adamwwy Zgłoś #21 Napisano 29 Marca 2011 No niestety B4 ma byle jakie hamulce... Ogólnie hamulce VW konstruowane w tamtych latach stosowane w VW/Seacie/Skodzie są marne. W Passacie którym się poruszam są pełne tarcze z przodu, bębny z tyłu i nie jest wesoło. Układ oczywiście jest sprawny, odpowietrzony, nowe tarcze i klocku przód, płyn hamulcowy, cylinderki tył. Porównując do innych aut jakie miałem z takim układem hamulcowym to wszystko co miało taką konstrukcję bębnów z tyłu (jedynie rozmiar mniejszy, Cordoba, Golf III, Toledo 1, Felicia) nie posiadało odpowiednich hamulców. Jedynie Felicia ma zmodzony trochę układ i hamuje pięknie. Ważne jest, żeby samoregulator był właściwie ustawiony bo bez tego na pewno nie będzie ok, a on nie jest zbyt chętny do pracy i trzeba mu co jakiś czas pomóc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #22 Napisano 29 Marca 2011 by udoskonalić hamowanie można się pokusić o tarcze na tył, oraz na przód coś większego, wentylowanego z G60/AFN/ABF/AAA (280/288mm) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #23 Napisano 29 Marca 2011 Ale jak można wywalić korektor?!!! Można Jeździłem Audi B3 bez korektora i nigdy tył mi nie zblokował szybciej niż przód. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomw88 Zgłoś #24 Napisano 29 Marca 2011 narzekacie na hamulec w b3 czy b4 a w golfie 2 na pełnej tarczy i bębnie z tyłu to dopiero trzeba deptać na hamulec:P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #25 Napisano 29 Marca 2011 Mam 126p na starym układzie, tam dopiero są hamulce, można połamać oparcie fotela od zapierania :haha Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #26 Napisano 29 Marca 2011 Mam 126p na starym układzie, zazdroszczę i żałuję że mojego sprzedałem trzy lata temu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1robert Zgłoś #27 Napisano 29 Marca 2011 proponuje komus bez korektora depnąć awaryjnie na hamulec na zakrecie - jak mu wyjdzie tył na zewnątrz to nie będzie wiedział co się stało. skoro uważacie ze sztab fachowców którzy się na tym znają robi wszystko by skomplikować sobie życie to raczej chyba to jest pomyłka nawet przy ABSie korektor ma znaczenie. jeśli tylne koło przyblokuje ze wzgędu na odciążenie przy mocnym awaryjnym hamowaniu gdy przednie koła są bardzo mocno dociskane do ziemi to zamiast hamować tymi przednimi mocno dociśniętymi kołami ABS popuści hamulec bo tylne koło się zatrzymuje. miałem taki efekt na nierównościach przy wykończonych tylnych amortyzatorach inna sytuacja jest dopiero w nowych systemach ABS z ESP gdzie fabrycznie już nie stosuje się korektora siły hamowania ze względu na to że ABS kontroluje i steruje każde koło z osobna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamwwy Zgłoś #28 Napisano 29 Marca 2011 W B4 też każde koło z osobna jest kontrolowane i ABS działa na te koło/koła które mają tendencję do zablokowania, a nie tak, że zmniejsza siłę hamowania w całym układzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uszek Zgłoś #29 Napisano 29 Marca 2011 A ja mam 288 z przodu i 226 z tylu oczywiscie tarcze i zawsze gdy hamuje awaryjnie gdy tego nie planuje to hamulce sa super a gdy tylko chce sprawdzic hamulce i to zaplanuje to jednak sila hamowania nie jest taka sama. Moze to przez to ze jest to nieplanowane. Ogolnie na hamulce nie moge narzekac wazne zeby bylo wszystko sprawne... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaaano Zgłoś #30 Napisano 30 Marca 2011 Ja wstawiam przednie zaciski z S2 na tarcze 280,tył 256 na zaciskach z golfa 4,pompe 25,4 i serwo z T4 oraz przewody w oplocie,korektor wywalam zostawiam ABS,jak zamontuje dam znać jak to działa,tarcze mikoda,klocki trw nowa vacu pompa.Mam już dosyć tego pseudo-hamowania w B4. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mieszkoc Zgłoś #31 Napisano 1 Kwietnia 2011 Wcześniej już pisałem na ten temat...Gdyby niemieccy inżynierowie stwierdzili,że tak jak jest nie może być lub jest niebezpieczne to inaczej zaprojektowaliby hamulce w Naszych przepięknych ,niezniszczalnych Beczwórkach,ot co.To auto nie było konstruowane przez byle kogo przecież,a wiadomo jacy niemiaszkowie są-jak coś zrobią to tak ma być Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wladek1181 Zgłoś #32 Napisano 1 Kwietnia 2011 Jak miałem Passata B3 i wsiadłem do żony Ibizy z 2006 roku to przy pierwszym hamowaniu myslałem że zęby zostawię na kierownicy, trochę poczytałem i dowiedziałem się że w tym aucie jest zamontowany tzw asystent hamowania. Całkiem fajna rzecz tylko wymaga przyzwyczajenia bo inaczej można z bańki kierownicę pociągnąć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #33 Napisano 1 Kwietnia 2011 To auto nie było konstruowane przez byle kogo przecież,a wiadomo jacy niemiaszkowie są-jak coś zrobią to tak ma być Tak, tak, zwłaszcza zasilanie świateł mijania i drogowych w tych autach jest skonstruowane super.... O podświetleniu deski nie wspomnę Podobnie jest z hamulcami - zostały w poprzedniej epoce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #34 Napisano 1 Kwietnia 2011 (edytowane) jeśli tylne koło przyblokuje ze wzgędu na odciążenie przy mocnym awaryjnym hamowaniu gdy przednie koła są bardzo mocno dociskane do ziemi to zamiast hamować tymi przednimi mocno dociśniętymi kołami ABS popuści hamulec bo tylne koło się zatrzymuje. Abs steruje 4 kołami z osobna W golfie 3 i passacie b4 mam wywalone korektory, passat ma abs więc nie wnikam Golfa testowałem na wszystkie sposoby i nie udało się zarzucić tyłu na łuku Nędzne tylne zaciski same w sobie spełniają funkcję korektora Edytowane 1 Kwietnia 2011 przez monter Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wladek1181 Zgłoś #35 Napisano 1 Kwietnia 2011 Kolego jesteś w błędzie, VW stosował też ABS który obsługiwał tylko koła przednie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #36 Napisano 1 Kwietnia 2011 Abs steruje 4 kołami z osobna W golfie 3 i passacie b4 mam wywalone korektory, passat ma abs więc nie wnikam Golfa testowałem na wszystkie sposoby i nie udało się zarzucić tyłu na łuku Nędzne tylne zaciski same w sobie spełniają funkcję korektora Kto ma jakieś doświadczenie ty tym to aż milo poczytać. Gdyby niemieccy inżynierowie stwierdzili,że tak jak jest nie może być lub jest niebezpieczne to inaczej zaprojektowaliby hamulce Jakby tak było to nie było by tego tematu,tam hamulce są z innej epoki,ponadto jakby były super to nikt nie zakładał by większych po co poprawiać zajebistych niemieckich konstruktorów żeby się żabć? Ponadto wywalenie korektora w przypadku tarczowych z tylu powoduje to ze tarcze tak nie rdzewieją i zadziej zapiekają się cylinderki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #37 Napisano 1 Kwietnia 2011 Ponadto wywalenie korektora w przypadku tarczowych z tylu powoduje to ze tarcze tak nie rdzewieją i zadziej zapiekają się cylinderki. Patrz a ja mam korektor i jakoś się cylinderki nie zapiekają, nie wspominając o rdzewiejących tarczach... Może to przez to że wszystko jest sprawne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #38 Napisano 1 Kwietnia 2011 (edytowane) Ponadto wywalenie korektora w przypadku tarczowych z tylu powoduje to ze tarcze tak nie rdzewieją To był właśnie główny powód dla którego wywaliłem korektory (passat i golf ma tarczowe z tyłu) Kolego jesteś w błędzie, VW stosował też ABS który obsługiwał tylko koła przednie. Nie słyszałem jeszcze o czymś takim w 35i;) Edytowane 1 Kwietnia 2011 przez monter Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #39 Napisano 1 Kwietnia 2011 Byl kiedys ABS w beczce 123 sterowal przednia i tylnia osia,ale zeby sam przednia to nie slyszalem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość robson93 Zgłoś #40 Napisano 2 Kwietnia 2011 Mam pytanie dotyczące tylnego prawego zacisku. Opłaca się zamontować nowy czy używany? I mniej więcej w jakiej to będzie cenie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach