Skocz do zawartości
hubertc

Szarpanie przy ruszaniu

Rekomendowane odpowiedzi

Na nowym komplecie sprzęgła przejechałem może ze 3tyś ,dziś zajrzałem pod auto i jednocześnie ruszając energicznie to zauważyłem że strasznie wydech rusza się podczas próby ruszania od strony silnika.Czyżby poduszki? ale są nowe prócz tej pod chłodnicą i też mam problem z szarpaniem przy ruszeniu.Miał może ktoś z was coś takiego? jedynie co mi przychodzi do głowy jeszcze to regulacja przedniej poduchy,ale robiłem różne kombinacje z nią i to samo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zachodzę z teorii że powinno wymieniać się tylko komplety poduszek oraz ten odbojnik przy chłodnicy jeżeli go posiadasz.. Nie długim czasie poleci Ci złączę elastyczne tłumika (plecionka). Miałem to samo .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zachodzę z teorii że powinno wymieniać się tylko komplety poduszek oraz ten odbojnik przy chłodnicy jeżeli go posiadasz.. Nie długim czasie poleci Ci złączę elastyczne tłumika (plecionka). Miałem to samo .

Plecionka ma się jeszcze dobrze na obecną chwilę ,poduszki pod silnikiem wymienione prócz tej pod chłodnicą,pod skrzynią wymieniona od strony pasażera,tylko skąd te drgania zaraz po odpaleniu silnika z nocy? Na ciepłym o mało wyczuwalne na wolnych,zaś przy ruszaniu czuć delikatne wibracje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z szarpaniem przy ruszaniu.

Jeśli stoję długo w korku i silnik się nagrzeje to nie da się ruszyć z jedynki bez podskoków.Trzeba dodać dużo gazu i ruszyć na półsprzęgle. Szarpie rówież na wstecznym. Pozostałe biegi działają normalnie

Czasem po nocy lub dłuższym postoju na początku szarpie ale później się uspokaja.

UWAGA - nie mam dwumasy bo padła 2 lata temu i wstawiono mi sztywne koło.

Są trzy podejrzenia:

- krócieć z wężykiem podciśnienia wchodzący do wacum jest obluzowany i może być nieszczelny.

- uszkodzone sprzegło, docisk

- zapowietrzony układ wspomagania - siłownik przy sprzęgle. Płynu nie ubywa ale może jakoś się zapowietrza.

 

Może ktoś już to przerabiał i dokładnie wie co jest przyczyną?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

maris mam podobny problem! nie miałem jeszcze czasu się za to zabrać, dodatkowym objawem jest u mnie że na ciepłym silniku w gorący dzień jest czasem delikatmy problem z odpaleniem, musi zakręcić ze 2-3 razy zanim odpali. Podejżewam ten wężyk od vacum. Daj znać jeżeli uda Ci się zdjagnozować problem i go naprawić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,wszystkich! Mam podobny problem z szarpaniem podczas ruszania z jedynki ,tylko u mnie jak się auto zagrzeje podczas jazdy to potem przy ruszaniu z 1-ki pojawia się przerażliwy zgrzyt (jakby świnie szlachtowali) ,.Dodam,że podczas jazdy na kolejnych biegach nic nie słychać,jazda płynna,sprzęgło nie ślizga się.Co to może być? Bo wszyscy piszą o przyczynach szarpania a nie spotkałem wpisu o takim

przerażliwym skowycie!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę bo u mnie jest jeszcze inaczej... passat jak kangur skacze przy ruszaniu z 1 biegu tylko i wyłącznie na zimno, przy zimnym silniku, jak się juz rozgrzeje i ruszam nie ma najmniejszych problemów jakby nigdy nic tylko na zimnym skacze z 1biegu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgło oryginalne? Wygląda jak pęknięte "słoneczko".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie mam pojecia kupiłem z przebiegiem 234kkm teraz jest 309kkm od samego początku drgania w kabinie az do dzisiaj te same po założeniu poduszek pod silnik SWAGA po zakupie auta i do drgań przywykłem, od miesiąca czuć to co opisałem wyżej, czy to może mieć wpływ z tym że auto naprawde dużo nie jeżdzi poniewaz mam drugie auto na codzień i jedynie czasami na weekend gdzieś czy do przedszkola kawałek i najważniejsze 3-4x do Polski w roku......?

Takie podpowiedzi z mojej strony skacze jak kangur ale tylko i wyłącznie na zimnym pożniej jest spoko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, wymiękam z moim AVF'em. Odkąd go kupiłem szarpie silnikiem przy ruszaniu z jedynki, lecz nie zawsze i nie ma znaczenia czy zimny czy ciepły. Czasem po prostu jest dobrze, czasem źle. Wymieniłem sprzęgło z dwumasą na LUK'a i dalej to samo... Ktoś znalazł przyczyne tego szarpania podczas ruszania? I tak btw. to najgorzej jest w korku jak trzeba podjechać na pół sprzęgle, silnik zachowuje sie jakby chciał wyskoczyć z budy :/

 

Z góry dzięki i pozdrawiam, Adrian

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powiedz silnik podryguje także gdy auto stoi z zaciągniętym ręcznym z zapiętym 1-biegiem na półsprzęgle ? Jeżeli nie to problem leży w bijącej dwumasie. Miałem to samo - nie pomogła wymioana dwumasy, pomogła wymiana wału korbowego - stary był już lekko wykrzywiony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na zaciągniętym ręcznym starając sie ruszyć z jedynki przód silnika idzie ok 4cm w górę :/ A zaznaczam że nie dawno bo jakiś 1tyś km temu wymieniałem wszystkie poduszki silnika i skrzyni biegów... A ruszając bez gazu i bez zaciągniętego ręcznego przód silnika skacze jakby był luźny...

 

A powiedz mi jeszcze jeśli możesz, jakie są koszta wymiany wału korbowego?

Edytowane przez SzarySzarak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na zaciągniętym ręcznym starając sie ruszyć z jedynki przód silnika idzie ok 4cm w górę :/ A zaznaczam że nie dawno bo jakiś 1tyś km temu wymieniałem wszystkie poduszki silnika i skrzyni biegów... A ruszając bez gazu i bez zaciągniętego ręcznego przód silnika skacze jakby był luźny...

 

A powiedz mi jeszcze jeśli możesz, jakie są koszta wymiany wału korbowego?

 

Jakiej firmy wsadziłeś poduszki pod silnik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jakiej firmy wsadziłeś poduszki pod silnik?

 

Febi. Byłem u kolesia co sie zajmuje skrzyniami i powiedział że to wina "satelitek" w skrzyni biegów. Ruszam na skręconych kołach i w 99% przypadkach jest wszystko okej, zaś na prostych prawie za każdym razem szarpie ;)

 

Ponoć skrzynie VW tak mają, bo są ze słabych materiałów zrobione. Zazwyczaj dzieje sie tak gdy ktoś jeździ dużo po mieście lub zostawia auto na biegu gdy stoi z górki, bądź nawet na prostej ;)

 

Za miesiąc gdy mechanik wróci z urlopu będę sie za to brał, więc na pewno poinformuje czy to była wina tych "satelitek" ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Czy udało się rozwiązać problem szarpania przy ruszaniu? Mam ten sam problem i już nie wiem co jeszcze można zrobić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też mam problem z szarpaniem przy ruszaniu ale trochę się różni od opisywanych, przy wolnym puszczaniu sprzęgła mniej szarpie tak jak i przy wyższych obrotach, czy auto zimne czy ciepłe niema różnicy, zaczęło mi szarpać po 30 minutowym staniu w korku, po czym odrazu zjazd na cpn żeby zatankować i przy wyjeździe z cpnu (lekko pod górkę) właśnie zaczęło szarpać i pojawiła się utrata mocy tak wielka że nie mogłem ruszyć z miejsca bez wykręcenia obrotów na ponad 2.5 tyś. Autko po chwili trochę odżyło ale dalej został mułowaty i szarpie przy ruszaniu. Może ktoś wydedukuje co to może być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lipne paliwko ?? Przypchany filtr paliwa ? Pompa paliwa siada?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tego nie wiem ale co by to miało wspólnego z szarpaniem przy ruszaniu ? bardziej o to mi chodzi bo nie chce zmieniać kontekstu tematu. Co może powodować szarpanie przy ruszaniu oprócz sprzęgła, przypomniało mi się jeszcze że chwile wcześniej poczułem zapach tak jakby gumy, zatrzymałem auto koła były ledwo ciepłe, i mam jeszcze pytanie czy jest możliwość że na tarcze sprzęgłową dostał się olej ?

Edytowane przez illusion3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wyglada na dwumas, lub "nowe" sprzegło sie rozleciało.

 

A jak przy 4 lub 5 biegu z obrotów ok 1500 (wiem ze go zdusi) ale czy auto normalnie zacznie przyspieszac czy wpadnie w drgania do miniecia ok 2000 oborotw

 

a jak zacznie delikatnie szarpac to co to wtedy ? na 4 biegu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mój pasek tez szarpał przy ruszaniu wymieniłem cały komplet sprzęgła LUK i około roku było bardzo dobrze ,aż do dzisiaj gdy powrócił objaw i nie wiem co może być przyczyną szarpania . Wygląda mi to na tarcz ,ale nie jestem do końca pewien

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności