Skocz do zawartości
cervandes

Hamulce w B4 a inne auta

Rekomendowane odpowiedzi

No niestety B4 ma byle jakie hamulce... Ogólnie hamulce VW konstruowane w tamtych latach stosowane w VW/Seacie/Skodzie są marne. W Passacie którym się poruszam są pełne tarcze z przodu, bębny z tyłu i nie jest wesoło. Układ oczywiście jest sprawny, odpowietrzony, nowe tarcze i klocku przód, płyn hamulcowy, cylinderki tył. Porównując do innych aut jakie miałem z takim układem hamulcowym to wszystko co miało taką konstrukcję bębnów z tyłu (jedynie rozmiar mniejszy, Cordoba, Golf III, Toledo 1, Felicia) nie posiadało odpowiednich hamulców. Jedynie Felicia ma zmodzony trochę układ i hamuje pięknie. Ważne jest, żeby samoregulator był właściwie ustawiony bo bez tego na pewno nie będzie ok, a on nie jest zbyt chętny do pracy i trzeba mu co jakiś czas pomóc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

by udoskonalić hamowanie można się pokusić o tarcze na tył, oraz na przód coś większego, wentylowanego z G60/AFN/ABF/AAA (280/288mm)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale jak można wywalić korektor?!!!

Można ;)

Jeździłem Audi B3 bez korektora i nigdy tył mi nie zblokował szybciej niż przód.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

narzekacie na hamulec w b3 czy b4 a w golfie 2 na pełnej tarczy i bębnie z tyłu to dopiero trzeba deptać na hamulec:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam 126p na starym układzie, tam dopiero są hamulce, można połamać oparcie fotela od zapierania :haha

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam 126p na starym układzie,

zazdroszczę

i żałuję że mojego sprzedałem trzy lata temu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

proponuje komus bez korektora depnąć awaryjnie na hamulec na zakrecie - jak mu wyjdzie tył na zewnątrz to nie będzie wiedział co się stało.

skoro uważacie ze sztab fachowców którzy się na tym znają robi wszystko by skomplikować sobie życie to raczej chyba to jest pomyłka

 

nawet przy ABSie korektor ma znaczenie.

jeśli tylne koło przyblokuje ze wzgędu na odciążenie przy mocnym awaryjnym hamowaniu gdy przednie koła są bardzo mocno dociskane do ziemi to zamiast hamować tymi przednimi mocno dociśniętymi kołami ABS popuści hamulec bo tylne koło się zatrzymuje.

miałem taki efekt na nierównościach przy wykończonych tylnych amortyzatorach

inna sytuacja jest dopiero w nowych systemach ABS z ESP gdzie fabrycznie już nie stosuje się korektora siły hamowania ze względu na to że ABS kontroluje i steruje każde koło z osobna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W B4 też każde koło z osobna jest kontrolowane i ABS działa na te koło/koła które mają tendencję do zablokowania, a nie tak, że zmniejsza siłę hamowania w całym układzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam 288 z przodu i 226 z tylu oczywiscie tarcze i zawsze gdy hamuje awaryjnie gdy tego nie planuje to hamulce sa super a gdy tylko chce sprawdzic hamulce i to zaplanuje to jednak sila hamowania nie jest taka sama. Moze to przez to ze jest to nieplanowane.

Ogolnie na hamulce nie moge narzekac wazne zeby bylo wszystko sprawne...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wstawiam przednie zaciski z S2 na tarcze 280,tył 256 na zaciskach z golfa 4,pompe 25,4 i serwo z T4 oraz przewody w oplocie,korektor wywalam zostawiam ABS,jak zamontuje dam znać jak to działa,tarcze mikoda,klocki trw nowa vacu pompa.Mam już dosyć tego pseudo-hamowania w B4.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej już pisałem na ten temat...Gdyby niemieccy inżynierowie stwierdzili,że tak jak jest nie może być lub jest niebezpieczne to inaczej zaprojektowaliby hamulce w Naszych przepięknych ,niezniszczalnych Beczwórkach,ot co.To auto nie było konstruowane przez byle kogo przecież,a wiadomo jacy niemiaszkowie są-jak coś zrobią to tak ma być ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak miałem Passata B3 i wsiadłem do żony Ibizy z 2006 roku to przy pierwszym hamowaniu myslałem że zęby zostawię na kierownicy, trochę poczytałem i dowiedziałem się że w tym aucie jest zamontowany tzw asystent hamowania. Całkiem fajna rzecz tylko wymaga przyzwyczajenia bo inaczej można z bańki kierownicę pociągnąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To auto nie było konstruowane przez byle kogo przecież,a wiadomo jacy niemiaszkowie są-jak coś zrobią to tak ma być

Tak, tak, zwłaszcza zasilanie świateł mijania i drogowych w tych autach jest skonstruowane super.... O podświetleniu deski nie wspomnę ;) Podobnie jest z hamulcami - zostały w poprzedniej epoce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jeśli tylne koło przyblokuje ze wzgędu na odciążenie przy mocnym awaryjnym hamowaniu gdy przednie koła są bardzo mocno dociskane do ziemi to zamiast hamować tymi przednimi mocno dociśniętymi kołami ABS popuści hamulec bo tylne koło się zatrzymuje.

Abs steruje 4 kołami z osobna

 

W golfie 3 i passacie b4 mam wywalone korektory, passat ma abs więc nie wnikam

Golfa testowałem na wszystkie sposoby i nie udało się zarzucić tyłu na łuku

 

Nędzne tylne zaciski same w sobie spełniają funkcję korektora ;)

Edytowane przez monter

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego jesteś w błędzie, VW stosował też ABS który obsługiwał tylko koła przednie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel
Abs steruje 4 kołami z osobna

 

W golfie 3 i passacie b4 mam wywalone korektory, passat ma abs więc nie wnikam

Golfa testowałem na wszystkie sposoby i nie udało się zarzucić tyłu na łuku

 

Nędzne tylne zaciski same w sobie spełniają funkcję korektora

 

Kto ma jakieś doświadczenie ty tym to aż milo poczytać.

 

Gdyby niemieccy inżynierowie stwierdzili,że tak jak jest nie może być lub jest niebezpieczne to inaczej zaprojektowaliby hamulce

 

Jakby tak było to nie było by tego tematu,tam hamulce są z innej epoki,ponadto jakby były super to nikt nie zakładał by większych po co poprawiać zajebistych niemieckich konstruktorów żeby się żabć?

 

Ponadto wywalenie korektora w przypadku tarczowych z tylu powoduje to ze tarcze tak nie rdzewieją i zadziej zapiekają się cylinderki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Ponadto wywalenie korektora w przypadku tarczowych z tylu powoduje to ze tarcze tak nie rdzewieją i zadziej zapiekają się cylinderki.

Patrz a ja mam korektor i jakoś się cylinderki nie zapiekają, nie wspominając o rdzewiejących tarczach...

Może to przez to że wszystko jest sprawne :-D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ponadto wywalenie korektora w przypadku tarczowych z tylu powoduje to ze tarcze tak nie rdzewieją

To był właśnie główny powód dla którego wywaliłem korektory (passat i golf ma tarczowe z tyłu)

 

Kolego jesteś w błędzie, VW stosował też ABS który obsługiwał tylko koła przednie.

Nie słyszałem jeszcze o czymś takim w 35i;)

Edytowane przez monter

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

Byl kiedys ABS w beczce 123 sterowal przednia i tylnia osia,ale zeby sam przednia to nie slyszalem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość robson93

Mam pytanie dotyczące tylnego prawego zacisku. Opłaca się zamontować nowy czy używany? I mniej więcej w jakiej to będzie cenie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności