fredi1 Zgłoś #21 Napisano 1 Kwietnia 2011 To nie o katre chodzi tylko wykrecenie koncowki z drazka, chyba to jakis debil wymyslil ja wkrecalem w imadle i obrucilo sie w tej gumie a koncowka sie nie wykrecila ,a wczesniej oberwalem kluczem w warge i do dzisiaj mnie zeby bola .Ja bede musial przeciac koncowke zeby odzyskac marzete bo i tak zakladam nowe drazki i koncowki ,jestem tylko ciekawy jak ktos z tak zapieczonymi koncowkami pojedzie ustawic zbierznosc to chyba jeszcze h..... ji nalapie . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rogerm Zgłoś #22 Napisano 1 Kwietnia 2011 (edytowane) kontra to nie problem, kontrę zdjąłem ale nie dałem rady wykręcić końcówki z drążka. Po stronie drążka to nie problem bo można złapać jak pisałeś kluczem do rur, żabą czymkolwiek .. problem jak złapać końcówkę ... próbowałem nakrętkę kontrującą odkręcić do końca ale niestety gwint nie jest do końca i pod koniec się obraca. Próbowałem łapać za gwint ale też się ślizgało .... straszna lipa. Trzeba wyciągnąć drążek .. wsadzić w imadło dobrze podgrzać gazami i wtedy może się odkręci ... jak na złość skończyły się gazy i nie było takiej opcji. o no właśnie upieprzyć końcówkę diaksem zaspawać nakrętkę na gwincie złapać drążek w imadło i wtedy to można odkręcić .... jeszcze ten gwint jest qrewsko duży jak się zapiecze to na prawdę trzeba rozgrzać i dużo siły przyłożyć żeby to ruszyć. Niestety jak parę lat temu robiłem zbieżność to wielu kwestii jeszcze nie znałem, teraz dochodzę do wniosku że niczego tam mi nie ustawiali. Edytowane 1 Kwietnia 2011 przez rogerm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szczupak28 Zgłoś #23 Napisano 1 Kwietnia 2011 U nas w Krakowie ustawienie całej zbieżności 70 zł.Ale gość naprawde robi to profesjonalnie i ma do tego odpowiednio wuypoziomowane stanowisko i sprzęt wysokiej klasy.Ja wymieniałem 2 końcówki drążków kierowniczych i zeszło mi to 30 min.Oczywiście TRW. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zawodnik Zgłoś #24 Napisano 1 Kwietnia 2011 a jak o0dkrecic drazek z koncowka calosc? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fredi1 Zgłoś #25 Napisano 1 Kwietnia 2011 Przeczytaj watek od poczatku to bedziesz wiedzial . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ArtiD2 Zgłoś #26 Napisano 2 Kwietnia 2011 rogerm udało Ci się jakoś to rozkręcić? Ja dziś się zabrałem za wymianę końcówek drążków i mam ten sam problem. Lewa strona poszła gładko a prawa niestety tak jak u Ciebie, kontrę ruszyłem ale końcówka drążka niestety ukręciła się na w środku (na tej gumie). Pozostaje chyba wyjęcie całego drążka i próba odkręcenia końcówki w imadle po podgrzaniu. Tą harmonijkę która jest na drążku rozpina się z kanału? Jak później wygląda samo odkręcenie drążka? można to zrobić płaskim kluczem (32) czy trzeba użyć jakiegoś specjalnego, bo czytałem coś w innych wątkach. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shikoba Zgłoś #27 Napisano 2 Kwietnia 2011 Mała podpowiedź dla Ciebie: http://www.vwgolf.pl/porady/wymiana-koncowek-drazkow-kierowniczych/ Mam nadzieje że to pomoże lekko, dlatego że sam zamierzam wymienić w przyszłym tygodniu:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ArtiD2 Zgłoś #28 Napisano 2 Kwietnia 2011 Dzięki shikoba, ale nie o to chodziło Tak jak pisałem po jednej stronie wymieniłem końcówkę drążka, ale problem jest z drugą. Kontra odkręcona (po podgrzaniu palnikiem) ale niestety nie dało rady wykręcić samej końcówki od drążka, do tego stopnia że końcówka została ukręcona w miejscu łączenia gwintu z :fajką" (gumowe połączenie) i teraz muszę wykręcić cały drążek żeby już po za samochodem odczepić od niego końcówkę. Ciężko to opisać, ale mam ten sam problem co kolega rogerm. Jak będziesz wymieniał końcówki to zobaczysz ile spotka Cie niespodzianek jeżeli wszystko będzie zapieczone - czego oczywiście nie życzę. Teoretycznie wystarczy odkręcić trzy śruby po czym wykręcić samą końcówkę drążka ...niestety u mnie tak gładko nie poszło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
knypers Zgłoś #29 Napisano 3 Kwietnia 2011 Witam, ja już jestem po wymianie obu końcówek drążków kierowniczych przy okazji wymiany górnych wahaczy. Dorzucam kilka zdjęć jako uzupełnienie opisu. Ja natomiast sworzeń ze zwrotnicy wycisnąłem za pomocą ściągacza. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
asdgh Zgłoś #30 Napisano 3 Maja 2011 ja mam problem z wyciagnieciem koncowki poniewaz ulamal mi sie sworzen w polowie ma ktos jakis pomysl co z tym zrobic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rogerm Zgłoś #31 Napisano 4 Maja 2011 Ja oddałem do mechanika .. nie chciało mi się z tym bawić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
basand12 Zgłoś #32 Napisano 13 Maja 2012 Ja bylem z tym u kumpla mechanika.Koncowka byla wkrecona na jakis klej i ni ch...ja nie chcialo puscic.Podgrzalismy to palnikiem do lutowania rurek i koncowke rekami szlo wykrecac.Trzeba tylko ta gumowa oslone odciagnac do tyly i zabezpieczyc mokra szkatka.Koncowka wymieniona,jeszcze zbieznosc i bedzie malina.Po wymianie tylko cos slabo kiera mi odbija Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiler1410 Zgłoś #33 Napisano 13 Maja 2012 dokładnie ja tez grzałem palnikiem obie strony.... boo nie szło inaczej a napisz mi ile Ci wzięli za ustawienie zbieżności Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
basand12 Zgłoś #34 Napisano 27 Maja 2012 Witaj kiler.Nie wiem czy cos ci to da,bo zbieznosc robilem w Londynie.Mialem dwie opcje,czekac do jutra i koszt 25 funtow a ja zrobilem od reki za 36 funtow.Goscie ustawiali to na profesjonalnym sprzecie i nie wiem co jest ale jak puszcze kiere to minimalnie idzie mi bryka na lewo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin_AG Zgłoś #35 Napisano 22 Stycznia 2013 witam prosilbym o wycenen chcialbym wumienic 1 koncowke drazka kierowniczego i wahacze z przodu prosze o napisanie ile kosztuja czeci i ile robocizna jestem z pomorza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafalbazar Zgłoś #36 Napisano 16 Czerwca 2013 Koledzy wymiana końcówek to łatwa sprawa ale jak wymienić drązki kierownicze ? robił to ktos ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raf74 Zgłoś #37 Napisano 29 Czerwca 2013 Wracam do tematu. Wymiana końcówki drążka to prosta robota. Ja zawsze ustawiam suwmiarką i jest OK. Biorę wymiary gabarytowe i potem od krawędzi wewnętrznej (tam gdzie jest wejście gwintu do tulejki z gumą do śruby kontrującej) Oczywiście zawsze potem jadę na "zbieżność", ale zawsze było OK. Ale...Po raz kolejny próbowali mnie naciąć w sklepie - dostałem końcówkę drążka wytoczoną z metalu. Bez gumy (tłumika). Jak zwróciłem uwagę na ten "szczegół" to pani w sklepie na mnie naskoczyła i stwierdziła że Paski od 1995 roku mają te same końcówki. Więc wyszedłem ze sklepu i oczywiście nie kupiłem tej podróby. Wiem że były takie zamienniki, ale raz, nieświadomie taki założyłem. Dwa dni pózniej to ściągałem bo waliło w aucie jak diabli. Co o tym myślicie? PS. Kupiłem tego Passata z 2002 w bardzo dobrym stanie (faktycznie nie bity, super zawiesznie - pewnie po wymianie - użytkowany przez firmę w Austrii). Na zawieszeniu zrobiłem 95 tyś i teraz zaczyna się sypać. Wymieniłem wcześniej łącznik stabilizatora (nie najtańszy) i rozleciał sie po ok. 2800 km. Uważam że to zawieszenie jest bardzo trwałe (ale mam oryginaly rozmiar kół) tylko że części zamienne są tandetne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcheloka Zgłoś #38 Napisano 17 Stycznia 2015 (edytowane) Witam mam problem. W passacie 3BG po lifcie, z roku 2002 chciałem zrobić zbieżność i pojawił się problem z zapieczonymi końcówkami drążków kierowniczych. Mechanik próbował odkręcić, ale nei poszło. Radził rozgrzać palnikiem, ale nie miał. Kiedy pojechałem tam gdzie mieli, powiedzieli, że nie ma co palnikiem rozgrzewać bo się gumowe i plastikowe elementy popsują i to tylko na własną odpowiedzialność bo może się zepsuć. No to odpuściłem. Tutaj widzę, że da radę to trochę wd40 popieścić i w końcu puszcza. ale mi chodzi o końcówki drążków kierowniczych znajdujące się nad kołem mniej więcej nad tarczą hamulca. Widziałem jak się tym mechanik zajmował i to były górne drążki, mniej więcej nad tarczą. Czy w takim wypadku da radę to samemu psikać przez tydzień wd40 i próbować i powinno w końcu puścić? EDIT: Jak piszę, że końcówki drążków kierowniczych są na górze to chodzi mi o to, że to nie wyglądało tak jak tutaj: http://www.vwgolf.pl/porady/wymiana-koncowek-drazkow-kierowniczych/ tylko inaczej w passacie. Nie wiem czy są różne końcówki drążków kierowniczych czy po prostu w passacie jest inaczej jak w golfie ale tak na wszelki wypadek piszę, że problem u mnie był w prawej strony przy końcówce drążka kierowniczego mniej więcej nad tarczą hamulca. Pozdrawiam! Edytowane 17 Stycznia 2015 przez marcheloka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #39 Napisano 17 Stycznia 2015 zwykle w przypadku zapieczonej końcówki drążka należy wymienić na nowe drążek wraz z końcówką. Szarpanie się z końcówką, grzanie, zgniatanie itp. zniszczy gumę łączącą części końcówki - potem nieszczęście na drodze gotowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcheloka Zgłoś #40 Napisano 17 Stycznia 2015 W takim razie skoro ta guma się zniszczy to chyba tylko nową końcówkę wystarczyłoby kupić? Już sama końcówka drążka kierowniczego to koszt rzędu 120zl minimum na allegro za Lemfordera. A wiadomo, że do podwozia jest sens tylko Lemfordera, ewentualnie TRW brac. Więc jeżeli trzeba, to kupię końcówkę tego drążka kierowniczego, tak jak napisałem. Ale jak jest taka możliwość to wolałbym uniknąć kupowania znowu drążka dodatkowo. Da radę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach