Skocz do zawartości
norbert2205

Akcja serwisowa 23H9 - Wymia pompowtryskiwaczy piezoelektrycznych Siemens (zamknięta z końcem 2015)

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, dzisiaj przy próbie odpalenia samochodem zatelepalo, zadymilo, czuć było paliwo i silnik przez moment nierówno pracował. Dlatego mam pytanko gdzie znajduje się ten czujnik temperatury i jaki jest koszt i oczywiście czy w warunkach polowych można go samemu wymienić

 

 

Jeżeli się nie mylę to można sprawdzić czy czujnik podaje fałszywe wartości VCDS-em było to gdzieś opisane na forum

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kosz czujnika to ok 40 zl nie pamietam dokladnie moze nawet mniej w B5 znajduje sie pomiedzy silnikiem a przegroda widac go spokojnie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę za mało danych podałeś żeby z dużą dozą prawdopodobieństwa można było postawić wirtualną diagnozę przyczyny niedomagania silnika. Np. czy przy próbie odpalania długo czy krótko musisz kręcić rozrusznikiem zanim silnik załapie?. Jeżeli długo to zapach paliwa jest rzeczą normalną. W jakim stanie naładowania jest akumulator?. Czy filtr paliwa jest czysty?. Czy samochód parkowany jest na dworze czy np. w ogrzewanym garażu?.

Na początek proponuję naładować na full akumulator. Jeżeli to nie pomoże należy zainteresować się filtrem paliwa. Gdy i to jest OK to jednak diagnostyka komputerowa czy w elektronice jest coś nie tak. A później być może sprawdzenie ciśnienia sprężania.

Nie polecam wymiany w ciemno czujników, świec itp. bo w ten sposób można się "wozić" przez kilka ładnych miesięcy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra i na tym poście poprzestańmy, bo to nie od tego wątek. Za tydzień Łysego zawalę raportami ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak ktoś wyżej pisze. Jeśli telepie tylko na zimnym, albo kręci długo po postoju na mrozie, to wyjąć i przeczyści czujnik temp w gruszce. W 80% pomaga za 1-szym razem, jeśli po drugim czyszczeniu nic, to należy go wymienić :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo. Okazało się, że pompka paliwa w zbiorniku z podaje za mało paliwa. Wymiana na oryginalną nowa ok. 500zł w niezależnym warsztacie i jest O.K.

 

---------- Dodano o 15:17 ---------- Poprzednia wiadomość o 15:15 ----------

 

Wyminiają na nowe te o niektórych numerach, na ktore była akcja serwisowa.

 

---------- Dodano o 15:29 ---------- Poprzednia wiadomość o 15:17 ----------

 

Co za bzdury piszesz? Co ma ciśnienie do cewki? Zwarcie powstaje z powodu przegrzania cewki albo mechanicznego uszkodzenia izolacji np. wskutek drgań. Zatkany wtrysk przy ciśnieniu 1300 bar? Takie ciśnienie przeciśnie przez niego cytrynę w całości!

 

---------- Dodano o 15:34 ---------- Poprzednia wiadomość o 15:29 ----------

 

Pompowtryski padają elektrycznie ale przyczyną jest zatkanie dysz wylotowych.Wzrasta wtedy ciśnienie w komorze wtryskiwacza i w konsekwencji pali się cewka .Na fotkach moja pompka , wymieniałem przedwczoraj - na końcówce widoczny jest nagar ,zatkane miałem połowę otworów.Teraz auto odpala bez zająknięcia ,nie kopci i lepiej się zbiera.

nnnnnn

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Musicie rozróżnić pojecie "wadliwy" wtrysk od wtrysku, który jest "awaryjny". Wymianie podlegają wtryski, które mają wadę fabryczną, powodującą ich awarię i zatrzymanie silnika ...

 

W moim przypadku wymieniono wszystkie 4 pompowtryskiwacze, ponieważ pochodziły z wadliwej serii. Nikt nie sprawdzał czy były uszkodzone.

Odbyło się to w połowie stycznia, bez jakiej kolwiek opłaty z mojej strony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W moim przypadku wymieniono wszystkie 4 pompowtryskiwacze, ponieważ pochodziły z wadliwej serii. Nikt nie sprawdzał czy były uszkodzone.

Odbyło się to w połowie stycznia, bez jakiej kolwiek opłaty z mojej strony.

Tak Sebastian, bo to standard. Darmowo wymieniają wadliwą serię. Na tym polega akcja serwisowa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość fer

witam, teraz w ramach tej akcji jakie pompowtryski montuja, 073G/G+/GX czy moze z koncwoka B ? dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy :) maly off ale niestety ciezko mi jest zlokalizowac ten czujnik temp odpowiedzialny za poranne telepanie i male dymionko...pomzoe ktos gdzie tego szukac dokladniej ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaraz przy pompie vacum

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
koledzy :) maly off ale niestety ciezko mi jest zlokalizowac ten czujnik temp odpowiedzialny za poranne telepanie i male dymionko...pomzoe ktos gdzie tego szukac dokladniej ?

 

a może ktoś wie po czym poznać albo gdzie to sprawdzić w VCDS, że ten czujnik jest walnięty?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przytoczę przygodę znajomego, którego poznałem na wakacjach w Chorwacji.

Przy zimnym piwie opowiadał mi jak na raty jechał spod Warszawy do Sibenika. Najpierw stanął na autostradzie w Austrii-holowanie, nocleg i duuużo Euro, a na drugi dzień okazało się, że auto zapaliło jak gdyby nigdy nic, więc pogonili polskiego klienta, że niby wszystko OK. Ale OK było do mniej więcej Zadara i znów stoi na autostradzie. I tu przeżył szok, ale w baaardzo pozytywnym tego słowa znaczeniu. Holowanie(oczywiście Chorwat) do prywatnego warsztatu, gdzie mechanik uznał, że to przerasta jego możliwości i auto pojechało nieopodal do ASO. Z holującym Chorwatem dogadał się co do noclegu, a ten zobowiązał się do pilotowania w jego imieniu sprawy w ASO. Następnego dnia po śniadanku(zaserwował Chorwat) do ASO, a tam, i tu ZON,K auto naprawione i jak się okazało wymienione wszystkie pompki za free!!!! Koszt naprawy: 0 +ok. 80 Eur za nocleg i holowanie!!!! Na miejscu sprawdziłem znajomemu auto i faktycznie był wywalony błąd wtrysku Simens(dziwne, że nie skasowali błędu) i wstawione jakieś inne, ale teraz nie pamiętam jakie. Pokasowałem błędy i autko śmiga bez problemów(telefonował po powrocie do Polski). Więc jak się chce to można, tylko w Polsce zawsze pod górkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Więc jak się chce to można, tylko w Polsce zawsze pod górkę.

No ale dlaczego pod górkę. Przecież u nas też jest taka akcja że za free. Chyba, ze ja czegoś nie zrozumiałem w Twoim poście.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrze zrozumiałeś, bo ta sytuacja miała miejsce 2 lata temu, gdzie u nas można było zapomnieć o wymianie pompek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ta sytuacja miała miejsce 2 lata temu
Czyli do powiedzenia, że jesteśmy 50 lat za murzynami, dodatkowo można dodać, że 2 lata za Chorwatami ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bylo to tak dlatego ze za "panowania" Kulczyka w Polsce nie istotny byl wizerunek firmy liczyly sie tylko zyski ze sprzedazy aut. Akcja serwisowa na wtryski pokazala sie zaraz po przejeciu tradexa przez VW. Jest szansa ze teraz poziom obslugi w ASO rowniez sie poprawi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak to jest w tej Polsce, dobrze ze teraz mamy okazje skorzystac z akcji.

Mi niestety wymienili tylko 3 pompki a jedna chyba jest padająca tylko byla z "nowszych".

Chyba padajaca bo rano zakopci i zatelepie przez doslownie 3-4sek.

Pisaliście ze to moze byc czujnik temp silnika...gdzie go znaleźć??!?! jakis dokladniejszy opis badz zdj? bede BARDZO wdzięczny!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to moze byc czujnik temp silnika
Ja też w październiku 2012 wymieniałem wszystkie pompki w opisywanej akcji serwisowej. Ponieważ też mi zakopci i zatelepie czasem na zimnym silniku, a dziś oddałem Paska do mechanika na wymianę szumiącej piasty, to zleciłem od razu wymianę czujnika temperatury. Zamówiłem na Allegro - do kupienia oryginalny już od 25-30 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja też w październiku 2012 wymieniałem wszystkie pompki w opisywanej akcji serwisowej. Ponieważ też mi zakopci i zatelepie czasem na zimnym silniku, a dziś oddałem Paska do mechanika na wymianę szumiącej piasty, to zleciłem od razu wymianę czujnika temperatury. Zamówiłem na Allegro - do kupienia oryginalny już od 25-30 zł.

 

To czekamy na efekty, mój też telepie i kopci na zimnym. Wymiana czujnika z 20 zł to byłoby za piękne :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności