Skocz do zawartości
ciuciek

Bi-xenon skrętny - usterka?

Rekomendowane odpowiedzi

Dziękuje ze poświęcasz mi czas na moje pytania, ale czy ty miałeś tez tak ze jechałeś parę kilometrów działa wszystko fajnie i nagle kontrolka i żadna soczewka nie skręca ani lewa ani prawa a na kompie widać ze to tylko prawa lampa jest uszkodzona, auto gaszę odpalam i dalej tańczą soczewki i wszystko gra, wiec czy to nie czasem ten sterownik w konsoli?. Powiedz mi przy wymianie tego trzeba coś lutować czy jest wtyczka? Jakieś 3 lata temu wymieniałem sam żarniki oraz 2 lata temu przesłona mi nie działała w lewej lampie i tam już lutowałem, wiec jak takie rzeczy robiłem sam to czy z tym problemem dam sobie sam rade?? dostęp dobry do wymiany silniczka z uchwytem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście! W takim razie poradzisz sobie sam!

Moim zdaniem to przede wszystkim problem zimnych lutów i zaśniedziałych styków we wtykach/gniazdkach, ale sama wymiana czujnika/silniczka nie wymaga lutowania - wszystko da się rozłączyć/połączyć - jest na wtykach. A na pewno pomoże wymiana na lepszy czujnik (chyba że ten kupiony jest z identycznym uszkodzeniem, ale to kwestia prawdopodobieństwa).

Też identycznie tak miałem, że po włączeniu zapłonu (jeszcze przed uruchomieniem silnika) prawa soczewka "tańczyła" - łapała środkowe położenie (w tym samym czasie lewa stała w miejscu, bo było z nią wszystko w porządku). Po starcie silnika robi się test, więc znów obie soczewki "tańczą". Najczęściej sygnalizacja na zegarach (żółta żarówka) nie pokazywała się. Dopiero po przejechaniu kilkudziesięciu metrów (różnie) pojawiał się "gong", sygnalizacja mrugającą żółtą żarówką i opis na FIS o niedziałającym AFS. Na komputerze oczywiście ten błąd, co Ty masz. No i nie ruszają się w zakrętach po czymś takim.

Identycznie.

Jak mam sprawne teraz, to na początku po zapłonie a przed uruchomieniem silnika, nie ma tego "łapania" środkowego położenia.

Nie pamiętam, czy po zapłonie, czy po samym włożeniu kluczyka - ale wiesz o co mi chodzi...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze w temacie, czy dostęp dobry do tego silniczka i czujnika...

Lepszy niż do przesłony od długich.

Po wyciągnięciu lampy na stół, otwórz/odkręć pokrywki, odepnij przewody, odepnij/wyjmij żarnik. Trzy torxy do odkręcenia i po odpięciu dwóch małych białych wtyczek masz już w ręce plastykową ramkę z silniczkiem i czujnikiem Halla.

 

Odnośnie modułu pod konsolą, to on sprawdza wysokość zawieszenia przedniego i tylnego z czujników przy zawieszeniu. zarządza obiema lampami i łączy się (pośredniczy) z resztą systemów po CAN. Odpytuje o prędkość, czy bieg wsteczny, położenie koła kierownicy. Wysyła do lamp polecenia ustawienia odpowiedniej wysokości świateł, skrętu soczewek lewo/prawo, itd.. No i w drugą stronę zbiera informacje o niesprawnym żarniku, przepalonej żarówce H7, zwarciu, przerwie w obwodach, no i o tym nieszczęsnym czujniku Halla położenia soczewki lewo/prawo. Więc ten moduł jest u Ciebie sprawny.

Pomiędzy tym sterownikiem a czujnikiem Halla masz jeszcze moduł w lampie ten w klapce od tyłu, co go sprężyna trzyma. Z niego rozchodzą się obwody do obydwu silniczków (góra/dół i lewo/prawo) i tego czujnika lewo/prawo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no hej udało mi się zamówić silniczek sam, z xenon serwis Luboń za 50zł serwisant twierdzi ze najłatwiej wysunąć sam silniczek i wsadzić drugi, ale wrazie czego ten uchwyt tez ma dac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale to nie o silniczek chodzi, tylko czujnik, który jest na uchwycie pod kątem 90 st.

Po co Ci silniczek!

DSC_0319.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no zobaczymy co on mi tam wysłał ewentualnie dośle albo wymieni, bo on powiedział mi przez tel. ze przeważnie silniczki wymienia z takimi objawami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dostałem paczkę i był sam silniczek, ale zadzwoniłem do niego i ma jutro dojść ten uchwyt kauczukowy z płytka. Tylko mi powiedział ze tam jest regulacja przy przykręcaniu tego uchwytu regulacja "FASOLKA" i żeby ustawić w tej samej pozycji. wiesz coś o tym??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, jest regulacja tego. Płytka się przesuwa kiedy kręcisz śrubką z gwintem drobnozwojnym.

Ja potrzebowałem wyjąć płytkę z czujnikiem Halla, przelutować i włożyć w z powrotem dokładnie w to samo położenie. Więc zaznaczyłem flamastrem na gwincie, żeby wkręcić tak samo.

Nie kojarzy mi się to z fasolką.

Generalnie jest to jakaś precyzyjna regulacja. Może przełożenie całości bez zmiany ustawienia będzie dobrze.

Aaa, już wiem o co mu chodzi z tą fasolką. Na końcu siłownika (końcówka cięgna) jest otwór owalny, za który się przykręca śrubą do koszyka lampy. Rzeczywiście raz miałem tam poluzowaną śrubkę i latał koszyk w zakresie tego owalnego otworu. Wtedy też miałem taki sam błąd. Samo dokręcenie nie pomogło. Ale ostatecznie ustawiłem dokładnie na środku tego owalnego otworu i błędu wtedy nie miałem.

W każdym razie nie przykręcaj od razu lampy i zderzaka, tylko po złożeniu lampy podłącz wtyczkę i wypróbuj. Czy kontrolka znikła. Czy po zrobieniu testów w VCDS nie pojawił się czasem błąd z powrotem (i kontrolka zaczęła migać). Żeby nie rozkładać wszystkiego z powrotem.

Trzeba popróbować znaleźć, co pomogło.

DSC_0318 - fasolka.jpg

Edytowane przez atmosferyczny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o sprawdzenie przed założeniem zderzaka to z tym jest rożnie bo kontrolka raz zapala się po 100m a raz po 20 km ;) a czasem i dalej

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

na tym zdjęciu to widzę ze jest super dojście do tego, jutro planuje to robić jak dojdzie uchwyt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze lepsze, gdy dodatkowo odkręcisz klapką od spodu, tą, która zasila żarnik.

U mnie tak było, że po kilkudziesięciu metrach dopiero wychodził błąd. Ale wychodził też, gdy robiłem testy w garażu z komputera: doświetlenie w lewo, na środek, doświetlenie prawo. Od razu pokazywał się błąd, bez jady próbnej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Vitam wszystkich podepnę sie pod temat bo nie mogmogęe zalozyc nowego a mianowicie po jezdzie po polskich drogach spalila sie żarówka w światłach do jazdy dziennej po wymiane zablysnela tylko na chwile i koniec żarówka cala a światła nie ma moze ktos ma jakis pomysl ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Vitam wszystkich podepnę sie pod temat bo nie mogmogęe zalozyc nowego a mianowicie po jezdzie po polskich drogach spalila sie żarówka w światłach do jazdy dziennej po wymiane zablysnela tylko na chwile i koniec żarówka cala a światła nie ma moze ktos ma jakis pomysl ??

 

Bo te swiatla nie sa do jazdy po polskich drogach - tylko po niemieckich.

 

sorry ale nie moglem sie powstrzymac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

NO tak po jakich by nie bylo ale szukam przyczyny :)

 

Ale masz racje po polskich nie da sie jezdzic jak sie nie ma SUV :) nie moglem sie powstrzmac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No w końcu dostałem komplet części powiedz mi czy ten silniczek wkręcamy na chama w ten uchwyt od silniczka kauczukowy, oraz czy ta małą śrubkę co zaznaczyłem to czy tam coś kręcimy - regulujemy?? Zdjęcie0511.jpg

Zdjęcie0510.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nigdy nie wyjmowałem silniczka z tej plastikowej ramki. Musisz obadać, jak to wchodzi. Możliwe, że wkładasz i przekręcasz aż zaskoczy.

Na razie nie reguluj nic. Zamontuj i sprawdź na testach, czy błąd nie wraca.

Jeżeli wraca błąd, to przede wszystkim na tej fasolce próbuj różne położenie w owalnym otworze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie mam programu do auta po prostu to wymienię i tyle jutro lub w piątek pod wieczór a tym masz jakieś info jaki kupić tani program z kablem na allegro aby sobie co nieco grzebać

 

 

No udało mi się to wymienić ;) łatwizna.. po wymianie i założeniu reflektora nie skręcając całkowicie zderzaka zrobiłem małą jazdę, i tak skręcałem często na maxa lewo prawo działa pięknie dojeżdżam do domu gong kontrola, wiec zderzaka nie miałem dokręconego to jeszcze raz to wykręcę i po ponownym skręceniu i zrobieniu 5 km działa chodzi ;) zobaczymy co jutro, ale tak się zastanawiam czy jak teraz nie świeci komunikat z kontrolka to czy ja nie muszę kompem wykasował błędu zapisanego pomimo to ze na desce teraz nic nie świeci??? miejmy nadzieje ze będzie mi to chodzić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli kontrolka nie zaświeciła się, to nie będzie widać na komputerze już tego błędu.

Jeżeli jednak znów się zaświeci (mi się po tygodniu raz zaświeciła, ale już więcej nie), to sprawdzając w komputerze, będzie informacja, że to nie pierwszy raz i ile razy błąd wystąpił.

Generalnie nie trzeba kasować :) - błąd znika sam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jestem nowym użytkownikiem nie znalazłem na forum żadnego tego typu problemu a racji tego nie mogę zakładać tematów więc piszę tutaj.

Mój problem polega na tym ze wyświetla się ,, AFS inoperative! See owner's manual 1/1'' i po sprawdzeniu wszystkich żarówek stwierdziłem że nie zapala się prawy halogen od doświetlania zakrętów. Po uruchomieniu halogenów z przełącznika świateł wszytko działa natomiast przy prawo skręcie lub włączeniu prawego kierunkowskazu nie działa. Moje auto Passat b 6 2.0 tdi 2006 z skrętnym bixenonem.

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W bi-xenonie masz osobną żarówkę do doświetlania manewrowego. Halogen się nie zapala jak w innych autach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja słyszałem ze halogen ,,pracuje'' do 40 km/h a powyżej skrętny bixenon doświetla. A która jest to żarówka w lampie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności