lingerin Zgłoś #581 Napisano 8 Maja 2012 Witajcie, Potrzebuję kupić tarcze ATE + klocki na przód, mam problem bo są dostępne 2 modele: Nr kat. 24.0125-0105.1 i 24.0125-0171.1 różnica w jednym otworze. Które będą pasować do AVF 1.9tdi kombi Na allegro podają że jedne i drugie będą dobre ale czy napewno? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sd928118 Zgłoś #582 Napisano 9 Maja 2012 witam czy miał ktoś styczność z klockami Master Sport Keramik? jak jest z wytrzymałością i czy ceramiczne nie "zjedzą" za szybko tarczy bo ich cena na allegro jest w miare korzystna pozdawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kontofalsky Zgłoś #583 Napisano 29 Maja 2012 witam Piszecie o jakiś najdroższych hamulcach do aut, które mają już kilkanaście lat. Ja kupiłem na http://www.hamulcowe.com.pl komplet za 145zł na tył i jestem zadowolony. Zrobiłem już 15k i jest spoko. Witam,Moje tarcze hamulcowe na obu osiach osiągneły już stan śmierci klinicznej (a klocki ciągle nie), stoję przed dylematem zakupu nowych kompletów na wszystkie koła, zarówno tarcze jak i klocki. Zapoznałem się trochę w temacie i wstępnie do wyboru mam: -tarcza (przód) #288mm ATE Power Disk lub -tarcza (przód) #288mm Zimmermann Sport plus -tarcza ATE standard na tył -Klocki Ate na przód z czujnikami zużycia (tu tematu nie zgłębiałem...) -Klocki Ate na tył. Słyszałem jednakże że tarcze BREMBO oraz klocki Ferrodo są całkeim całkiem, ale nigdy nie miałem z nimi kontaktu. Słyszałem opinie że niektóre "bardziej sportowe" tarcze/klocki potrafią nieźle zapiszczeć, a tego bardzo nie lubię. Co wy na to? Co możecie powiedzieć dobrego/złego o ww częściach, jakie za, jakie przeciw, może coś innego, mniej znanego ale dobry P/Q ratio? Dodam tylko że standartowe tarcze hamują całkiem znośnie, ale na wakacjach w chorwacji podszas szybkiej jazdy w górach udawało mi się je trochę "zmiękczyć", więc fajnie by było wsadzić coś nieco skuteczniejszego, jako że jestem fanem Chorwacji i prawdopodobnie będę tam częstym gościem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ernieball Zgłoś #584 Napisano 30 Maja 2012 witam Piszecie o jakiś najdroższych hamulcach do aut, które mają już kilkanaście lat. Ja kupiłem na http://www.hamulcowe.com.pl komplet za 145zł na tył i jestem zadowolony. Zrobiłem już 15k i jest spoko. A jakie to ma znaczenie czy auto stare czy nowe? Hamulce to podstawa i powinno się kupować jak najlepsze(czyt. drogie)!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrajesK Zgłoś #585 Napisano 31 Maja 2012 witam, Jakie max średnicy tarcze wejdą na felgę 15 i 16cali? w tej chwili mam 288 ale jakby za słabe trochę czasami. Myślałem o zamontowaniu większych tarcz i zacisków np. od audi S6 4 tłoczkowych tarcza 314mm. czy wejdzie felga 16 cali na teki hamulec? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość subwoofer83 Zgłoś #586 Napisano 31 Maja 2012 (edytowane) witam. czy moglibyście polecić jakiegoś dobrego sprzedawce czy to z allegro bądź innego serwisu, gdzie można by kupić tarcze renomowanej firmy i nie naciąć się na szmelc co pokrzywi się po 1k km i nie przepłacając przy tym a co sądzicie o tarczach od tego goscia http://moto.allegro.pl/tarcze-klocki-zimmermann-przod-tyl-vw-passat-b5-fl-i2394318522.html używał ktoś takich?? sprawdziły sie?? Edytowane 4 Czerwca 2012 przez subwoofer83 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin_zgr Zgłoś #587 Napisano 6 Czerwca 2012 Drodzy koledzy i koleżanki! Dziś doszły mi tarcze MIKODA GT - pod specjalne zamówienie tylko nawiercane, chce do tego załozyć komplet klocków TEXTAR. Dziś patrząć na tarcze i klocki dziwi mnie jedno. Kładąc klocek na tarczy przedniej jest on o jakieś 2-3 mm mniejszy od tarczy ( przykładając go do starej tarczy jest to samo - sądze że jak je załoze zaczne jeździć zrobi mi się rant na tarczy tak jak to jest w starej tarczy.) Z tylnią tarczą i klockiem jest to samo tylko że z tylu klocek jest o jakieś 0,5 mm mniejszy od tarczy- patrząc na starą tarcze również tarcza jest zeszliwowana o 0,5 mm mniej. Czy z tyłu jest kilka rodzajów klocków ? Z przodu mam tarcze 282,5 sadze ze klocek może byc do tarczy 280 mm ale jak to jest z tyłem??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #588 Napisano 7 Czerwca 2012 Rant zawsze będziesz miał a milimetr w tą czy w tamtą to już niedorobienie producenta moim zdaniem. Jak dobierałeś katalogowo po numerach nie powinno byc problemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin_zgr Zgłoś #589 Napisano 8 Czerwca 2012 Ale przód jest w miarę ok tak jak pisałem okolo 2mm. Ale strasznie mnie dziwi tyl że klocki są tak małe. A z tego co się orientuję na tył jest chyba tylko jeden rodzaj klocków - chyba że sie mylę ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #590 Napisano 8 Czerwca 2012 jest chyba tylko jeden rodzaj klocków Nie rodzaj a wymiar jest jeden Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Lewian Zgłoś #591 Napisano 13 Czerwca 2012 Podaj numer nadwozia to ustalę Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Weso Zgłoś #592 Napisano 13 Czerwca 2012 Witam, jako ,że jest już 30 stron na ten temat może się zdarzyć ,że powielę pytanie... Jakie klocki i tarcze do 1.9 TDi 115KM ( tylko przód ) ? Nie chodzi mi o firmę tylko o rozmiar tarcz ( klocki, wszystkie takie same do passata ? ). Dziękuję. tarcza 288mm klocki albo z czujnikiem albo bez:) tutaj po vinie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Lewian Zgłoś #593 Napisano 13 Czerwca 2012 W katalogach producenta sprawdza się po numerze vin i wtedy jest pewność że będzie pasować. Tak jak już pisałem, możesz podać VIN to ustalę jakie klocki powinieneś kupić. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oczkot Zgłoś #594 Napisano 21 Czerwca 2012 Witam przejrzałem cały post ale żeby się dowiedzieć które hamulce na przód będą gitara to się raczej nie dowiedziałem, sorry. Zastanawiam się nad tematem co pisał kolega szczupak tj. Brembo + Textar. Tylko nie wiem czy rzeczywiście spisują się lepiej do ori ATE bo to była tylko jego indywidualna opinia w sumie,może ma ktoś jeszcze takowy zestaw u siebie dla potwierdzenia,że będzie lepsiejszy niż zestaw ATE. Dzieki z góry kolegom z forum z pomoc. Pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TimekPK Zgłoś #595 Napisano 22 Czerwca 2012 Witam, ja jakieś 15000 km do tyłu zmieniałem wszystkie tarcze i klocki. Założyłem wszystko ATE. Wszystko było ok, po 3000 skrzywiła się tylna prawa tarcza. Po tym założyłem w to miejsce tarcze bosch i teraz jest ok. Więc może miałem pecha co do tej jednej sztuki. Najlepsze byłyby oryginalne ale to jak pytałem to coś koło 300zł/sztuka za samą tarcze na przód. Komplet w aso zatem drogo wyjdzie. A co do opini ATE/Bosch/Brembo itp to podejrzewam, że to bardzo zbliżona jakość. Zastanów się może nad tarczami którychś z tych firm a np. klocki na przód oryginalne z ASO, na tym dużej różnicy cenowej nie będzie ale na pewno dłużej na tym pojeździsz (sprawdzone). Więc ja bym teraz jakbym miał wymieniać kupiłbym tarcze boscha tym bardziej, że są tańsze trochę od ATE, przynajmniej były jak ja kupowałem. Pozdrawiam P.S. Te ATE co możesz kupić np. na allegro to zupełnie coś innego niż oryginalne z ASO które niby też ATE robi, na moich oryginałach starych były loga AUDI i VW a nic nie było ATE napisane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
merc Zgłoś #596 Napisano 22 Czerwca 2012 (edytowane) a ja kupiłem w IC tarcze ate a klocki trw i po ok 5000 km na jednej tarczy z przodu na środku tarczy po całym odwodzie mam milimetrową rysę tak jakby w w klocku znajdował się jakiś gwóźdź i rysował tarczę . i przy hamowaniu z większych prędkości zaczyna powoli bić kierownica. w czym może być problem? ktoś coś sensownego napisze? Edytowane 24 Czerwca 2012 przez merc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Lewian Zgłoś #597 Napisano 27 Czerwca 2012 a ja kupiłem w IC tarcze ate a klocki trw i po ok 5000 km na jednej tarczy z przodu na środku tarczy po całym odwodzie mam milimetrową rysę tak jakby w w klocku znajdował się jakiś gwóźdź i rysował tarczę . i przy hamowaniu z większych prędkości zaczyna powoli bić kierownica.w czym może być problem? Witam. Ręki sobie uciąć za to nie dam ale najprawdopodobniej nieodpowiednio dotarłeś na początku tarcze oraz klocki. Mogłeś w pierwszych kilometrach zbyt mocno przygrzać klocki co spowodowało ich zeszklenie się. W mieszance występuję żywica, która na początku powinna się powoli wypalić i utwardzić całą strukturę klocka, natomiast jeśli je w początkowej fazie przegrzejesz to może się ona wytopić i stworzyć bobel (spiek), który właśnie mógł spowodować tą rysę na tarczy. Tym bardziej, że klocki TRW są klockami miękkimi, które tej żywicy zawierają sporo. Te ATE co możesz kupić np. na allegro to zupełnie coś innego niż oryginalne z ASO które niby też ATE robi, na moich oryginałach starych były loga AUDI i VW a nic nie było ATE napisane To nie tak, że ATE z allegro są inne od ATE z ASO. ATE nie jest producentem tarcz, oni kupują z innych fabryk i pakują je w swoje pudełka więc, za każdym razem kupując je możesz trafić na tarcze innej produkcji. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
m@jk Zgłoś #598 Napisano 29 Czerwca 2012 Po raz kolejny muszę pochwalić ATE Power disk - dają radę, nie wiem, czy to jest kwestia regulacji hamulców u mnie czy zastosowanych tarcz i klocków, ale układ hamulcowy współpracuje dobrze z kierowcą, bardzo płynnie, nie zdarzyło mi się jeszcze wbić pedału hamulca więcej niż na 50%, a awaryjnie samochód zatrzymuje się prawie w miejscu! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #599 Napisano 4 Lipca 2012 Ja mam u siebie świeży zestaw ATE gładkie + klocki ATE ceramiczne w rozmiarze 312mm na dotarciu. Póki co nie ma rewelacji przy hamowaniu w mieście, na trasie jeszcze nie byłem. Czy to możliwe, że po dotarciu poprawi się hamowanie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Lewian Zgłoś #600 Napisano 4 Lipca 2012 Tak, to normalne Na razie lepiej nie testuj tylko na spokojnie je dotrzyj żebyś nie przypalił. Sprawdzałeś może jakiej marki tarcze masz ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach