Skocz do zawartości

eeemil

  • Liczba zawartości

    32
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O eeemil

  • Urodziny 01.11.1982

Informacje osobiste

  • Imię
    emil
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    wrocław

Samochód

  • Silnik
    B3 2.0 115KM (2E)
  • Rok produkcji
    1991
  1. Też mam przepływke z opla , ale musiałem dołożyć jeden kabelek w środku bo w oplu pomiar temperatury powietrza jest na innym pinie. https://picasaweb.google.com/lh/photo/9wvrjPOyVhpIkgiX6zwTkNMTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink
  2. A nie jest czasami tak w Digifant 2 , że: Jak silnik nie osiągnie właściwej temp. pracy to ma program rozgrzewania (awaryjny) ze stałymi wartościami. Jak osiągnie temp. to sterownik od kąta początkowego 6* stopniowo zwiększa kąt zapłonu, aż wykryje stuk i wtedy zapamiętuje wartość wyprzedzenia. Robi to dla różnych wartości obciążenia i obrotów i po jakimś czasie ma w pamięci kompletną mapę zapłonu. I jak się coś namiesza z hallem (rozdzielaczem), przepływką i pewnie paroma innymi czujnikami to trzeba zrobić reset Digi i pojeździć trochę z wariującym silnikiem aż się badziewie nauczy dobrze zapłon odpalać ? Ja tak w każdym razie zrozumiałem algorytm adaptacyjny tego sterownika, czytając różne informacje o nim, ale żadnego datasheet-a od VW czy Bosha w sieci nie ma...
  3. Dzięki za podpowiedzi, bo się przykleiło tak że zwątpiłem, ale w końcu zlazło. Lebow - Koło pasowe z amortyzatorem drgań pod pasek jednorowkowy ma dodatkowy komplet otworów, zasadniczo nieużywane ale przydają się właśnie do ściągania tego koła.
  4. Wkręcałem śruby w gwintowane otwory koła pasowego (działały jak ściągacz - odpychając koło pasowe od koła zębatego) i nic.
  5. Witam. Zabrałem się ostatnio za wymianę rozrządu, nie jest to pierwszy raz kiedy wymieniam rozrząd w pasku. Ale tym razem mam zagwozdkę. Ostatnio jak wymieniałem to koła pasowe wału były zamocowane 4 x imbus M8 do koła zębatego rozrządu, tzn. jak odkręciłem te 4 imbusy to ściągałem koła pasowe, dolną osłonę rozrządu i zmieniałem pasek. Ale teraz po odkręceniu imbusów udało mi się ściągnąć tylko jedno koło pasowe (od pompy wspomagania i wody), a koło pasowe paska alternatora ani drgnie. Czy jest możliwe przykręcenie koła pasowego śrubą wału ? Bo wychodzi na to że osoba która wymieniała rozrząd wcześniej przykręciła to koło pasowe razem z kołem zębatym do wału korbowego! Wrzucam fotki może ktoś powie czy śruba wału nie siedzi jakoś za płytko: https://picasaweb.google.com/lh/photo/9iDRERbN66_OImvq-9-yRdMTjNZETYmyPJy0liipFm0 https://picasaweb.google.com/lh/photo/aBY9b26YxtZQDKNOpRI-edMTjNZETYmyPJy0liipFm0
  6. Jak luźny pasek to albo napinacz obrócił albo pasek to jakaś padlina. Może mechanik obracał mimośród napinacza w złą stronę albo za słabo dokręcił.
  7. To tak jak u mnie. Mi pomogło pogrzebanie w przepływce, mimo że pomiary napięcia i rezystancji nie wskazywały na uszkodzoną przepływke. Wziąłem przepływkę do domu, otworzyłem pokrywkę i trochę poprawiłem kontakt tych styków które idą z gniazda do ceramicznej płytki, odkręciłem gniazdo i dogiąłem je lekko żeby lepiej dociskały do płytki. Odkręciłem śruby które trzymają płytkę i lekko ją przesunąłem tak żeby ślizgacz potencjometru wycierał sobie nowe ścieżki. Dokładnie nie wiem co pomogło -dogięcie styków , kontakt potencjometru czy sam fakt otwarcia pokrywy w suchym powietrzu i pozbycia się ewentualnej wilgoci. BTW Podobno przepływki z OPLA (vectra,omega i calibra 2.0 8V) są kompatybilne z digifantem a kosztują 50zł.
  8. eeemil

    Fotoprzestroga +18

    kacza1982 - podwójna ciągła oznacza zakaz przejeżdżania przez tę linię i najeżdżania na nią, nie oznacza zakazu wyprzedzania ! Jeśli droga jest na tyle szeroka że można jednośladem wyprzedzić bez najeżdżania na podwójną linię, to takie wyprzedzanie jest zgodne z prawem.
  9. Różne były wersje digi i różne wtyczki. Rozpiski wtyczek są w opracowaniu "procedury silnik typ 2e" które jest gdzieś na forum. Do sprawdzania swojego zrobiłem sobie taki rysunek (widok od strony wtyczki) :
  10. Mateo , przy digi są tylko dwa przekaźniki ,jeden podaje zasilanie do ecu drugi od pompy. Jak ten od zasilania padnie to digi bierze zasilanie przez zawór regulacji biegu jałowego i są mega jaja z silnikiem. -trzeba sprawdzić czy we wtyczce do ecu na pinach do zasilania ecu jest napięcie po włączeniu stacyjki (najlepiej sprawdzić żarówką). Jak padnie od pompy to nie działa pompa paliwa.
  11. JVC . Ja w swoim 2.0 mam właśnie tłumik "191253209J" ( a właściwie jego polski zamiennik z allegro) zamiast kata, wstawiłem go bo wersje 2.0 bez kata miały go fabrycznie. W moim odczuciu jest ciszej niż z rurą. Może masz gdzieś dziurkę w wydechu ? czasem na łączeniu rur w tym poszerzeniu z rozcięciem robi się mała dziurka i pierdzi metalicznie. I chyba jak masz kat. w dowodzie a pod autem nie ma czegoś co przypomina katalizator to mogą się przyczepić na badaniu.
  12. Swego czasu skrobnąłem schemacik tej wtyczki pomocny przy sprawdzaniu elektryki. Przykleję tu może się komuś przyda.
  13. Ostatnio wymieniałem płyn chłodniczy to podzielę się paroma spostrzeżeniami: -żeby wylać (prawie) cały płyn to najwygodniej jest odpiąć węża z dołu chłodnicy i węża z dołu chodniczki oleju. -można dmuchnąć w zbiorniczek wyrównawczy żeby wywalić ostatnie resztki. -po wlaniu nowego płynu trzeba odpowietrzyć nagrzewnicę: w tym celu trzeba odpiąć przy nagrzewnicy przewód idący do głowicy i lekko dmuchać do zbiorniczka wyrównawczego aż z nagrzewnicy (w miejsca gdzie odpieliśmy przewód) wyleje się trochę płynu. Zazwyczaj ten przewód nagrzewnicy ściśnięty jest zaciskiem śrubowym nie sprężynowym. inne patenty na odpowietrzanie to wlanie porcji płynu bezpośrednio do nagrzewnicy i wykorzystanie ciśnienia rozgrzanego układu.
  14. 12.6V to jest napięcie naładowanego aku. , rozładowany ma 11.8 V. Zdrowy akumulator powinien zakręcić rozrusznikiem przy 12V (~25% naładowania). Napięcie podczas kręcenia rozrusznikiem zimnego silnika powinno być powyżej 7.2V, jak mniej to aku do wymiany. I warto sprawdzić połączenie szczególnie to od masy.
  15. Nie jest czasem tak że skrzynki Do RP i 2E różnią się tylko 5 biegiem? W każdym razie przełożenia są bardzo zbliżone miałem RP mam 2E i różnic nie czuję. conrack007 weź jeszcze pod rozwagę ABF - najlepszy silnik montowany w b3/4.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności