Skocz do zawartości
norbert2205

Akcja serwisowa 23H9 - Wymia pompowtryskiwaczy piezoelektrycznych Siemens (zamknięta z końcem 2015)

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Na Twoim miejscu zacząłbym od aktualizacji softu komputera. Poproś w ASO o wgranie aktualnej wersji. Trochę to kosztuje, ale warto od tego zacząć. W moim przypadku to pomogło, ale ja przed wymianą pompowtrysków miałem zrobiony chiptuning. Wszystko było ok do momentu wymiany pompek na nowe. Po wymianie pompek samochód szarpał przy ok 4000 obr. Wymiana pompy paliwa nic nie dała (przy okazji to też sprawdź), a objawy wskazywały na padające turbo. Oddałem auto do ASO i pierwsze co zrobili, to wgrali najnowszy soft i... po problemie. Silnik zaczął pracować ciszej i bardziej równomiernie. Później pojechałem do tunera i powiedziałem mu co i jak i stwierdził, że robiąc program zwiększył m.in. dawkowanie paliwa w pompkach. Nowe pompki są wydajniejsze, bo są po prostu nowe i prawdopodobnie jego program na nowych pompkach podawał za dużo paliwa i komputer przycinał dawkę i stąd szarpanie...

Pozdrawiam,

A.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ile kosztuje te nowe oprogramowanie?

tylko ja nie robilem zadnego chipa, a autko mnie denerwuje tym szarpaniem ale dodam ze jak go mocno przegonie to potrafi na kilka dni odpuscic z tym szarpaniem moze egr?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O ile pamiętam, to zapłaciłem coś ok. 300 zł, łącznie policzone z diagnostyką.

Chipa nie robiłeś, ale miałeś stare pompki i stary program. W międzyczasie pojawiły się nowe pompki i kilka razy aktualizowane było oprogramowanie komputera. Nie namawiam, sugeruję tylko ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok spoko, tylko widzisz to szarpanie bylo raz na jakis czas a teraz jest nagminne, aso wypina sie na pompki i zwala wine na dpf-a a u mnie jest wyciety, bylem u kupla i on twierdzi ze egr jest zaje..... zobacze wyczyszcze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A robiłeś logi pompowtryskiwaczy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bylem na kompie i pierwsze trzy pracuja w zakresie 0,3 a czwarty -02 to dobrze?

podobno maja prawo pracowac w dodatnich i ujemnych wartosciach

 

---------- Dodano o 08:18 ---------- Poprzednia wiadomość o 08:15 ----------

 

mechanik twierdzi ze egr jest do czyszczenia i ze ten czwarty zle pracuje no ale w aso mowia ze zakres pompek jest od -2.8 do 2,8 mieliscie takie przypadki??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak poczytasz ten wątek wcześniej to znajdziesz moje posty na ten temat (wracałem z reklamacją na pompkę na 4tym cylindrze). Zakresy są dobre -2.8 do +2.8, niemniej jak wszystkie są do siebie podobne a jeden wyraźnie odstaje to coś się tam dzieje. Uwaga, te logi nie sprawdzają stanu pompowtryskiwaczy a jedynie korektę jaką dają. Korekta może wynikać np. z utraty kompresji itp. Ta wartość nie oznacza bezspornie, że wtrysk leje albo niedolewa, może tak być jeżeli masz korektę na -1.5 to oznacza, że w normalnych warunkach bez korekty wtrysk przelewa, choć może to być wina czegoś innego (jest inna kompresja na cylindrze i wg komputera potrzebuje on mniej paliwa dlatego daje ujemną korektę).

 

Logi robione były "zgodnie ze sztuką", czy od razu po podłączeniu kompa?

 

Wstaw logi pompek i EGR w odpowiednim dziale forum z prośbą o sprawdzenie.

 

Tak sobie myślę, że VCDS powinien być sprzedawany w komplecie z Passatem B6 (jako wyposażenie fabryczne jak apteczka, gaśnica itp.)

Edytowane przez Nuttie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie nie autko dlugo chodzilo podlaczone pod kompem. tylko widzisz salon sie wypina twierdzi ze jest ok ale nie potrafia powiedziec dlaczego auto tak pracuje. a co myslisz o ty egr? moze miec wplyw na szarpanie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie objawy może powodawać nie tylko walnięty pompowtrysk ale też jego wadliwy montaż. Nie znam się na EGR.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem również problem z szarpaniem, co się okazało do wymiany kolektor ssący , sprawdź sobie to jeszcze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

U mnie po przygodzie wymiany pompek, samochód zaczął się trząś coraz mocniej a jak był zimny to telepało nim na wszystkie strony. W poniedziałek 20.01 samochód stanął na dużym skrzyżowaniu i ani rusz dalej. No to hol i do warsztatu po podłączeniu do kompa wyskakuje błąd czujnika położenia wału. Mechanior mówi że ciężko jest się do niego dostać itd. Póki co pasek stoi na kanale. Mam nadzieję że to tylko ten czujnik a nie pompki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam nadzieję że to tylko ten czujnik a nie pompki.

 

Pompkami nie musisz się martwić bo są na gwarancji chyba dwóch lat. Także jeśli będzie błąd na pompkach to jedziesz do ASO w którym je wymieniali i o nic się nie martwisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wyskakuje błąd czujnika położenia wału. Mechanior mówi że ciężko jest się do niego dostać

Czujnik siedzi za dwumasą. Czyli skrzynia w dół, sprzęgło i dwumasa też

nie martw sie odrazu sprawdziwsz sobie dwumasę w jakim jest stanie :lol

 

żarcik. współczuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie!

Od początku, więc zaprowadziłem samochód do mechaniora na Szeligowska w Warszawie "ok-Serwis" ale ok napewno nie jest. Gość podłączył do kompa i stwierdził że to czujnik położenia wału, wymienili czujnik ale samochód dalej nie pali. Zaczął grzebać w silniku i stwierdził że wtryski padły :) wszystkie 4 bo oporności nie miały czy coś... No to on do wtrysków nie będzie się dotykał bo gwarancja itd no i słusznie. No to na hol i do serwisu VW na Połczyńską tam gdzie były wtryski wymieniane. No to tam diagnoza za 300zł! padła pompka paliwa w baku i uśmiech serwisanta. Płaci pan 1750zł i za 2h wyjeżdża Pan. No to ja mu mówię że zabieram samochód, no to znowu hol i do swojego kolegi już nie do tego pseudo Ok-Serwisu, za kilka godzin sam miałem na podwórku i koszty o 1000zl mniejsze niż w serwisie. Swoją drogą jak można nie sprawdzić czy paliwo dochodzi do filtra a rozkręcać pół silnika i grzebać we wtryskach serwis VW podsumował to krótko AMATORKA. Dodam że skasowali mnie za wymianę czujnika prawie 500zł Ok-Serwis. Taka to przygoda :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Czy komus padly pompki po wymianie serewisowej? Pytam, bo kupilem paska z 2006 2.0tdi 170km BMR 107k km przebiegu. Zglosilem sie do aso na polczynskiej i mi wymieniaja wszystkie cztery. Nie rozumiem czemu innym wymieniaja po jednej jak padnie. Przeciez jest akcja serwisowa za ktora placi VW i nalezy to sie autu jak psu kielbasa... Nadmienie ze z autem nic sie nie dzialo... A wybieram sie na wakacje po europie, wiec wolalem to zrobic za wczasu i za free, poza tym auto ma juz 8 lat, kto wie do kiedy VW bedzie chonorowal wymiane.

 

Podpowiedzialby ktos jakis znajaacy sie serwis na passatach w warszawie? Przed wyjaazdem chcialbym by przejrzeli auto pod katem czestych wystepujacych usterek w b6 (pompa oleju, paliwa). Dziekuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie przeczytałeś całego wątku od początku, co nie? Na początku była "akcja dobrej woli", w ramach której wymieniano tylko padnięte, teraz jest "akcja serwisowa", w ramach której wymieniają wszystkie z wadliwej serii, nawet jak są sprawne.

 

Co do warsztatu, to różnie ogólnie na VW to znają się chłopaki z MR-Motors / R-Performance na ul. Mineralnej, pompę oleju robiłem gdzie indziej.

Edytowane przez Nuttie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chyba nie przeczytałeś całego wątku od początku, co nie? Na początku była "akcja dobrej woli", w ramach której wymieniano tylko padnięte, teraz jest "akcja serwisowa", w ramach której wymieniają wszystkie z wadliwej serii, nawet jak są sprawne.

 

Tak przeczytalem czesc, ale jeste tego bardzo duzo. Aktualnie, jestem na ok 20 stronie watku dot pompy olejowej, od rana czytam...

Edytowane przez Motorla

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i wymienili mi wszystkie pompowtryski. Roznicy w jezdzie raczej nie odczuwam zadnej. Moze spokojniej sie czuje; ze pompowtryski nie padna. Ponoc nikomu po wymianie wszystkich jeszcze nie siadly.

Aso przy okazji umylo samochod (ale bez silnika :( ) i wymienili ramki w tablicach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
i wymienili ramki w tablicach

 

Obowiązkowo w każdym serwisie ...toż to darmowa reklama.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale komputer pokazuje mniejsze spalanie. To zasadnicza widoczna roznica po wymianie wtryskow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności