Skocz do zawartości
DJ.Tuning

[silnik 2E] Problem z silnikiem - nie odpala

Rekomendowane odpowiedzi

po kapitalce taki olej lejesz??

 

Na dotarcie nie ma sensu lepszego lać. Ja robiłem podobnie bo minerał na pierwszy 1000km, wymiana na minerał i kolejne 4000km... No i wymiana na półsyntetyk...

 

BTW... Że hall jest nowy to nie znaczy że sprawny :) Proponuję albo podmiankę na inny albo oscyloskop i pomiary :)

Edytowane przez kobylak2206

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
po kapitalce taki olej lejesz??

 

Na dotarcie nie ma sensu lepszego lać. Ja robiłem podobnie bo minerał na pierwszy 1000km, wymiana na minerał i kolejne 4000km... No i wymiana na półsyntetyk...

 

Dokładnie tak.

 

 

Że hall jest nowy to nie znaczy że sprawny

 

Tyle że sprawdzałem jeszcze na 2 innych aparatach zapłonowych więc mało prawdopodobne że 3 różne czujniki były walnięte.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak puszczałem gaz obroty spadały mu do granicy zgaśnięcia i zaczynała migać kontrolka od oleju

Czym tu się martwić? jak silnik przygasa to i ciśnienia brakuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No właśnie z odpiętą jedzie.

 

Jak z odpiętą wtyczką jest dobrze to czego szukasz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak z odpiętą wtyczką jest dobrze to czego szukasz?

 

Czego szukam??

 

Mówisz że to czujnik?

To powiem ci że w garażu leży 4 nowe czujniki temperatury, każdy z innej firmy i na każdym jedzie tak samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A chociaż jeden to oryginał? Ewentualnie szukaj problemu w samej wtyczce, połączeniu elektr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A chociaż jeden to oryginał?

 

Tak

 

 

Ewentualnie szukaj problemu w samej wtyczce, połączeniu elektr.

 

Sprawdzone i jest sucho i sprawnie dziś poizolowałem dodatkowo przewody idące do czujników.

 

To twierdzisz że ten symptom to tylko i wyłącznie czujnik temperatury i jeszcze raz przewalić całą drogę kabla i sam czujnik??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poszedłbym tą drogą skoro po odpięciu wtyczki bangla jak się należy. Nie tylko i wyłącznie ale zwalony czujnik daje takie objawy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zwalony czujnik daje takie objawy.

 

Wiem o tym i od tego zacząłem.

 

Sprawdzę wszystko jeszcze raz po niedzieli. Ale sam nie wiem bo już wtyczkę wymieniałem i też to nic nie dało sprawdzałem też na opcji czujnika 4 pinowego i też nic.

 

W desperacji jestem już o krok od kolejnej zmiany silnika, razem z całą instalacją elektryczną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujniki (TPS,przepływka, Hall,czujnik temp.) mają wspólna masę, i od tego bym zaczął-czy jest dobra masa na czujniki....

Nie podpowiem tylko skąd konkretnie jest brana???

Ale wystarczy s\podpiąć w kabel przy czujniku temp. dodatkową mase i moze przestanie "kaszleć".

No i oczywiscie sprawdziłbym przekaźnik prądu na sterownik....czyli inaczej czy jest + na sterowniku...bo digifant bez jednego zasilania będzie chodził...kiepsko ale będzie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie podpowiem tylko skąd konkretnie jest brana???

 

Ta wiązka ma masę podpiętą zboku silnika do szpilki króćca.

 

Ale tak się zastanawiam czy takie objawy może dawać, coś innego niż osprzęt silnika. chodzi mi o poważniejsze sprawy, w samym silniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zdaje się że kiedy odepniesz czujnik temperatury, to komputer przestaje regulować kąt zapłonu wg czujników tylko reguluje wg mapy. Więc jeśli na odłączonym czujniku jest OK...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zdaje się że kiedy odepniesz czujnik temperatury, to komputer przestaje regulować kąt zapłonu wg czujników tylko reguluje wg mapy

 

Zgadza się

 

 

Więc jeśli na odłączonym czujniku jest OK...

 

Teoretycznie tak ale...

 

Właśnie wróciłem z garażu. Wyczyściłem masy, poprawiłem połączenia elektryczne, Zrobiłem reset digifanta... ...I dalej nic :-(

 

Zostaje już tylko sam nie wiem co.

Jutro mam trochę załatwień i trochę jazdy po różnych punktach, więc może jak go będę co chwilę odpalał i gasił, i zrobię z 60 km po mieście to może złapie wreszcie prawidłowe nastawy. A jak nie to będę walczył dalej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żarówka H4 i posprawdzaj masy oraz zasilanie do sterownika miernik kłamie bez obciążenia. Moje pudło zaczeło jeździć a wręcz zap... dopiero na przepływce z omegi 2,0 kompie z golfa PB. Posprawdzaj masy, zasilania żarówką, potem podciśnienia i ma jeździć to nie ruski czołg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Żarówka H4 i posprawdzaj masy oraz zasilanie do sterownika miernik kłamie bez obciążenia. Moje pudło zaczeło jeździć a wręcz zap... dopiero na przepływce z omegi 2,0 kompie z golfa PB. Posprawdzaj masy, zasilania żarówką, potem podciśnienia i ma jeździć to nie ruski czołg.

Czy ta przepływka z omegi podeszła ci bez przeróbek?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przepływka z omegi podeszła ci bez przeróbek?

 

Właśnie ;-)

 

Silnik się nie ułożył :-( i po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów się wnerwiłem i czujnik odpiąłem, żeby na spokojnie objechać.

 

Więc na weekendzie, walki ciąg dalszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy ta przepływka z omegi podeszła ci bez przeróbek?

 

mimo innych oznaczeń auto zap... a przepływka kosztowała 40 zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też mam przepływke z opla , ale musiałem dołożyć jeden kabelek w środku bo w oplu pomiar temperatury powietrza jest na innym pinie.

https://picasaweb.google.com/lh/photo/9wvrjPOyVhpIkgiX6zwTkNMTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink

Przep%u00252525C5%252582ywka_opel_2_vw1.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ta wiązka ma masę podpiętą zboku silnika do szpilki króćca.

 

Jednak nie do końca.

 

Masa czujników jest bezpośrednio po klemę wpięta.

 

Objawy jednak są spowodowane grubszą awarią.

W Niedzielę na zlocie zauważyłem że spadła mi moc i w górnym zakresie obrotów zaświeciła kontrolka od oleju. Wczoraj sprawdziłem ciśnienie.

Na 3 cylindrach mam 13,5 a na jednym jest 8,6. Ciśnienie poszło w miskę a silnik zaczął pukać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To Piotruś coś sie z*****o jak widać ale stukanie nie ma nic do kompresji. Podejrzewam że przy remoncie zatkał się kanał olejowy i przytarło korbowód. Lub pop... sie szklanki zaworowe i nie domyka zaworu, oby tak było to robota prosta i koszta niewielkie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności