dlugiiii Zgłoś #41 Napisano 27 Października 2008 Dwa dni temu wymieniłem termostat z płynem ,ponieważ termostat nie domykał się dobrze i przy prędkości 140km (i wyżej ) temperatura trochę opadała .Po zmianie termostatu i zalania go nowym płynem jakoś dziwnie się rozgrzewa(jakby dłużej dochodzi do termperatury nominalnej) i wskazówka nie zatrzymuje się na 90 stopniach a troszkę niżej (o grubość 1-2 kresek).Kiedy stoję w korku podnosi się do 90 stopni i tak się trzyma.Czyżby nowy termostat był popsuty?? Czy prawidłowo jest kiedy niezależnie od warunków wskazówka stoi na 90 stopniach i nie drgnie?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość iskra Zgłoś #42 Napisano 4 Stycznia 2009 Cześc mam dwa pytania odnośnie poruszanego tu problemu. 1. Czy konnieczne są płyny w układzie G 12 chyba jak dobrze pamiętam czy Petrygo jest złe bo ja właśnie takim mam zalany układ i czy powinienem wymienić. 2. Czy w ATJ 115kM z 2000 tak samo się odpowietrza układ jak jest tu powyżej opisane to znaczy zdjąć przewód od nagrzewnicy który znajduje się od strony akumulatora z białą oapską czy zalać i czekać aż sie sam odpowietrzy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebus504 Zgłoś #43 Napisano 4 Stycznia 2009 Cześc mam dwa pytania odnośnie poruszanego tu problemu.1. Czy konnieczne są płyny w układzie G 12 chyba jak dobrze pamiętam czy Petrygo jest złe bo ja właśnie takim mam zalany układ i czy powinienem wymienić. 2. Czy w ATJ 115kM z 2000 tak samo się odpowietrza układ jak jest tu powyżej opisane to znaczy zdjąć przewód od nagrzewnicy który znajduje się od strony akumulatora z białą oapską czy zalać i czekać aż sie sam odpowietrzy. Witam z tego co mi wiadomo Petrygo jest bardziej "źrące" i osobiście bym tego nie wlewał do swojego pasiora. Jak wymieniałem płyn to po prostu po wylaniu starego zalałem nowym, nawiew na max czekać aż dojdzie do temp 90 stopni (otwarcie max. termostatu) dolać płynu. Koszt w serwisie to coś koło 70 zł za flaszkę G12 (koncentratu) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość maciekjuru Zgłoś #44 Napisano 4 Stycznia 2009 Do układu wchodzi z tego co wiem około 5 litrów. Jak kupisz 5 to Ci starczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #45 Napisano 4 Stycznia 2009 Koszt w serwisie to coś koło 70 zł za flaszkę G12 (koncentratu) A w sklepach, Febi G12 1,5 L koncentratu ok 25 pln Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majcin Zgłoś #46 Napisano 4 Stycznia 2009 (edytowane) Koszt w serwisie to coś koło 70 zł za flaszkę G12 (koncentratu) którym serwisie:?: W Lbn ASO VW koszt jakieś 30-40pln latem ....... w ASO Skody 1l 21pln http://moto.allegro.pl/item517606129_plyn_chlodniczy_g12_plus_1_5l_vw_audi_skoda_seat.html http://moto.allegro.pl/item520673179_plyn_chlodniczy_g12_plus_butelka_1l_oryginalny.html Edytowane 4 Stycznia 2009 przez Majcin Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebus504 Zgłoś #47 Napisano 4 Stycznia 2009 którym serwisie:?: W Lbn ASO VW koszt jakieś 30-40pln latem ....... w ASO Skody 1l 21plnhttp://moto.allegro.pl/item517606129_plyn_chlodniczy_g12_plus_1_5l_vw_audi_skoda_seat.html http://moto.allegro.pl/item520673179_plyn_chlodniczy_g12_plus_butelka_1l_oryginalny.html Nie dawało mi to spokoju! Przejżałem faktury jest 30,35 za butelkę - serwis autopremium poznań Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość iskra Zgłoś #48 Napisano 4 Stycznia 2009 kupiłem coś do aluminium jakieś ekorozpatrze sie jutro w tym jak nie to wymienie na g12. przyznam że mam mały mętlik w głowie bo niektórzy mówią że zalać płynem ogrzewanie na maxa jak dojdzie do 90 st dolać płyn odpowietrzone inni zdejmować werze odpowietrzać mam o czym myśleć w nocy ale dzięki za podpowiedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebus504 Zgłoś #49 Napisano 4 Stycznia 2009 kupiłem coś do aluminium jakieś ekorozpatrze sie jutro w tym jak nie to wymienie na g12. przyznam że mam mały mętlik w głowie bo niektórzy mówią że zalać płynem ogrzewanie na maxa jak dojdzie do 90 st dolać płyn odpowietrzone inni zdejmować werze odpowietrzać mam o czym myśleć w nocy ale dzięki za podpowiedzi. Napisałem jak wymieniałem u siebie, po jakimś czasie byłem wymienić rozrząd i pompę wody. Mechanik zrobił taką samą procedurę więc na pewno jest ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość iskra Zgłoś #50 Napisano 5 Stycznia 2009 Wymianiłem wszystko jest jak na razie ok nic nie leci i nie kapie i co najważniejsze grzeje a miałem z tym troche problemów to znaczy nagrzewnica się zapwietrzyła temperatura 90 a tu zimnytm dmucha wiec pojechałem do kolegi który ma stromy zjast do garażu stanołem przodem w dół i poszło jak wyłączyłem ogrzewanie na 0 to słyszłem jak boble uciekają jak sie wybąblował ogrzewanie na max i ok ciepłe leci. termostst się otworzył płynu dolałem i jak na razie odpukać wszystko gra. A płyn w sklepie dali mi borygo eka takie zielone czytałem instrukcje niby do aluminium mosiądzu i brązu podobno nie żrące troche gąstawy w poruwnaniu z petrygo ale zobaczymy jak bedzie sie sprawował podobno dziś w nocy ma być -20 wiec wszystko sprawdze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
voyer Zgłoś #51 Napisano 14 Stycznia 2009 Witam. Mam takie pytanko: jaki płyn byłby najlepszy do mojego Pasia(1.8 ABS B+ lpg). Borygo czy Petrygo? Może jakiś konkretny. Wiem, że poprzedni właściciel zalewał Kulera, ale nie wiem czy on jest dobry i do której z tych grup należy. A tak swoją drogą to ile płynu wchodzi na maxa przy wymianie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebus504 Zgłoś #52 Napisano 14 Stycznia 2009 Witam. Mam takie pytanko: jaki płyn byłby najlepszy do mojego Pasia(1.8 ABS B+ lpg). Borygo czy Petrygo? Może jakiś konkretny. Wiem, że poprzedni właściciel zalewał Kulera, ale nie wiem czy on jest dobry i do której z tych grup należy. A tak swoją drogą to ile płynu wchodzi na maxa przy wymianie? Witam, wcześniej już napisałem. Do passata leje się G12 więc nie ma co lać jakieś petrygo. Za 2 but. zapłaciłem 70 zł i to w zupełności wystarcza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
G.R.Z Zgłoś #53 Napisano 29 Marca 2009 dokładnie ! tylko g12. ja natomiast wyczytałem w sam naprawiam że płyn chłodniczy spuszcza się całkowicie poprzez odkręcenie śruby pod silnikiem,czy tam z boku(tak jest w 2.8).jak zmienialiście to najpierw nagrzaliscie motor do 90st c , zostawiliście klime w pozycji na HI,zgasiliście,wylaliście płyn i zalaliście nowy.tak??:635: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uki1906 Zgłoś #54 Napisano 4 Lipca 2009 Panowie, a jak to jest z tymi płynami G12, bo w poniedziałek wymieniam rozrząd i trzeba wymienić płyn. G12 to płyn, G12+ koncentrat G12, a G12++? Doczytałem, że to też koncentrat, ale nowszej technoologii:D I tu moje pytanie, który wlać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ghostlukas Zgłoś #55 Napisano 4 Lipca 2009 Ja wlałem G12++ bo taki dostałem w serwisie i można go mieszać z płynem G12. G12++ to koncentrat który należy zmieszać z wodą demineralizowaną. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość strazakospm Zgłoś #56 Napisano 28 Lipca 2009 Koledzy mam prośbę i pytanie, czy ktoś miałby chwilę czasu i napisał mi jak spuścić płyn chłodniczy w passku b4 1,9 TDI kombi? Które węże zdjąć i jak ? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WW Zgłoś #57 Napisano 5 Sierpnia 2009 Czeka mnie wymiana płynu. Czy dobrze rozumiem, że aby to zrobić, trzeba mieć kanał lub najazd i wleźć pod samochód !!?? Czy nie ma żadnej możliwości zrobienia tego na ziemi, "z góry" ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
doktor80 Zgłoś #58 Napisano 10 Sierpnia 2009 Napiszcie proszę ile powinno być płynu chłodzącego, tzn. jak auto jest zimne - powinno być minimum, maximum czy w połowie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maciej_B Zgłoś #59 Napisano 11 Sierpnia 2009 Na zimnym powinno być pomiędzy min a max. Najlepiej w połowie. Nagrzany płyn zawsze pokazuje wyższy poziom. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
doktor80 Zgłoś #60 Napisano 11 Sierpnia 2009 Ok. Dzięki za odp. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach