Skocz do zawartości
lukassx11

kupno Touarega 5.0 TDI (wady)

Rekomendowane odpowiedzi

witam jako ze bujam się swoim paskiem już parę ładnych lat, zamierzam zmienić auto na vw ale touarega z silnikiem 5.0TDI auto w pierwszym wypuście, na pneumatycznym zawieszeniu(kompletny full wypas), rozwijając mój post zwracam sie do forumowiczów z zapytaniem czy mają jakieś doświadczenia lub ich znajomi z tym autem a chodzi o przypadłości silnika ewentualnie przeniesienia napędu i zawieszenie jak to się w nich spisuje...

 

pozdrawiam i czekam na wasze opinie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dwa minusy:

1,Spalanie

2.Awaryjne turbiny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak jest do końca w motorze 5.0 TDI ale np w Audi 3.0 TDI do wymiany rozrządu który jest przy ścianie grodziowej trzeba wyjąć albo silnik albo skrzynie a to już są nie złe koszty ale podkreślam tak jest w 3.0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie wiem jak jest do końca w motorze 5.0 TDI

 

Rozrząd w 5.0 jak i cały osprzęt tego silnika jest na kolach zębatych,do wyjecia turbiny potrzeba wyjmować silnik, koszty utrzymania tego silnika są kosmiczne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przy większosci prac serwisowych trzeba wyciągać silnik, nawet przy wymianie świec

2 małe turbiny praktycznie bez zapasu mocy

jak kiedys powiedział master`s "kultura pracy ciągnika rolniczego" bo to jeszcze pompowtrysk

lepiej kup 3,0TDI duzo bardziej udany pali prawie połowe mniej i po programie było by ok 280KM tez bedzie dawac rade, albo najlepiej 4,2tdi ale to już inna kasa ...

 

---------- Post added at 23:07 ---------- Previous post was at 23:04 ----------

 

swoją drogą znajomy mechanik zajmujący się tylko audi/vw ma takiego do sprzedania http://otomoto.pl/volkswagen-touareg-5-0-tdi-v10-320-km-C14823380.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro decydujesz się na takie auto to musisz się liczyc z tym, ze koszta będą wysokie i nie tylko napraw, ale przykładowo głupiego OC i AC.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Weź zamiast TDI kup V8 dodaj dobry LPG i się ciesz dźwiękiem V8 i brakiem klekotu, a co do 5.0tdi to wejdź sobie na http://www.streetracing.pl i tam się spytaj, większość ci odpowie że nie warty silnik zachodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znam wlasciciela takiego samochodu.

Jednym slowem: pomylka.

Jedynie mozna sie podniecac przed kolegami wartoscia momentu.

Potrafi przepalic duze ilosci paliwa, z fotela pasazera przyspieszenie niby robi wrazenie, ale samochod z czasem do setki 7s do 100km/h dotrzymuje mu kroku a pozniej odjezdza.

Koszty utrzymania kosmiczne, w wielu przypadkach brak zamiennikow, za czujnik temperatury wody placil >2000PLN.

 

Nie bez powodu maja tak masakryczna utrate wartosci. Jak kolega wyzej polecam V8, pewnie spali tyle samo jak nie mniej a przynajmniej dzwiek silnika bedzie przyjemniejszy.

3.0tdi nie jedzie, bylem na jezdzie probnej takim wynalazkiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiedzmy że kupując samochód z takim motorem trzeba się liczyć z kosztami utrzymania (koledzy chyba wyczerpali już temat całkowicie). Kolejny minus to niestety przyszła sprzedaż auta i co za tym idzie spadek wartości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znajomy użytkuje takiego Touarega ponad 1.5 roku i 20tyś km. Jeśli chodzi o kulturę pracy to może mało w życiu widziałem ale jak dla mnie to przyjemna ta V10tka, 313KM szału nie robi jak już wyżej wspomniano ale 750Nm zdecydowanie czuć. Jak na razie z silnikiem problemów nie było jest natomiast jakiś kłopot ze skrzynią, którego od dłuższego czasu nie można rozwiązać. Osobiście nie skusiłbym się, ale przejechać się nim lubię.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

taka ciekawostka :D

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=i30vZOBcsTg[/ame]

 

ma taki moment, że sobie będziesz mógł ciągnąć nim samolot :D

 

ale utrzymanie takiego samochodu to kosmiczne ceny :D , ale jedno jest pewne . Jeśli wogole myslisz o tym aucie to kasę masz , więc nie mówmy o kosztach :D gdyż człowiek rozumny jesteś i przecież wiesz ze silnik 5.0 nie spali 5 l ropy :D tylko 20 :D a części będą do niego 5 razy droższe niż do twojego passata .

 

 

Jechałem takim jako pasazer ,co prawda nie z silnikiem 5.0 ale auto bardzo komfortowe :) ojj bardzo :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

V10 TDI spali więcej niż V8 w benzynie chyba kolega który to napisał jeszcze nie wytrzeźwiał po sobocie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podepnę się jeszcze do mojego postu, może ktoś zna sprzedawce lub sam sprzedaje bezwypadkowego(naprawdę bezwypadkowego) touarega z dosyć mocnym silnikiem i w najbogatszej wersji wyposażenia. gdyż jestem zainteresowany takim autem cena maksymalnie do 75 tys zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam w rodzinie 3,0 TDI z 2007 r. Polecam, samochód bardzo komfortowy a silnik jak najbardziej wystarcza dla pociągnięcia tej masy i jeszcze przyjemnie pomruczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ci co pisza o V8 maja troche racji co do dzwieku, ale GWARANTUJE WAM! Wiekszosc ludzi bedzie ogladac sie za V10 TDi w przedziale 2-4 tys obr bo taki dzwiek silnika beda slyszec pierwszy raz w zyciu.

 

Silnik z racji na turbinki jest uznawany za usterkowy ale az tak zle nie wypada pod wzgledem innych aut. I koszty napraw wysokie bo silnik jest prkatycznie nie spotykany w polsce i nie znany mechanikom co nie znaczy, ze trudny w obsludze.

 

Koszty sa wysokie, ubezpieczenie tez ale co z tego skoro biedny sobie tego auta nie kupi? a ten ktory i kupi i bedzie narzekal na spalanie, ubezpieczenie itd niech w ogole go nie kupuje i jezdzi golfem 3.

 

I nie narzekac na PDka bo jakby to bylo na VP to wtedy ok, ze zle. Kiedy ten siklnik wchodzil CR raczkowalo a trzeba bylo zrobic cos co bylo sprawdzone jak to VW.

 

Narzekac mozna na zawieche bo lubi sie zepsuc a koszty naprawy calego na jedna os z tego co pamietam wychodzi w okolicach 10 tys zl ale moge sie mylic.

 

To jest tak samo jak z 3BG W8 - jak czyta sie w necie to zazwyczaj o jakis problemach bo po co pisac skoro nic sie nie dzieje? Takze polecam malkontentom kupic sobie takie auto a pozniej pisac, ze jest mega awaryjne i ZAWSZE trzeba wyciagac silnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dodam tak liczę się z nie małymi dokładkami do auta jak do każdego auta...a spalanie na to już przestałem patrzeć gdyż wiem, że wygoda kosztuje wiadomo 20litrów tyle touareg potrafi wypić, tylko jeżeli mam dokładać po 10tys jednorazowo do auta to nie jest tanio jakbym chciał coś oszczędnego i taniego to bym sobie kupił golfa 2 1,6 D, a ja po porstu szukam osiągów a zarazem komfortu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze temat nie o tym, jednak przy w8 zeby wymienic np. pompe wspomaganie trzeba rozebrac pol auta:)

 

jesli chodzi o silniki 3.0 tdi Vag..

Hmm..Ojciec ma q7, to jest porazka...

Sprowadzone 3 lata temu z niemiec, 1 wlasciciel pelen serwis..

 

Wymienione:

2x turbo, jak rozwalilo 1 sprezarke to wirnik wlecial do kolektorow, 2 turbo padlo po tygodniu ( wadliwe, uznali gwarancje)

oczywiscie jak w kazdym 3.0 tdi wadliwe kolektory ssace. Jestem juz po wymianie kolektorow, robia sie luzy na klapkach od kolektora, auto jezdzi w trybie awaryjnym..

Koszt? 3200 pln na 2 strony:), na szczescie troche poszperalem i polecam zaklad w gdansku, chlopaki regeneruja za 800 pln wiec wiadomo co lepiej wybrac:)

Generalnie psuja sie glupoty, nie wiadomo kiedy i co:)

Pewnego razu odpalam auto, komputer od pneamatyki zlapal blad i auto usiadlo.

Po podlaczeniu vaga, wykasowalem blad i wiecej nie powrocil...

Chwile po zakupie padla pompa wspomagania..

Dla uprzedzenia faktow, trafiaja sie tez te dobre egzemplarze:)

Kolega ma Vw i jemu nic sie nie dzieje:)..

 

Wszystko da sie przezyc, jednak NAJWIEKSZA tragedia jest "zjadanie" opon, dziwne jest to ze opony zaczynaja sie scierac przy przebiegach rzedu ok. 120000..

 

Nowe opony W cayenne, vw czy audi wystarczaja na przejechanie ok 40 tys:)

 

Jesli ktos nie wierzy, wystarczy podjechac do dobrej wulkanizacji potwierdza:)..

Klocki i tarcze ze wzgledu na mase tez wymagaja czestej wymiany ( to mozna wybaczyc..)

Dodatkowe zachecam do lektury forum audi a6, czesto opisywany jest tez problem wtryskow, zdarzaja sie ich czeste awarie a 1 wtrysk to wydatek ok.1000 pln...

 

 

Generalnie jest chyba jeden duzy pozytyw, w zaleznosci od kodu silnika mozemy uniknac wadliwego napinacza rozrzadu i klopotow z wymiana..

Z reguly nie wiadomo czemu, napinacze czesciej padaja w a6..

Latwo jest to sprawdzi:

Odpalamy po nocy zimny silnik, jesli chwile po rozruchu slychac metaliczny dzwiek wtedy sprawa jest jasna..

Wiadomo ze nie narzucam swojej woli, to co napisalem na temat silnika 3.0 tdi czerpie z wlasnego doswiadczenia i opinii innych:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a może ktoś ktoś z kolegów z forum opisze jak najmocniejsza V8 się spisuje oczywiście pomijając spalanie bo to śmiech zadając pytania przy takim silniku o spalaniu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na szczescie troche poszperalem i polecam zaklad w gdansku, chlopaki regeneruja za 800 pln
Cześć, jeśli możesz to podrzuć namiary na ten zakład. Dzięki z góry

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Generalnie problem z kolektorami jest znany, robia bardzo dobra robote za relatywnie niska cene..

 

http://az.gda.pl/index.html

 

Polecam..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności