Stavros Zgłoś #101 Napisano 18 Grudnia 2010 domyslam się, że Łukaszowi chodzi o kolor świecenia wątpliwa sprawa, xenon to xenon tu bym radził uważać na taką moc, no chyba, że instalację elektryczną chce się puścić z dymem albo szybko zniszczyć reflektory testowalem i nie dymi sie z kabli to raz, 2 ''xenon to xenon'' blad temperatora to temperatora (kolow)a xenon to efektywnosc/skutecznosc, 3 jedyne so moze nie podolac przy 130 watach to odlbysniki ktore sa plastikowe a nie metalowe. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #102 Napisano 18 Grudnia 2010 Inaczej 1.ŻADNA żarówka halogenowa nie równa się prawdziwemu xenonowi 2.130Watt owszem-daje sporo więcej światła ale instalacja elektryczna i tak na tym cierpi bo jest przygotowana na inny osprzęt. 3.Odbłyśniki wypalą się dużo szybciej i wreszcie 4.Palnik xenonowy grzeje jednak mniej niż żarówka halogenowa Panowie Dosyć wywodów A czy ktoś może poradzić jakieś żarówki H7, które świecą podobnie jak Xenony, tzn. takim niebieskim światłem. Czy w ogóle są takie żarówki? Wybierz sobie coś z gamy Philips/Osram,pytaj w odpowiednim wątku P.S. Chodzi Ci o barwę czy moc?Jeżeli chodzi o moc to o podobnej do xenonu zapomnij... Pozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #103 Napisano 18 Grudnia 2010 no to wytlumacz jaka jest roznic w kolosze 4300k zarowki i 4300k xenonu bo ja testowalem i prosz skutecznosci nie widzialem zadnej? To tak jak kolo 17 cali a kolo 15 cali procz wielkosci nie roznia sie iloscia kantow lub zalaman...troche logiki, mowimy o kolorze a wy zchodzicie na temat mocy i skutecznosci a to zupelnie inny temat!!! Panowie czytajmy ze zrozumieniem Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #104 Napisano 18 Grudnia 2010 no to wytlumacz jaka jest roznic w kolosze 4300k zarowki i 4300k xenonu bo ja testowalem i prosz skutecznosci nie widzialem zadnej?To tak jak kolo 17 cali a kolo 15 cali procz wielkosci nie roznia sie iloscia kantow lub zalaman...troche logiki, mowimy o kolorze a wy zchodzicie na temat mocy i skutecznosci a to zupelnie inny temat!!! Panowie czytajmy ze zrozumieniem Sebek-to Ty czytaj ze zrozumieniem to co napisałem Podsumowałem tylko Wasze wypowiedzi i zapytałem o co dokładnie chodzi koledze-bo od tego się cała dyskusja zaczęła. P.S. Jak nie widzisz różnicy pomiędzy 4300 Halogenówką a 4300 xenonem to masz naprawdę słaby wzrok-uprzedzam Cię-noszę okulary Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #105 Napisano 18 Grudnia 2010 okulary jasne...hahah... ja wiem ze roznica miedzy 4300 halo i 4300 hid lezy nie w kolorze ale w lumensach czyli w skutecznosci/zasiegu. A kolor jest taki sam jedynie moc inna. Troszke pomotalismy wypowiedz kolegi zamieszalismy kilka tematow... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #106 Napisano 19 Grudnia 2010 okulary jasne...hahah... Poważnie mówię-mam Ci foto podesłać?? ja wiem ze roznica miedzy 4300 halo i 4300 hid lezy nie w kolorze ale w lumensach czyli w skutecznosci/zasiegu. A kolor jest taki sam jedynie moc inna. Troszke pomotalismy wypowiedz kolegi zamieszalismy kilka tematow... Lumens?Nie znam...Chodzi tu o strumień światła Różnica w barwie też jest widoczna. P.S. [ame=http://pl.wikipedia.org/wiki/Lumen]Lumen[/ame] Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sierko2 Zgłoś #107 Napisano 19 Grudnia 2010 (edytowane) P.S. Chodzi Ci o barwę czy moc?Jeżeli chodzi o moc to o podobnej do xenonu zapomnij... Chodzi mi o barwę żeby świeciło takim światłem jak xenon. Edytowane 19 Grudnia 2010 przez Sierko2 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #108 Napisano 19 Grudnia 2010 Chodzi mi o barwę żeby świeciło takim światłem jak xenon. Barwa będzie zbliżona Popatrz w tym wątku http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=11232&highlight=jakie+%BFar%F3wki i to też http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=18489&highlight=jakie+%BFar%F3wki Pozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Charakterek Zgłoś #109 Napisano 19 Grudnia 2010 no to wytlumacz jaka jest roznic w kolosze 4300k zarowki i 4300k Trochę teorii. Światło białe żarówkowe jest składową wszystkich barw przechodzących od podczerwieni do ultrafioletu płynnie. Nie da się wyciąć jakiegoś spektrum barwy, by zmienić kolor żarówki halogenowej (a o takiej mowa). Można jedynie skrócić żarnik, czy zwiększyć moc, żarówka będzie świecić jaśniej, niemniej nadal barwę temperaturową będzie miała taką samą. Bo taka jest specyfika żarówki. Świeci ona barwą białą ciepłą - w okolicach 3000 K, bo taka właśnie temperatura barwowa jest wypadkową spektrum barw na jakie świeci żarówka. Niebieskie klosze jedynie przytłumiają tudzież filtrują ciepłe spektrum żarówki. Ale nie filtrują tego dokładnie. Troszkę się jednak tego przedostaje - i w związku z czym temperaturę znośną jaką da się uzyskać, przy jednoczesnym oświetlaniu drogi, to 4000K. Ale i tak jak pisałem składowe barw są wszystkie. Rozczep sobie widmo takiej żarówki za pomocą np płyty CD to będziesz wiedział o czym piszę. W xenonie świeci gaz. W ledach kryształy. Te świecące rzeczy mają natomiast jedną zaletę - świecą z odpowiednią szerokością fali. Na spektrum tych żarówek masz kolory ale są one wyraźnie odczepione od siebie. Na przykład bardzo wąski czerwony, szerszy żółty i szeroki niebieski. Nie ma płynnych przejść i na przykład nie ma jakiegoś koloru (powiedzmy zielonego) bo składowej tej barwy akurat dany świecący gaz czy kryształ nie emituje. Rozświetlając odpowiedni gaz czy związek w ledach uzyskujesz idealnie tą barwę o jaką ci chodziło - o tej długości fali, która jest ci potrzebna. I dlatego xenon 4300 K ma rzeczywiście 4300K. Do więcej. Z czasem traci cieplejsze spektrum na rzecz barw niebieskich, czyli popularnie mówiąc niebieszczeje. Co więcej. Żarówka uzyskuje 1500 lm. I tyle ma i już. Premiumy i dopuszczalne najjaśniejsze żarówki mają 1700 lm. Ale już są na pograniczu i prawa i legalności i wytrzymałości instalacji oraz odbłyśików. No cóż z 12V i 55W cudów nie ma. Xenon ma 35 W, ale za to jest zasilany 85 V. I to prądem zmiennym. I jego światłość wynosi 3200 lm. I tu możemy skończyć tą dyskusję, bo cały czas dostrzegam, że nie znasz się na temacie, a tylko niepotrzebnie mieszasz ludziom w głowach wypisując brednie o 130 watowych żarówkach... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #110 Napisano 19 Grudnia 2010 z mala poprawka, instalacja wytrzymuje znacznie wiecej bo jest przygotowana na male zwarcia metalowe odblysniki daja sobie rade z nimi. Natomiast 130watowki sa jak najbardziej nie legalne ale dostepne gdyz sa stosowane do rajdow. Xenon ma rowniez 4800lm w przetworniku 50watowym. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
John Zgłoś #111 Napisano 19 Grudnia 2010 Xenon ma rowniez 4800lm w przetworniku 50watowym. Jaki ksenon, z jaką przetwornicą? Te wartości nigdy nie są stałe. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #112 Napisano 19 Grudnia 2010 Jaki ksenon, z jaką przetwornicą? Te wartości nigdy nie są stałe. 50watowa przetwornica i 50 watowy palnik Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sierko2 Zgłoś #113 Napisano 19 Grudnia 2010 (edytowane) A co myślicie o takiej żarówce: Philips NightGuide DoubleLife? link: http://allegro.pl/h4-nightguide-doublelife-60-55w-zarowki-philips-i1356232581.html Edytowane 19 Grudnia 2010 przez Sierko2 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hawaii Zgłoś #114 Napisano 20 Grudnia 2010 Nie wiem jak to się sprawdza w praktyce, wiem za to jak wygląda - kiepsko. Jeśli byś się już zdecydował, to zwróć uwagę na oznaczenia na opakowaniu S lub R. Do soczewek ma być S. Swoją drogą temat miał być o ksenonie... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Charakterek Zgłoś #115 Napisano 20 Grudnia 2010 Nie wiem jak to się sprawdza w praktyce W praktyce na mokrym jest nie do wyjęcia - najlepsze żarówki jakie znam na te warunki. Ale jak Hawaii napisał wyżej do żarówek mamy inny temat. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mjuka Zgłoś #116 Napisano 20 Grudnia 2010 Trochę teorii. jak ja lubie jak ktos ma pojecie o czym pisze a nie maci ludziom w glowach. masz ode mnie piwko bo madrze prawisz Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
John Zgłoś #117 Napisano 21 Grudnia 2010 50watowa przetwornica i 50 watowy palnik A gdzie w Polsce można takie kupić? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #118 Napisano 21 Grudnia 2010 A gdzie w Polsce można takie kupić? ebay.co.uk koles ze szczecina-zreszta uczestnik forum sprzedaje. Prawdopodobnie na alledrogo tez. Nie pamietam jego danych, ale sprawdze w mailach na ebay i dam namiar jak chcesz. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M1A Zgłoś #119 Napisano 21 Grudnia 2010 Np,tu- http://moto.allegro.pl/niemiecki-hid-xenon-h7-h1-moc-55w-zarowki-xenon-i1358439084.html Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
John Zgłoś #120 Napisano 21 Grudnia 2010 No przecież to jest ściema Weźcie sobie miernik i pomierzcie. Tam są zwykłe palniki hid, jeśli zamontujemy je do przetwornicy o mocy 55W to pochodzą może pół roku. Taki żarnik, nie wytrzyma tak mocnej przetwornicy. To co jest tu wystawione na allegro, to zwykła przetwornica posiadająca malutki układzik, zwiększający jej moc do 55w, ale ta moc nie idzie w żarnik tylko jest wytracana. Otwórzcie ją i porównajcie ze zwykła To jest robione tylko po to by przetwornica posiadała tą samą moc co halogen. Nie ma to nic wspólnego z przetwornicami do żarników 50W. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach