mshk Zgłoś #41 Napisano 11 Sierpnia 2015 Na nowym komplecie sprzęgła przejechałem może ze 3tyś ,dziś zajrzałem pod auto i jednocześnie ruszając energicznie to zauważyłem że strasznie wydech rusza się podczas próby ruszania od strony silnika.Czyżby poduszki? ale są nowe prócz tej pod chłodnicą i też mam problem z szarpaniem przy ruszeniu.Miał może ktoś z was coś takiego? jedynie co mi przychodzi do głowy jeszcze to regulacja przedniej poduchy,ale robiłem różne kombinacje z nią i to samo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ZyWiecki Zgłoś #42 Napisano 11 Sierpnia 2015 Zachodzę z teorii że powinno wymieniać się tylko komplety poduszek oraz ten odbojnik przy chłodnicy jeżeli go posiadasz.. Nie długim czasie poleci Ci złączę elastyczne tłumika (plecionka). Miałem to samo . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mshk Zgłoś #43 Napisano 11 Sierpnia 2015 Zachodzę z teorii że powinno wymieniać się tylko komplety poduszek oraz ten odbojnik przy chłodnicy jeżeli go posiadasz.. Nie długim czasie poleci Ci złączę elastyczne tłumika (plecionka). Miałem to samo . Plecionka ma się jeszcze dobrze na obecną chwilę ,poduszki pod silnikiem wymienione prócz tej pod chłodnicą,pod skrzynią wymieniona od strony pasażera,tylko skąd te drgania zaraz po odpaleniu silnika z nocy? Na ciepłym o mało wyczuwalne na wolnych,zaś przy ruszaniu czuć delikatne wibracje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maris Zgłoś #44 Napisano 16 Sierpnia 2015 Mam problem z szarpaniem przy ruszaniu. Jeśli stoję długo w korku i silnik się nagrzeje to nie da się ruszyć z jedynki bez podskoków.Trzeba dodać dużo gazu i ruszyć na półsprzęgle. Szarpie rówież na wstecznym. Pozostałe biegi działają normalnie Czasem po nocy lub dłuższym postoju na początku szarpie ale później się uspokaja. UWAGA - nie mam dwumasy bo padła 2 lata temu i wstawiono mi sztywne koło. Są trzy podejrzenia: - krócieć z wężykiem podciśnienia wchodzący do wacum jest obluzowany i może być nieszczelny. - uszkodzone sprzegło, docisk - zapowietrzony układ wspomagania - siłownik przy sprzęgle. Płynu nie ubywa ale może jakoś się zapowietrza. Może ktoś już to przerabiał i dokładnie wie co jest przyczyną? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arekr Zgłoś #45 Napisano 16 Sierpnia 2015 maris mam podobny problem! nie miałem jeszcze czasu się za to zabrać, dodatkowym objawem jest u mnie że na ciepłym silniku w gorący dzień jest czasem delikatmy problem z odpaleniem, musi zakręcić ze 2-3 razy zanim odpali. Podejżewam ten wężyk od vacum. Daj znać jeżeli uda Ci się zdjagnozować problem i go naprawić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fuel Zgłoś #46 Napisano 4 Września 2015 Witam,wszystkich! Mam podobny problem z szarpaniem podczas ruszania z jedynki ,tylko u mnie jak się auto zagrzeje podczas jazdy to potem przy ruszaniu z 1-ki pojawia się przerażliwy zgrzyt (jakby świnie szlachtowali) ,.Dodam,że podczas jazdy na kolejnych biegach nic nie słychać,jazda płynna,sprzęgło nie ślizga się.Co to może być? Bo wszyscy piszą o przyczynach szarpania a nie spotkałem wpisu o takim przerażliwym skowycie!!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pavvlo1988 Zgłoś #47 Napisano 26 Marca 2016 Odświeżę bo u mnie jest jeszcze inaczej... passat jak kangur skacze przy ruszaniu z 1 biegu tylko i wyłącznie na zimno, przy zimnym silniku, jak się juz rozgrzeje i ruszam nie ma najmniejszych problemów jakby nigdy nic tylko na zimnym skacze z 1biegu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #48 Napisano 26 Marca 2016 Sprzęgło oryginalne? Wygląda jak pęknięte "słoneczko". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pavvlo1988 Zgłoś #49 Napisano 26 Marca 2016 nie mam pojecia kupiłem z przebiegiem 234kkm teraz jest 309kkm od samego początku drgania w kabinie az do dzisiaj te same po założeniu poduszek pod silnik SWAGA po zakupie auta i do drgań przywykłem, od miesiąca czuć to co opisałem wyżej, czy to może mieć wpływ z tym że auto naprawde dużo nie jeżdzi poniewaz mam drugie auto na codzień i jedynie czasami na weekend gdzieś czy do przedszkola kawałek i najważniejsze 3-4x do Polski w roku......? Takie podpowiedzi z mojej strony skacze jak kangur ale tylko i wyłącznie na zimnym pożniej jest spoko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SzarySzarak Zgłoś #50 Napisano 28 Czerwca 2016 Panowie, wymiękam z moim AVF'em. Odkąd go kupiłem szarpie silnikiem przy ruszaniu z jedynki, lecz nie zawsze i nie ma znaczenia czy zimny czy ciepły. Czasem po prostu jest dobrze, czasem źle. Wymieniłem sprzęgło z dwumasą na LUK'a i dalej to samo... Ktoś znalazł przyczyne tego szarpania podczas ruszania? I tak btw. to najgorzej jest w korku jak trzeba podjechać na pół sprzęgle, silnik zachowuje sie jakby chciał wyskoczyć z budy Z góry dzięki i pozdrawiam, Adrian Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #51 Napisano 28 Czerwca 2016 powiedz silnik podryguje także gdy auto stoi z zaciągniętym ręcznym z zapiętym 1-biegiem na półsprzęgle ? Jeżeli nie to problem leży w bijącej dwumasie. Miałem to samo - nie pomogła wymioana dwumasy, pomogła wymiana wału korbowego - stary był już lekko wykrzywiony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SzarySzarak Zgłoś #52 Napisano 29 Czerwca 2016 (edytowane) Na zaciągniętym ręcznym starając sie ruszyć z jedynki przód silnika idzie ok 4cm w górę A zaznaczam że nie dawno bo jakiś 1tyś km temu wymieniałem wszystkie poduszki silnika i skrzyni biegów... A ruszając bez gazu i bez zaciągniętego ręcznego przód silnika skacze jakby był luźny... A powiedz mi jeszcze jeśli możesz, jakie są koszta wymiany wału korbowego? Edytowane 29 Czerwca 2016 przez SzarySzarak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
masterunio Zgłoś #53 Napisano 29 Czerwca 2016 Na zaciągniętym ręcznym starając sie ruszyć z jedynki przód silnika idzie ok 4cm w górę A zaznaczam że nie dawno bo jakiś 1tyś km temu wymieniałem wszystkie poduszki silnika i skrzyni biegów... A ruszając bez gazu i bez zaciągniętego ręcznego przód silnika skacze jakby był luźny... A powiedz mi jeszcze jeśli możesz, jakie są koszta wymiany wału korbowego? Jakiej firmy wsadziłeś poduszki pod silnik? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SzarySzarak Zgłoś #54 Napisano 29 Czerwca 2016 Jakiej firmy wsadziłeś poduszki pod silnik? Febi. Byłem u kolesia co sie zajmuje skrzyniami i powiedział że to wina "satelitek" w skrzyni biegów. Ruszam na skręconych kołach i w 99% przypadkach jest wszystko okej, zaś na prostych prawie za każdym razem szarpie Ponoć skrzynie VW tak mają, bo są ze słabych materiałów zrobione. Zazwyczaj dzieje sie tak gdy ktoś jeździ dużo po mieście lub zostawia auto na biegu gdy stoi z górki, bądź nawet na prostej Za miesiąc gdy mechanik wróci z urlopu będę sie za to brał, więc na pewno poinformuje czy to była wina tych "satelitek" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojtek19xx Zgłoś #55 Napisano 15 Sierpnia 2016 Witam. Czy udało się rozwiązać problem szarpania przy ruszaniu? Mam ten sam problem i już nie wiem co jeszcze można zrobić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
illusion3 Zgłoś #56 Napisano 21 Sierpnia 2016 Też mam problem z szarpaniem przy ruszaniu ale trochę się różni od opisywanych, przy wolnym puszczaniu sprzęgła mniej szarpie tak jak i przy wyższych obrotach, czy auto zimne czy ciepłe niema różnicy, zaczęło mi szarpać po 30 minutowym staniu w korku, po czym odrazu zjazd na cpn żeby zatankować i przy wyjeździe z cpnu (lekko pod górkę) właśnie zaczęło szarpać i pojawiła się utrata mocy tak wielka że nie mogłem ruszyć z miejsca bez wykręcenia obrotów na ponad 2.5 tyś. Autko po chwili trochę odżyło ale dalej został mułowaty i szarpie przy ruszaniu. Może ktoś wydedukuje co to może być? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ZyWiecki Zgłoś #57 Napisano 21 Sierpnia 2016 Lipne paliwko ?? Przypchany filtr paliwa ? Pompa paliwa siada? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
illusion3 Zgłoś #58 Napisano 21 Sierpnia 2016 (edytowane) tego nie wiem ale co by to miało wspólnego z szarpaniem przy ruszaniu ? bardziej o to mi chodzi bo nie chce zmieniać kontekstu tematu. Co może powodować szarpanie przy ruszaniu oprócz sprzęgła, przypomniało mi się jeszcze że chwile wcześniej poczułem zapach tak jakby gumy, zatrzymałem auto koła były ledwo ciepłe, i mam jeszcze pytanie czy jest możliwość że na tarcze sprzęgłową dostał się olej ? Edytowane 21 Sierpnia 2016 przez illusion3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemo22 Zgłoś #59 Napisano 24 Października 2016 wyglada na dwumas, lub "nowe" sprzegło sie rozleciało. A jak przy 4 lub 5 biegu z obrotów ok 1500 (wiem ze go zdusi) ale czy auto normalnie zacznie przyspieszac czy wpadnie w drgania do miniecia ok 2000 oborotw a jak zacznie delikatnie szarpac to co to wtedy ? na 4 biegu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trebron5 Zgłoś #60 Napisano 31 Października 2016 Witam mój pasek tez szarpał przy ruszaniu wymieniłem cały komplet sprzęgła LUK i około roku było bardzo dobrze ,aż do dzisiaj gdy powrócił objaw i nie wiem co może być przyczyną szarpania . Wygląda mi to na tarcz ,ale nie jestem do końca pewien Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach