rafael37 Zgłoś #21 Napisano 16 Sierpnia 2011 Jeśli chodzi o Tuarega V10 TDI mogę coś powiedzieć, ponieważ mój ojciec jeździ takim od ponad 2lat i jest bardzo zadowolony. Przy zakupie wogule nie brał pod uwagę silników benzynowych, silnik 2.5 za słaby i wybrał 5.0 Auto jest z 2004r w tej chwili ma ok 190tys.km(przy zakupie cos ok 150tys.km) jedyne rzeczy które były robione to hamulce kpl kosztował ok 2500zl wiec nie jest tanio, poza tym czasem jakąś duperelka lubi zaświecić jak np czujnik w siedzeniu pasażera wywala kontrolke od poduszki czasem itp. Generalni auto nigdy nie zawiodło!!! Spalanie na trasie do 130km/h 9.5l możemy zapiać lawete 3.5t i spali góra 13. Natomiast po mieście przy pełnym bucie potrafi spalić do 50l/100km:D Jakby was coś konkretnego interesowało na temat tego auto to pytajcie chętnie odpowiem:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamilb Zgłoś #22 Napisano 16 Sierpnia 2011 kpl kosztował ok 2500zl wiec nie jest tanio, to do paska na przód mnie kosztował 1000zł mnie najbardziej ciekawią te teksty typu trzeba wyciagać silnik żeby zmienić rozrząd, skrzynie żeby zmienić swiece itp, to prawda czy kogoś kto takiego silnika na oczy nie widział ponosi fantazja ? że dla wymiany żarnika w b5 trzeba zdjąć zderzak to jeszcze mogę zrozumieć ale wyciągać silnik ? <wow> Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #23 Napisano 16 Sierpnia 2011 mnie najbardziej ciekawią te teksty typu trzeba wyciagać silnik żeby zmienić rozrząd, skrzynie żeby zmienić swiece itp, to prawda czy kogoś kto takiego silnika na oczy nie widział ponosi fantazja ? że dla wymiany żarnika w b5 trzeba zdjąć zderzak to jeszcze mogę zrozumieć ale wyciągać silnik ? <wow> to jest informacja od dobrego speca który udziela się tu na forum więc nie jest to wyssane z palca Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamilb Zgłoś #24 Napisano 16 Sierpnia 2011 to jest informacja od dobrego speca który udziela się tu na forum więc nie jest to wyssane z palca no właśnie ja już widziałem takie informacje typu "elektryczna klapa to koszt około 1500 - 1800zł, a w rzeczywistości max 700 lub 800" dlatego większosc tych 'specy' to chyba jacys pożal się boże bajkopisarze, dlatego pytanie brzmi : Kto wymieniał rozrząd, kto wymieniał świece niech się wypowie ile to roboty a nie że JA słyszałem że trzeba to zrobić tak.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #25 Napisano 16 Sierpnia 2011 no właśnie ja już widziałem takie informacje typu "elektryczna klapa to koszt około 1500 - 1800zł, a w rzeczywistości max 700 lub 800" dlatego większosc tych 'specy' to chyba jacys pożal się boże bajkopisarze, dlatego pytanie brzmi : Kto wymieniał rozrząd, kto wymieniał świece niech się wypowie ile to roboty a nie że JA słyszałem że trzeba to zrobić tak.... ok jest to informacja z http://www.tune-up.pl więc chyba juz wierzysz co ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
webi Zgłoś #26 Napisano 16 Sierpnia 2011 to prawda czy kogoś kto takiego silnika na oczy nie widział ponosi fantazja ? pomagałem wyciągnąć kiedyś z takiego alternator, było ciężko. znajduje pod kolektorami i wykopanie go stamtąd to spore wyzwanie. Usterka doprowadziła do rozładowania obu baterii i furak siadł na glebie podczas jazdy po autostradzie i opłacało się przywieźć auto z Włoch do Polski lawetą żeby tam nie naprawiać. O usterkowość najlepiej podpytać mechaników w ASO bo tam najwięcej się tego naprawia. Niewiele warsztatów przyjmie coś takiego do naprawy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamilb Zgłoś #27 Napisano 16 Sierpnia 2011 jutro skoczę do VW i podpytam co i jak z tymi autami, bo sam strasznie jestem tego ciekaw zobaczymy ---------- Post added at 23:36 ---------- Previous post was at 23:35 ---------- pomagałem wyciągnąć kiedyś z takiego alternator pierwsza treściwa jak dla mnie odpowiedz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamilb Zgłoś #28 Napisano 17 Sierpnia 2011 dobra, gadałem z kim trzeba, nawet do wymiany paska od klimy trzeba wyjąć silnik rozrzad jest na kołach zębatych więc raczej się go nie wymienia ale ja się nie znam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafael37 Zgłoś #29 Napisano 17 Sierpnia 2011 No dokładnie rozrzad jest na kołach zebatych nie wymienialny. Jeśli chodzi o wymiane np żarników w lampach to jest 5 min roboty jest taki spacialny kluczyk przekrecamy go i cała lampa wyjeżdza nam do przodu i mamy lampe wyjeta zmieniamy co trzeba i po problemie. Pisze to bo mi znajomy mowil ze słyszał ze aby wymienic zarówke w touaregu trzeba rozebrac przód wykrecac błotniki i cuda jakies... hehe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
webi Zgłoś #30 Napisano 18 Sierpnia 2011 (edytowane) pierwsza treściwa jak dla mnie odpowiedz nie śmiej się bo to naprawdę sporo roboty, łatwo to sprawdzić. zapytaj w ASO ile kosztuje sama robocizna wymiany alternatora np. 07Z903021E Wstyd przyznać ale wykopywaliśmy go dwa wieczory, czyli trwało to tyle samo co wymiana sprzęgła z łożyskiem igiełkowym i simmerringiem w bloku silnika w passku 4Motion. Edytowane 18 Sierpnia 2011 przez webi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamilb Zgłoś #31 Napisano 18 Sierpnia 2011 Webi ja się nie śmieję, właśnie takie odpowiedzi powinny być, a nie że widziałem, słyszałem, myślałem w VW powiedzieli sami że lepiej kupić 3.0 TDI Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #32 Napisano 18 Sierpnia 2011 Webi ja się nie śmieję, właśnie takie odpowiedzi powinny być, a nie że widziałem, słyszałem, myślałem w VW powiedzieli sami że lepiej kupić 3.0 TDI Głupota. Apropo alternatora - podobnie jest w fordzie escape/mazdzie tribute 3.0 V6 (ten sam silnik) trzeba zdejmowac pol gory lacznie z kolektorami itd zeby sie do niego dostac. Takze nie malujcie 5.0 V10 na takie straszne monstrum bo sa jeszcze inne silniki ktorewymagaja poswiecenia masy czasu na wymiane pierdół Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #33 Napisano 19 Sierpnia 2011 mnie najbardziej ciekawią te teksty typu trzeba wyciagać silnik żeby zmienić rozrząd koła masz zębate, nic nie wymieniasz, chyba ze kapitalny remont robisz po 600tys to tak..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamilb Zgłoś #34 Napisano 19 Sierpnia 2011 koła masz zębate, nic nie wymieniasz, chyba ze kapitalny remont robisz po 600tys to tak..... poczytaj troche dalej i zobaczysz że już wszyscy o tym wiedzą, tym bardziej ja bo napisałem o tym pierwszy :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #35 Napisano 19 Sierpnia 2011 koła masz zębate, nic nie wymieniasz, chyba ze kapitalny remont robisz po 600tys to tak..... I tu jestes w bledzie. Bo raczej nie ma auta w ktorym nie trzeba sprawdzac slizgow, napinaczy lancucha i samego lancucha. Nie ma tak latwo, ze przy remoncie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #36 Napisano 19 Sierpnia 2011 dobra, gadałem z kim trzeba, nawet do wymiany paska od klimy trzeba wyjąć silnik ha ha ha ... to Ci powiedzieli, nie ma co. W V10 nie ma paska do klimy. Zdziwisz się, nie ma tam żadnego paska klinowego. I tu jestes w bledzie. Bo raczej nie ma auta w ktorym nie trzeba sprawdzac slizgow, napinaczy lancucha i samego lancucha. Nie ma tak latwo, ze przy remoncie. Ale gdzie Ty masz tam slizgi i łańcuch. Przeczytaj wyraźnie ze tam są koła zębate. łanuch to łańcuch i do tego nic nie mam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kmink Zgłoś #37 Napisano 20 Sierpnia 2011 (edytowane) Jedno co omeg podpowiedzieć to szukaj auta bez DPFu, kod silnika AYH. Wszystkie pozostałe mają 2a mokre DPFy które działają na podobnej zasadzie jak ten w B5FL z DPF, co ok 100tyś km należy uzupełnić płyn kataliczny(wchodzi 5l, cena to ok 200-230zł/l). Jeśli chodzi o serwis i cześć to nie należna do najtańszych, w przypadku jakiejś awarii pod maską czasami najszybciej jest podnieść motor do góry niż grzebać w tych ciasnych szczelinach. Ewentualne naprawy silnika powinni ogarnąć mechanicy grzebiący VAGa bo to nic innego jak dwa silniki 2.5 złączone w jeden p.s Tak z innej beczki jest to auto lekko mulaste bo masa spora, więc nie raz jakaś mocniejsza octavia czy passat zleją ci tyłek Edytowane 20 Sierpnia 2011 przez kmink Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lumix Zgłoś #38 Napisano 20 Sierpnia 2011 Znajomy użytkuje takiego Touarega ponad 1.5 roku i 20tyś km. Jeśli chodzi o kulturę pracy to może mało w życiu widziałem ale jak dla mnie to przyjemna ta V10tka, 313KM szału nie robi jak już wyżej wspomniano ale 750Nm zdecydowanie czuć. Jak na razie z silnikiem problemów nie było jest natomiast jakiś kłopot ze skrzynią, którego od dłuższego czasu nie można rozwiązać. Osobiście nie skusiłbym się, ale przejechać się nim lubię. Czy ten problem ze skrzynią biegów to takie strzelanie podczas przyśpieszania? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #39 Napisano 20 Sierpnia 2011 Ja problem ze skrzynią rozwiązałem. Problem jest w sterowiku skrzyni biegów, nie w skrzyni. Na nowym sterowniku skrzynia chodzi jak w DSG prawie. Redukuje co 1bieg, nie szarpie. Całkiem co innego. Az się chce jeździc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koczownik Zgłoś #40 Napisano 20 Sierpnia 2011 (edytowane) to nic innego jak dwa silniki 2.5 złączone w jeden Ciekawie musi wyglądać złączenie dwóch V6, to 5.0 musiało by wyglądać jak X10, a nie V10? Trochę Cie poniosło z tym porównaniem. Jakby 2.5 było w R5 to bym się dał nabrać, że to dwa silniki złączone w jeden. Edytowane 20 Sierpnia 2011 przez koczownik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach