zewnętrznej-na poprzedniej stronie w tym temacie jest na fotach), rozłącz go, przeczyść styki i połącz ponownie. nie wiem jak do twojego ale do mnie kosztował 19 pln w ASO. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MALON_GT Zgłoś #14 Napisano 28 Marca 2008 (edytowane) Kurde tam jest fotka auta bez przedniego zderzaka...(chyba) a ja dalej nie wiem który czujnik wyciągnąć...Sprężarka "chyba" się nie włącza...bo nie ma spadków obrotów po wyłączeniu/załączeniu klimy... Chodzi tylko sam wiatrak...Bez przerwy... Czy ktoś mnie nakieruje którą wtyczkę wypiąć i przeczyścić... Bardzo proszę o pomoc Czy to jest ten czujnik temperatury... Jeśli tak to jak się za niego zabrać Edytowane 20 Września 2008 przez Du?y 2 scalone Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #15 Napisano 29 Marca 2008 proszę oto fotki tego czujnika ja nie mogłem rozpiąć samej końcówki czujnika, i wymieniałem czujnik wraz z całym kablem i wtyczką, wtyczkę znajdziesz pod tym plastykiem żeby dostać się do samego czujnika nie trzeba zdejmować zderzaka, wystarczy odkręcić czarną kratkę i po gimnastykować się trochę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MALON_GT Zgłoś #16 Napisano 29 Marca 2008 adams Dzięki Zaraz zabieram się za demontaż Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #17 Napisano 29 Marca 2008 dodam jeszcze tylko że nowy czujnik (czujnik, kabel, wtyczka) w ASO kosztuje coś około 120zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MALON_GT Zgłoś #18 Napisano 29 Marca 2008 adams Jak zdjąć tą kratkę...Odkręciłem te 2 śrubki ale tam są takie zatrzaski pod tablicą rejestracyjną... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #19 Napisano 29 Marca 2008 nie pamiętam w tej chwili dokładnie... ale tak jak piszesz, są to chyba tylko zatrzaski które trzeba podważyć i można wtedy wyjąc kratkę, wyciągałem ją kiedyś ale nie mogę ci w 100% powiedzieć że dokładnie jest tak jak napisałem - po prostu nie pamiętam... jeśli nic nie wskórasz to zdejmuj zderzak, proszę oto mój MANUAL zdjęcie zderzaka zajmuje jakieś 15-20 minut Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MALON_GT Zgłoś #20 Napisano 29 Marca 2008 adams Dzięki za manuala:) Na razie wstrzymam się z wymianą bo wkrętakiem poruszałem czujnikiem na wszystkie strony i temperatura wskoczyła na 7 stopni:D Złe wskazanie już mnie aż tak bardzo nie denerwuje.WAŻNE że sprężarka już się włącz i klima "hula" pełną parą Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach