Skocz do zawartości
Gość magnus

Pytanie O Xenon do zwykłych lamp

Rekomendowane odpowiedzi

harry napisał/a:

Więc coś jest nie tak albo z niefachowością naszej policji jak i diagnostów lub źle rozumiane przez nas i pismaków przepisy.

Sam nie wiem ,dziwny ten kraj

 

Ja rozumiem to w jeden prosty sposób, Nasz prawo jest tak niesprecyzowane w wielu aspektach, że każdy rozumie je inaczej i najgorsze może je tak rozumieć !!!

 

boommax, nie mogę zgodzić się z Twoim komentarzem. Przepisy mówią jednoznacznie, że auto z oswietleniem ksenonowym musi być wyposażone w samopoziomowanie i układ oczyszczania reflektorów (niekoniecznie spryskiwacze bo mogą być wycieraczki).

Sprawdzałem to swego czasu dokładnie bo sam się napalałem na jakiś HID.

Z tym się nie da dyskutować racjonalnie.

Zawsze jednak znajdą się ludzie którzy mają mentalność pakera z siłowni który uparcie twierdzi, że tylko witaminki łyka a żadne sterydy to przecież nie istnieją. A pryszcze mu wychodzą bo drugą młodość przeżywa.

Tak i z tym sa opinie, że homologacja dotyczy tylko aut wyjeżdżających z fabryki a potem to już można i działo bezodrzutowe montować ;)

 

Co do diagnostów to zauważcie koledzy, że Stacje kontroli pojazdów to firmy prywatne (również spółki itp) prowadzone na własnym rozrachunku. Jak któryś diagnosta zacznie przeganiać klientów z samowolnymi przeróbkami to wieść się rozniesie i mniej ludzi przyjedzie na przegląd. Dla stacji to mniej kasy, sprawa prosta.

Zrozumiałym też jest to o czym napisał harry, :

 

Facet powiedział że mogę je sobie założyć ale warunek jaki musi być to regulacja świateł nie samopoziomowanie tylko regulacja ta w środku auta i po założeniu muszę podjechać raz jeszcze do niego na regulację.

 

czyli zaproszenie przez diagnoste aby przyjechać do niego na regulację świateł. Przecież tego za darmo nie robi.

 

To co przedstawiłem powyżej to aspekt formalny. Godzę się na niego z bólem bo takie prawo obecnie obowiązuje. Dyskutować z nim to tak samo jak dyskutować na temat przewożenia dzieci w fotelikach.

 

Ale od strony technicznej to wiem, że jest możliwa taka przeróbka lamp na ksenon, zwłaszcza w reflektorach z soczewkami, po której światła da się ustawić prawidłowo. Co do zmian obciążenia pojazdu, to ja bym sobie poradził używając zwykłego kółeczka do kręcenia, które mam i obecnie. Zawsze przecież mogę spotkać z naprzeciwka gościa który nie ma ksenonów ale wpakował żarówki 100 W i nie ma samopoziomowania. Też będzie oślepiał.

 

Spryskiwacze zaś to wynalazek, który mam w Octavii (fabryczne) i wg mojego i nie tylko zdania skuteczność tego jest dyskusyjna. Ślady skutecznego działania widać tylko w ściśle określonych sytuacjach, gdy jedzie się w ciągłym deszczu i brud nie zdąży zasychać na nagrzanych lampach, poza tym i tak nie zmywa to do czysta, więc jakieś rozpraszanie zawsze pozostaje. Być może w Passacie działa to skuteczniej ale wątpię.

 

Na podstawie powyższego mimo, że bardzo bym chciał to w moim wieku cenię sobie również tzw. świety spokój. Odzyskiwanie odebranego dowodu rejestracyjnego mnie nie bawi. Świadomość, że gdybym uczestniczył w jakiejś kolizji to nawet będąc niewinnym mogę zostać uznany sprawcą bo ktoś inny powie, że go oślepiłem - też nie.

 

Zdarzyło mi się auto bez fabrycznych ksenonów a koszt przeróbek zgodnych z przepisami jest niemały, więc pozostało zakładać dobre żarówki do tego co mam :ok:

 

Co do policjantów to też z fachowością bywa różnie, zależy na kogo się trafi. Generalnie dyskusja z policjantem na drodze do niczego ciekawego nie prowadzi ;)

Przypomina mi się odcinek "Drogówki" w którym to zrobiono akcję wyłapywania ciekawych oświetlen itp. wynalazków. Pokazano jak zabieraja dowody rejestracujne za niebieskie diody w spryskiwaczach szyb, a to przy dorabianych ksenonach mały pikuś przecież...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

RomanS,

Może podasz mi namiary gdzie to mogę przeczytać w jakimś artykule prawnym??? Ja mogę dziś napisać że po to aby założyć sobie spojler na tylną klapę trzeba mieć pozwolenie od rady ministrów, ale doputy mi nikt w to nie uwierzy, dopuki nie podam dowodu w rodzaju zapisu w kodeksie drogowym czy w jakimś artykule prawnym. Skoro piszesz ze

Przepisy mówią jednoznacznie, że auto z oswietleniem ksenonowym musi być wyposażone w samopoziomowanie i układ oczyszczania reflektorów
to poprzyj to czymś i nie pisz mi tylko że słyszałeś bo ja napiszę że słyszałem że mogę zabrać Ci auto i nie masz prawa się nawet odezwać. Ja nie wierzę ludziom na "gębę" bo już za dużo plotek powstało, a bajki to dla dzieci. pzdr :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
RomanS,

Może podasz mi namiary gdzie to mogę przeczytać w jakimś artykule prawnym??? Ja mogę dziś napisać że po to aby założyć sobie spojler na tylną klapę trzeba mieć pozwolenie od rady ministrów, ale doputy mi nikt w to nie uwierzy, dopuki nie podam dowodu w rodzaju zapisu w kodeksie drogowym czy w jakimś artykule prawnym. Skoro piszesz ze RomanS napisał/a:

Przepisy mówią jednoznacznie, że auto z oswietleniem ksenonowym musi być wyposażone w samopoziomowanie i układ oczyszczania reflektorów

to poprzyj to czymś i nie pisz mi tylko że słyszałeś bo ja napiszę że słyszałem że mogę zabrać Ci auto i nie masz prawa się nawet odezwać. Ja nie wierzę ludziom na "gębę" bo już za dużo plotek powstało, a bajki to dla dzieci. pzdr

 

Niczego Ci nie podam, bo byś miał za łatwo :P

jesli to Cię interesuje to przeczytaj ten temat od początku (może kilka razy dla pewności) potem zaopatrz się w potrzebną wiedzę jeszcze gdzie indziej i ciśnienie Ci spadnie.

 

A co, sprzedajesz na Allegro HID-y ?

 

Ludzie, kurde ile razy jeszcze to można tłumaczyć ??? co czwarty post w tym temacie zawiera wskazówki dla chcących sprawdzac przepisy. A tu co chwilę odzywa się ktoś komu nie chciało się czytać !

 

Podejrzewam, że nawet jak bym Ci te przepisy pod nos podetknął to jeszcze nie skończysz dyskusji, albo wyjedziesz z konstytucją, czy prawami obywatelskimi etc. A ja się tylko naprzepisuję przepisów. Bo zakładam, że samo podanie Ci numerów dwóch bodaj aktów prawnych nic Ci nie powie. Potem zacznie się dyskusja ze sformułowaniami zawartymi w tych aktach itd.

 

Nie dam się w to wciągnąć ! To paranoja !

 

Ale nie martw się ! Też tak miałem :hurra: Potem wyrosłem. Jakieś 30 lat temu. Głowa do góry ! Z ortografią też jest możliwe, że się poprawi ! I z tymi tasiemcowymi zdaniami, że gdy jesteś w połowie to już nie wiadomo, co było na początku ! Interpunkcji pewnie jeszcze nie przerabialiście ?

 

I czemu Ty o tych bajkach ? Miałeś jakąś konkretną na myśli ? Ostatnio czytaną ?

 

A co dych Twoich spojlerów to nawet nie takie głupie. W zeszłym roku od jadącego przede mną auta oderwało się takie cudo z żywicy i włókna szklanego, przeleciało nade mną i wylądowało pod kołami TIR-a, który jechał w jakiejś odległości za mną. Ten komu się urwało nawet nie zwolnił. Ciarki mi przeszły wtedy po plecach.

 

Pozdrawiam również i życzę szybkiego dotarcia do interesujących Cię wiadomości :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

RomanS, po co masz mi je przepisywać, podaj mi link i sam sobie poczytam. Z ortografią nie mam problemów. Kolejna odpowiedź- NIE, NIE SPRZEDAJĘ na allegro żadnych zestawów, szukam prawdy. Także pisać to mi możecie że gdzieś są te akty prawne, uwierzę gdy zobaczę!!! Udowodnij!!! Wtedy odpuszczę :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurzyn, tak jak napisałem, nie chcę się dać wciągać w takie dyskusje. Co, mam Tobie udowadniać coś co sobie już kiedyś udowodniłem ?

Rozumiem Twoją postawę: wskażcie mi przepisy bo nie wiem gdzie ich szukać lub mi się nie chce.

Jeśli chcesz to sam dojdziesz do odpowiednich przepisów. Jeśli twierdzisz, że istnieją przepisy o przeciwstawnej treści to może Ty je przedstawisz ?

 

Albo zróbmy eksperyment. Ty załóż sobie jakieś wynalazki-ksenony a ja wybiorę diagnostę do przeprowadzenia badania. I jak myslisz: stracisz dowód rejestracyjny, czy nie ?

 

Przez analogię, to co, można również sobie wymontować układ hamulcowy i zrobić dziury w podłodze do hamowania piętami ? I też się przejdzie przegląd ?

Żyjemy wszak w cywilizowanym podobno kraju, gdzie jakieś zasady współistnienia na drodze obowiązują.

 

PS. Zauważam teraz, że mój poprzedni post był dosyć napastliwy. Jeśli Cię uraziłem, to sorry, to nic osobistego. prawie Ci się udało wkręcić mnie w tę bezsensowną dyskusję ;)

 

A tak to :564:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PS. Zauważam teraz, że mój poprzedni post był dosyć napastliwy. Jeśli Cię uraziłem, to sorry, to nic osobistego. prawie Ci się udało wkręcić mnie w tę bezsensowną dyskusję ;)

 

Wyższa technologia widze wychodzi z Was...wzywać Einsteina?? :D

 

P.S.

Wg. przepisów rozumiem jednoznacznie, trace homologacje na lampy, ale teraz rozpatrując lampy homologowane np. bi-xenon, to w przepisach nie ma nic o ich ponownej homologacji, albo utracie!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
RomanS napisał/a:

PS. Zauważam teraz, że mój poprzedni post był dosyć napastliwy. Jeśli Cię uraziłem, to sorry, to nic osobistego. prawie Ci się udało wkręcić mnie w tę bezsensowną dyskusję

 

 

Wyższa technologia widze wychodzi z Was...wzywać Einsteina??

 

Myślę, że nie ma potrzeby, niech odpoczywa w spokoju ;)

 

Wg. przepisów rozumiem jednoznacznie, trace homologacje na lampy, ale teraz rozpatrując lampy homologowane np. bi-xenon, to w przepisach nie ma nic o ich ponownej homologacji, albo utracie!!

 

Jeżeli dobrze rozumiem, to pytasz, czy po zamianie lamp na ori-ksenon trzeba homologować ?

 

Nie trzeba, przeróbki są przecież dozwolone, ale logiczne (chyba) jest że muszą one spełniać wymagania takie same jakie są określone dla nich fabrycznie.

Nie zawsze musisz użyć do tego elementów fabrycznych (czujniki, okablowanie, spryskiwacze)- o ile one jako części nie podlegają oddzielnie homologacji, ale musisz zachować warunek spełnienia funkcji.

 

Wiem, że istnieje też rozumowanie, że homologacja dotyczy tylko samochodów opuszczających fabrykę a potem można wszystko robić wg tylko swojego uznania, ale to byłoby bez sensu.

Pewne reguły muszą być jednak zachowywane.

Mam na myśli nie te związane z upiększaniem wnętrza auta ale z bezpieczeństwem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak czytam te wszystkie wypociny na temat zenonow, sie niedobrze robi i straszny nerw mnie bierze :mur:

 

..kiedy WY w koncu zrozumiecie ludzie, przepisy sa DURNE a najwazniejszy jest ZDROWY ROZSADEK :ok:

 

Dewagujecie na temat pierdoly jaka jest luka prawna zamiast sie skupic i zastanowic

CZY MOJE ZENONY NIE OSLEPIAJA

 

Co mnie obchodzi, ze ktos ma zenony zgodne lub nie, z litera prawa....

MAJA NIE OSLEPIAC :wpale: I TO JEST NAJWAZNIEJSZE :kwasny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pretorus

Dyskusja o xenonach trwa a ja może podam stosowne przepisy bo jak na razie nikt ani z jednej ani z drugiej strony sporu nie przedstawił żadnych podstaw formalnych, poczytajcie sami : clara non sunt interpretanda

 

ROZPORZĄDZENIE

MINISTRA INFRASTRUKTURY1) 2)

z dnia 31 grudnia 2002 r.

w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia

(Dz. U. z dnia 26 lutego 2003 r.)

 

 

……………………………….

Światła

§ 12. 1. Pojazd, z zastrzeżeniem ust. 2, wyposaża się w następujące światła zewnętrzne:

1) drogowe - pojazd samochodowy, którego konstrukcja umożliwia rozwijanie prędkości przekraczającej 40 km/h;

2) mijania - pojazd samochodowy;

3) kierunkowskazów - pojazd samochodowy i przyczepa; nie stosuje się do motocykla jednośladowego zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1986 r.;

4) hamowania "stop" - pojazd samochodowy i przyczepa;

5) oświetlające tylną tablicę rejestracyjną - pojazd samochodowy i przyczepa;

6) pozycyjne przednie - pojazd samochodowy oraz przyczepa o szerokości 1,6 m lub więcej;

7) pozycyjne tylne - pojazd samochodowy i przyczepa;

8) odblaskowe tylne inne niż trójkątne - pojazd samochodowy;

9) odblaskowe tylne trójkątne - przyczepa;

10) odblaskowe przednie - przyczepa;

11) odblaskowe boczne - pojazd samochodowy o długości przekraczającej 6,0 m, ciągnik siodłowy i przyczepa;

12) awaryjne - pojazd samochodowy, z wyjątkiem motocykla, i przyczepa;

13) przeciwmgłowe tylne - pojazd samochodowy, z wyjątkiem motocykla, i przyczepa;

14) cofania - pojazd samochodowy, z wyjątkiem motocykla;

15) obrysowe przednie i tylne - pojazd samochodowy i przyczepa, których szerokość przekracza 2,1 m; nie stosuje się do podwozia samochodu ciężarowego z kabiną w zakresie świateł obrysowych tylnych;

16) pozycyjne boczne - pojazd samochodowy i przyczepa, których długość przekracza 6 m (długość przyczepy powinna być liczona razem z dyszlem).

2. Przepisów ust. 1:

1) pkt 12-15 nie stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1986 r. oraz pojazdu Sił Zbrojnych;

2) (30) pkt 16 nie stosuje się do podwozia samochodu ciężarowego z kabiną.

3. Ponadto dopuszcza się wyposażenie w następujące światła:

1) drogowe - pojazdu samochodowego innego niż wymieniony w ust. 1 pkt 1;

2) przeciwmgłowe przednie - pojazdu samochodowego;

3) pozycyjne przednie - przyczepy innej niż wymieniona w ust. 1 pkt 6;

4) postojowe - pojazdu samochodowego o długości nieprzekraczającej 6,0 m i szerokości nieprzekraczającej 2,0 m; zabrania się umieszczania tych świateł na innych pojazdach;

5) odblaskowe boczne - pojazdu samochodowego innego niż wymieniony w ust. 1 pkt 11;

6) odblaskowe przednie - pojazdu samochodowego;

7) jazdy dziennej - pojazdu samochodowego;

8) pozycyjne boczne - pojazdu innego niż wymieniony w ust.1 pkt 16;

9) obrysowe przednie i tylne - pojazdu samochodowego i przyczepy, o szerokości od 1,8 m do 2,1 m oraz podwozia samochodu ciężarowego z kabiną;

10) cofania - przyczepy;

11) awaryjne - motocykla;

12) przeciwmgłowe tylne - motocykla;

13) odblaskowe tylne inne niż trójkątne - przyczepy;

14) oznakowanie odblaskowe konturowe - pojazdu, o którym mowa w § 42 ust. 1.

4. Na wózku bocznym motocykla powinny być umieszczone światła:

1) pozycyjne przednie,

2) pozycyjne tylne,

3) odblaskowe tylne,

4) kierunkowskazów; przepis stosuje się do pojazdu wyprodukowanego po dniu 30 czerwca 1993 r.,

odpowiadające warunkom określonym dla tych świateł; światła pozycyjne powinny się włączać i wyłączać równocześnie ze światłami pozycyjnymi motocykla.

5. Na wózku bocznym motocykla zabrania się umieszczania światła drogowego, światła mijania i światła przeciwmgłowego.

 

 

§ 13.1. Światła pojazdu powinny odpowiadać następującym warunkom ogólnym:

1) światła przeznaczone do oświetlania drogi przed pojazdem powinny być umieszczone w sposób umożliwiający łatwą regulację kierunku strumienia świetlnego;

2) osie świateł sygnalizacyjnych powinny być równoległe do płaszczyzny jezdni, osie świateł odblaskowych bocznych i pozycyjnych bocznych powinny być ponadto prostopadłe do podłużnej płaszczyzny symetrii pojazdu, a osie pozostałych świateł sygnalizacyjnych - równoległe do tej płaszczyzny; dopuszcza się odchylenia od powyższych kierunków nie większe niż 3°;

3) światła tego samego rodzaju powinny mieć takie same właściwości świetlne i powinny być umieszczone symetrycznie względem podłużnej płaszczyzny symetrii pojazdu; warunku symetrii rozmieszczenia nie stosuje się do świateł oświetlających tylną tablicę rejestracyjną oraz pojedynczych świateł cofania i przeciwmgłowych tylnych;

4) nie powinny oślepiać innych uczestników ruchu; warunku nie stosuje się do świateł drogowych;

5) światła mijania powinny dawać wyraźną granicę światła i cienia;

6) światła czerwone nie powinny być widoczne z przodu, a światła białe (żółte selektywne) - z tyłu, z wyjątkiem światła cofania oraz świateł dodatkowych przewidzianych w § 24 ust.1 pkt 8, § 25 ust. 2, § 26 ust. 3, § 27 ust. 2, § 31 ust. 1 oraz w § 32 ust. 1.

2. Połączenia elektryczne powinny zapewniać, aby:

1) światła pozycyjne przednie i tylne, światła obrysowe (jeśli pojazd jest w nie wyposażony), światła pozycyjne boczne (jeśli pojazd jest w nie wyposażony) i światła oświetlające tylną tablicę rejestracyjną mogły być włączane i wyłączane tylko jednocześnie; warunek ten nie obowiązuje, gdy światła pozycyjne pełnią funkcję świateł postojowych lub kiedy światła pozycyjne boczne migają (świecą światłem przerywanym) razem z kierunkowskazami po tej samej stronie pojazdu;

2) światła drogowe, mijania i przeciwmgłowe przednie nie mogły być włączone, jeżeli nie są włączone równocześnie światła wymienione w pkt 1; przepisu nie stosuje się do świateł drogowych lub mijania, kiedy są używane do wysyłania krótkich, przerywanych sygnałów ostrzegawczych.

 

 

:cwaniak:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak czytam te wszystkie wypociny na temat zenonow, sie niedobrze robi i straszny nerw mnie bierze

 

..kiedy WY w koncu zrozumiecie ludzie, przepisy sa DURNE a najwazniejszy jest ZDROWY ROZSADEK

 

Dewagujecie na temat pierdoly jaka jest luka prawna zamiast sie skupic i zastanowic

CZY MOJE ZENONY NIE OSLEPIAJA

 

Co mnie obchodzi, ze ktos ma zenony zgodne lub nie, z litera prawa....

MAJA NIE OSLEPIAC I TO JEST NAJWAZNIEJSZE

 

Za to Twój post nie jest wypocinami :hurra:

 

Fajnie, że masz takie zdanie o przestrzeganiu prawa, tylko co to wnosi do tematu ?

 

pretorus, to może uzupełnisz przepisy o te nt. homologacji ? (całego auta i pojedynczych zespołów, czyli wchodzimy już w odpowiednie regulaminy)

Bo jak na razie to potraktowałeś temat dosyć wybiórczo. Tak jak byś chciał udowodnić z góry przyjętą tezę...

Przyznaj się, masz przerabiane ksenony, co ? :rotfl:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość magnus

przyłącze się z drobną info. podczas przegladu okresowego zagadnięty na temat przeróbek zwykłych lam na xennony diagnosta odpowiedział że dla niego lampy mają byc typu clear i to na tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Jaro-d1

Witam odświeże trochę temat.

Mam pytanie zastanawiam się nad montażem lamp depo z soczewką, lecz nie wiem które wybrać:

1) soczewka na h7

2) soczewka na palnik d2s

dodam tylko, że chce do nich wrzucić ksenony, a więc jest mi obojętne które kupię.

Z góry dziękuję za wszelkie sugestie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość robert_nobel
Witam odświeże trochę temat.

Mam pytanie zastanawiam się nad montażem lamp depo z soczewką, lecz nie wiem które wybrać:

1) soczewka na h7

2) soczewka na palnik d2s

dodam tylko, że chce do nich wrzucić ksenony, a więc jest mi obojętne które kupię.

Z góry dziękuję za wszelkie sugestie...

 

Kolego a ile Cię wyniesie ta cała zabawa???

Bo jeżeli od 1000-1300 to czy nie lepiej zakupić oryginalne lamy Helli kompletne i nie myśleć o badaniach i dobieraniem lamp Depo (które raczej nie maja konkretnych odblaśników)

 

Gdybyś się zastanawiał nad oryginalnymi to ja takowe mam i w dziale sprzedam/zamienię jest moje ogłoszonko.

 

PS

 

Ważną sprawą są jesze aprobaty i atesty. Polskie prawo wymaga certyfikatu E na całą lampę wraz z palnikami. (to tak do przemyśleń)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cytat:

Napisał zuse

Jak czytam te wszystkie wypociny na temat zenonow, sie niedobrze robi i straszny nerw mnie bierze

 

..kiedy WY w koncu zrozumiecie ludzie, przepisy sa DURNE a najwazniejszy jest ZDROWY ROZSADEK

 

Dewagujecie na temat pierdoly jaka jest luka prawna zamiast sie skupic i zastanowic

CZY MOJE ZENONY NIE OSLEPIAJA

 

Co mnie obchodzi, ze ktos ma zenony zgodne lub nie, z litera prawa....

MAJA NIE OSLEPIAC I TO JEST NAJWAZNIEJSZE

 

Za to Twój post nie jest wypocinami :hurra:

 

Fajnie, że masz takie zdanie o przestrzeganiu prawa, tylko co to wnosi do tematu ?

 

pretorus, to może uzupełnisz przepisy o te nt. homologacji ? (całego auta i pojedynczych zespołów, czyli wchodzimy już w odpowiednie regulaminy)

Bo jak na razie to potraktowałeś temat dosyć wybiórczo. Tak jak byś chciał udowodnić z góry przyjętą tezę...

Przyznaj się, masz przerabiane ksenony, co ? :rotfl:

 

Co wnosi do tematu....

 

A nikt nie wpadł na pomysł ze jeśli sie kogoś oślepi... to ta osoba moze spowodowac wypadek... lub wjechać a auto ktore je oślepiło?

 

 

Najważniejsze jest bezpieczeństwo na drodze... a nie to co sąsiad powie...

 

I NIE TYLKO NASZ ALE TAKZE INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja w swoim aucie mam hid-y i ostatno robilem przeglad i aparaturka do sprawdzania swiatelek byla podlaczona pod kompa no i wszystko ok a malo tego swiatelka ustawialem sam i diagnosta powiedzial ze jest wszystko dobrze.wiadomo jak ktos zalozy do zwyklych lamp odblysnikowych hid-y to wiadomo ze bedo oslepialy bo nie raz widzialem takiego na drodze normalnie jak samochud rajdowy kula swiatla z przodu ,ale przy soczewkach juz tego niema jak sie dobrze ustawi

ps. zapomnialem dodac ze przeglad robilem we wloszech

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to poprzyj to czymś i nie pisz mi tylko że słyszałeś bo ja napiszę że słyszałem że mogę zabrać Ci auto i nie masz prawa się nawet odezwać. Ja nie wierzę ludziom na "gębę" bo już za dużo plotek powstało, a bajki to dla dzieci. pzdr

 

 

 

Myślę ze to wyjaśni wszyto o czym tu mowa :rolleyes:

 

A tu malutki wycinek

Pkt 6.2.9 regulaminu

 

Wymogów określonych w pkt 5.5.2 nie stosuje się do świateł mijania.

Światła mijania ze źródłem światła o wartości obiektywnego strumienia świetlnego powyżej

2 000 lumenów można stosować wyłącznie w połączeniu z instalacją urządzeń do oczyszczania

świateł przednich, zgodnie z regulaminem nr 45 (1). Ponadto, w odniesieniu do odchylenia

pionowego, postanowień pkt 6.2.6.2.2 powyżej nie stosuje się.

Do doświetlania zakrętu można stosować wyłącznie światła mijania, zgodnie z regulaminem

nr 98 lub 112.

W przypadku gdy doświetlenie zakrętu uzyskuje się za pomocą poziomego ruchu całej wiązki

lub załamania granicy światła i cienia, to funkcja ta może być włączona wyłącznie wtedy, gdy

pojazd porusza się do przodu. Powyższego ograniczenia nie stosuje się w przypadku doświetlenia

prawego zakrętu w prawostronnym ruchu drogowym (lub lewego zakrętu

w lewostronnym ruchu drogowym).

ps. Do administracji forum , myślę ze warto gdzieś ten regulamin umieścić (w widocznym miejscu) Może się przydać inny użytkownikom naszego forum :)

 

 

 

Miłego czytania ;)

Regulamin nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji NarodĂłw Zjednoczonych EKG ONZ.pdf

Edytowane przez klema6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla informacji dodam ze jestem posiadaczem lamp firmy Depo H7 , D2S ,mam założone żarniki D2S 4300k Philipsa , przetwornica Valeo. Żeby nie było ze jestem przeciwnikiem przeróbek :D

Edytowane przez klema6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dla informacji dodam ze jestem posiadaczem lamp firmy Depo H7 , D2S ,mam założone żarniki D2S 4300k Philipsa , przetwornica Valeo. Żeby nie było ze jestem przeciwnikiem przeróbek

 

No właśnie - ile montuje się przetwornic ? I ile ogólnie wynosi koszt takiej zabawy? Obie lampy soczewkowe - ok. 600zł, palniki ok. 200zł, przetwornica ( czy montuje się dwie ) to jakieś 200zł za sztukę.

Edytowane przez Lukas82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No właśnie - ile montuje się przetwornic ? I ile ogólnie wynosi koszt takiej zabawy? Obie lampy soczewkowe - ok. 600zł, palniki ok. 200zł, przetwornica ( czy montuje się dwie ) to jakieś 200zł za sztukę.

 

Przetwornice musimy zamontować 2.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem przeciwnikiem wszelkich adaptacji pod ksenony. Jeżeli już kupować to lampy przeznaczone które fabrycznie maja przystosowaną przysłonę.

Temat oślepiania nie dotyczy tylko użytkowników lamp wyładowczych. Wydaje mi się ze jeszcze 10 lat temu był większy porządek. Ostatnie parę lat to jakiś koszmar.

Dużo jeżdżę nocą i nie błyskam tym oślepiającym, nic mi to da. Dlatego tłumaczenie - nie oślepiam bo nie błyskają, to dla mnie dziecinada. Doprowadzanie do takiej sytuacji że ktoś musi zwrócić Ci uwagę to objaw egoizmu i chamstwa.

Nie chodzi mi o oślepianie non stop bo to już karygodne .Na polskich wybojach auto bez sprawnego poziomowania potrafi mocno błysnąć po oczach, szczególnie ze soczewki są ustawiane tuż pod granicą oślepiania.

Tak naprawdę to nawet sprawne samo poziomowanie nie zawsze nadąża za zmianami położenia auta. Jest pomocne dla tych którzy „zapominają” o tym że jadą doładowanym autkiem i lampki oświetlają korony przydrożnych drzew.

Następny typ to kierowcy pseudo terenówek i dostawczaków usiądzie Ci taki na ogonie wiedząc ze Twoje lusterko jest w strumieniu jego lampy i cały zadowolony.

Jakby było cudownie gdyby wszyscy pozakładali żarniki do swoich autek, było by jak w dzień. A tak, to ja widzę dobrze a inni… inni mnie nie obchodzą.

Dlatego z premedytacją kupiłem lampy H7 H7 i ustawiłem je na stacji diagnostycznej. Wg mnie świecą naprawdę dobrze. Nie przeszkadza mi że wyglądają normalnie, nie mam potrzeby błyskania pod dyskoteką.

Edytowane przez webi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności