Skocz do zawartości
cooler

[B5] Jakie tarcze hamulcowe i jakie klocki?

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

Potrzebuję kupić tarcze ATE + klocki na przód, mam problem bo są dostępne 2 modele:

Nr kat. 24.0125-0105.1 i 24.0125-0171.1 różnica w jednym otworze.

 

Które będą pasować do AVF 1.9tdi kombi

 

Na allegro podają że jedne i drugie będą dobre ale czy napewno?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam czy miał ktoś styczność z klockami Master Sport Keramik? jak jest z wytrzymałością i czy ceramiczne nie "zjedzą" za szybko tarczy bo ich cena na allegro jest w miare korzystna

 

pozdawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kontofalsky

witam

 

Piszecie o jakiś najdroższych hamulcach do aut, które mają już kilkanaście lat. Ja kupiłem na http://www.hamulcowe.com.pl komplet za 145zł na tył i jestem zadowolony. Zrobiłem już 15k i jest spoko.

 

 

 

 

Witam,

Moje tarcze hamulcowe na obu osiach osiągneły już stan śmierci klinicznej (a klocki ciągle nie), stoję przed dylematem zakupu nowych kompletów na wszystkie koła, zarówno tarcze jak i klocki.

Zapoznałem się trochę w temacie i wstępnie do wyboru mam:

 

-tarcza (przód) #288mm ATE Power Disk

lub

-tarcza (przód) #288mm Zimmermann Sport plus

 

-tarcza ATE standard na tył

-Klocki Ate na przód z czujnikami zużycia (tu tematu nie zgłębiałem...)

-Klocki Ate na tył.

 

Słyszałem jednakże że tarcze BREMBO oraz klocki Ferrodo są całkeim całkiem, ale nigdy nie miałem z nimi kontaktu. Słyszałem opinie że niektóre "bardziej sportowe" tarcze/klocki potrafią nieźle zapiszczeć, a tego bardzo nie lubię. Co wy na to?

 

Co możecie powiedzieć dobrego/złego o ww częściach, jakie za, jakie przeciw, może coś innego, mniej znanego ale dobry P/Q ratio?

 

Dodam tylko że standartowe tarcze hamują całkiem znośnie, ale na wakacjach w chorwacji podszas szybkiej jazdy w górach udawało mi się je trochę "zmiękczyć", więc fajnie by było wsadzić coś nieco skuteczniejszego, jako że jestem fanem Chorwacji i prawdopodobnie będę tam częstym gościem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam

 

Piszecie o jakiś najdroższych hamulcach do aut, które mają już kilkanaście lat. Ja kupiłem na http://www.hamulcowe.com.pl komplet za 145zł na tył i jestem zadowolony. Zrobiłem już 15k i jest spoko.

 

A jakie to ma znaczenie czy auto stare czy nowe? Hamulce to podstawa i powinno się kupować jak najlepsze(czyt. drogie)!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,

Jakie max średnicy tarcze wejdą na felgę 15 i 16cali? w tej chwili mam 288 ale jakby za słabe trochę czasami. Myślałem o zamontowaniu większych tarcz i zacisków np. od audi S6 4 tłoczkowych tarcza 314mm. czy wejdzie felga 16 cali na teki hamulec?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość subwoofer83

witam.

czy moglibyście polecić jakiegoś dobrego sprzedawce czy to z allegro bądź innego serwisu, gdzie można by kupić tarcze renomowanej firmy i nie naciąć się na szmelc co pokrzywi się po 1k km i nie przepłacając przy tym

 

a co sądzicie o tarczach od tego goscia http://moto.allegro.pl/tarcze-klocki-zimmermann-przod-tyl-vw-passat-b5-fl-i2394318522.html używał ktoś takich?? sprawdziły sie??

Edytowane przez subwoofer83

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Drodzy koledzy i koleżanki!

 

Dziś doszły mi tarcze MIKODA GT - pod specjalne zamówienie tylko nawiercane, chce do tego załozyć komplet klocków TEXTAR.

 

Dziś patrząć na tarcze i klocki dziwi mnie jedno. Kładąc klocek na tarczy przedniej jest on o jakieś 2-3 mm mniejszy od tarczy ( przykładając go do starej tarczy jest to samo - sądze że jak je załoze zaczne jeździć zrobi mi się rant na tarczy tak jak to jest w starej tarczy.) Z tylnią tarczą i klockiem jest to samo tylko że z tylu klocek jest o jakieś 0,5 mm mniejszy od tarczy- patrząc na starą tarcze również tarcza jest zeszliwowana o 0,5 mm mniej. Czy z tyłu jest kilka rodzajów klocków ? Z przodu mam tarcze 282,5 sadze ze klocek może byc do tarczy 280 mm ale jak to jest z tyłem???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rant zawsze będziesz miał a milimetr w tą czy w tamtą to już niedorobienie producenta moim zdaniem. Jak dobierałeś katalogowo po numerach nie powinno byc problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale przód jest w miarę ok tak jak pisałem okolo 2mm. Ale strasznie mnie dziwi tyl że klocki są tak małe. A z tego co się orientuję na tył jest chyba tylko jeden rodzaj klocków - chyba że sie mylę ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jest chyba tylko jeden rodzaj klocków

Nie rodzaj a wymiar jest jeden ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Lewian

Podaj numer nadwozia to ustalę ;)

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, jako ,że jest już 30 stron na ten temat może się zdarzyć ,że powielę pytanie...

 

Jakie klocki i tarcze do 1.9 TDi 115KM ( tylko przód ) ? Nie chodzi mi o firmę tylko o rozmiar tarcz ( klocki, wszystkie takie same do passata ? ).

 

Dziękuję.

tarcza 288mm

klocki albo z czujnikiem albo bez:) tutaj po vinie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Lewian

W katalogach producenta sprawdza się po numerze vin i wtedy jest pewność że będzie pasować.

Tak jak już pisałem, możesz podać VIN to ustalę jakie klocki powinieneś kupić.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam przejrzałem cały post ale żeby się dowiedzieć które hamulce na przód będą gitara to się raczej nie dowiedziałem, sorry. Zastanawiam się nad tematem co pisał kolega szczupak tj. Brembo + Textar. Tylko nie wiem czy rzeczywiście spisują się lepiej do ori ATE bo to była tylko jego indywidualna opinia w sumie,może ma ktoś jeszcze takowy zestaw u siebie dla potwierdzenia,że będzie lepsiejszy niż zestaw ATE.

Dzieki z góry kolegom z forum z pomoc.

Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja jakieś 15000 km do tyłu zmieniałem wszystkie tarcze i klocki. Założyłem wszystko ATE. Wszystko było ok, po 3000 skrzywiła się tylna prawa tarcza. Po tym założyłem w to miejsce tarcze bosch i teraz jest ok. Więc może miałem pecha co do tej jednej sztuki. Najlepsze byłyby oryginalne ale to jak pytałem to coś koło 300zł/sztuka za samą tarcze na przód. Komplet w aso zatem drogo wyjdzie. A co do opini ATE/Bosch/Brembo itp to podejrzewam, że to bardzo zbliżona jakość. Zastanów się może nad tarczami którychś z tych firm a np. klocki na przód oryginalne z ASO, na tym dużej różnicy cenowej nie będzie ale na pewno dłużej na tym pojeździsz (sprawdzone). Więc ja bym teraz jakbym miał wymieniać kupiłbym tarcze boscha tym bardziej, że są tańsze trochę od ATE, przynajmniej były jak ja kupowałem.

Pozdrawiam

P.S. Te ATE co możesz kupić np. na allegro to zupełnie coś innego niż oryginalne z ASO które niby też ATE robi, na moich oryginałach starych były loga AUDI i VW a nic nie było ATE napisane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja kupiłem w IC tarcze ate a klocki trw i po ok 5000 km na jednej tarczy z przodu na środku tarczy po całym odwodzie mam milimetrową rysę tak jakby w w klocku znajdował się jakiś gwóźdź i rysował tarczę . i przy hamowaniu z większych prędkości zaczyna powoli bić kierownica.

w czym może być problem?

 

ktoś coś sensownego napisze?

Edytowane przez merc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Lewian
a ja kupiłem w IC tarcze ate a klocki trw i po ok 5000 km na jednej tarczy z przodu na środku tarczy po całym odwodzie mam milimetrową rysę tak jakby w w klocku znajdował się jakiś gwóźdź i rysował tarczę . i przy hamowaniu z większych prędkości zaczyna powoli bić kierownica.

w czym może być problem?

 

Witam.

Ręki sobie uciąć za to nie dam ale najprawdopodobniej nieodpowiednio dotarłeś na początku tarcze oraz klocki. Mogłeś w pierwszych kilometrach zbyt mocno przygrzać klocki co spowodowało ich zeszklenie się.

 

W mieszance występuję żywica, która na początku powinna się powoli wypalić i utwardzić całą strukturę klocka, natomiast jeśli je w początkowej fazie przegrzejesz to może się ona wytopić i stworzyć bobel (spiek), który właśnie mógł spowodować tą rysę na tarczy. Tym bardziej, że klocki TRW są klockami miękkimi, które tej żywicy zawierają sporo.

 

 

Te ATE co możesz kupić np. na allegro to zupełnie coś innego niż oryginalne z ASO które niby też ATE robi, na moich oryginałach starych były loga AUDI i VW a nic nie było ATE napisane

 

To nie tak, że ATE z allegro są inne od ATE z ASO.

ATE nie jest producentem tarcz, oni kupują z innych fabryk i pakują je w swoje pudełka więc, za każdym razem kupując je możesz trafić na tarcze innej produkcji.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po raz kolejny muszę pochwalić ATE Power disk - dają radę, nie wiem, czy to jest kwestia regulacji hamulców u mnie czy zastosowanych tarcz i klocków, ale układ hamulcowy współpracuje dobrze z kierowcą, bardzo płynnie, nie zdarzyło mi się jeszcze wbić pedału hamulca więcej niż na 50%, a awaryjnie samochód zatrzymuje się prawie w miejscu!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam u siebie świeży zestaw ATE gładkie + klocki ATE ceramiczne w rozmiarze 312mm na dotarciu. Póki co nie ma rewelacji przy hamowaniu w mieście, na trasie jeszcze nie byłem. Czy to możliwe, że po dotarciu poprawi się hamowanie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Lewian

Tak, to normalne ;) Na razie lepiej nie testuj tylko na spokojnie je dotrzyj żebyś nie przypalił.

Sprawdzałeś może jakiej marki tarcze masz ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności